Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smpovers
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2372
    • Tammela

    Originally posted by Topi08 View Post
    puslat ovat kunnossa kun auto on juuri katsastettu ja katsastukseen niitä juuri vaihdettiin, silmämääräisestikin huomaa että ei ole kulmat kunnossa. Alusta tosiaan on tuo 40/20mm eli korkea tuo vielläkin on, ei pitäisi sen takia olla noin pahasti pielessä. Kulmat on tarkistettu asiaan kuuluvalla laitteella, pyöriin kiinni osat mistä laasereille menevät laitteesta toiseen ja lopuksi koneelle, alustaahan EI pitäisi mitä jos väljää on

    Editti: Ja kyllä, minusmerkkistä aurausta!, voisin tuosta lapusta kuvan ottaa.
    Muuttuiko ratin asento suoraan ajaessa sen jälkeen kun vaihdoit puslat?
    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
    BMW 330d touring e46 -05
    Ford Cortina Mk2 1600 -70
    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      Originally posted by petrolhead View Post
      Ei kyllä astu minunkaan aivoon että olisi sisäkkäisiä letkuja. Ootko kattonu millasia osia varaosafilmi tarjoaa tai oletko kurkkinu korjausohjeesta onko siellä kuvattu pa-tankin huohotuskiertoa (tai siis onko asennuskaaviota)?
      Etsiskelin kuvia netistä, mutta en löytänyt vastaavaa kuin itselläni. Tuli kyllä sattumalta tämä filmin kuvakin vastaan, joka on kyllä aika informatiivinen. Ei tässäkään ko. pienen pientä letkua mainita. Katson illalla miten on purkuautossa.




      EDIT: Kävin katselemassa. Eli tällainen viritys on lähtevän letkun alussa. Nippa oikealle katkennut, siitä siis lähtee bensapumpulle.


      Tuossa vielä miten tuo pieni letku menee, teipattu pää siis oli tankissa sisällä.


      Tuossa haaran paikka


      Ja löysin myös minne letku on mennyt. Eli nippusiteillä täyttöputkeen ja päässä tulppa


      Ettei tämä nyt taas olisi joku saatanan bensansäästöjippo? Löysin jo tästä autosta magneetin mikä oli laitettu konehuoneeseen bensaletkun ympärille, "Super fuelmax".
      Last edited by Harri G; 07-06-2012, 12:57.
      E39 ja E91

      Comment

      • Topi08
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 4456
        • .

        Originally posted by jr66 View Post
        Yli aste eroa v. vs. o. olisko kolahtanut johonkin joskus vähän kovempaa :think Kauanko auto on ollut sinulla ja oliko 1. kulmien mittaus ?
        auto on minulla ollut vuoden verran, alussa tuo alkoi jo tuntumaan, olen autolla ajanut varmaan 3kk verran, enkä ole talvella liusutellut kanttareihin

        Comment

        • Topi08
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 4456
          • .

          Originally posted by smpovers View Post
          Muuttuiko ratin asento suoraan ajaessa sen jälkeen kun vaihdoit puslat?
          Ei tuollaista muista , jos joku kääntäis mun rattia niin en varmana huomais . kummaa tuossa on viellä se että auto kyllä menee suoraan, mutta jos on vähänkin töyssyä niin vetelee järkyttävästi, tai ohitus tilanteessa, tempasee oikein toiselle puolelle

          Comment

          • /PETE/
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 430
            • Seutula City / Vantaa

            Originally posted by Harri G View Post
            EDIT: Kävin katselemassa. Eli tällainen viritys on lähtevän letkun alussa. Nippa oikealle katkennut, siitä siis lähtee bensapumpulle.


            Tuossa vielä miten tuo pieni letku menee, teipattu pää siis oli tankissa sisällä.


            Tuossa haaran paikka


            Ja löysin myös minne letku on mennyt. Eli nippusiteillä täyttöputkeen ja päässä tulppa


            Ettei tämä nyt taas olisi joku saatanan bensansäästöjippo? Löysin jo tästä autosta magneetin mikä oli laitettu konehuoneeseen bensaletkun ympärille, "Super fuelmax".
            Näyttäis kyllä Webaston/Eberin polttoainelijalta.
            Ainakin samankokoista letkua.
            E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
            EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              Originally posted by /PETE/ View Post
              Näyttäis kyllä Webaston/Eberin polttoainelijalta.
              Ainakin samankokoista letkua.
              Ääni tuolle. Vastaavanlaisen virityksen joskus autostani purkanut ja konehuoneessa oli Webasto.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9042
                • Iisalmi

                Originally posted by /PETE/ View Post
                Näyttäis kyllä Webaston/Eberin polttoainelijalta.
                Ainakin samankokoista letkua.
                Originally posted by T3 View Post
                Ääni tuolle. Vastaavanlaisen virityksen joskus autostani purkanut ja konehuoneessa oli Webasto.
                Kelpaa mulle selitykseksi. Ei siellä oman tiedon mukaan webastoa ole ollut, mutta onhan se täysin mahdollista ollut. Haara lähtee joka tapauksessa mäkeen ja suora jatko tilalle
                E39 ja E91

                Comment

                • smpovers
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 2372
                  • Tammela

                  Originally posted by Topi08 View Post
                  Ei tuollaista muista , jos joku kääntäis mun rattia niin en varmana huomais . kummaa tuossa on viellä se että auto kyllä menee suoraan, mutta jos on vähänkin töyssyä niin vetelee järkyttävästi, tai ohitus tilanteessa, tempasee oikein toiselle puolelle
                  Aattelin vaan sitä jos aikaisemmin ratti ollut suorassa suoraan ajaessa ja puslien vaihdon jälkeen kääntyi vinoon. Syynä siis olisi melko varmasti se että uudet puslat olisi ollut epäkeskopuslia tai sit muuten loppuun kuluneet
                  BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                  BMW 330d touring e46 -05
                  Ford Cortina Mk2 1600 -70
                  ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                  Comment

                  • Throttle
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 793
                    • -

                    Te iX:n omistajat, paljonko teillä hörppää matka-ajossa? Mulla vauhdista huolimatta, syö melkein aina 12L/100km? Voiko jokin laahata tai joku osa ehtoopuolella?

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Originally posted by Throttle View Post
                      Te iX:n omistajat, paljonko teillä hörppää matka-ajossa? Mulla vauhdista huolimatta, syö melkein aina 12L/100km? Voiko jokin laahata tai joku osa ehtoopuolella?
                      1. Sulla on neliveto
                      2. Sulla on matalapuristeinen KAT-mallin M20B25
                      3. Tuo kyseinen moottori oli ehtoopuolella jo tehtaalta lähtiessä.

                      Yhdistettynä nelivetoon, tuo 8,8-puristeinen moottori todellakin vie sitä soppaa. Jos sattuu vielä olemaan kulunut nokka, jolloin venttiilit eivät enää aukea, kuin uudessa moottorissa, joutuu kaasua painamaan enemmän, jotta auto liikkuisi edes jotenkin. Tämä taas osaltaan lisää kulutusta.

                      Haitko muuten Laihialta tuon auton. Itse olisin ostanut sen purkuun, mutta oli siihen hommaan vielä hieman arvokas.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Throttle
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 793
                        • -

                        Tulihan raaka totuus sieltä. Laihiasta kyllä hain.
                        Tarkoitus sama, puran sen kun projekti valmistuu.
                        Ilmastointia vailla T3?

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by Throttle View Post
                          Tulihan raaka totuus sieltä. Laihiasta kyllä hain.
                          Tarkoitus sama, puran sen kun projekti valmistuu.
                          Ilmastointia vailla T3?
                          Tyylini on ollut sanoa asiat suoraan. Tiesin kuitenkin, että et ota noita vittuiluna. Jatketaan vaikka privalla...
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Throttle
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 793
                            • -

                            Check.

                            320i:ssa on vaihdekeppi mallia soppakauha, vasempaan nojatessa timmi, oikeaan saa melkein laittaa reunaan asti niin saa vitosen silmään.
                            Tarkastelin vivustoa, siellä yksi holkki ihan loppu, sorvaanko uuden tilalle vai mieluiten tämä tilaukseen? http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3...sivu1.htm#1786

                            Selvennys: auto on 5/85.

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              Originally posted by Throttle View Post
                              Check.

                              320i:ssa on vaihdekeppi mallia soppakauha, vasempaan nojatessa timmi, oikeaan saa melkein laittaa reunaan asti niin saa vitosen silmään.
                              Tarkastelin vivustoa, siellä yksi holkki ihan loppu, sorvaanko uuden tilalle vai mieluiten tämä tilaukseen? http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3...sivu1.htm#1786

                              Selvennys: auto on 5/85.
                              En edes katsonut tuota linkkiä, mutta oletan niiden olevan oikeita osia. Jos sorvaamalla selviät halvemmalla, tee ite. Kannattaa muistaa myös se vaihdekeppitelineen laatikonpuolen kiinnitys. Jos se sieltä pääsee heilumaan sivuttain, vaikutus on kepin päässä moninkertainen.

                              EDIT: Sullahan onkin semmonen peltitelineellä oleva kiinnytys, kun on tuon ikäinen. Eikai ole peltiteline laatikonpuolelta toisesta reunasta irti/murtunut.
                              Last edited by T3; 08-06-2012, 23:04.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • Throttle
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 793
                                • -

                                Pitää tuokin tsekata jahka pääsen auton alle. Mutta, kun pyysin kaveria heiluttamaan keppiä ku olin alla, näin selvästi että yksi pusla ihan loppu.
                                Enivei, yritetään korjata kaikki.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎