Originally posted by T3
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sitten kysymys m40 moottorista (yllätys yllätys).
suuria vaikeuksia kaverin m40b18 kanssa, oireet seeuraavanlaiset:
alkuun ei muuta ongelmaa kun tyhjäkäynti seilasi ja tasakaasulla nytkytti.
no tämän jälkeen auto seisoi tovin ja akku meni tyhjäksi, apuvirralla käyntii ja sitten alkoi mystiset oireet. Auto lähtee hetkellisen sahauksen jälkeen tosi vaivalloisesti käyntiin, ei reagoi kaasuun millään tavalla. Paukuttaa putkeen koko ajan ja kuulostaa käyvän vajailla pytyillä.
ongelmaa koitettu ratkoa seuraavanlaisesti:
-b.pumpun rele vaihdettu, pumppu toimii bensaa tulee mutta paineista ei tietoa
-tulpat vaihdettu
-toiset tulpanjohdot koitettu
-mahd. imuilmavuodot tarkistettu
-tyhjäkäynti moottori vaihdettu
-imm vaihdettu
-neljää eri aivolaatikkoa koitettu
Mistä seuraavaksi? :think
kiitoksia!!
edittiä: myös asentotunnistin vaihdettue46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by janituz View PostAuto lähtee hetkellisen sahauksen jälkeen tosi vaivalloisesti käyntiin, ei reagoi kaasuun millään tavalla. Paukuttaa putkeen koko ajan ja kuulostaa käyvän vajailla pytyillä.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostÄkkiseltään kuulostaisi syttypuolen ongelmalta. Mitenhän se virranjakaminen tuossa vehkeessä tapahtuu, varmaankin about samoin kuin M10, eli puolaa, virranjakajan kantta, pyörijää vois kokeilla vaihtaa vaikka purkuosana. Eikös se sääntö mennyt että jos paukuttaa imusarjassa niin ajoitus on aikaisella ja jos paukuttaa putkessa niin myöhäisellä. Tsekkaa onko jakaja tiukasti kiinni ettei ole päässyt pyörähtämään, se kun pyörittämällä säädetään se ajoitus. Tällaiset kokemukset M10:stä, että en osaa eroaako M40:stä.e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEroaa täysin, motronicistä ei jakajaa pyöritellä...- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Ompa vissiin joku ottanut keskuslukituksen boksin parempaan talteen prkl. Eikös sen pitänyt olla siellä kickpaneelin/kaiuttimen takana kuskinpuolella?
Millainen liitin siihen kuuluis tulla? yksi isompi liitin siellä oli valkoinen 14pin. Liekkö siihen kuulunu kytkeä? Ei siinäkään kyllä sen värisiä piuhoja tullu mitä ois vissiin pitänyt.
Hälytintä olis tarkoitus asennella. Osaako kukaan sanoa noista ovesta tulevista piuhoista mitkä menee keskuslukon moottorille? Ja mihin piuhaan pitää tulla maata tai virtaa että vetää lukkoon/auki? Jos sais kytkettyä nuo moottorit suoraan tuohon hälyyn.
EDIT: Tässä tovin nettitutkimuksia harrastaneena ilmeisesti tuo liitin on juurikin se yksikön liitin. Ja etm:ää tutkiessani ovet ilmeisesti saa lukkoon kun liitin on iroitettuna ja yhdistetään pinnit 1&3 sekä 2&4. Pitäneekö paikkansa vai käsitinkö väärin?
Entäs mites ne saisi vielä auki?
Tuo pinnien yhdistyshän onnistuu ku ohjaa hälyn kautta releitä.Last edited by Miku; 15-03-2012, 23:35.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Minkä kokoisella hylsyllä aukeaa etu tolpan pyörän laakeri? Tietää käydä hakees oikean kokoisen lainaanTäällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
-
Originally posted by janituz View Postsitten kysymys m40 moottorista (yllätys yllätys).
suuria vaikeuksia kaverin m40b18 kanssa, oireet seeuraavanlaiset:
alkuun ei muuta ongelmaa kun tyhjäkäynti seilasi ja tasakaasulla nytkytti.
no tämän jälkeen auto seisoi tovin ja akku meni tyhjäksi, apuvirralla käyntii ja sitten alkoi mystiset oireet. Auto lähtee hetkellisen sahauksen jälkeen tosi vaivalloisesti käyntiin, ei reagoi kaasuun millään tavalla. Paukuttaa putkeen koko ajan ja kuulostaa käyvän vajailla pytyillä.
ongelmaa koitettu ratkoa seuraavanlaisesti:
-b.pumpun rele vaihdettu, pumppu toimii bensaa tulee mutta paineista ei tietoa
-tulpat vaihdettu
-toiset tulpanjohdot koitettu
-mahd. imuilmavuodot tarkistettu
-tyhjäkäynti moottori vaihdettu
-imm vaihdettu
-neljää eri aivolaatikkoa koitettu
Mistä seuraavaksi? :think
kiitoksia!!
edittiä: myös asentotunnistin vaihdettue46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by T3 View Post36mm.Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostOmpa vissiin joku ottanut keskuslukituksen boksin parempaan talteen prkl. Eikös sen pitänyt olla siellä kickpaneelin/kaiuttimen takana kuskinpuolella?
Millainen liitin siihen kuuluis tulla? yksi isompi liitin siellä oli valkoinen 14pin. Liekkö siihen kuulunu kytkeä? Ei siinäkään kyllä sen värisiä piuhoja tullu mitä ois vissiin pitänyt.
Hälytintä olis tarkoitus asennella. Osaako kukaan sanoa noista ovesta tulevista piuhoista mitkä menee keskuslukon moottorille? Ja mihin piuhaan pitää tulla maata tai virtaa että vetää lukkoon/auki? Jos sais kytkettyä nuo moottorit suoraan tuohon hälyyn.
EDIT: Tässä tovin nettitutkimuksia harrastaneena ilmeisesti tuo liitin on juurikin se yksikön liitin. Ja etm:ää tutkiessani ovet ilmeisesti saa lukkoon kun liitin on iroitettuna ja yhdistetään pinnit 1&3 sekä 2&4. Pitäneekö paikkansa vai käsitinkö väärin?
Entäs mites ne saisi vielä auki?
Tuo pinnien yhdistyshän onnistuu ku ohjaa hälyn kautta releitä.
Tässä esim. 90' e30 325iX keskuslukitus:
1-> lukkoon
2-> auki
3-> +12
4-> Maa
6-> auki
7-> lukkoon
11-> Takaovien "varkaudenestolukitushärpäke..)Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
Comment