Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • väizki
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 110
    • Rymättylä hoods

    Pitäiskö keskuslukon ohjauspoksin tulla kiinni kuskin kajarin takana olevaan valkoiseen muistaakseni 14 napaiseen liittimeen? vm -86 alkuvuosi

    EDIT: itse itselleni vastaten että kyllä!

    Myykö joku mulle sellasen ja sen releen turunseudulla?
    Last edited by väizki; 27-05-2012, 16:34.
    Saab-BMW e30 2.3t

    Kuvat.fi

    Comment

    • Jukipuki
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 383
      • Kontiolahti, Lehmo

      Originally posted by Ahdinko View Post
      Mulla oli samoja ongelmia omani kanssa. Todella vittumainen kun tekee tallin lattialla maaten. Koita löysätä sitä isoa mutteria siitä kardaanin puolestavälistä. Siitä se menee katki koko kardaani kannatinlaakerin vaihtamiseksi. Mutta se ei mahdu paikallaan ollessaan irtoamaan, joten siitä ei huolta. Muistaakseni kardaani menee hieman kasaan kun tuota löystää ja etuosaa työntää taaksepäin. Laatikon laskeminen voi kanssa jeesata. Kardaanin pyörittely voi auttaa myös jotta sen saa parempaan asentoon (taittuu enemmän nivelestä). Varo, ettet riko kardaanin etupään keskitysakselia. Jotenkin se sitten loppujen lopuksi se lähti, ja takas saaminen oli samanlaista juhlaa.. Ja tosiaan ne joissa ei tuota värinänvaimennus palikkaa ole taitaa olla aika paljon helpompia tapauksia.
      Oli se keskeltä löysätty kun ensimmäisen kerran sitä koitin saada pois. Sain sen irti sitten seuraavana päivänä kun oli tiedossa että sen pitäisi jo tuossa vaiheessa lähteä... Hieman kuitenkin meinasi harata vastaan (toivottavasti ei mitään hajonnut).

      Saa nähdä tosiaan onko yhtä kettumainen laittaa takaisin... Kunhan joskus kerkeää taas laittelemaan

      Edit:
      Laittelin kardaanin tänään takaisin kiinni. Meni heittämällä paikalleen oikeassa asennossa, laatikko laskettuna ja keskitysakseli rasvattuna (tuo se tod.näk takelteli pois otettaessa kun oli entiset voitelut kuivuneet).
      Last edited by Jukipuki; 28-05-2012, 21:53.
      Ajossa:
      G20 330E
      Ex:
      E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9042
        • Iisalmi

        Originally posted by väizki View Post
        Pitäiskö keskuslukon ohjauspoksin tulla kiinni kuskin kajarin takana olevaan valkoiseen muistaakseni 14 napaiseen liittimeen? vm -86 alkuvuosi

        EDIT: itse itselleni vastaten että kyllä!

        Myykö joku mulle sellasen ja sen releen turunseudulla?
        En tule turkkuun myymään, mutta jos matkahuolto passaa niin... Jatketaan privalla. Pitää vielä tsekata että on samoista osista kyse.
        E39 ja E91

        Comment

        • os951
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 447
          • Kerava

          Käsittääkseni E30 malleissa käytetty ilmastoinnin kompura on Nippondenson tekemä. Olisiko kenelläkään tietoa millä Nipponin osanumerolla kompura on varustettu. Kuva kompressorista olisi hieno juttu.

          Comment

          • Daylight
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 671
            • Helsinki

            Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa m20b25 koneesta, kun nääs lämpimänä alkaa kuulumaan siinä 2500-4000 kierrosten kohdilla humina, mikä muistuttaa kovalla käyvää flektiä. Ääni tulee konehuoneesta. Ja samalla tuntuis alaväännöt olevan kateissa..
            ///M3

            Comment

            • DohDoh
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 333
              • 60°23′10″N, 23°07′30″E

              Originally posted by os951 View Post
              Käsittääkseni E30 malleissa käytetty ilmastoinnin kompura on Nippondenson tekemä. Olisiko kenelläkään tietoa millä Nipponin osanumerolla kompura on varustettu. Kuva kompressorista olisi hieno juttu.
              Onko muuten samaa kompuraa käytetty m40 ja m20? Jalusta ainakin taitaa olla eri. Saisin varmaan otettua kuvia torstaina tai perjantaina. Toki jos joku kerkee ennen, niin hyvä sitten.

              Comment

              • siksta
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 675
                • Orimattila

                Mites se nyt mahtoi olla, saako takaiskarin yläpäänlaakeria
                merkkiliikkeestä vahvempana (esim. E36 M3) vai oliko se niin, että
                Meylen valmistama (esim. Schmiedmann myy) on ainut vahvempi? :think
                F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                Comment

                • ///Make
                  BTCF Member
                  • May 2007
                  • 4687
                  • Lahti

                  Originally posted by siksta View Post
                  Mites se nyt mahtoi olla, saako takaiskarin yläpäänlaakeria
                  merkkiliikkeestä vahvempana (esim. E36 M3) vai oliko se niin, että
                  Meylen valmistama (esim. Schmiedmann myy) on ainut vahvempi? :think
                  Originally posted by Jonsku View Post
                  Takaiskarien yläpäiksi suosittelen E46 M3 yläpäitä, ihan samanmoiset kuin E30 yläpäät mutta kestävät paljon paremmin.
                  Z3 3,0 Coupe -98
                  E30 325E 4D -85
                  Originally posted by TNT
                  Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                  Comment

                  • siksta
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 675
                    • Orimattila

                    Kiitos Markku.

                    Muistelinkin, että jonkun M3:sen yläpäät ne oli, mutta että oikein E46:sen.
                    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                    Comment

                    • ///Make
                      BTCF Member
                      • May 2007
                      • 4687
                      • Lahti

                      Originally posted by siksta View Post
                      Kiitos Markku.

                      Muistelinkin, että jonkun M3:sen yläpäät ne oli, mutta että oikein E46:sen.
                      Eipä mitään.

                      Muovi mikä muovi
                      Z3 3,0 Coupe -98
                      E30 325E 4D -85
                      Originally posted by TNT
                      Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Olikos jostain mallista evotettavissa E30-tolppaan matalampi iskarin yläpää? Ja ei, emme puhu nyt madaltavasta jousilautasesta (hyh) vaan matalammasta yläpään kumi&laakeri kombinaatiosta.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • cojama
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 1421
                          • www.e30m3.fi

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Olikos jostain mallista evotettavissa E30-tolppaan matalampi iskarin yläpää? Ja ei, emme puhu nyt madaltavasta jousilautasesta (hyh) vaan matalammasta yläpään kumi&laakeri kombinaatiosta.
                          M5 e34 3.6

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9042
                            • Iisalmi

                            Saisinkohan minä nuo naitettua keskenään sopimaan? En tartte saarnaa laadusta, tiedän kyllä että tuohon hintaan putket on tehny kiinalainen poju pimeässä kellarissa


                            E39 ja E91

                            Comment

                            • KuuKi
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 1055
                              • Lahti

                              Originally posted by siksta View Post
                              Mites se nyt mahtoi olla, saako takaiskarin yläpäänlaakeria
                              merkkiliikkeestä vahvempana (esim. E36 M3) vai oliko se niin, että
                              Meylen valmistama (esim. Schmiedmann myy) on ainut vahvempi? :think
                              Jep E46:n, schmiedmannilla on myynnissä E46 Meyle HD takaiskarin yläpää. Kestäneet hyvin entisissä hieman madalletuissa e30:ssä. Muista tilata samalla yläpään ja korin väliin tulevat tiivisteet.
                              KuukiFix palvelee...
                              sigpic
                              NYT: A1 8X, T3, 190e
                              EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by cojama View Post
                                M5 e34 3.6
                                Kiitos!
                                Originally posted by Harri G View Post
                                Saisinkohan minä nuo naitettua keskenään sopimaan? En tartte saarnaa laadusta, tiedän kyllä että tuohon hintaan putket on tehny kiinalainen poju pimeässä kellarissa


                                http://www.ebay.de/itm/BMW-3-E30-2-0...item3cb02b04b2
                                No mikset saisi. varautuisin henkisesti siihen että joutuu laippoihin tai tohon liitoskohtaan antamaan millilaikkaa ja kuumaa kaarta. emt..
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎