Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Alusta-asiaa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekezi-
    Bimmer Rookie
    • Jun 2012
    • 49
    • Rauma

    itsellä myös v1 120mm/12kg jousilla ilman säätöpalikoita jne vähän pitäis alemmaksi päästä, kyselin bc:ltä coileja taakse mutta hieman alkoi mietityttämään kestääkö tuo alapään korvake?
    I`d rather push a BMW than drive a Mercedes.

    Comment

    • M-T2
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 733
      • Sawo

      Originally posted by HPee View Post
      Tarkoitus olisi nyt kevään aikana laittaa ilma-alusta E30 cabrioon. Minkälaista settiä suosittelette? Tekeekö tuollaisella halvalla TA-Technixillä mitään?

      http://www.ebay.de/itm/TA-TECHNIX-Air-Ride-Luftfahrwerk-inkl-Kompressor-Kit-BMW-3er-Serie-E30-/131623791881
      Itseäkin kiinnostaa tämä ilma-alusta. Onko mitään muita. D2 näytti hintaa olevan neljättä tonnia niin ei ihan niinkään paljoa haluttaisi sijoittaa.... Vai pitääkö vaan mennä extreme dropilla.

      Comment

      • krisseh
        BTCF Member
        • Jun 2010
        • 527
        • Vaasa

        Originally posted by M-T2 View Post
        Itseäkin kiinnostaa tämä ilma-alusta. Onko mitään muita. D2 näytti hintaa olevan neljättä tonnia niin ei ihan niinkään paljoa haluttaisi sijoittaa.... Vai pitääkö vaan mennä extreme dropilla.
        Epäilen vahvasti että nuilla etutolpilla ei saada runkopalkkeja maahan
        E30 318i Touring m42 :think
        E30 318is


        ig @krisueh

        -VaasaConnection-

        Comment

        • pilootti
          BTCF Member
          • Feb 2012
          • 299
          • Kokkola

          Osaako joku sanoa mistä saa ostettua h&r tai eibach 60/40 tai 60/60 madallusjousia? En löydä kuin kokonaista h&r Cup kit alusta sarjaa mutta iskarit löytyy jo itseltä..
          e30 318i touring "Bercedes Menz"
          Kawasaki z1000
          -FatBoyRacing-

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Minkä takia ne on oltava tietyn merkkisiä?
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • pilootti
              BTCF Member
              • Feb 2012
              • 299
              • Kokkola

              Jos on suositella jotain muita oikeasti hyviä niin kelpaa! Ta tekniksit ja fk yms. kurapaska vieterit saa unohtaa. Oon ymmärtäny että h&r Cup kit on ihan pätevä alusta niin mielelläni kasaisin semmosen ku sellaiset iskarit jo löytyy. Ja joo bc Racing olis hyvä mutta köyhälle kallis
              e30 318i touring "Bercedes Menz"
              Kawasaki z1000
              -FatBoyRacing-

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Ei jousessa oo kuin kaksi ominaisuutta, vapaa pituus ja jousivakio (mahdollisella progressiolla).
                Mä en esim tiedä minkä merkkiset vieterit mun E30:ssä on. Sen tiedän että ne on keskenään eri sarjaa ja käytettyjä molemmat , mutta jäykkyys ja vapaa pituus ON muistissa. Ruosteettomat ja siistinnäköset HR etuvieterit jätin hyllyyn kun jousivaaka sanoi että ne on ihan pirun pehmeet.
                Takavuosina oli joo itsesäätyviksi sanottuja vietereitä jotka lässähtää mutta en oo kyllä sellasiin törmänny enää.
                Mulla tosin ei ole mitään suoranaista korkeussäätöäkään alustassa kun en millään keksinyt mihin sitä tarvittisi. Jos ei jousia ja jousilautasen kumilättyjä vaihtamalla saa sopivaksi, ni ihme on.
                Last edited by petrolhead; 20-03-2016, 11:35.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • M-T2
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 733
                  • Sawo

                  Nyt olisi bc racing extreme drop menossa tilaukseen, mutta millä jousilla se kannattaa ottaa kun kysymyksessä neloskone? Ja millaisella yläpäällä... pillowball??

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    riippuu aika pitkälti mitä haluaa mutta jos vaan mahdaltaa haluaa eikä muulla ole väliä niin 8 eteen ja taakse 10 tai 12, noilla alkuun. ne jousethan ei maksanut paljoa vaikka myöhemmin vaihtaisi. taakse ottaa reilusti sitä suositeltua lyhyemmän. jonkun 110-130mm
                    Last edited by Tonton; 16-04-2016, 08:00.
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      Hei, tässä kun on tuntikaupalla arvottu vuotavien FK iskereiden tilalle uusia niin kysytään mielipiteitä.

                      E30 cab+ ST -50/30mm+strongflexit

                      Bilstein B8 vai Koni sport?, Koneissa jäykkyys säätö ja hieman edullisemmat (420e vs. 490e)
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6120
                        • Helsinki

                        Originally posted by Axum View Post
                        Bilstein B8 vai Koni sport?, Koneissa jäykkyys säätö ja hieman edullisemmat (420e vs. 490e)
                        Itsekkin kiinnostunut asiasta, mutta moni on puhunut että Bilstein laatu laskenut, Koneista kuullut hyvää ja tuo säätö mahdollisuus, myös että voi huollattaa, niin kuin Bilsteiniäkin
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • Bemssi
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 872
                          • Kerkkoo

                          Originally posted by Axum View Post
                          Hei, tässä kun on tuntikaupalla arvottu vuotavien FK iskereiden tilalle uusia niin kysytään mielipiteitä.

                          E30 cab+ ST -50/30mm+strongflexit

                          Bilstein B8 vai Koni sport?, Koneissa jäykkyys säätö ja hieman edullisemmat (420e vs. 490e)
                          Bilsteinit taso jossain vaiheessa oli laskenut. En tiedä nykytason kestävyyttä. Miten olisi spaxin jäykkyys säädettävät iskarit?

                          Comment

                          • Daa Daa
                            BTCF Member
                            • Aug 2004
                            • 903
                            • Jyväskylä

                            Mulla on ollut käyttiksessä 4.vuotta Bilsteinin B8 eikä ole valittamista, muistaakseni lueskelin netistä jo ennen noiden ostoa juttuja että hajoavat herkästi, eli ei taida ihan tämän päivän faktaa olla tuo huono kesto.

                            Comment

                            • Axum
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 4416
                              • Kuopio

                              Miksipä ei Spaxitkin, tuli myös huomattua että koneista on saatavana myös sport short versiot. :think
                              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                              - E39 528ia
                              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                              Puretaan 520ia -97
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                              Comment

                              • Axum
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 4416
                                • Kuopio

                                Jooh, taitaa valinta päätyä konien hyväksi säädettävyytensä takia, laitoin myyjälle viestiä lyhemmistä rebound versioista mutta ei ole kuulunut kolmeen päivään mitään.

                                Toimiiko/kestääkö nuo normi sportit miten -50/30mm alustan kanssa vai etsinkö suosiolla ne lyhemmät?
                                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                                - E39 528ia
                                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                                Puretaan 520ia -97
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎