Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Alusta-asiaa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kiraffi
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 427
    • Shangri'la / SYSMÄ

    Originally posted by sam_u View Post
    Laittaisitteko mielummin vakioiskareilla ja madallusjouset, vai halvan alustasarjan. Madallusta noin 40mm. Toki vaihtoehtona on pysyä vakiossakin.
    Annetuista vaihtoehdoista valitsisin kiinteän madallussarjan,
    siihen kuuluvine iskareineen ja jousineen.

    Mielestäni hinta edellä kun mennään, niin kiinteät ovat säädettäviä laadukkaampia.
    Ja vakio iskareita ei ole tarkoitettu toimimaan jatkuvassa puristuksessa ->
    Ajettavuus & kesto kärsivät
    Ajossa: Citroën Jumper h1l2
    Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

    Ex:
    1x F30
    1x E60
    5x E36
    1x E34
    1x E46
    2x E30
    2x Toyota
    1x Ford
    1x Honda

    Comment

    • Bemarituristi
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 238
      • Helsinki

      Moi!

      Saako E30, 325i alkuperäistä etutolppa sarjaa eteen enään uutena?

      Autossa on nyt 5 pulttinen muutos sarja ja BC Racing alusta sarja.

      Tarkoitus olisi muuttaa täysin vakioksi msport alustaksi takaisin, ja 4 pulttiset navat. Saako osia uutena, vai onko haalittava käytettynä?

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8531
        • Karhe

        Originally posted by Bemarituristi View Post
        Moi!

        Saako E30, 325i alkuperäistä etutolppa sarjaa eteen enään uutena?

        Autossa on nyt 5 pulttinen muutos sarja ja BC Racing alusta sarja.

        Tarkoitus olisi muuttaa täysin vakioksi msport alustaksi takaisin, ja 4 pulttiset navat. Saako osia uutena, vai onko haalittava käytettynä?
        Toisen puolen tolppaa voi vielä ostaa uutena, toista ei. Uuden raakatolpan hinta tosin reilu tonni, joten kannattaa kääntyä käytettyjen markkinoille. Käytettynä löytää vielä todella hyväkuntoisia ja parihinta pyörii 200€:n molemmin puolin. Napoja voi ostaa vielä uutena alkuperäisinä, sekä laadukkaina tarvikeosina.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by sam_u View Post
          Laittaisitteko mielummin vakioiskareilla ja madallusjouset, vai halvan alustasarjan. Madallusta noin 40mm. Toki vaihtoehtona on pysyä vakiossakin.
          Pidä vakiona jos ei oo mahdollista laittaa kunnon alustaa. Sit joskus kun on halua/mahis laittaa rahaa kunnollisiin iskareihin ni hankit.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • F-Lame
            BTCF Member
            • Jul 2015
            • 251
            • Helsinki-Porvoo

            Onkos kenelläkään hajua saako miltään muulta valmistajalta (katu laillista) kuin bc racingiltä tolppasarjaa jossa olisi korkeus, camber ja jäykkyyden säätö ja että tolppaa ei tarvitsisi alkaa hitsaamaan vanhaan iskari runkoon ?


            Kw:lta lötyy tälläinen mutta en löytänyt saako tähän säädettävää yläpäätä.



            H&R:stä löysin tälläisen jutun mutta tuokin yläpää on jollain ameriikan valmistajan yläpäällä kaiketi ?
            Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

            1989 E30 316i 2D HARRASTE
            1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
            Ex. E92 335 CiA m-sport
            Ex. 2005 E87 130i m-sport
            ...monta muuta ennen sitä

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Mä olen lyöny orkkstolpille vaan säädettävät uniball-yläpäät. Korkeus hienosäätyy varsin helposti, ja jäykkyys säätyy kuten muissakin, jousia vaihtamalla.
              Last edited by petrolhead; 20-06-2018, 19:52.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • F-Lame
                BTCF Member
                • Jul 2015
                • 251
                • Helsinki-Porvoo

                Originally posted by petrolhead View Post
                Mä oln lyöny orkkstolpille vaan säädettävät uniball-yläpäät. Korkeus hienosäätyy varsin helposti, ja jäykkyys säätyy kuten muissakin, jousia vaihtamalla.

                Anteeksi. Vaimennuksen säätö.
                Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                1989 E30 316i 2D HARRASTE
                1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                Ex. E92 335 CiA m-sport
                Ex. 2005 E87 130i m-sport
                ...monta muuta ennen sitä

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by F-Lame View Post
                  Anteeksi. Vaimennuksen säätö.
                  Alkuperäiseen tolppaan on saatavana jäykkyyssäädettävää pumppua, alkuperäistä lyhyempänä jos tarvii. Esim. Koni. Yhdenkin säädön kanssa pelatessa menee testipäivä niin iloiseen että en oo murehtinutkaan monisäätöisyyden puuttumista. Orkkistolppien ja riittävän matalien yläpäänlättyjen kanssa E30stä saa niin matalan mitä sen tarvii kadulla ajaessa ikinä olla.
                  Last edited by petrolhead; 20-06-2018, 11:25.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16253
                    • Asikkala

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Orkkistolppien ja riittävän matalien yläpäänlättyjen kanssa E30stä saa niin matalan mitä sen tarvii kadulla ajaessa ikinä olla.
                    Joo mutta silloin se ei ole tuning... No joo.

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Joo mutta silloin se ei ole tuning... No joo.
                      Silloin se just nimenomaan on tuning. No joo..
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • FlowAmp
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 161
                        • Hyvinkää

                        Vakio tai 40mm madaltavan iskunvaimentimen pituus

                        Omaan projektiin tulee bilsteinin clubsport-alusta "täys-säädettävänä". Alusta tuli Rallysystemssiltä. Kepit taitaa olla E46 M3:n joten tarttis Kittelälle infoksi tietää vakio iskunvaimentimen pituus. Jotta voisin peilata asiaa madalluksen suhteen niin kiinnostaisi vakio e30 -40mm alustan iskunvaimentimen pituus myös. Tarkoitan pituudella vapaata pituutta eli rengas ilmassa.

                        Nykyisellään iskunvaimentimen pituus 570mm aiheuttaa sellaisen ongelman että, vapaassa mitassa jousi putoaa pois paikaltaan. Korin paino renkaalle laskiessa renkaan reunasta on 6,5cm lokasuojan kaareen.

                        Kuvasta näkee että jää tällä setupilla aikalailla maasturiksi.
                        Attached Files
                        -BMW E30 318i 2d
                        -BMW E36 325i 4d
                        -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
                        -Hiace
                        -VW Transporter
                        -BMW E46 330d M-Sport
                        -BMW F11 535d M-Sport

                        Comment

                        • Hansen
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 98
                          • Nli

                          Ix etu iskunvaimentimen patruunan mittoja kaipaillaan.

                          Paksuus,
                          Pituus,
                          Kokonais pituus,

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6112
                            • Helsinki

                            Ix vakio tolpan mitat
                            -paksuus:4,5cm
                            -patruunan pituus:35cm
                            -liuku putken pituus:16cm
                            -kokonaispituus:51cm, mitta on pohjasta yläpäänmutterin kierteen päähän
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • Hansen
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 98
                              • Nli

                              Kiitos! Tässä oli kaikki kaivattu

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3143
                                • 47200

                                potilas 325ix. etupampuista alkaa olla mehut juotuna ja ihan paska ajaa kun pomputtaa ja terävissä pamahtaa. Pidempää jousi/iskarisettiä ettinyt suht tuloksetta, ainakin taakse. Tulikin mieleen, että jos pistäis coilit ympäri auton, ja sora-alustalla? Sais pituutta, ajettavuutta ja toimivuutta samassa paketissa. Maksaa rahaa, mutta maksaa se coilisetti muutenkin. Jossain voorumilla törmäsin että taakse jotain escon pamppuja laittaneet bilsteiniltä. Lähinnä mulla merkkikysymyksiä, että mitä sinne kannattaa laittaa? Katuajoa ja jotain mettä/soraränniä tolla ajetaan, eli aivan omaksi iloksi ainoastaan. Toiset madaltaa ja hakee hyvää ajettavuutta asfaltille, niin mä aattelin että olis hiekalla ja huonolla tiellä hyvä rytyyttää ja talvella Uusi vakioalusta ei sitä ole. Hintakattona semmonen 1.5kiloo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎