Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janituz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 858
    • nummi-pusula

    Originally posted by T3 View Post
    Kaikissa prefacelifteissä on 55L:n tankki. Facelifteissä sitten 6-syl malleissa 63L:n tankki ja myös kaikissa Touringeissa, vaikka olisikin pikkukoneella. Kuitenkin 4-sylinteriset sedanit (316i/318i) ?/90 ja uudemmat ovat 63L:n tankilla, poislukien 318iS, joka on aina 55L:n tankilla, vaikka olisi kuinka uusi. Lisäksi 320iS on aina isolla 63L:n tankilla. M3:ssa alusta loppuun 55L:n päätankki, mutta mukana 15L:n lisätankki tavaratilassa, heti selkänojan takana. Näissäkin tietysti poikkeus, sillä USA-mallin M3:ssa ei lisätankkia ole ja Sport Evolution on aina ilman lisätankkia, mutta isommalla 63L:n tankilla.
    no näin tuli tietoa niinku pitikin!! kiitos!!
    e46 330da -01
    E46 320d -00
    E30 323i -85 "pommikone"
    Projekti: E30 325i -86
    Projekti: E21 315 -83
    Ex: E30 318i mit m10i -89

    Comment

    • janituz
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 858
      • nummi-pusula

      sitten kysymys m40 moottorista (yllätys yllätys).

      suuria vaikeuksia kaverin m40b18 kanssa, oireet seeuraavanlaiset:

      alkuun ei muuta ongelmaa kun tyhjäkäynti seilasi ja tasakaasulla nytkytti.

      no tämän jälkeen auto seisoi tovin ja akku meni tyhjäksi, apuvirralla käyntii ja sitten alkoi mystiset oireet. Auto lähtee hetkellisen sahauksen jälkeen tosi vaivalloisesti käyntiin, ei reagoi kaasuun millään tavalla. Paukuttaa putkeen koko ajan ja kuulostaa käyvän vajailla pytyillä.

      ongelmaa koitettu ratkoa seuraavanlaisesti:
      -b.pumpun rele vaihdettu, pumppu toimii bensaa tulee mutta paineista ei tietoa
      -tulpat vaihdettu
      -toiset tulpanjohdot koitettu
      -mahd. imuilmavuodot tarkistettu
      -tyhjäkäynti moottori vaihdettu
      -imm vaihdettu
      -neljää eri aivolaatikkoa koitettu

      Mistä seuraavaksi? :think

      kiitoksia!!

      edittiä: myös asentotunnistin vaihdettu
      e46 330da -01
      E46 320d -00
      E30 323i -85 "pommikone"
      Projekti: E30 325i -86
      Projekti: E21 315 -83
      Ex: E30 318i mit m10i -89

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9042
        • Iisalmi

        Originally posted by janituz View Post
        Auto lähtee hetkellisen sahauksen jälkeen tosi vaivalloisesti käyntiin, ei reagoi kaasuun millään tavalla. Paukuttaa putkeen koko ajan ja kuulostaa käyvän vajailla pytyillä.
        Äkkiseltään kuulostaisi syttypuolen ongelmalta. Mitenhän se virranjakaminen tuossa vehkeessä tapahtuu, varmaankin about samoin kuin M10, eli puolaa, virranjakajan kantta, pyörijää vois kokeilla vaihtaa vaikka purkuosana. Eikös se sääntö mennyt että jos paukuttaa imusarjassa niin ajoitus on aikaisella ja jos paukuttaa putkessa niin myöhäisellä. Tsekkaa onko jakaja tiukasti kiinni ettei ole päässyt pyörähtämään, se kun pyörittämällä säädetään se ajoitus. Tällaiset kokemukset M10:stä, että en osaa eroaako M40:stä.
        E39 ja E91

        Comment

        • janituz
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 858
          • nummi-pusula

          Originally posted by Harri G View Post
          Äkkiseltään kuulostaisi syttypuolen ongelmalta. Mitenhän se virranjakaminen tuossa vehkeessä tapahtuu, varmaankin about samoin kuin M10, eli puolaa, virranjakajan kantta, pyörijää vois kokeilla vaihtaa vaikka purkuosana. Eikös se sääntö mennyt että jos paukuttaa imusarjassa niin ajoitus on aikaisella ja jos paukuttaa putkessa niin myöhäisellä. Tsekkaa onko jakaja tiukasti kiinni ettei ole päässyt pyörähtämään, se kun pyörittämällä säädetään se ajoitus. Tällaiset kokemukset M10:stä, että en osaa eroaako M40:stä.
          tuossa on virranjakaja nokan päässä, eli ei periaattessa pääse liikkumaan ellei jako hyppää.. kantta ja pyörijää on koitettu, ei vaikutusta. Ja se ei kuitenkaan selitä miksei reagoi kaasuun lainkaan? :think
          e46 330da -01
          E46 320d -00
          E30 323i -85 "pommikone"
          Projekti: E30 325i -86
          Projekti: E21 315 -83
          Ex: E30 318i mit m10i -89

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16412
            • Asikkala

            Originally posted by Harri G View Post
            Tällaiset kokemukset M10:stä, että en osaa eroaako M40:stä.
            Eroaa täysin, motronicistä ei jakajaa pyöritellä...

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              Originally posted by jr66 View Post
              Eroaa täysin, motronicistä ei jakajaa pyöritellä...
              Kyllä pyöritetään mutta jakajalla ei tehdä muuta kuin jaetaan kipinää, eli nokan päässä vain pyörijä ja kansi.
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16412
                • Asikkala

                Originally posted by Axum View Post
                Kyllä pyöritetään mutta jakajalla ei tehdä muuta kuin jaetaan kipinää, eli nokan päässä vain pyörijä ja kansi.
                Tiedän kyllä, tarkoitin että jakajasta ei sytkää säädetä M10 ja 40 erot on siis huomattavat.

                Comment

                • Miku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 2624
                  • Kajaani

                  Ompa vissiin joku ottanut keskuslukituksen boksin parempaan talteen prkl. Eikös sen pitänyt olla siellä kickpaneelin/kaiuttimen takana kuskinpuolella?

                  Millainen liitin siihen kuuluis tulla? yksi isompi liitin siellä oli valkoinen 14pin. Liekkö siihen kuulunu kytkeä? Ei siinäkään kyllä sen värisiä piuhoja tullu mitä ois vissiin pitänyt.

                  Hälytintä olis tarkoitus asennella. Osaako kukaan sanoa noista ovesta tulevista piuhoista mitkä menee keskuslukon moottorille? Ja mihin piuhaan pitää tulla maata tai virtaa että vetää lukkoon/auki? Jos sais kytkettyä nuo moottorit suoraan tuohon hälyyn.

                  EDIT: Tässä tovin nettitutkimuksia harrastaneena ilmeisesti tuo liitin on juurikin se yksikön liitin. Ja etm:ää tutkiessani ovet ilmeisesti saa lukkoon kun liitin on iroitettuna ja yhdistetään pinnit 1&3 sekä 2&4. Pitäneekö paikkansa vai käsitinkö väärin?

                  Entäs mites ne saisi vielä auki?

                  Tuo pinnien yhdistyshän onnistuu ku ohjaa hälyn kautta releitä.
                  Last edited by Miku; 15-03-2012, 23:35.
                  TEAM "Peli Menetetty"
                  Nyt:
                  E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                  E30 320i 2d m20b27 tic project
                  E38 728ia
                  E46 316i sedan
                  Ex:
                  3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                  Comment

                  • jouni.325
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 2860

                    Minkä kokoisella hylsyllä aukeaa etu tolpan pyörän laakeri? Tietää käydä hakees oikean kokoisen lainaan
                    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                    Myös projekti kertomus fasessa

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Originally posted by jouni.325 View Post
                      Minkä kokoisella hylsyllä aukeaa etu tolpan pyörän laakeri? Tietää käydä hakees oikean kokoisen lainaan
                      36mm.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • janituz
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 858
                        • nummi-pusula

                        Originally posted by janituz View Post
                        sitten kysymys m40 moottorista (yllätys yllätys).

                        suuria vaikeuksia kaverin m40b18 kanssa, oireet seeuraavanlaiset:

                        alkuun ei muuta ongelmaa kun tyhjäkäynti seilasi ja tasakaasulla nytkytti.

                        no tämän jälkeen auto seisoi tovin ja akku meni tyhjäksi, apuvirralla käyntii ja sitten alkoi mystiset oireet. Auto lähtee hetkellisen sahauksen jälkeen tosi vaivalloisesti käyntiin, ei reagoi kaasuun millään tavalla. Paukuttaa putkeen koko ajan ja kuulostaa käyvän vajailla pytyillä.

                        ongelmaa koitettu ratkoa seuraavanlaisesti:
                        -b.pumpun rele vaihdettu, pumppu toimii bensaa tulee mutta paineista ei tietoa
                        -tulpat vaihdettu
                        -toiset tulpanjohdot koitettu
                        -mahd. imuilmavuodot tarkistettu
                        -tyhjäkäynti moottori vaihdettu
                        -imm vaihdettu
                        -neljää eri aivolaatikkoa koitettu

                        Mistä seuraavaksi? :think

                        kiitoksia!!

                        edittiä: myös asentotunnistin vaihdettu
                        Nyt vaihdettu suodatin, kaasuläpän asentotunnistin ja kaivettu jälkiasennettu häly systeemi irti. Kastaa tulpat samantien. Nyt on suuttimet kaivettu pöydälle mut onkos vielä jotain mitä pitää kattoa?
                        e46 330da -01
                        E46 320d -00
                        E30 323i -85 "pommikone"
                        Projekti: E30 325i -86
                        Projekti: E21 315 -83
                        Ex: E30 318i mit m10i -89

                        Comment

                        • jouni.325
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 2860

                          Originally posted by T3 View Post
                          36mm.
                          Onko vastakierre?
                          Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                          Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                          https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                          Myös projekti kertomus fasessa

                          Comment

                          • e30tampio
                            Banned
                            • Feb 2012
                            • 216
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by jouni.325 View Post
                            Onko vastakierre?
                            Ei oo..

                            Comment

                            • LiLHezz
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 647
                              • Pilpala / Riihimäki

                              Originally posted by Miku View Post
                              Ompa vissiin joku ottanut keskuslukituksen boksin parempaan talteen prkl. Eikös sen pitänyt olla siellä kickpaneelin/kaiuttimen takana kuskinpuolella?

                              Millainen liitin siihen kuuluis tulla? yksi isompi liitin siellä oli valkoinen 14pin. Liekkö siihen kuulunu kytkeä? Ei siinäkään kyllä sen värisiä piuhoja tullu mitä ois vissiin pitänyt.

                              Hälytintä olis tarkoitus asennella. Osaako kukaan sanoa noista ovesta tulevista piuhoista mitkä menee keskuslukon moottorille? Ja mihin piuhaan pitää tulla maata tai virtaa että vetää lukkoon/auki? Jos sais kytkettyä nuo moottorit suoraan tuohon hälyyn.

                              EDIT: Tässä tovin nettitutkimuksia harrastaneena ilmeisesti tuo liitin on juurikin se yksikön liitin. Ja etm:ää tutkiessani ovet ilmeisesti saa lukkoon kun liitin on iroitettuna ja yhdistetään pinnit 1&3 sekä 2&4. Pitäneekö paikkansa vai käsitinkö väärin?

                              Entäs mites ne saisi vielä auki?

                              Tuo pinnien yhdistyshän onnistuu ku ohjaa hälyn kautta releitä.
                              Itellä vähän samanlainen projekti menossa. Tuolta löytyy hyvät kytkentäkuvat, johtojen väreineen..

                              Tässä esim. 90' e30 325iX keskuslukitus:
                              1-> lukkoon
                              2-> auki
                              3-> +12
                              4-> Maa
                              6-> auki
                              7-> lukkoon
                              11-> Takaovien "varkaudenestolukitushärpäke..)
                              Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                              E30 325iXA Touring
                              Lizzy - '82
                              Jättiprojekti

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16412
                                • Asikkala

                                Originally posted by jouni.325 View Post
                                Onko vastakierre?
                                Siis vasenkätinen ? Ei, kuten jo kerrottukkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎