Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    Originally posted by Tonton View Post
    oliko noihin takatukivarren pikku pusliin jotain työkalua/vaihto ohjetta
    mitenkähän niiden irroituksesta suoriutuisi mahdollisimman helpolla

    ohjeita löytyi niiden isojen puslien vaihtoon vaikka kuinka mutta ei yhtää noihin pieniin

    tukivarret roikkuu auton alla eli prässi ei ole vaihtoehto
    Taka-akseli alas ja vaihtelee samaan konkurssiin kaikki puslat?

    Neljäkutosessa oli ainakin perin vittumaiset vaihtaa ja äkkiseltään katottuna ei ne kovin hauskaa hommaa ole paikallaan vaihtaa tohon kolmekymppiinkään.
    Pitäisi itsekin vaihdella nuo isot puslat "kesälomilla"
    Last edited by ka00z; 21-06-2012, 07:07.
    W124 voll, markalla pidemmälle

    Comment

    • Daylight
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 670
      • Helsinki

      Meneekös vakio e30 325:n putkisto liian virtaavaksi, jos laittaapi pakosarjan, x-pipen ja siitä Simonsin catbackiputkiston? Pakosarjat on schmiedmannilta. Onko muilla kokemuksia?
      ///M3

      Comment

      • smpovers
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2372
        • Tammela

        Originally posted by Tonton View Post
        oliko noihin takatukivarren pikku pusliin jotain työkalua/vaihto ohjetta
        mitenkähän niiden irroituksesta suoriutuisi mahdollisimman helpolla

        ohjeita löytyi niiden isojen puslien vaihtoon vaikka kuinka mutta ei yhtää noihin pieniin

        tukivarret roikkuu auton alla eli prässi ei ole vaihtoehto

        Mulla oli kyl tukivarret pöydällä, mutta käytin irroittamiseen kierretankoa, prikkoja ja sopivaa putken pätkää minkä sisälle pusla pääsi menemään. Saman tyyppisesti uusi pusla paikoilleen. Siitä en tiedä miten auton alla tilaa on:think
        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
        BMW 330d touring e46 -05
        Ford Cortina Mk2 1600 -70
        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          Originally posted by smpovers View Post
          http://www.bmwtechinfo.com/repair/ma...es/5610630.jpg
          Mulla oli kyl tukivarret pöydällä, mutta käytin irroittamiseen kierretankoa, prikkoja ja sopivaa putken pätkää minkä sisälle pusla pääsi menemään. Saman tyyppisesti uusi pusla paikoilleen. Siitä en tiedä miten auton alla tilaa on:think
          Noin minäkin tekisin.
          E39 ja E91

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Originally posted by smpovers View Post
            http://www.bmwtechinfo.com/repair/ma...es/5610630.jpg
            Mulla oli kyl tukivarret pöydällä, mutta käytin irroittamiseen kierretankoa, prikkoja ja sopivaa putken pätkää minkä sisälle pusla pääsi menemään. Saman tyyppisesti uusi pusla paikoilleen. Siitä en tiedä miten auton alla tilaa on:think
            mut miten toi onnistuu kun katoin että puslassa on sellanen kaulus että se mihin tukisi tuon putken niin se jää tuon kauluksen alle "piiloon"
            näkyy tossa alemmassa kuvassa
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16360
              • Asikkala

              Originally posted by Tonton View Post
              mut miten toi onnistuu kun katoin että puslassa on sellanen kaulus että se mihin tukisi tuon putken niin se jää tuon kauluksen alle "piiloon"
              näkyy tossa alemmassa kuvassa
              Puukolla tai rälläkän teräsharjalla se kaulus pois.

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                Originally posted by jr66 View Post
                Puukolla tai rälläkän teräsharjalla se kaulus pois.
                näin toimitaan
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Soad
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2011
                  • 204
                  • Tampere

                  E30 Hammastanko

                  Osaatteko neuvoa kun ettin hammastanko sigun avoon... Löysin myynnissä olevan, mutta myyjä osasi kertoa vai tälläiset numerosarjat:

                  7832955152
                  11379140
                  5275590491

                  Tuommoiset löytyy osasta, mutta realoem näyttää, että varaosanumero alkaisi 3........

                  Jotain googlettelin ja sain vähän vahvistuksiakin, että sopisi, mutta ei raaskisi ostaa silti jos ja kun on epävarma..

                  Irroitettu kuulemma 325i 90'

                  Kuva kapistuksesta!



                  Kiitoksia avusta!

                  -Janne-
                  Kaikennäkösiä romuja..

                  Pirkanmaan parasta autonhoitoa @ Mudfix Car Detailing FB ja IG Mudfix
                  (http://www.mudfix.fi)

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6693
                    • .......

                    Originally posted by Daylight View Post
                    Meneekös vakio e30 325:n putkisto liian virtaavaksi, jos laittaapi pakosarjan, x-pipen ja siitä Simonsin catbackiputkiston? Pakosarjat on schmiedmannilta. Onko muilla kokemuksia?
                    Mitä tarkoitat "liian virtaavalla"?
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      Originally posted by Soad View Post
                      [/IMG]

                      Kiitoksia avusta!

                      -Janne-
                      unohda tollanen

                      osta e36:n hammastanko ja vaihdat raidetangot vanhasta
                      mukavempi ajella kun pääsee kierroksen vähemmällä

                      takatukivarren puslat
                      takatukivarsi pusla

                      noin, jos joku noilla sattuu searchilla löytämään

                      Originally posted by smpovers View Post
                      http://www.bmwtechinfo.com/repair/ma...es/5610630.jpg
                      Mulla oli kyl tukivarret pöydällä, mutta käytin irroittamiseen kierretankoa, prikkoja ja sopivaa putken pätkää minkä sisälle pusla pääsi menemään. Saman tyyppisesti uusi pusla paikoilleen. Siitä en tiedä miten auton alla tilaa on:think
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Puukolla tai rälläkän teräsharjalla se kaulus pois.
                      eli näillä mentiin ja aikaa meni about 2tuntia työkalujen tekemisestä uusien puslien asennukseen (powerflexit)
                      kiitoksia molemmille
                      vinkkeinä seuraaville:
                      -kannattaa tehdä tuo ulosvedin/putki hieman isommasta putkesta ja painaa se ovaaliksi niin puslaa vetäessä siinä on vähemmän kitkapintaa
                      -osta kunnollinen kierretanko tai jos ei osta niin kuin minulle kävi niin pari mutteria peräkkäin molempiin päihin ja molemmista vääntää samaan aikaan.
                      -puslaa leikatessa kannattaa puukonterä lämmittää kunnolla kuumaksi niin se menee puslaan kuin kuuma veitsi sulaan voihin
                      Last edited by Tonton; 21-06-2012, 20:38.
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Puukolla tai rälläkän teräsharjalla se kaulus pois.
                        Tä. Ei niistä heloista kuulu mitään leikellä pois. Menee paikalleen vaikkapa isolla ulosvetimellä. Paljon silikonia/saippuavettä tms. . Ja kannattaa putsata jollain se helan paikka tukivarressa, ettei reiän reunoille jää jäysteitä tai sinne sisään paskaa joka ahistaa asentaessa.
                        Factory Repair Manualissa (E30 FAQ-alue) on korjausohjeet tohon.
                        Last edited by petrolhead; 21-06-2012, 20:45.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Tä. Ei niistä heloista kuulu mitään leikellä pois. Menee paikalleen vaikkapa isolla ulosvetimellä. Paljon silikonia/saippuavettä tms. . Ja kannattaa putsata jollain se helan paikka tukivarressa, ettei reiän reunoille jää jäysteitä tai sinne sisään paskaa joka ahistaa asentaessa.
                          olikin puhe pois ottamisesta
                          ei kannata saippuaa laitella kun se pusla jää sitten elämään
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Tonton View Post
                            olikin puhe pois ottamisesta
                            ei kannata saippuaa laitella kun se pusla jää sitten elämään
                            Ei jää liikkumaan kyllä se sinne jämähtää. Jopa Gyntterin ohje kehottaa muistaakseni käyttämään. No, ihan sama, nuljua noihin "prässättäviin" osiin saa aina laittaa eikä ne mihinkään hillu siellä. On ne niin saatanan tiukat menemään paikalleen, liukasteenkin kanssa. Haa, ja muistakaa kiristää nuo vasta kun sen nurkan paino on akselilla. Ei o pakko laskea pyörilleen, pistää vaikka tolpan tai tunkin kynkän alle.

                            No, en tosta liukkarin käytöstä välitä kiistellä, tehkää niinku tykkäätte.
                            Last edited by petrolhead; 21-06-2012, 20:55.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9041
                              • Iisalmi

                              Originally posted by Soad View Post
                              Osaatteko neuvoa kun ettin hammastanko sigun avoon... Löysin myynnissä olevan, mutta myyjä osasi kertoa vai tälläiset numerosarjat:

                              7832955152
                              11379140
                              5275590491
                              Tuollaisissa se osanumero on aina numerosarja ennen pistettä, eli 1 137 914. Joku nero voi sanoa, mitä se pisteen jälkeinen numero meinaa, kehitysversio? Ei nuo realoem:tkään paljoa auta:


                              Koko osa nro siis 32131137914
                              Last edited by Harri G; 21-06-2012, 21:27.
                              E39 ja E91

                              Comment

                              • Kytölä
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 672
                                • Lohja

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Ei jää liikkumaan kyllä se sinne jämähtää. Jopa Gyntterin ohje kehottaa muistaakseni käyttämään. No, ihan sama, nuljua noihin "prässättäviin" osiin saa aina laittaa eikä ne mihinkään hillu siellä. On ne niin saatanan tiukat menemään paikalleen, liukasteenkin kanssa. Haa, ja muistakaa kiristää nuo vasta kun sen nurkan paino on akselilla. Ei o pakko laskea pyörilleen, pistää vaikka tolpan tai tunkin kynkän alle.

                                No, en tosta liukkarin käytöstä välitä kiistellä, tehkää niinku tykkäätte.
                                Ennen BMW:ltä sai Circolight liukkaria, nykyään vastaavaa litkua saa spray pullossa. Voi tilata varaosanumerolla xxx. En nyt jaksa kävellä talliin tarkastamaan numeroa pullonkyljestä
                                '88 325i cabrio
                                '90 318is

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎