Tai sitten auto on korinvaihto ja tolpat siis umpimallin mukaiset.
Se selittäis jos olis korinvaihto, mut kyl toi alkuperäinen avo on.
Miten lie topat vaihtuneet, kiinnostais tietää... :/
Mutta palatakseni kysymykseen, onko lyhkäsiä iskareita 45mm tolpille, vai täytyykö hommata 51mm tolpat kuten tässä kuuluis ollakkin , ja niille korkaussäädettävä alusta sit kerralla.
Tai onko 45mm tolpalle saatavana _kunnollista_ korkeussäädettävää sarjaa?
Onko oikeesti kaikissa avoissa isot tolpat? Kun kaverikin joskus puhui et on pikkuset mutta oli kyllä ihan alkuperänen eikä mikää korinvaihto
Nyt kun tähäh topiikkiin kirjotan ni samalla ihmettelen ääneen että mikähän vois aiheuttaa semmosta täristystä ku olis renkaat epätasapainossa? renkaat on painotettu mutta ei ollu vika niissä.. Alustassa ei enää vanhaa osaa oo kun kallistuksenvakaajan puslat ja koiranluut edessä ja takana perän kannakepusla on vanha mutta ehjä..
Voiskohan johtua noista koiranluista :think moottorin kannakekumejakin mietin että jos ne jotenki tutisuttas keulaa, mutta en oikee oo saanu selville vaikuttaako koneen kierrokset tohon..
Miten vaan mahtaa olla muutoksesta saatavilla oleva hyöty suhteutettuna käytettyyn työmäärään nähden? Mitä viisaat alusta-gurut sanovat, kannattaako hommaa tehdä edes vakavasti otettavaan kilvanajoon. :think
Saako ei-guru vastata? Onhan tollanen multilinkki paperilla, teoriassa, joka suhteessa valovuoden parempi ratkaisu kuin E30 linkkuperä.
Toisaalta, Suomessakin on rakennettu yksi E30 jolla ajellaan rataa ympäri vain hieman hitaammin kuin 911 GT3:illa. Siinä autossa on käsittääkseni E30:n taka-akselisto. Toisinsanoen kaipa siitä ihan hyvän saa kun perehtyy ja panostaa..
Mä aina välillä kattelen E39 taka-akselia, mielessä millä muutoksilla sen sovittaisi E30:n takapäähän. Hommaa olisi huomattavasti vähemmän mutta lopputulos on about sama.
Nyt kun tähäh topiikkiin kirjotan ni samalla ihmettelen ääneen että mikähän vois aiheuttaa semmosta täristystä ku olis renkaat epätasapainossa? renkaat on painotettu mutta ei ollu vika niissä.. Alustassa ei enää vanhaa osaa oo kun kallistuksenvakaajan puslat ja koiranluut edessä ja takana perän kannakepusla on vanha mutta ehjä..
Voiskohan johtua noista koiranluista :think moottorin kannakekumejakin mietin että jos ne jotenki tutisuttas keulaa, mutta en oikee oo saanu selville vaikuttaako koneen kierrokset tohon..
Onko ihan satavarmaa että pyöräntuennassa ei ole missään väljää tai vikaa? Jos on, niin renkaan kudosvauriot, huono tasapainotus, heitolliset vanteet tulee ekana mieleen.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
E30 tuntuu yleensä olevan aika hyvä ajettava vaikka alustan osat olisikin lopussa vrt vaikka E34, joka ei tarvii kun yhden väljän nivelen ja ihmetellään kun 90 kmh vauhdeissa tärisee.
Onko ihan satavarmaa että pyöräntuennassa ei ole missään väljää tai vikaa? Jos on, niin renkaan kudosvauriot, huono tasapainotus, heitolliset vanteet tulee ekana mieleen.
E30 tuntuu yleensä olevan aika hyvä ajettava vaikka alustan osat olisikin lopussa vrt vaikka E34, joka ei tarvii kun yhden väljän nivelen ja ihmetellään kun 90 kmh vauhdeissa tärisee.
Niinkuin kirjoitin ni alustassa ei oo muuta vanhaa kun kallistuksen vakaajan osia ja perän kannakepusla.. On kai se uskottava että vanteissa tai renkaissa se vika on en kyllä ihmettelis yhtään vanteissa oli havaittavissa ihan pientä heittoo mutta renkaat saattaa olla enemmänkin syynä...
mikäs noissa coiliseteissä oikein mättää, kun suurimmassa osassa lukee "Ei Touring / Cabrio". Itellä on tuommonen e30 320i Touring ja coilisetti hakusessa, niin olisi kiva tietää miksi nuo ei tuohon toukkaan kävisi
Millä ison tolpan sarjoilla on saatu oikeasti matalia E30:ejä?
Halvoista säädettävistä kuullu vaan huonoa madalluksen suhteen mutta onko näin?
Saako millään halvemmalla sarjalla E30:iä kenttään?
Millä ison tolpan sarjoilla on saatu oikeasti matalia E30:ejä?
Halvoista säädettävistä kuullu vaan huonoa madalluksen suhteen mutta onko näin?
Saako millään halvemmalla sarjalla E30:iä kenttään?
Jos löytyy joltain kuvaakin niin olisi plussaa.
Itse tehdyillä kynätolpilla saa varmasti alas. Eikä ne nyt niin paljoa itsetehtynä maksakkaan. Toki iskaria pitää myös lyhentää.
Millä ison tolpan sarjoilla on saatu oikeasti matalia E30:ejä?
Halvoista säädettävistä kuullu vaan huonoa madalluksen suhteen mutta onko näin?
Saako millään halvemmalla sarjalla E30:iä kenttään?
Jos löytyy joltain kuvaakin niin olisi plussaa.
Kyllä varmasti saa, mutta sitte käy samalla tavalla ku mulla noitten iskarien kanssa Vähänkää terävämpi töyssy, niin iskari pohjaa...
mikäs noissa coiliseteissä oikein mättää, kun suurimmassa osassa lukee "Ei Touring / Cabrio". Itellä on tuommonen e30 320i Touring ja coilisetti hakusessa, niin olisi kiva tietää miksi nuo ei tuohon toukkaan kävisi
akselimassoista johtuen. Eli fyysisesti käy siihen sun toukkaan, mutta järkevyydestä en sano mitään. VArsinkin jos auto täynnä lössiä ja miljoonan kilon hifit....
Onko BMW:llä olemassa E30 takaiskarin vakio yläpäitä korkeampia bolt-on yläpäitä E30 koppaan?
Syy kysymykseen: Kun ostin säädettävät kierroholkit taakse, niin minulle sanottiin, että sinne voi ostaa sellaiset vakiota hieman korkeammat iskarin yläpäät. Ne vievät iskaria enemmän "konttiin" ja näin se helpottaa jousen paikoillaan pysymistä reippaasti madalletussa autossa ja helpottaa myös renkaiden vaihtoa kun ei tarvitse puolta metriä tunkata perää ylös.
Eli: Missä BMW mallissa olisi nuo korkeammat iskarin yläpäät? Onko jossain E21, E28 tms sellaiset korkeammat, vai onko ne jotenkin M -malliin tms? Realoem:n kuvissa kun ei paljoa eroja ole...
Ja EN tarkoita GC ym. jenkkipuljujen tuotteita, vaan tiskiltä nopskasti saatavia vakio osia.
Comment