Oman e30 "326" tarinaa ollut jo aiemminkin kyseisessä topicissa ja nyt on vikaa saatu tutkittua enemmän. Eli vikana on nykiminen 4k tienoilla. Ykkösellä ei tee, 2-4 tekee joka kerta täyskaasulla kiihdytellessä.
1. IMM johdot läpi ja löysin yhden palaneen johdon. Tilalle kolvailin uuden ja auto käyntiin. Tyhjäkäynti parempi, muuten ei auttanut. Johtosarjaan kävin muutenkin hiukan käsiksi ja mitään kummempaa en löytänyt.
2. Käytettiin piuhan päässä. Antoi vikakoodeja ;dme ohjainlaite viallinen, moottorijarrutuksen vääntömomentin ohjaus, ajonopeussignaali, polttoainepumpun rele, polttoainesuuttimet, happitunnistin, joutokäyntiventtiili.
Nollattiin koodit ja käytiin rykäsemässä yksi täysikiihdytys, jotta auto pätkäisisi niinkuin tavallisesti.
Auto piuhan päähän ja vikakoodeja seuraavasti ;dme ohjainlaite viallinen, polttoainepumpun rele, polttoainesuuttimet.
Netistä luettiin, että polttoainepumpun releen toimivuuden voi tarkistaa napauttamalla relettä. Jos auto sammuu niin rele rikki? Voiko tähän luottaa? Ei sammunut.
Dme:n sijainti = missä? Kannattaako koittaa jäädyttää boksia?
1. IMM johdot läpi ja löysin yhden palaneen johdon. Tilalle kolvailin uuden ja auto käyntiin. Tyhjäkäynti parempi, muuten ei auttanut. Johtosarjaan kävin muutenkin hiukan käsiksi ja mitään kummempaa en löytänyt.
2. Käytettiin piuhan päässä. Antoi vikakoodeja ;dme ohjainlaite viallinen, moottorijarrutuksen vääntömomentin ohjaus, ajonopeussignaali, polttoainepumpun rele, polttoainesuuttimet, happitunnistin, joutokäyntiventtiili.
Nollattiin koodit ja käytiin rykäsemässä yksi täysikiihdytys, jotta auto pätkäisisi niinkuin tavallisesti.
Auto piuhan päähän ja vikakoodeja seuraavasti ;dme ohjainlaite viallinen, polttoainepumpun rele, polttoainesuuttimet.
Netistä luettiin, että polttoainepumpun releen toimivuuden voi tarkistaa napauttamalla relettä. Jos auto sammuu niin rele rikki? Voiko tähän luottaa? Ei sammunut.
Dme:n sijainti = missä? Kannattaako koittaa jäädyttää boksia?
Comment