Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baier4ever
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 560
    • Jurva

    Originally posted by Throttle View Post
    M40b16, epäsäännöllinen käynti tyhjäkäynnilla kylmänä sekä lämpiämänä. Olisiko syynä imuvuoto? Mistä on hyvä aloittaa? Ilmasuodatin on kunnolla kiinni kyllä.

    Toinen vika:
    Valot vilkkuu himmeästi tyhjäkäynnillä, laturin jännitteensäädin on vaihdettu, ei auttanut. Laturi finaalissa?
    Aloita putsaamalla tyhjäkäynti venttiili, itsellä rauhoittui tyhjäkäynti tuolla jos ei ole imuvuotoja.
    Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
    Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

    Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
    ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
    E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5857
      • Joccis City

      -------------------
      Last edited by jannmann; 27-02-2012, 02:10.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • joni01
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 236
        • Pieksämäki

        Originally posted by jannmann View Post
        Kun kerran kysyit, täältä ääni alkuperäisille. Eli kaikki alkuperäistä, niin apurunkoon kuin tukivarsiin. Eteen vielä M3:sen epäkeskot tikkareihin niin hyvä tulee.
        Samalla uusit vielä kaikki vakaajien puslat ja koiranluut kerralla niin hyvä tulee.
        Joo toisaalta itsekkin sillä alkuperäisten linjalla olen että onko kauhean perusteltua sinne jotain uretaanisia laittaa kun ei tuo e30 avon kori nyt ole niitä vahvimpia. Taka-akselistoon oli tarkotus tehdä camper säätö samalla ja kiitos vinkistä. Otan nämä huomioon ja kaikki hilut oli tarkotus uusia joo ja taka-akselistokin hiekkapuhalluttaa ja pulverimaalata
        -e38 750
        -e39 540 6-gang

        -EX-
        -e30 325 -90 cabrio *spicy orange*
        -e34 540i -94 6-gang touring

        Comment

        • Ahdinko
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 227
          • Kerava

          Originally posted by jannmann View Post
          Eteen vielä M3:sen epäkeskot tikkareihin niin hyvä tulee.
          Mä oon jus laittanu noi. Osaako kukaan sanoa kuinka paljon aurausta tulis säätää (mm) muutoksen jälkeen. Auraus säädätetty viimekesänä, joten ne oli kohillaan ennen muutosta. Nyt jos tietäis kuinka paljon tarttee muuttaa niin ei tarviis uudelleen säädättää.
          Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
          Käyttis 535i GT F07
          Ex: X1 E84 28i Xdrive
          Ex: E90 325

          Comment

          • e30Jake
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 218
            • Lahti

            Mikähän mahtaa vaivata tota sigun e30 tyhjäkäyntiä, välillä pelaa ihan hyvin, välillä kun vauhdissa painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset tippuu melkein nollaan ja auto sammuu.
            Välillä yrittää pysyä käynnissä mutta kierrokset tippuu ihan alas. Ilmaletkuja vaihdeltu uusiin ja haitariletku vaihdettu uuteen.
            Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsiskelemään?
            Ei muuta mutta huono mennä esim liikennevaloihin kun auto meinaa sammua, saa kikkailla jarrun ja kaasun kanssa.
            Nyt: E36 320ia cabrio /Fiat punto

            Ex: E36 320i -92 coupe, Volvo 244, E30 318 2D -85, E30 320i 4D -86, Volvo 240 -90 "kartanomalli",E30 325i Touring -89, E30 320i -85, E30 318i -89, Toyota Corolla DX -80, E30 318i -88, Vw Golf -87

            Comment

            • Guest's Avatar

              Originally posted by Bemarituristi View Post
              Osaako sanoa?
              No en lähtisi oikomaan. tavaraa pois ja sopivasta purku-autosta osaa tilalle. Ainoa järkevä mun mielestä. (tai myy mulle)

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by Ahdinko View Post
                Mä oon jus laittanu noi. Osaako kukaan sanoa kuinka paljon aurausta tulis säätää (mm) muutoksen jälkeen. Auraus säädätetty viimekesänä, joten ne oli kohillaan ennen muutosta. Nyt jos tietäis kuinka paljon tarttee muuttaa niin ei tarviis uudelleen säädättää.
                Käy säädättämässä uudestaan se. Summassa säätämällä ei tuu hommista mitään. Eikä millään mittanauhakikkailuilla tms .
                Vaikkapa siitä yksinkertaisesta syystä että etuauraus säädetään taka-akselin kulkukulman , ei geometrisen keskilinjan suhteen (henkilöautossa). Usko pois kun sanon että mittalaitteillakin se on hiukka vaativa ja huolellisuutta vaativa homma saada kulmat oikeesti hyviksi.

                Originally posted by joni01 View Post
                Ois tuossa 325 cabrion alustaremontti menossa ja melkolailla kaikki oli tarkoitus uusia jotenka pusla asialla olen. Mitä mieltä arvon raati on että laitetaanko alkuperäistä vai kannattaako samalla laittaa uretaanit joka paikkaan? Jo lähtökohtaisestihhan ajo-ominausuudet on jo pilattu överi madalluksella ja rengastuksella..
                Originally posted by joni01 View Post
                Joo toisaalta itsekkin sillä alkuperäisten linjalla olen että onko kauhean perusteltua sinne jotain uretaanisia laittaa kun ei tuo e30 avon kori nyt ole niitä vahvimpia. Taka-akselistoon oli tarkotus tehdä camper säätö samalla ja kiitos vinkistä. Otan nämä huomioon ja kaikki hilut oli tarkotus uusia joo ja taka-akselistokin hiekkapuhalluttaa ja pulverimaalata
                Ei ole niitä heikoimpiakaan väitän minä. Ja jos letkuminen huolettaa niin vaikka vähän pehmeemmäksi jousia. Jos teet säätömahdollisuudet sinne ja kelkka on lattialla niin murikan helan vaihtaisin ainakin jäykempään sekä takakelkan isot helat. Takatukivarsien heloja on turha mielestäni katuautossa vaihtaa toisenlaisiin. Orkkikset on halvat, riittävän jäykät ja ennenkaikkea todetun pitkäikäiset.
                Last edited by petrolhead; 08-01-2012, 00:27.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Ahdinko
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 227
                  • Kerava

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Käy säädättämässä uudestaan se. Summassa säätämällä ei tuu hommista mitään. Eikä millään mittanauhakikkailuilla tms .
                  Vaikkapa siitä yksinkertaisesta syystä että etuauraus säädetään taka-akselin kulkukulman , ei geometrisen keskilinjan suhteen (henkilöautossa). Usko pois kun sanon että mittalaitteillakin se on hiukka vaativa ja huolellisuutta vaativa homma saada kulmat oikeesti hyviksi.
                  Lienee järkevintä. Viimekesän säätöhän tehtiin muutenkin jo kulahtaneiden puslien kanssa, joten jo sen takia...
                  Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
                  Käyttis 535i GT F07
                  Ex: X1 E84 28i Xdrive
                  Ex: E90 325

                  Comment

                  • MAKELA
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2011
                    • 497
                    • Kymenlaakso

                    Hoi, millä perkeleel saa ton hihnapyörän/viskorataspaskajutskan auki mikä on kampuras kiinni sillä isolla pultilla? Kyseessä siis e30 318iS.

                    Comment

                    • Bemarituristi
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 238
                      • Helsinki



                      Kannataisiko tuo vaan vetästä suoraksi, ja hitsata, vai miten korjaisitte?

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by MAKELA View Post
                        Hoi, millä perkeleel saa ton hihnapyörän/viskorataspaskajutskan auki mikä on kampuras kiinni sillä isolla pultilla? Kyseessä siis e30 318iS.
                        Se iso värinänvaimennin kampiakselin päässä on kiinni sen ison pultin ympärillä olevilla pienemmillä pulteilla (6kpl) Eli isoa pulttia ei tarvi avata, jos alahihnapyörän/värinänvaimentimen haluaa irti.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Bemarituristi View Post
                          http://i44.tinypic.com/2q22xvq.jpg

                          Kannataisiko tuo vaan vetästä suoraksi, ja hitsata, vai miten korjaisitte?
                          1) Kaikki vedetään ensialkuun mittoihinsa. Kiinnityspisteet määrää lokarin paikan ja siten konepellin sivuraon eli mielellään tarkasti.
                          2) Sen jälkeen päätetään mikä osa oiotaan ja mikä uusitaan.
                          3) Oikominen ja osien vaihto
                          4) Kasaus
                          5) Maalari
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • MAKELA
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2011
                            • 497
                            • Kymenlaakso

                            Originally posted by T3 View Post
                            Se iso värinänvaimennin kampiakselin päässä on kiinni sen ison pultin ympärillä olevilla pienemmillä pulteilla (6kpl) Eli isoa pulttia ei tarvi avata, jos alahihnapyörän/värinänvaimentimen haluaa irti.

                            Tarkotus ois vaihella noita jakopäänosia. Eiks se pultti pidä saada auki, jotta saa sen alemman kopan irti? Siinä luulossa oon nyt tehny, enkä sen enempiä tutkinutkaan.. Pitää huomenna mennä taas tallille tutkimaan..

                            Mites T3, vaikka tiedän jos vastauksen (Vaihda vaan kaikki..), mutta saako noita jakoketjun liukupaloja/kiristintä vaihdettua ilman että ottaa ketjua pois, mitä täytyy erinäisesti huomioida niiden vaihdossa, vai ihan irroita-kiinnitä homma? Avaan nyt ekaks ton, ja katon missä kunnossa kaikki osat on.. Ja sit sen jälkeen katsotaan mitä laitetaan..

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              Originally posted by MAKELA View Post
                              Tarkotus ois vaihella noita jakopäänosia. Eiks se pultti pidä saada auki, jotta saa sen alemman kopan irti? Siinä luulossa oon nyt tehny, enkä sen enempiä tutkinutkaan.. Pitää huomenna mennä taas tallille tutkimaan..
                              No sitten jos haluat sen alemman kopan pois, niin pitää avata myös se iso pultti. Jos avaat koko jakopään, vaihda samalla kaikki, myös kampiakselin etustefa, vesipumppu ja kaikki tiivisteet.

                              Mites T3, vaikka tiedän jos vastauksen (Vaihda vaan kaikki..), mutta saako noita jakoketjun liukupaloja/kiristintä vaihdettua ilman että ottaa ketjua pois, mitä täytyy erinäisesti huomioida niiden vaihdossa, vai ihan irroita-kiinnitä homma? Avaan nyt ekaks ton, ja katon missä kunnossa kaikki osat on.. Ja sit sen jälkeen katsotaan mitä laitetaan
                              Kiristimen pystyy vaihtamaan ihan sellaisenaan, avaamatta mitään muuta. Periaatteessa laaharit pystyy vaihtamaan myös ilman ketjun irroitusta (paitsi yläohjuri/laahain), mutta... Pahiten siellä on varmaan saanut selkäänsä se kampiakselista seuraava ohjainrulla/ratas ja sitä on hankala vaihtaa ilman ketjun irroitusta. Ei ne osat niin paljoa maksa, etteikö niitä vaihtaisi kaikkia kerralla, kun koko jakopää on auki.
                              Voithan alkuun kokeilla vaihtaa pelkän kiristimen. Vaihtotyö 10min.
                              Eihän tuossa koko jakopääremontissa mitään sen ihmeempää ole, mutta kampiakseli ja nokat pitäisi saada lukittua, ennenkuin osia alkaa irottelemaan. Pelkän kiristimen vaihdon kanssa ei sitä tarvitse tehdä. Vanha kiristin irti ja uusi tilalle.
                              Last edited by T3; 09-01-2012, 00:43.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • MAKELA
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2011
                                • 497
                                • Kymenlaakso

                                Eihän ne paljoa maksa, tai kaikille samanhintaiset, opiskelijalle kalliit..

                                Ajattelin vaihtaa sen kiristimen, ja sen liukupalan, jota se kiristin painaa.



                                Eli osat 17 ja 14. Kun tosta ei ikinä viel ole avattu tota jakopäätä, jos vaikka ois pelkästään ne kulunu.. :think Ehkä toiveajattelua, mutta avaamallahan se selviää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎