memebuy23buy

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    Originally posted by jr66 View Post
    M20b25 = 171 hv, m50b20 = 150 hv, m50b25 = 192 hv. Kaikissa b-paine 3 bar -> jäänee pieneksi m50b20 suuttimet :think
    paitsi jostain luin että b20 ja b25 samat 166cc suuttimet :think

    Käykö 4d lattiamatto 2d?
    E39 ja E91

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by Harri G View Post
      Käykö 4d lattiamatto 2d?
      Kyllä
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Lehtafi
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 151
        • Helsinki

        Nopea kysymys mitä öljyä ohjaus tehostimeen? korkissa taisi lukea zf
        epäilen että on ollut väärää öljyä koska toisinaan käännettäessä huutaa kuin hyeena

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by Lehtafi View Post
          Nopea kysymys mitä öljyä ohjaus tehostimeen? korkissa taisi lukea zf
          epäilen että on ollut väärää öljyä koska toisinaan käännettäessä huutaa kuin hyeena
          Pääsääntöisesti ATF:ää, mutta kylmiin olosuhteisiin noita on täytetty myös CHF:llä. Tökkää sormi säiliöön ja kato onko punaista, vaiko vihreää. Noita ei sitten pidä mennä sekoittamaan keskenään. Punainen = ATF, Vihreä = CHF
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Shameless
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 109
            • Kirkkonummi

            Perä "elää" ...

            Elikkäs E30:ssä on type 188 lukkoperä joka on käyny särkikoskella prepattavana (kiristetty 50%+50%). Ostaessani huomasin että hiukka elää jotenka vaihettiin puslat! MUTTA vieläkin tuntuu siltä että liikkuis ittekseen jos näin voi muotoilla? :think
            Alusta ei ole mikään jäykkä ihan OK... Jotenka mitä siinä voisi olla? mist kannattaa alkaa kattoo mahollista vikaa? Onko mahdollista että jäykemmällä alustalla saisi nämä " ylimääräset " liikehdinnät pois?
            Kertokaa te jotka tiiätte !!!
            BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
            BMW e30 316i-90

            ex.
            BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
            BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              Originally posted by Shameless View Post
              Elikkäs E30:ssä on type 188 lukkoperä joka on käyny särkikoskella prepattavana (kiristetty 50%+50%). Ostaessani huomasin että hiukka elää jotenka vaihettiin puslat! MUTTA vieläkin tuntuu siltä että liikkuis ittekseen jos näin voi muotoilla? :think
              Alusta ei ole mikään jäykkä ihan OK... Jotenka mitä siinä voisi olla? mist kannattaa alkaa kattoo mahollista vikaa? Onko mahdollista että jäykemmällä alustalla saisi nämä " ylimääräset " liikehdinnät pois?
              Kertokaa te jotka tiiätte !!!
              Vetoakseleiden nivelet väljät :think
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Shameless
                Bimmer Rookie
                • May 2012
                • 109
                • Kirkkonummi

                Originally posted by T3 View Post
                Vetoakseleiden nivelet väljät :think

                Voi olla yks... Ett kummiskaa usko että liian löysä alusta tähän vaikuttaa? Kaukaa haetult kuulostaa tämä alusta keissi
                BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
                BMW e30 316i-90

                ex.
                BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
                BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  Originally posted by Shameless View Post
                  Voi olla yks... Ett kummiskaa usko että liian löysä alusta tähän vaikuttaa? Kaukaa haetult kuulostaa tämä alusta keissi
                  Vaihdettiinko apurungon isot puslat? Jos ne on loppu, niin varmasti elää. Myös perämurikan kiinnikepuslan väljyys tuntuu heti.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Harri G
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 9041
                    • Iisalmi

                    Originally posted by T3 View Post
                    Kyllä
                    Kiitoksia. Ei tartte ruveta värjäämään mattoa kun pihassa on yksi 4d, jossa tumma matto
                    E39 ja E91

                    Comment

                    • Shameless
                      Bimmer Rookie
                      • May 2012
                      • 109
                      • Kirkkonummi

                      Originally posted by T3 View Post
                      Vaihdettiinko apurungon isot puslat? Jos ne on loppu, niin varmasti elää. Myös perämurikan kiinnikepuslan väljyys tuntuu heti.
                      Kyllä ne on vaihettu! Muttei muita.. Näkeekö nämä puslat jos auton nostaa ilmaan? Vaiko onko jonkinmoinen purku edessä?
                      BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
                      BMW e30 316i-90

                      ex.
                      BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
                      BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


                      Comment

                      • Komposti
                        Newbiemmer
                        • Jan 2011
                        • 11
                        • '

                        Kysytäämpä uuestaan.
                        Originally posted by Komposti View Post
                        Nonniin, nyt pureskelin kaasarista ton yläkannen pois, toinen kohoista näytti sellaselta oudon kuivalta niinku ois pensaa nähnykkään vähään aikaan ja toinen näytti pelaavan kaasaria pompottelemalla aika normaalisti.

                        Mikäs tässä nyt on järkevin ratkaisu? Hankinko uudet kohot ja neulaventtilit (mistä?), "uuden" pierburgin kaasarin vai sijoitanko weberiin? Vastatkaa viisaammat ja tarjotkaa mulle vaihtoehtoja oulun alueelta YVllä.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16576
                          • Asikkala

                          Originally posted by Jasu View Post
                          M50B25 3.5bar, muut meni oikein.
                          Originally posted by Harri G View Post
                          paitsi jostain luin että b20 ja b25 samat 166cc suuttimet :think
                          Aha.

                          Fanssin mukaan m50b25 ja mm. m52b20 samat, m50b20 eri.

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9041
                            • Iisalmi

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Aha.

                            Fanssin mukaan m50b25 ja mm. m52b20 samat, m50b20 eri.
                            Niin siis varaosanumero on eri, mutta molemmat 166cc tuotoltaan. (tai näköjään 160cc tuon taulukon mukaan: http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm

                            m50b25 Bosch # 0280150415: 160cc @ 3bar, 15,9ohm
                            m50b20 Bosch # 0280150414: 160cc @ 3bar, 15,9ohm

                            Tuolla taas sitten näyttäisi eroja olevan... http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm

                            Kukapa näistä tietäisi sitten? Varmempi kun laittaa b25 suuttimet niin ainakin riittää.

                            Ja että oltaisiin vielä enemmän sekaisin:




                            EDIT: Muuta asiaa:

                            Eli otin apurungon irti, puslan sisukset jäi autoon kiinni. Hakkasin vasaralla ees-taas puslan runkoa, irtosi. Kasausvaiheessa huomasin että autoon oli jäänyt sentin verran puslan runkoa kiinni. Yritin sitä pieksää irti. Pyöritin nysään pultinkin, otti kierteille, hakkasin sisäpuolelta autoa kierretangolla reikään, jotta nysä irtoaisi. Eipä irronnut. Voin kokeilla vielä hitsata reiän ulkopuolelle, jos lämpö auttaisi. Ideoita? Loppuviikosta pitäis akseli nostaa paikalleen vaan nysä on perhana tiellä. Tietysti sopivalla terällä voi porata nysän pois jos ei muuta keksi.
                            Last edited by Harri G; 15-05-2012, 09:07.
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • Luoti
                              Bimmer Rookie
                              • May 2010
                              • 159
                              • Home

                              Mites porukoilla joilla on M20B25, onko millasia öljykulutuksia / 1000km ?
                              -BMW F10 530D M-sport

                              Comment

                              • Lehtafi
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 151
                                • Helsinki

                                Originally posted by T3 View Post
                                Pääsääntöisesti ATF:ää, mutta kylmiin olosuhteisiin noita on täytetty myös CHF:llä. Tökkää sormi säiliöön ja kato onko punaista, vaiko vihreää. Noita ei sitten pidä mennä sekoittamaan keskenään. Punainen = ATF, Vihreä = CHF
                                Kiitos nopeasta vastauksesta!

                                Comment

                                Working...
                                X