Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16340
    • Leppävirta

    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Ostin vilkunreijälliset lokarit (mätänet) e30:iin, ja niissä on sen ison reiän lisäksi joku toinen pieni neliskulmainen reikä niinkuin nokan puolella, eikä minulla olleet vilkut riitä peittämään tuota reikää. Onko e30 ollut saatavilla joitain isompiakin vilkkuja, vai mikä on tuon lisäreijän tarkoitus?
    Ei sitten ole se kiinnitys ruuvin reikä? Johon pitäisi joku muovinen "holkki" laittaa ennen kuin ruuvi siihen kiinnittyy. Tämä oli vain mutuilua. Kun en tiedä tarkalleen mikä etäisyys noilla rei-illä on.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • AlpinWeiss
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 927
      • West coast

      Originally posted by MAKELA View Post
      Sulla on varmaan ne sirommat ilmeisesti e36 vilkut. Pieni reikä varmaan siihen kiinnitysreijän vastapalalle?
      Mistä saan ne isommat e30 vilkut, koska motonetinkin vilkut ovat e30/e36..?
      MBCLK240 -02
      E36 318 -93
      E46 320 Ci -01
      E46 330 CiA -01
      E60 520i -04
      E93 325i -07
      F36 420xi -16

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16340
        • Leppävirta

        Originally posted by AlpinWeiss View Post
        Mistä saan ne isommat e30 vilkut, koska motonetinkin vilkut ovat e30/e36..?
        Minun ymmärtääkseni E30 on vain yhtä vilkkua. Oisko lokarin valmistaja nyt sitten kämmännyt reiät vituralleen. Mikä ei lienee ole mitenkään eriskummallista jos tarvike loksu on kyseessä.

        Tällainenko sinulla nyt on hyppysissä? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...urn_indicator/ Tuo osa 10 lienee kuuluisi siihen pieneen neliskanttiseen reikään.
        Last edited by Haju69; 10-07-2012, 11:51.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by Haju69 View Post
          Minun ymmärtääkseni E30 on vain yhtä vilkkua. Oisko lokarin valmistaja nyt sitten kämmännyt reiät vituralleen. Mikä ei lienee ole mitenkään eriskummallista jos tarvike loksu on kyseessä.
          Perus E30:ssä kuuluu aina olla se ns. iso sivuvilkku. Poikkeuksen tekee M3, jossa on samankokoinen (pieni), kuin E32/E34/E36:ssa. Vilkku ei kuitenkaan ole sama, kuin em. koska polttimon kiinnitys on erilainen.
          Itse olen viimeisiin tuontiautoihin (perus E30) asentanut aina M3:n pienet vilkut. Ovat paljon sirommat, kuin alkuperäiset kauheat mokkulat.

          Varsinaiseen kysymykseen: Lokasuojissa on oikeankokoiset reijät, vilkut vaihtoon.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • AlpinWeiss
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 927
            • West coast

            Originally posted by Haju69 View Post
            Minun ymmärtääkseni E30 on vain yhtä vilkkua. Oisko lokarin valmistaja nyt sitten kämmännyt reiät vituralleen. Mikä ei lienee ole mitenkään eriskummallista jos tarvike loksu on kyseessä.

            Tällainenko sinulla nyt on hyppysissä? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...urn_indicator/ Tuo osa 10 lienee kuuluisi siihen pieneen neliskanttiseen reikään.
            Tuo vilkku näyttäisi siltä minkä tarvitsen, ja siinä mikä motonetistä annettiin e30 vilkkuna on tuo ruuvin reikä paljon lähempänä vilkun "lasiosaa." Täytyypä koittaa haeskella.. Ei teillä kellään olis jäänyt ylimääräisiä?
            MBCLK240 -02
            E36 318 -93
            E46 320 Ci -01
            E46 330 CiA -01
            E60 520i -04
            E93 325i -07
            F36 420xi -16

            Comment

            • ChilileipÄ
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 2014
              • jyväskylä

              Originally posted by AlpinWeiss View Post
              Tuo vilkku näyttäisi siltä minkä tarvitsen, ja siinä mikä motonetistä annettiin e30 vilkkuna on tuo ruuvin reikä paljon lähempänä vilkun "lasiosaa." Täytyypä koittaa haeskella.. Ei teillä kellään olis jäänyt ylimääräisiä?
              Itse huomasin joskus että ainankin biltema myi e30 samaa vilkkua kun e36 et motonetissäkin varmaa sama..
              Eiköhän noita e30 vilkkuja oo vähän jokatoisella.. Itselläkin jossain varmasti olis ylimääräisiäkin, mutta eiköhän joltain omalta paikkakunnaltasi semmoset löytys?
              F11 530D M-Sport ’11
              E39 525iA touring M-Sport '02
              ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

              Comment

              • Gtr86
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 63
                • Kangasniemi

                M20 venttiilien säädöstä

                Eli mikähän mahtais olla 2.7 koneessa oikea välys? ja mikä on oikea säätö järjestys?
                Ei riemulla rajaa,
                kun rengas palaa!

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by T3 View Post
                  Perus E30:ssä kuuluu aina olla se ns. iso sivuvilkku. Poikkeuksen tekee M3, jossa on samankokoinen (pieni), kuin E32/E34/E36:ssa. Vilkku ei kuitenkaan ole sama, kuin em. koska polttimon kiinnitys on erilainen.
                  Itse olen viimeisiin tuontiautoihin (perus E30) asentanut aina M3:n pienet vilkut. Ovat paljon sirommat, kuin alkuperäiset kauheat mokkulat.

                  Varsinaiseen kysymykseen: Lokasuojissa on oikeankokoiset reijät, vilkut vaihtoon.
                  OT
                  ..ja jotkut ei asentele tollasia ollenkaan..


                  Hieman vähemmän BSää: E30 sivuvilkun paikasta taisi olla olemassa topikkikin.. :think
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by Gtr86 View Post
                    Eli mikähän mahtais olla 2.7 koneessa oikea välys? ja mikä on oikea säätö järjestys?
                    Kaikissa M20-koneissa 0,25mm kylmänä. Eli mieluusti moottori yön yli jäähtynyt ja sitten säätöhommiin. Järjestyksellä ei ole mitään väliä, kunhan katsoo, että venttiilit ovat kiinni. Itse käännän yleensä ensin ykkösen kohdalleen ja siitä sitten sytytysjärjestyksessä 1-5-3-6-2-4 konetta välillä vähän kääntäen. Joo, voi toki säätää samaan aikaan jonkun toisenkin sylinterin venttiilit, mutta itse olen tehnyt noin.
                    Last edited by T3; 10-07-2012, 18:11. Reason: Näppäilyvirheen korjaus.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Originally posted by Garash View Post
                      Onko väliä jos laittaa moottorin lähettyville kuuluvan bensapumpun sinne tankin viereen pohjaan oikealla paikalle? Tulossa siis e30 m50 jatkoks.. Mietin vaan että ei kai sillä ole niin väliä vaikka on tarkotettu moottorin lähettyville se pumppu?
                      Tuskinpa sillä nyt merkitystä on.

                      Mutta sen on oltava ruiskun pumppu, kaasutinmoottorin pumput, jotka yleensä ovat konetilassa eivät toimi. Kaasutinmoottorin bensiinipumput kykenevät tuottamaan suurehkoja siirtomääriä, mutta eivät juurikaan painetta, niiden paine ei riitä ruiskumoottorissa.
                      Olli.

                      Comment

                      • _racing_
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 296
                        • Inkoo

                        Mistäs löytäisi uuden etukehikon nopeasti? Schmiedmannilla ei ole varastossa ja ei tietoa millon tulossa. http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3...sivu6.htm#9972

                        Edit: Pitäisi vielä olla facelift koppaan.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by _racing_ View Post
                          Mistäs löytäisi uuden etukehikon nopeasti? Schmiedmannilla ei ole varastossa ja ei tietoa millon tulossa. http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3...sivu6.htm#9972

                          Edit: Pitäisi vielä olla facelift koppaan.
                          Autoasista ostin omani. Prefaceliftiin mutta kuitenkin. Motonet? Fixus?
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Blizzard030
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2010
                            • 353
                            • Kouvola, Finland

                            Mikä ero on yksinapaisella ja kaksinapaisella lämpötila-anturilla? Ostin tänään uuden jossa on vain yksi napa ja entisessä oli kaksi napaa.

                            Eikä ole hajuakaan mitän hemmettiä pitäisi tehdä. Lämpömittari autossa ei toimi joten sen takia sen vaihdoin.

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by Blizzard030 View Post
                              Mikä ero on yksinapaisella ja kaksinapaisella lämpötila-anturilla? Ostin tänään uuden jossa on vain yksi napa ja entisessä oli kaksi napaa.

                              Eikä ole hajuakaan mitän hemmettiä pitäisi tehdä. Lämpömittari autossa ei toimi joten sen takia sen vaihdoin.
                              1 napainen on tosiaan e30 mittarille.

                              Autosta voi moottorin tyypistä riippuen löytyä myös useampi napaisia antureita lisäksi.

                              Esim l-jetissä lämpöaikakytkin ja motronicissa sininen 2 napainen anturi ruiskulle.

                              Kiertovesipumpulla varusteuissa m10 autoissa voi myös olla tuo mittarin anturi 2 napainen, toinen napa antaa normaalia tietoa mittarille ja toinen ohjaa kiertovesipumppua lämpötilan mukaan.
                              Olli.

                              Comment

                              • Blizzard030
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2010
                                • 353
                                • Kouvola, Finland

                                Originally posted by Rocla View Post
                                1 napainen on tosiaan e30 mittarille.

                                Autosta voi moottorin tyypistä riippuen löytyä myös useampi napaisia antureita lisäksi.

                                Esim l-jetissä lämpöaikakytkin ja motronicissa sininen 2 napainen anturi ruiskulle.

                                Kiertovesipumpulla varusteuissa m10 autoissa voi myös olla tuo mittarin anturi 2 napainen, toinen napa antaa normaalia tietoa mittarille ja toinen ohjaa kiertovesipumppua lämpötilan mukaan.
                                Mitenköhän ihmeessä pitäisi sitten kytkeä tuo yksi napainen? On siinä jokin sininenkin mikä on tulpattu pierburgin poiston vuoksi. Tosin siihen meni kyllä kaksi letkua.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎