Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5857
    • Joccis City

    --------------------
    Last edited by jannmann; 27-02-2012, 02:17.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      Originally posted by jannmann View Post
      Korjaa vika, tyhjäkäynnin tossa hoitaa motronic, ei sitä säädetä mistään ruuvista tai muustakaan.
      Motronicko siinä pitää korjata vai mikä?
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16412
        • Asikkala

        Originally posted by Throttle View Post
        Tyhjäkäynti voisi korjaantua laittamalla holkin tms moottorin puolelle siihen vaijerin loppupäähän? Tai on kyllä varmaan joku ruuvi siellä?
        Höpön löpön, jos ei ole hajuakaan asiasta ei pitäisi neuvoa. Anteeksi.

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5857
          • Joccis City

          ------------------
          Last edited by jannmann; 27-02-2012, 02:17.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Dj Niksperi
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 2437
            • Salo, Finland

            Originally posted by M325i View Post
            Olisko sen takia kun cabrion orggis bmw lasissa tulee varmaan taustapeilin natsa lasin mukana? (peili lasissa kiinni). Olen itse asentanut cabrioon sedanin lasin aikanaan.
            Muutenhan lasit ovat keskenään vaihtokelpoisia, mutta Cabriossa taustapeili tosiaan kiinnittyy lasiin. Tästä johtuu eri varaosanumero noiden lasien välillä.
            BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
            Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

            -Team Pussihousu-
            Salo///Works
            sigpic

            Comment

            • Eepo
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 5388
              • Tampere

              Onkos kukaan mittaillut madallussarjansa jousien mittoja?
              Löytyy hyllystä E30 madallussarjan jouset ja olisi mukava tietää mille madallukselle suurinpiirtein ovat.

              Tietoja
              Etujousissa teksti 70598 Front, vapaamitta 27cm, langan paksuus 13mm
              Takajousissa teksti 75444 Rear, vapaamitta 20cm, langan paksuus 14mm
              jouset ovat väriltään punaiset.
              -Harley Davidson Sportster - 89-
              -Harley Davidson softail -89-
              -Suzuki PV50 -86-

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Eepo View Post
                Onkos kukaan mittaillut madallussarjansa jousien mittoja?
                Löytyy hyllystä E30 madallussarjan jouset ja olisi mukava tietää mille madallukselle suurinpiirtein ovat.

                Tietoja
                Etujousissa teksti 70598 Front, vapaamitta 27cm, langan paksuus 13mm
                Takajousissa teksti 75444 Rear, vapaamitta 20cm, langan paksuus 14mm
                jouset ovat väriltään punaiset.
                Tuosta infosta on aika paha sanoa.
                Vapaamitta kun ei kerro jousen paikoillaan ollessa oikein juuri mitään.

                Ei voi myöskään tietää miten paljon tuo painuu kasaan kun laittaa alle.

                En ainakaan tosi äkkiä löytänyt noista googlellakaan oikein mitään.
                Last edited by Muurahainen; 20-12-2011, 23:17.

                Comment

                • amisqo
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 1612
                  • Vantaa

                  Jaahas, taas on kiusallinen, tosin suht huvittava vika tullut Eli pyyhkijät ja pissapoika on aiheena. Eli satunnaisesti, tosin todella harvoin kun käytän pyyhkijöitä kertakäytön eli näpäytän viisaria alas, niin alkaa pissapoika pruittaamaan nestettä lasiin ja se ei lopu. Sitä tulee niinn kauan kun auton sammuttaa ja ehkä myös sammuttamisen jälkeen. Kovat viisarinrunkkauksen jälkee vika saattaa hävitä mutta ilmenee aina välilla uudestaa, ja ainoastaan kertanäpäytyksen yhteydessä, eli ongelmaa ei ole esim tihkuasennolla. Onkohan viisarissa jotain vikaa? Vika ilmeni eilen iltapäivällä ja tänä aamuna teki sen uusiksi.

                  Eipä tossa muuta, mutta on kiva ajella kun pissaa pruikitaan tuulilasiin painamatta mitään
                  G30 530e iPerfomance M-sport -18
                  Ex: F30 330D M-sport -15
                  Ex: E90 330D M-sport -06
                  Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                  Ex: e30 320i -89
                  Ex: e30 318iS -90

                  Comment

                  • niäminen
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 111
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by amisqo View Post
                    Jaahas, taas on kiusallinen, tosin suht huvittava vika tullut Eli pyyhkijät ja pissapoika on aiheena. Eli satunnaisesti, tosin todella harvoin kun käytän pyyhkijöitä kertakäytön eli näpäytän viisaria alas, niin alkaa pissapoika pruittaamaan nestettä lasiin ja se ei lopu. Sitä tulee niinn kauan kun auton sammuttaa ja ehkä myös sammuttamisen jälkeen. Kovat viisarinrunkkauksen jälkee vika saattaa hävitä mutta ilmenee aina välilla uudestaa, ja ainoastaan kertanäpäytyksen yhteydessä, eli ongelmaa ei ole esim tihkuasennolla. Onkohan viisarissa jotain vikaa? Vika ilmeni eilen iltapäivällä ja tänä aamuna teki sen uusiksi.

                    Eipä tossa muuta, mutta on kiva ajella kun pissaa pruikitaan tuulilasiin painamatta mitään
                    juu mulla oli sama ongelma joskus. ite vaihdoin viiksen niin loppu oire
                    Käyttis: e30 318i -89
                    Projekti: e30 m20b25 -89
                    Ratalelu: e30 touring m20b27tic -88

                    <<Tutun turbon vihellyksen kuulen
                    Äänellään se mielen kohentaa
                    Ujellus kuin rajun myrskytuulen
                    Sitä desibelipellet koittaa ohentaa>>

                    Comment

                    • niäminen
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2009
                      • 111
                      • Pirkanmaa

                      juu eli nyt kaikki tietäväiset kokemuksia ja faktoja pöytään. tarkotuksena olis mennä katsastaan ekaa kertaa muutosleiman jälkeen tota tourinkia ja ongelmana on että tuleeko sanomista kun otteessa ilmotettu teho on 183 muistaakeni 0.2 ahdoilla ja autossa luonnollisesti on tuntuvasti enemmän. että meneekö inssille läpi et tossa muka olis ton verran? :think päästöt tietysti otan ite koska säädöt viellä hakusessa. tarkotus on mennä ennen tai jälkeen leiman hariselle säätöhommiin.
                      Käyttis: e30 318i -89
                      Projekti: e30 m20b25 -89
                      Ratalelu: e30 touring m20b27tic -88

                      <<Tutun turbon vihellyksen kuulen
                      Äänellään se mielen kohentaa
                      Ujellus kuin rajun myrskytuulen
                      Sitä desibelipellet koittaa ohentaa>>

                      Comment

                      • Gemmi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 3355
                        • Espoo

                        Originally posted by niäminen View Post
                        juu eli nyt kaikki tietäväiset kokemuksia ja faktoja pöytään. tarkotuksena olis mennä katsastaan ekaa kertaa muutosleiman jälkeen tota tourinkia ja ongelmana on että tuleeko sanomista kun otteessa ilmotettu teho on 183 muistaakeni 0.2 ahdoilla ja autossa luonnollisesti on tuntuvasti enemmän. että meneekö inssille läpi et tossa muka olis ton verran? :think päästöt tietysti otan ite koska säädöt viellä hakusessa. tarkotus on mennä ennen tai jälkeen leiman hariselle säätöhommiin.
                        Ei inssin persdyno pitäs mihinkään vaikuttaa. enemmän sitä se dynolappu kiinnostaa jos rupee tehoista jotain kyseleen.

                        Comment

                        • Kam1kazee
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2011
                          • 56
                          • JKL

                          Tarkoitus olisi nyt vaihtaa laturin hiilet. Katoin KL ja Motonetin valikoiman, siellä niitä myydään boschiin ja motorolaan. Mutta minun laturin kyljessä lukee Valeo. Onko kellään tietoa että käykö tollaseen boschin tai motorolan hiilet tonne valeoon? (Laturi on se 65amp)
                          ex.E30 316 Cosmosblau Metallic

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by niäminen View Post
                            juu eli nyt kaikki tietäväiset kokemuksia ja faktoja pöytään. tarkotuksena olis mennä katsastaan ekaa kertaa muutosleiman jälkeen tota tourinkia ja ongelmana on että tuleeko sanomista kun otteessa ilmotettu teho on 183 muistaakeni 0.2 ahdoilla ja autossa luonnollisesti on tuntuvasti enemmän. että meneekö inssille läpi et tossa muka olis ton verran? :think päästöt tietysti otan ite koska säädöt viellä hakusessa. tarkotus on mennä ennen tai jälkeen leiman hariselle säätöhommiin.
                            No eikai leimalla tarvii ahtopainemittaria olla . Jos se koelenkillä huomaa mielestään varmasti että onpas tehokas niin sanosin itte että on vaan niin kevyt vauhtis että tuntuu kierrosherkältä. Ketään muuta en kehoita petkuttamaan katsuria tai laittomuuksiin , hyi hyi. Mutta milläpä sitä tehon määrää arvioi jos ei vedä lusu pohjassa kiihdytyksiä rajoittimelle asti?


                            Originally posted by Kam1kazee View Post
                            Tarkoitus olisi nyt vaihtaa laturin hiilet. Katoin KL ja Motonetin valikoiman, siellä niitä myydään boschiin ja motorolaan. Mutta minun laturin kyljessä lukee Valeo. Onko kellään tietoa että käykö tollaseen boschin tai motorolan hiilet tonne valeoon? (Laturi on se 65amp)
                            Voihan ne mennä jos on ihan pelkät hiilet vaihtamassa (en tiedä millaisena osakokonaisuutena kolmekympin latureihin ne tulee). Nappaat kouraan ne ja tiskille vertailemaan ?
                            Last edited by petrolhead; 21-12-2011, 17:19.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10500
                              • Saaressa

                              Originally posted by niäminen View Post
                              juu eli nyt kaikki tietäväiset kokemuksia ja faktoja pöytään. tarkotuksena olis mennä katsastaan ekaa kertaa muutosleiman jälkeen tota tourinkia ja ongelmana on että tuleeko sanomista kun otteessa ilmotettu teho on 183 muistaakeni 0.2 ahdoilla ja autossa luonnollisesti on tuntuvasti enemmän. että meneekö inssille läpi et tossa muka olis ton verran? :think päästöt tietysti otan ite koska säädöt viellä hakusessa. tarkotus on mennä ennen tai jälkeen leiman hariselle säätöhommiin.
                              Ei se insinööri mikään poliisi ole. Eli leimalle vain.

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              • Kam1kazee
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2011
                                • 56
                                • JKL

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Voihan ne mennä jos on ihan pelkät hiilet vaihtamassa (en tiedä millaisena osakokonaisuutena kolmekympin latureihin ne tulee). Nappaat kouraan ne ja tiskille vertailemaan ?
                                Niiin eipäs tullu mieleen. Kai se on niin tehtävä.

                                EDIT: luin uudestaa niin motonetissä oliki hiilisarja sev/motorola/valeo, mut täytyy siltiki ottaa mukaa malli niin voi vertailla.
                                Last edited by Kam1kazee; 21-12-2011, 21:07.
                                ex.E30 316 Cosmosblau Metallic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎