Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Alusta-asiaa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16282
    • Asikkala

    Originally posted by jannmann View Post
    Miks noin vammasen jäykät jouset?
    Kuitenkin katuauto kyseessä?
    Tuninkia ?

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by jannmann View Post
      Miks noin vammasen jäykät jouset?
      Kuitenkin katuauto kyseessä?
      Mun teki mieli myöskin kysyä mutta katsoin sen turhaksi. Auto on varmaankin tarkoitus saada mahdollisimman kenttään. Ton jäykkyyden jousilla ja joustomatkoilla tuskin haetaan mitään ajodynamiikkaa.
      Last edited by petrolhead; 22-07-2016, 21:04.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5145
        • Kuopio

        Noille jousille on vaikea saada iskareita missä riittää vaimennusteho
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • Daa Daa
          BTCF Member
          • Aug 2004
          • 901
          • Jyväskylä

          Ei e30 pysy tiellä tuolla korkeudella ja noilla jousilla..

          Takana touringissa 14kg jouset vielä menisi, itse päädyin 12kg jousiin kaikkien kokeilujen jälkeen, mutta tuo etupää on todella hukassa.


          Edittiä: Taakse kun laitat jotkut 9-10" leveät vanteet (mitkä tuommoinen tuuninki vaatii), niin joudut nostamaan tuota 5cm, koska se leveä vanne/rengas kombo ei mahdu sinne pyöräkoteloon..
          Last edited by Daa Daa; 22-07-2016, 21:54.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 10988
            • Oulu

            Mimusta nuo jousijäykkyydet ei kyllä pidä paikkaansa noissa bc alustoissa. Lähinnä suuntaa antavia, niin että isompi numero on jäykempi ja sekin vain jos pituus ja jousen malli pysyy samana. En ole kyllä siis mittaillut, mut ihan perus tuntumalta näin sanoisin. Tuo e30 Extreme dropin 14kg jousi vaikuttaa ennemmin joltain alle 10kg jouselta. Toimii kyllä oikeen hyvin kolmekybän alla, eikä ole sikajäykkä vaikka näin voisi luulla.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Mimusta nuo jousijäykkyydet ei kyllä pidä paikkaansa noissa bc alustoissa. Lähinnä suuntaa antavia, niin että isompi numero on jäykempi ja sekin vain jos pituus ja jousen malli pysyy samana. En ole kyllä siis mittaillut, mut ihan perus tuntumalta näin sanoisin. Tuo e30 Extreme dropin 14kg jousi vaikuttaa ennemmin joltain alle 10kg jouselta. Toimii kyllä oikeen hyvin kolmekybän alla, eikä ole sikajäykkä vaikka näin voisi luulla.
              Helppohan se jousivakio on selvittää jos epäilyttää.

              En edes viitti kertoa minkä jäykkyiset vieterit omassa autossa on alla
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • fs123
                Newbiemmer
                • Sep 2014
                • 25
                • Savonlinna

                Originally posted by Daa Daa View Post
                Ei e30 pysy tiellä tuolla korkeudella ja noilla jousilla..

                Takana touringissa 14kg jouset vielä menisi, itse päädyin 12kg jousiin kaikkien kokeilujen jälkeen, mutta tuo etupää on todella hukassa.


                Edittiä: Taakse kun laitat jotkut 9-10" leveät vanteet (mitkä tuommoinen tuuninki vaatii), niin joudut nostamaan tuota 5cm, koska se leveä vanne/rengas kombo ei mahdu sinne pyöräkoteloon..
                Joo siis edessä 10kg, takana 14. Taakse on 10" tulossa, kyllä se sinne mahtuu...

                Comment

                • Maikkeli
                  BTCF Member
                  • Aug 2010
                  • 1301
                  • Nousiainen



                  Siinä ex-tourinki extreme dropilla. Takaata toinen lukitusrengas poistettu, muuten kaikki palikat paikallaan. Keulassa oli varaa säätää vielä reilusti alaspäin. Renkaat 195/50r15 takana ja edessä 195/45r15 eli reilusti alikokoiset.
                  E30 316 M42TBO -87
                  BMW 1502 Turbo -77

                  ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                  Comment

                  • Hemu__
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2008
                    • 972
                    • Kirkkonummi

                    Mikäs ois paras kiinteä madallussetti e30 cabrioon, kun pitäisi saada madallettua n.60/40?
                    Iskareina käynyt mielessä Bilstein b8 ja Koni sport. Bilstein b8 maksimi madallus taitaa olla 50mm ja Konissa 35mm, mahtaako tämä aiheuttaa ongelmia jos tyrkkää 60/40 jouset?

                    Bilsteinin iskareista en ole viimeaikoina kuullut hirveesti hyvää, onko laatu sitten huonontunut että kannattaisi ottaa jotkut muut?

                    Tällähetkellä auton alla H&R cupkit 60/40 madalluksella ja on hieman "hyppykeppi"

                    Elikkä siis mikä ois paras vaihtoehto minulle kun en mielellään coilisettiä halua? :think

                    Comment

                    • Markkanenn
                      BTCF Member
                      • Jan 2016
                      • 262
                      • Vantaa

                      Prefaceliftiä pitäs pudottaa jonkunverran, millaseks asettuu 40mm/40mm madaltavalla sarjalla?
                      F11 520d -12

                      Comment

                      • Max
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 993
                        • Kotona

                        .....
                        Last edited by Max; 28-03-2023, 13:11.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Max View Post
                          Tässä omasta prefacesta kuva. Jouset ovat muistaakseni 60/40 madalluksella. Takaa sais kyllä perä olla sen pari senttiä olla matalempi. Jos jollain on ideoita, niin saa rohkeasti kertoa!
                          No eka idea on että anna olla noin, on varmasti vielä hyvä ajellakin eikä tarvi jokaisen leppäkertun takia hidastaa ja kiertää niinku lippispäät tekee.
                          Mut jos sitä pitää saada alaspäin ni laita vaikka matalammat yläpäät, et menetä pumpun joustomatkaa yhtään vaikka keula tippuu.

                          edit... niin perän tiputtamisesta tässä vain kysyttiinkin.. No kato ekana onko siellä jousilautasilla kumilätyt paikallaan ja jos on niin minkä paksuiset. Ne poistamalla tippuu jonkinverran.
                          Last edited by petrolhead; 11-08-2016, 21:08.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            No eka idea on että anna olla noin, on varmasti vielä hyvä ajellakin eikä tarvi jokaisen leppäkertun takia hidastaa ja kiertää niinku lippispäät tekee.
                            Mut jos sitä pitää saada alaspäin ni laita vaikka matalammat yläpäät, et menetä pumpun joustomatkaa yhtään vaikka keula tippuu.

                            edit... niin perän tiputtamisesta tässä vain kysyttiinkin.. No kato ekana onko siellä jousilautasilla kumilätyt paikallaan ja jos on niin minkä paksuiset. Ne poistamalla tippuu jonkinverran.
                            + hiekkasäkki varapyörän tilalle
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by Tonton View Post
                              + hiekkasäkki varapyörän tilalle
                              No älänyvviitti. Heitin jotain markan ideoita mitä ekana tuli mieleen.

                              Jos takakontissa on hiekkasäkki, ni keulalle voi asentaa esim. ///Sepelimyllyn. Painoo on sen verran että taatusti laskee alaspäin. Miinuksena on setupista kateelliset ihmiset sitte
                              Last edited by petrolhead; 11-08-2016, 21:27.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16282
                                • Asikkala

                                Originally posted by Max View Post
                                Tässä omasta prefacesta kuva. Jouset ovat muistaakseni 60/40 madalluksella. Takaa sais kyllä perä olla sen pari senttiä olla matalempi. Jos jollain on ideoita, niin saa rohkeasti kertoa!
                                Kyllä, perää alemmaksi. Roikkuuko etupuskuri aavistuksen vai hämääkö kuva ? Mikä etuhelma ja roikkuuko sekin ? Mitkä roiskeläpät, orkkis ? Peilit mustaksi ? Onko vain sivuvilkut vaaleat/savu ?

                                E: nii perkele, eihän tämä mikään showroom ollutkaan... No menköön.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎