Laitat pidemmän tasakärkisen ruuvimeisselin niiden kiilahihnapyörässä olevan kahden pultin väliin sopivasti ja sillä meisselillä estät sen pyörimisen. Sitten vain viskon mutterille kevyt nykäisy avaimella ja auki on.
Et muuten usko, ihan oikeasti oli muuten vaikeaa. Jouduin lattaraudasta väsäilemään sille kiilahihnapyörälle sellaisen "lukon", ettei se pääse pyörimään. Sen jälkeenkin sai ihan voimalla vääntää sen mutterin auki Noh, se on nyt vihdoin auki ja todennäköisesti huomenna jakohihna irti ja kansi auki. Sitten ensi viikon alussa kasaamista, saa nähdä miten se onnistuu
Et muuten usko, ihan oikeasti oli muuten vaikeaa. Jouduin lattaraudasta väsäilemään sille kiilahihnapyörälle sellaisen "lukon", ettei se pääse pyörimään. Sen jälkeenkin sai ihan voimalla vääntää sen mutterin auki Noh, se on nyt vihdoin auki ja todennäköisesti huomenna jakohihna irti ja kansi auki. Sitten ensi viikon alussa kasaamista, saa nähdä miten se onnistuu
Sitten ihan vinkiksi niin sitä viskoa ei tarvitse kiristää mutta jos tulee joku pakottava tarve kiristää niin aivan kevyesti avaimella.
Visko kiristää kokoajan moottorin käydessä itseään siihen vesipumppuun
Sen takia sulla se ei irronnut kun joku tampio on vetässyt sen kiinni huolella.
vinkkinä näin etukäteen vielä että vaihdathan moottoriöljyt kun oot kansirempan tehnyt ja muista myös huolehtia ettei mäntien päälle jää mitään, kaikki paska pois ja kun kansi käytetään plaanauksessa niin ota itse hommaksi plaanata lohkon pääty eli vanhat tiivisteen jämät yms pois jollain hienolla hiomapaperilla ja tämmöistä apuvälinettä käyttäen kun esim kuvassa on
ja winkwink itse tein ensimmäisen kansirempan enkä vaihtanut vesipumppua ja kaskummaa kansipahvi palo taas no ei muuta kun auki taas ja 20e uusi vesipumppu söi muuten miestä
Et muuten usko, ihan oikeasti oli muuten vaikeaa. Jouduin lattaraudasta väsäilemään sille kiilahihnapyörälle sellaisen "lukon", ettei se pääse pyörimään. Sen jälkeenkin sai ihan voimalla vääntää sen mutterin auki
Joo voi se olla, täällä kerran tehty samasta tavarasta työkalu, on jostain syystä vielä tallessa...
Dooni, nyt on jako hihna siirretty sivuun ja pakosarja irti. Mutta mutta, eipä lähtenyt vielä kansi irti. Varmaan palanu tiiviste kiinni sinne niin, että joutuu jollain kumivasaralla vähä koputteleen ennen kuin irtoo..
Dooni, nyt on jako hihna siirretty sivuun ja pakosarja irti. Mutta mutta, eipä lähtenyt vielä kansi irti. Varmaan palanu tiiviste kiinni sinne niin, että joutuu jollain kumivasaralla vähä koputteleen ennen kuin irtoo..
jokainen kannen pultti varmasti pois? 10kpl jos en väärin muista? kato tarkkaan ettei mikään ahdista ettet vahingossa riko mitään
Jep, kaikki kannenpultit irti. Otin vain ylimmäisen imusarjan pois. Mistä muualta se voisi vielä olla kiinni?
E: Meinaatteko että kannattaa vaihtaa vesipumppu nyt myös?
Montakos imusarjaa sulla siellä on?
Kyllä toki kannattaa vesipumppukin vaihtaa.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Jep, kaikki kannenpultit irti. Otin vain ylimmäisen imusarjan pois. Mistä muualta se voisi vielä olla kiinni?
E: Meinaatteko että kannattaa vaihtaa vesipumppu nyt myös?
niinkun haju jo vastasikin niin vaihda tottakai kun ei taida maksaa kun joku parikymppii :think kaikki pois kannen "ulkokuorelta" eli kaikki irti vaan mutta wtf miten se imusarja on kahessa osassa? tiedäthän varmasti nyt mikä se kansi on? että mistä kohti kansi irtoaa yms? kannen pultit ovat siis noin 10cm pitkät ja 10kpl että onhan kannen pultit nyt varmasti irti? ps. en vittuile yritän vaan auttaa ja kun muistan itseni samassa tilanteessa joskus vuosia sitten niin minuakin autettiin kun luulin tietäväni vaikken sitten tiennyt keep it going
niinkun haju jo vastasikin niin vaihda tottakai kun ei taida maksaa kun joku parikymppii :think kaikki pois kannen "ulkokuorelta" eli kaikki irti vaan mutta wtf miten se imusarja on kahessa osassa? tiedäthän varmasti nyt mikä se kansi on? että mistä kohti kansi irtoaa yms? kannen pultit ovat siis noin 10cm pitkät ja 10kpl että onhan kannen pultit nyt varmasti irti? ps. en vittuile yritän vaan auttaa ja kun muistan itseni samassa tilanteessa joskus vuosia sitten niin minuakin autettiin kun luulin tietäväni vaikken sitten tiennyt keep it going
Jes, kaikki ruuvit on irti. Ja eikös ne kannen pultit ole ne, mitkä on venttiilikopan sisällä, torx kannalla?
Pitää vielä tässä viikonlopun aikana, jos töiden jälkeen jaksaa, kokeilla naputella kumivasaralla sitä kantta ja koittaa irti. Ei nyt luulisi sen kovinkaan tiukassa olevan.. :think
Jes, kaikki ruuvit on irti. Ja eikös ne kannen pultit ole ne, mitkä on venttiilikopan sisällä, torx kannalla?
Pitää vielä tässä viikonlopun aikana, jos töiden jälkeen jaksaa, kokeilla naputella kumivasaralla sitä kantta ja koittaa irti. Ei nyt luulisi sen kovinkaan tiukassa olevan.. :think
eikai siellä venttiilikopan sisällä muitakaan 10cm mittasia pultteja pitäis olla mutta ei mulla koskaan torx kannalla ole ollut
eikai siellä venttiilikopan sisällä muitakaan 10cm mittasia pultteja pitäis olla mutta ei mulla koskaan torx kannalla ole ollut
Jeps nyt on kansi auki! Naputtelin kumivasaralla hetken ja liikuttelin sivusuunnissa niin johan lähti. Mitään näkyviä halkeemia ei tiivisteessä näkynyt, mutta silti kaksi keskimmäistä sylinteriä oli täynnä jäähdytin nestettä.
Ensi viikolla saan ma- tai ti kannen suoristettua sitten rupean kasailemaan. Toivottavasti muistan sitten mihin mikäkin letku ja liitin tulee
Ja tosiaan mulla ne kansi pultit oli torx kannoilla
E: Haluaisiko joku kertoa mikä on punaisella värillä ympyröity juttu, kun pääsi halkeamaan purkamisen yhteydessä?
Ja sitten tuossa sinisten ympyröiden kohdilla on kannessa kiinni kaksi liitintä, mitä ne ovat? (ei näy kuvassa koska ne on tuon mustan muovin alla)
Comment