Originally posted by Throttle
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01
Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88
-
-
Originally posted by jannmann View PostKun kerran kysyit, täältä ääni alkuperäisille. Eli kaikki alkuperäistä, niin apurunkoon kuin tukivarsiin. Eteen vielä M3:sen epäkeskot tikkareihin niin hyvä tulee.
Samalla uusit vielä kaikki vakaajien puslat ja koiranluut kerralla niin hyvä tulee.-e38 750
-e39 540 6-gang
-EX-
-e30 325 -90 cabrio *spicy orange*
-e34 540i -94 6-gang touring
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostEteen vielä M3:sen epäkeskot tikkareihin niin hyvä tulee.Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
Käyttis 535i GT F07
Ex: X1 E84 28i Xdrive
Ex: E90 325
Comment
-
-
Mikähän mahtaa vaivata tota sigun e30 tyhjäkäyntiä, välillä pelaa ihan hyvin, välillä kun vauhdissa painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset tippuu melkein nollaan ja auto sammuu.
Välillä yrittää pysyä käynnissä mutta kierrokset tippuu ihan alas. Ilmaletkuja vaihdeltu uusiin ja haitariletku vaihdettu uuteen.
Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsiskelemään?
Ei muuta mutta huono mennä esim liikennevaloihin kun auto meinaa sammua, saa kikkailla jarrun ja kaasun kanssa.Nyt: E36 320ia cabrio /Fiat punto
Ex: E36 320i -92 coupe, Volvo 244, E30 318 2D -85, E30 320i 4D -86, Volvo 240 -90 "kartanomalli",E30 325i Touring -89, E30 320i -85, E30 318i -89, Toyota Corolla DX -80, E30 318i -88, Vw Golf -87
Comment
-
-
Originally posted by Ahdinko View PostMä oon jus laittanu noi. Osaako kukaan sanoa kuinka paljon aurausta tulis säätää (mm) muutoksen jälkeen. Auraus säädätetty viimekesänä, joten ne oli kohillaan ennen muutosta. Nyt jos tietäis kuinka paljon tarttee muuttaa niin ei tarviis uudelleen säädättää.
Vaikkapa siitä yksinkertaisesta syystä että etuauraus säädetään taka-akselin kulkukulman , ei geometrisen keskilinjan suhteen (henkilöautossa). Usko pois kun sanon että mittalaitteillakin se on hiukka vaativa ja huolellisuutta vaativa homma saada kulmat oikeesti hyviksi.
Originally posted by joni01 View PostOis tuossa 325 cabrion alustaremontti menossa ja melkolailla kaikki oli tarkoitus uusia jotenka pusla asialla olen. Mitä mieltä arvon raati on että laitetaanko alkuperäistä vai kannattaako samalla laittaa uretaanit joka paikkaan? Jo lähtökohtaisestihhan ajo-ominausuudet on jo pilattu överi madalluksella ja rengastuksella..Originally posted by joni01 View PostJoo toisaalta itsekkin sillä alkuperäisten linjalla olen että onko kauhean perusteltua sinne jotain uretaanisia laittaa kun ei tuo e30 avon kori nyt ole niitä vahvimpia. Taka-akselistoon oli tarkotus tehdä camper säätö samalla ja kiitos vinkistä. Otan nämä huomioon ja kaikki hilut oli tarkotus uusia joo ja taka-akselistokin hiekkapuhalluttaa ja pulverimaalataLast edited by petrolhead; 08-01-2012, 00:27.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostKäy säädättämässä uudestaan se. Summassa säätämällä ei tuu hommista mitään. Eikä millään mittanauhakikkailuilla tms .
Vaikkapa siitä yksinkertaisesta syystä että etuauraus säädetään taka-akselin kulkukulman , ei geometrisen keskilinjan suhteen (henkilöautossa). Usko pois kun sanon että mittalaitteillakin se on hiukka vaativa ja huolellisuutta vaativa homma saada kulmat oikeesti hyviksi.Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
Käyttis 535i GT F07
Ex: X1 E84 28i Xdrive
Ex: E90 325
Comment
-
-
Originally posted by MAKELA View PostHoi, millä perkeleel saa ton hihnapyörän/viskorataspaskajutskan auki mikä on kampuras kiinni sillä isolla pultilla? Kyseessä siis e30 318iS..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by Bemarituristi View Posthttp://i44.tinypic.com/2q22xvq.jpg
Kannataisiko tuo vaan vetästä suoraksi, ja hitsata, vai miten korjaisitte?
2) Sen jälkeen päätetään mikä osa oiotaan ja mikä uusitaan.
3) Oikominen ja osien vaihto
4) Kasaus
5) Maalari2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostSe iso värinänvaimennin kampiakselin päässä on kiinni sen ison pultin ympärillä olevilla pienemmillä pulteilla (6kpl) Eli isoa pulttia ei tarvi avata, jos alahihnapyörän/värinänvaimentimen haluaa irti.
Tarkotus ois vaihella noita jakopäänosia. Eiks se pultti pidä saada auki, jotta saa sen alemman kopan irti? Siinä luulossa oon nyt tehny, enkä sen enempiä tutkinutkaan.. Pitää huomenna mennä taas tallille tutkimaan..
Mites T3, vaikka tiedän jos vastauksen (Vaihda vaan kaikki..), mutta saako noita jakoketjun liukupaloja/kiristintä vaihdettua ilman että ottaa ketjua pois, mitä täytyy erinäisesti huomioida niiden vaihdossa, vai ihan irroita-kiinnitä homma? Avaan nyt ekaks ton, ja katon missä kunnossa kaikki osat on.. Ja sit sen jälkeen katsotaan mitä laitetaan..
Comment
-
-
Originally posted by MAKELA View PostTarkotus ois vaihella noita jakopäänosia. Eiks se pultti pidä saada auki, jotta saa sen alemman kopan irti? Siinä luulossa oon nyt tehny, enkä sen enempiä tutkinutkaan.. Pitää huomenna mennä taas tallille tutkimaan..
Mites T3, vaikka tiedän jos vastauksen (Vaihda vaan kaikki..), mutta saako noita jakoketjun liukupaloja/kiristintä vaihdettua ilman että ottaa ketjua pois, mitä täytyy erinäisesti huomioida niiden vaihdossa, vai ihan irroita-kiinnitä homma? Avaan nyt ekaks ton, ja katon missä kunnossa kaikki osat on.. Ja sit sen jälkeen katsotaan mitä laitetaan
Voithan alkuun kokeilla vaihtaa pelkän kiristimen. Vaihtotyö 10min.
Eihän tuossa koko jakopääremontissa mitään sen ihmeempää ole, mutta kampiakseli ja nokat pitäisi saada lukittua, ennenkuin osia alkaa irottelemaan. Pelkän kiristimen vaihdon kanssa ei sitä tarvitse tehdä. Vanha kiristin irti ja uusi tilalle.Last edited by T3; 09-01-2012, 00:43..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Eihän ne paljoa maksa, tai kaikille samanhintaiset, opiskelijalle kalliit..
Ajattelin vaihtaa sen kiristimen, ja sen liukupalan, jota se kiristin painaa.
Eli osat 17 ja 14. Kun tosta ei ikinä viel ole avattu tota jakopäätä, jos vaikka ois pelkästään ne kulunu.. :think Ehkä toiveajattelua, mutta avaamallahan se selviää.
Comment
-
Comment