Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 -89 Kansiremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kas1
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 69
    • jkl

    #46
    Originally posted by T3 View Post
    Ei voi olla noin vaikeata.

    Laitat pidemmän tasakärkisen ruuvimeisselin niiden kiilahihnapyörässä olevan kahden pultin väliin sopivasti ja sillä meisselillä estät sen pyörimisen. Sitten vain viskon mutterille kevyt nykäisy avaimella ja auki on.
    Et muuten usko, ihan oikeasti oli muuten vaikeaa. Jouduin lattaraudasta väsäilemään sille kiilahihnapyörälle sellaisen "lukon", ettei se pääse pyörimään. Sen jälkeenkin sai ihan voimalla vääntää sen mutterin auki Noh, se on nyt vihdoin auki ja todennäköisesti huomenna jakohihna irti ja kansi auki. Sitten ensi viikon alussa kasaamista, saa nähdä miten se onnistuu

    Comment

    • Guest's Avatar

      #47
      Originally posted by kas1 View Post
      Et muuten usko, ihan oikeasti oli muuten vaikeaa. Jouduin lattaraudasta väsäilemään sille kiilahihnapyörälle sellaisen "lukon", ettei se pääse pyörimään. Sen jälkeenkin sai ihan voimalla vääntää sen mutterin auki Noh, se on nyt vihdoin auki ja todennäköisesti huomenna jakohihna irti ja kansi auki. Sitten ensi viikon alussa kasaamista, saa nähdä miten se onnistuu
      Sitten ihan vinkiksi niin sitä viskoa ei tarvitse kiristää mutta jos tulee joku pakottava tarve kiristää niin aivan kevyesti avaimella.
      Visko kiristää kokoajan moottorin käydessä itseään siihen vesipumppuun

      Sen takia sulla se ei irronnut kun joku tampio on vetässyt sen kiinni huolella.

      Comment

      • alaska
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 595
        • PKS

        #48
        vinkkinä näin etukäteen vielä että vaihdathan moottoriöljyt kun oot kansirempan tehnyt ja muista myös huolehtia ettei mäntien päälle jää mitään, kaikki paska pois ja kun kansi käytetään plaanauksessa niin ota itse hommaksi plaanata lohkon pääty eli vanhat tiivisteen jämät yms pois jollain hienolla hiomapaperilla ja tämmöistä apuvälinettä käyttäen kun esim kuvassa on
        ja winkwink itse tein ensimmäisen kansirempan enkä vaihtanut vesipumppua ja kaskummaa kansipahvi palo taas no ei muuta kun auki taas ja 20e uusi vesipumppu söi muuten miestä
        Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          #49
          Originally posted by kas1 View Post
          Et muuten usko, ihan oikeasti oli muuten vaikeaa. Jouduin lattaraudasta väsäilemään sille kiilahihnapyörälle sellaisen "lukon", ettei se pääse pyörimään. Sen jälkeenkin sai ihan voimalla vääntää sen mutterin auki
          Joo voi se olla, täällä kerran tehty samasta tavarasta työkalu, on jostain syystä vielä tallessa...

          Comment

          • kas1
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 69
            • jkl

            #50
            Dooni, nyt on jako hihna siirretty sivuun ja pakosarja irti. Mutta mutta, eipä lähtenyt vielä kansi irti. Varmaan palanu tiiviste kiinni sinne niin, että joutuu jollain kumivasaralla vähä koputteleen ennen kuin irtoo..

            Comment

            • alaska
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 595
              • PKS

              #51
              Originally posted by kas1 View Post
              Dooni, nyt on jako hihna siirretty sivuun ja pakosarja irti. Mutta mutta, eipä lähtenyt vielä kansi irti. Varmaan palanu tiiviste kiinni sinne niin, että joutuu jollain kumivasaralla vähä koputteleen ennen kuin irtoo..
              jokainen kannen pultti varmasti pois? 10kpl jos en väärin muista? kato tarkkaan ettei mikään ahdista ettet vahingossa riko mitään
              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

              Comment

              • kas1
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 69
                • jkl

                #52
                Originally posted by alaska View Post
                jokainen kannen pultti varmasti pois? 10kpl jos en väärin muista? kato tarkkaan ettei mikään ahdista ettet vahingossa riko mitään
                Jep, kaikki kannenpultit irti. Otin vain ylimmäisen imusarjan pois. Mistä muualta se voisi vielä olla kiinni?

                E: Meinaatteko että kannattaa vaihtaa vesipumppu nyt myös?

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16362
                  • Leppävirta

                  #53
                  Originally posted by kas1 View Post
                  Jep, kaikki kannenpultit irti. Otin vain ylimmäisen imusarjan pois. Mistä muualta se voisi vielä olla kiinni?

                  E: Meinaatteko että kannattaa vaihtaa vesipumppu nyt myös?
                  Montakos imusarjaa sulla siellä on?

                  Kyllä toki kannattaa vesipumppukin vaihtaa.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • kas1
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 69
                    • jkl

                    #54
                    Originally posted by Haju69 View Post
                    Montakos imusarjaa sulla siellä on?

                    Kyllä toki kannattaa vesipumppukin vaihtaa.
                    Joo, siis yksi on, mutta kun se on sillä tavalla kahdessa osassa.

                    Comment

                    • alaska
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 595
                      • PKS

                      #55
                      Originally posted by kas1 View Post
                      Jep, kaikki kannenpultit irti. Otin vain ylimmäisen imusarjan pois. Mistä muualta se voisi vielä olla kiinni?

                      E: Meinaatteko että kannattaa vaihtaa vesipumppu nyt myös?

                      niinkun haju jo vastasikin niin vaihda tottakai kun ei taida maksaa kun joku parikymppii :think kaikki pois kannen "ulkokuorelta" eli kaikki irti vaan mutta wtf miten se imusarja on kahessa osassa? tiedäthän varmasti nyt mikä se kansi on? että mistä kohti kansi irtoaa yms? kannen pultit ovat siis noin 10cm pitkät ja 10kpl että onhan kannen pultit nyt varmasti irti? ps. en vittuile yritän vaan auttaa ja kun muistan itseni samassa tilanteessa joskus vuosia sitten niin minuakin autettiin kun luulin tietäväni vaikken sitten tiennyt keep it going
                      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                      Comment

                      • Pretoriaani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 3842
                        • Hyvinkää, Finland

                        #56
                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Montakos imusarjaa sulla siellä on?
                        Originally posted by alaska View Post
                        miten se imusarja on kahessa osassa?



                        Kyllähän tuo imusarja on kahdessa osassa.

                        Edit: Samalla vaivalla toki ruuvaat myös alemman osan irti ja vaihdat tiivisteet molempiin osiin.
                        I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                        Comment

                        • kas1
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2011
                          • 69
                          • jkl

                          #57
                          Originally posted by alaska View Post
                          niinkun haju jo vastasikin niin vaihda tottakai kun ei taida maksaa kun joku parikymppii :think kaikki pois kannen "ulkokuorelta" eli kaikki irti vaan mutta wtf miten se imusarja on kahessa osassa? tiedäthän varmasti nyt mikä se kansi on? että mistä kohti kansi irtoaa yms? kannen pultit ovat siis noin 10cm pitkät ja 10kpl että onhan kannen pultit nyt varmasti irti? ps. en vittuile yritän vaan auttaa ja kun muistan itseni samassa tilanteessa joskus vuosia sitten niin minuakin autettiin kun luulin tietäväni vaikken sitten tiennyt keep it going
                          Jes, kaikki ruuvit on irti. Ja eikös ne kannen pultit ole ne, mitkä on venttiilikopan sisällä, torx kannalla?
                          Pitää vielä tässä viikonlopun aikana, jos töiden jälkeen jaksaa, kokeilla naputella kumivasaralla sitä kantta ja koittaa irti. Ei nyt luulisi sen kovinkaan tiukassa olevan.. :think

                          Comment

                          • alaska
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 595
                            • PKS

                            #58
                            Originally posted by Pretoriaani View Post


                            Kyllähän tuo imusarja on kahdessa osassa.

                            Edit: Samalla vaivalla toki ruuvaat myös alemman osan irti ja vaihdat tiivisteet molempiin osiin.
                            aa aivan
                            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                            Comment

                            • alaska
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 595
                              • PKS

                              #59
                              Originally posted by kas1 View Post
                              Jes, kaikki ruuvit on irti. Ja eikös ne kannen pultit ole ne, mitkä on venttiilikopan sisällä, torx kannalla?
                              Pitää vielä tässä viikonlopun aikana, jos töiden jälkeen jaksaa, kokeilla naputella kumivasaralla sitä kantta ja koittaa irti. Ei nyt luulisi sen kovinkaan tiukassa olevan.. :think
                              eikai siellä venttiilikopan sisällä muitakaan 10cm mittasia pultteja pitäis olla mutta ei mulla koskaan torx kannalla ole ollut
                              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                              Comment

                              • kas1
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2011
                                • 69
                                • jkl

                                #60
                                Originally posted by alaska View Post
                                eikai siellä venttiilikopan sisällä muitakaan 10cm mittasia pultteja pitäis olla mutta ei mulla koskaan torx kannalla ole ollut
                                Jeps nyt on kansi auki! Naputtelin kumivasaralla hetken ja liikuttelin sivusuunnissa niin johan lähti. Mitään näkyviä halkeemia ei tiivisteessä näkynyt, mutta silti kaksi keskimmäistä sylinteriä oli täynnä jäähdytin nestettä.
                                Ensi viikolla saan ma- tai ti kannen suoristettua sitten rupean kasailemaan. Toivottavasti muistan sitten mihin mikäkin letku ja liitin tulee

                                Ja tosiaan mulla ne kansi pultit oli torx kannoilla


                                E: Haluaisiko joku kertoa mikä on punaisella värillä ympyröity juttu, kun pääsi halkeamaan purkamisen yhteydessä?

                                Ja sitten tuossa sinisten ympyröiden kohdilla on kannessa kiinni kaksi liitintä, mitä ne ovat? (ei näy kuvassa koska ne on tuon mustan muovin alla)
                                Last edited by kas1; 04-02-2011, 12:42.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎