Originally posted by duuk
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by T3 View PostOnhan lämmityslaitteen kennolle menevät letkut oikeinpäin? Kannelta kennon alempaan putkeen ja ylemmästä paluu takaisin moottorille?
Kaikkea pitää kysyä, mitä et ole erikseen maininnut
Edit: Ja vahvistit juuri omat mietteet tästä että onko letkut oikein päin.e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by janituz View PostHYVÄ!! juuri näin se pitää mennäkin!! Ja kyllä, letkut on oikein päin.
Edit: Ja vahvistit juuri omat mietteet tästä että onko letkut oikein päin.
Syylärin korkkejahan vaihdeltiin E30/E28 M10-koneisiin takuuaikana uusiin ilman veloitusta. Vanhoissa oli paineenkeston kanssa vaihtelevia ongelmia. :think Nämäkin tuli mieleen, kun ei aikaisemmin ollut mainintaa.
EDIT: Katsoinkin, että syyläri vaihdettu...Last edited by T3; 18-01-2012, 00:57..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostKenties vanha syyläri, jossa vanha kalkkeutuma aiheuttaa tukoksia ja neste pääsee läpi heikosti.
Syylärin korkkejahan vaihdeltiin E30/E28 M10-koneisiin takuuaikana uusiin ilman veloitusta. Vanhoissa oli paineenkeston kanssa vaihtelevia ongelmia. :think Nämäkin tuli mieleen, kun ei aikaisemmin ollut mainintaa.
EDIT: Katsoinkin, että syyläri vaihdettu...e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by janituz View Postjoo tosiaan syyläriä on vaihdeltu, molemmat tosin on käytettyjä mutta toimivasta autosta on kyllä peräsin. täytyypä ottaa ja ostaa uusi, mutta jos nyt on näin pitkälle arvuuteltu ja kaikki PITÄISI olla kunnossa, ni voiko tosiaan olla että on vaan mittari feelua..? :think
Originally posted by petrolhead View PostMittaa sen lämmöt jollain luotettavalla mittarilla. Näin toteat v...eeko auton mittarit/anturit/niiden virtapiirit, vai heitteleekö ne lämmöt oikeasti? Nopee homma todeta ainakin jos mittari vaan löytyy. Tosta osalistasta tietty puuttuu lämpötila-anturi vielä.. :/
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostKuten petrolhead jo aikaisemmin ohjeisti
Esim http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Mi...mittari-15278/ tuollaisella katot termarikotelosta, ala-/ylävesiletkusta mitä se vedenlämpö siellä näyttää silloin kuin mittaristo herjaa..e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by janituz View Postno perkele, mittari kaupoille. ollaan sitten taas vähän viisaampia. kiitoksia!!
Tutulla oli yhdessä autossa sama (ei bmw), mittari näytti mitä sattui, ja piti olla oikein asennettu + näytti myös toisella mittarilla samalla tapaa, eli lämmöt huiteli ihan missä sattuu.. Oli sitten joku liitos sieltä anturista, tai ei liitos vaan johto vaurioitunut.. Juurikin tuollaisella mittarilla katto että ei oo koneessa ainenkaan vikaa..
Comment
-
-
BMW 318IS tyhjäkäynti ja vähän muutkin ongelmat
Elikkäs siis aiemmin jo puitiin nuita vikoja niin tänään selvittelin viat melkopitkälti. 1 pytyn tulpanhattu oli ihan hapettunut, eikä antanut kipinää juuri lainkaan. 2 pytyssä oli 3desiä vettä tulpan päällä. Ja sitten tämä miksi kierrokset jää leijumaan johtuu siitä että kaasuläppä tai se nivelmekanismi, mihin vaijeri tulee kiinni vetää vinoon aina painaessa ja näin jumittuu, koska akseli on väljä. Ihan pohjassa on pieni pykälä mikä jumittaa myös kierroksia 750rmp-1500rmp:n välillä. Elikkäs pitää varmaan uusia koko kaasuläppärunko? kuulin myös juttua akselin puslittamisesta tai vasta jousen laittamisesta että palauttais läpän ihan pohjaan.
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostSearchin käytössä ja otsikoinnissa on ainakin puutteita.
EDIT: Joop , siirtyi E30-kysymyksiä ja vastauksia topikin jatkoksi.
Kysymykseen en osaa vastata muuten, kuin että mulla oli vuonna miekka just tollanen '86 320i ja kiihtyvyys oli juuri kuten kuvailit. Et tietysti ketonut että vaikuttaako se olevan ihan rikki. Eli rykiikö, hyytyykö empiikö/pätkiikö alle sen kolmen tonnin?
Comment
-
-
Originally posted by frst View PostMissä kohtaa vedenlämpömittarin anturi sijaitsee moottorissa?
m10b18 kyseessä.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostKuten petrolhead jo aikaisemmin ohjeisti
Esim http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Mi...mittari-15278/ tuollaisella katot termarikotelosta, ala-/ylävesiletkusta mitä se vedenlämpö siellä näyttää silloin kuin mittaristo herjaa..Originally posted by janituz View Postno perkele, mittari kaupoille. ollaan sitten taas vähän viisaampia. kiitoksia!!Last edited by petrolhead; 18-01-2012, 20:51.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by basso72 View PostHöpsis. Anturi (4) kannen etupäässä ns."jakotukissa" ja termari(7) (koteloineen) siellä alavesiletkun ja koneen välissä.
- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
Comment