Originally posted by Topi08
View Post
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Etsiskelin kuvia netistä, mutta en löytänyt vastaavaa kuin itselläni. Tuli kyllä sattumalta tämä filmin kuvakin vastaan, joka on kyllä aika informatiivinen. Ei tässäkään ko. pienen pientä letkua mainita. Katson illalla miten on purkuautossa.Originally posted by petrolhead View PostEi kyllä astu minunkaan aivoon että olisi sisäkkäisiä letkuja. Ootko kattonu millasia osia varaosafilmi tarjoaa tai oletko kurkkinu korjausohjeesta onko siellä kuvattu pa-tankin huohotuskiertoa (tai siis onko asennuskaaviota)?

EDIT: Kävin katselemassa. Eli tällainen viritys on lähtevän letkun alussa. Nippa oikealle katkennut, siitä siis lähtee bensapumpulle.
Tuossa vielä miten tuo pieni letku menee, teipattu pää siis oli tankissa sisällä.
Tuossa haaran paikka
Ja löysin myös minne letku on mennyt. Eli nippusiteillä täyttöputkeen ja päässä tulppa
Ettei tämä nyt taas olisi joku saatanan bensansäästöjippo? Löysin jo tästä autosta magneetin mikä oli laitettu konehuoneeseen bensaletkun ympärille, "Super fuelmax".Last edited by Harri G; 07-06-2012, 12:57.E39 ja E91
Comment
-
auto on minulla ollut vuoden verran, alussa tuo alkoi jo tuntumaan, olen autolla ajanut varmaan 3kk verran, enkä ole talvella liusutellut kanttareihinOriginally posted by jr66 View PostYli aste eroa v. vs. o. olisko kolahtanut johonkin joskus vähän kovempaa :think Kauanko auto on ollut sinulla ja oliko 1. kulmien mittaus ?
Comment
-
Ei tuollaista muistaOriginally posted by smpovers View PostMuuttuiko ratin asento suoraan ajaessa sen jälkeen kun vaihdoit puslat?
, jos joku kääntäis mun rattia niin en varmana huomais
. kummaa tuossa on viellä se että auto kyllä menee suoraan, mutta jos on vähänkin töyssyä niin vetelee järkyttävästi, tai ohitus tilanteessa, tempasee oikein toiselle puolelle
Comment
-
Näyttäis kyllä Webaston/Eberin polttoainelijalta.Originally posted by Harri G View PostEDIT: Kävin katselemassa. Eli tällainen viritys on lähtevän letkun alussa. Nippa oikealle katkennut, siitä siis lähtee bensapumpulle.
Tuossa vielä miten tuo pieni letku menee, teipattu pää siis oli tankissa sisällä.
Tuossa haaran paikka
Ja löysin myös minne letku on mennyt. Eli nippusiteillä täyttöputkeen ja päässä tulppa
Ettei tämä nyt taas olisi joku saatanan bensansäästöjippo? Löysin jo tästä autosta magneetin mikä oli laitettu konehuoneeseen bensaletkun ympärille, "Super fuelmax".
Ainakin samankokoista letkua.E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber MetallicEX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91
Comment
-
Ääni tuolle. Vastaavanlaisen virityksen joskus autostani purkanut ja konehuoneessa oli Webasto.Originally posted by /PETE/ View PostNäyttäis kyllä Webaston/Eberin polttoainelijalta.
Ainakin samankokoista letkua..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Originally posted by /PETE/ View PostNäyttäis kyllä Webaston/Eberin polttoainelijalta.
Ainakin samankokoista letkua.Kelpaa mulle selitykseksi. Ei siellä oman tiedon mukaan webastoa ole ollut, mutta onhan se täysin mahdollista ollut. Haara lähtee joka tapauksessa mäkeen ja suora jatko tilalleOriginally posted by T3 View PostÄäni tuolle. Vastaavanlaisen virityksen joskus autostani purkanut ja konehuoneessa oli Webasto.
E39 ja E91
Comment
-
Aattelin vaan sitä jos aikaisemmin ratti ollut suorassa suoraan ajaessa ja puslien vaihdon jälkeen kääntyi vinoon. Syynä siis olisi melko varmasti se että uudet puslat olisi ollut epäkeskopuslia tai sit muuten loppuun kuluneetOriginally posted by Topi08 View PostEi tuollaista muista
, jos joku kääntäis mun rattia niin en varmana huomais
. kummaa tuossa on viellä se että auto kyllä menee suoraan, mutta jos on vähänkin töyssyä niin vetelee järkyttävästi, tai ohitus tilanteessa, tempasee oikein toiselle puolelleBMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
1. Sulla on nelivetoOriginally posted by Throttle View PostTe iX:n omistajat, paljonko teillä hörppää matka-ajossa? Mulla vauhdista huolimatta, syö melkein aina 12L/100km? Voiko jokin laahata tai joku osa ehtoopuolella?
2. Sulla on matalapuristeinen KAT-mallin M20B25
3. Tuo kyseinen moottori oli ehtoopuolella jo tehtaalta lähtiessä.
Yhdistettynä nelivetoon, tuo 8,8-puristeinen moottori todellakin vie sitä soppaa. Jos sattuu vielä olemaan kulunut nokka, jolloin venttiilit eivät enää aukea, kuin uudessa moottorissa, joutuu kaasua painamaan enemmän, jotta auto liikkuisi edes jotenkin. Tämä taas osaltaan lisää kulutusta.
Haitko muuten Laihialta tuon auton. Itse olisin ostanut sen purkuun, mutta oli siihen hommaan vielä hieman arvokas..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Tyylini on ollut sanoa asiat suoraan. Tiesin kuitenkin, että et ota noita vittuiluna. Jatketaan vaikka privalla...Originally posted by Throttle View PostTulihan raaka totuus sieltä. Laihiasta kyllä hain.
Tarkoitus sama, puran sen kun projekti valmistuu.
Ilmastointia vailla T3?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Check.
320i:ssa on vaihdekeppi mallia soppakauha, vasempaan nojatessa timmi, oikeaan saa melkein laittaa reunaan asti niin saa vitosen silmään.
Tarkastelin vivustoa, siellä yksi holkki ihan loppu, sorvaanko uuden tilalle vai mieluiten tämä tilaukseen? http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3...sivu1.htm#1786
Selvennys: auto on 5/85.
Comment
-
En edes katsonut tuota linkkiä, mutta oletan niiden olevan oikeita osia. Jos sorvaamalla selviät halvemmalla, tee ite. Kannattaa muistaa myös se vaihdekeppitelineen laatikonpuolen kiinnitys. Jos se sieltä pääsee heilumaan sivuttain, vaikutus on kepin päässä moninkertainen.Originally posted by Throttle View PostCheck.
320i:ssa on vaihdekeppi mallia soppakauha, vasempaan nojatessa timmi, oikeaan saa melkein laittaa reunaan asti niin saa vitosen silmään.
Tarkastelin vivustoa, siellä yksi holkki ihan loppu, sorvaanko uuden tilalle vai mieluiten tämä tilaukseen? http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3...sivu1.htm#1786
Selvennys: auto on 5/85.
EDIT: Sullahan onkin semmonen peltitelineellä oleva kiinnytys, kun on tuon ikäinen. Eikai ole peltiteline laatikonpuolelta toisesta reunasta irti/murtunut.Last edited by T3; 08-06-2012, 23:04..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
Comment