Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Alusta-asiaa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bessi
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 697
    • Kitee

    Originally posted by M325i View Post
    E30 Cabriossa kuuluisi olla 51mm tolpat...
    Hmmm, mielenkiintoista Voi olla että, entinen omistaja on ajatellut että tällaiseen mopon moottorilla olevaan riittää pikkutolpat.
    Bmw E30
    Audi RS4 B7
    Vw TIGUAN
    Mb W201

    Comment

    • Freak
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 2560
      • .

      Originally posted by Bessi View Post
      Hmmm, mielenkiintoista Voi olla että, entinen omistaja on ajatellut että tällaiseen mopon moottorilla olevaan riittää pikkutolpat.
      Tai sitten auto on korinvaihto ja tolpat siis umpimallin mukaiset.
      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

      Vanha Uuden liiton mies...

      Comment

      • Bessi
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 697
        • Kitee

        Originally posted by Freak View Post
        Tai sitten auto on korinvaihto ja tolpat siis umpimallin mukaiset.
        Se selittäis jos olis korinvaihto, mut kyl toi alkuperäinen avo on.
        Miten lie topat vaihtuneet, kiinnostais tietää... :/

        Mutta palatakseni kysymykseen, onko lyhkäsiä iskareita 45mm tolpille, vai täytyykö hommata 51mm tolpat kuten tässä kuuluis ollakkin , ja niille korkaussäädettävä alusta sit kerralla.
        Tai onko 45mm tolpalle saatavana _kunnollista_ korkeussäädettävää sarjaa?
        Bmw E30
        Audi RS4 B7
        Vw TIGUAN
        Mb W201

        Comment

        • ChilileipÄ
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 2014
          • jyväskylä

          Onko oikeesti kaikissa avoissa isot tolpat? Kun kaverikin joskus puhui et on pikkuset mutta oli kyllä ihan alkuperänen eikä mikää korinvaihto


          Nyt kun tähäh topiikkiin kirjotan ni samalla ihmettelen ääneen että mikähän vois aiheuttaa semmosta täristystä ku olis renkaat epätasapainossa? renkaat on painotettu mutta ei ollu vika niissä.. Alustassa ei enää vanhaa osaa oo kun kallistuksenvakaajan puslat ja koiranluut edessä ja takana perän kannakepusla on vanha mutta ehjä..
          Voiskohan johtua noista koiranluista :think moottorin kannakekumejakin mietin että jos ne jotenki tutisuttas keulaa, mutta en oikee oo saanu selville vaikuttaako koneen kierrokset tohon..
          F11 530D M-Sport ’11
          E39 525iA touring M-Sport '02
          ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by Freak View Post
            Miten vaan mahtaa olla muutoksesta saatavilla oleva hyöty suhteutettuna käytettyyn työmäärään nähden? Mitä viisaat alusta-gurut sanovat, kannattaako hommaa tehdä edes vakavasti otettavaan kilvanajoon. :think
            Saako ei-guru vastata? Onhan tollanen multilinkki paperilla, teoriassa, joka suhteessa valovuoden parempi ratkaisu kuin E30 linkkuperä.
            Toisaalta, Suomessakin on rakennettu yksi E30 jolla ajellaan rataa ympäri vain hieman hitaammin kuin 911 GT3:illa. Siinä autossa on käsittääkseni E30:n taka-akselisto. Toisinsanoen kaipa siitä ihan hyvän saa kun perehtyy ja panostaa..

            Mä aina välillä kattelen E39 taka-akselia, mielessä millä muutoksilla sen sovittaisi E30:n takapäähän. Hommaa olisi huomattavasti vähemmän mutta lopputulos on about sama.

            Originally posted by ChilileipÄ View Post
            Nyt kun tähäh topiikkiin kirjotan ni samalla ihmettelen ääneen että mikähän vois aiheuttaa semmosta täristystä ku olis renkaat epätasapainossa? renkaat on painotettu mutta ei ollu vika niissä.. Alustassa ei enää vanhaa osaa oo kun kallistuksenvakaajan puslat ja koiranluut edessä ja takana perän kannakepusla on vanha mutta ehjä..
            Voiskohan johtua noista koiranluista :think moottorin kannakekumejakin mietin että jos ne jotenki tutisuttas keulaa, mutta en oikee oo saanu selville vaikuttaako koneen kierrokset tohon..
            Onko ihan satavarmaa että pyöräntuennassa ei ole missään väljää tai vikaa? Jos on, niin renkaan kudosvauriot, huono tasapainotus, heitolliset vanteet tulee ekana mieleen.

            Jarno
            Last edited by petrolhead; 16-04-2013, 20:50.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9041
              • Iisalmi

              Originally posted by petrolhead View Post
              heitolliset vanteet
              +1. Nimim. vanteet soikeet ja vipattaa.

              E30 tuntuu yleensä olevan aika hyvä ajettava vaikka alustan osat olisikin lopussa vrt vaikka E34, joka ei tarvii kun yhden väljän nivelen ja ihmetellään kun 90 kmh vauhdeissa tärisee.
              E39 ja E91

              Comment

              • ChilileipÄ
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 2014
                • jyväskylä

                Originally posted by petrolhead View Post
                Onko ihan satavarmaa että pyöräntuennassa ei ole missään väljää tai vikaa? Jos on, niin renkaan kudosvauriot, huono tasapainotus, heitolliset vanteet tulee ekana mieleen.

                Jarno
                Originally posted by Harri G View Post
                +1. Nimim. vanteet soikeet ja vipattaa.

                E30 tuntuu yleensä olevan aika hyvä ajettava vaikka alustan osat olisikin lopussa vrt vaikka E34, joka ei tarvii kun yhden väljän nivelen ja ihmetellään kun 90 kmh vauhdeissa tärisee.
                Niinkuin kirjoitin ni alustassa ei oo muuta vanhaa kun kallistuksen vakaajan osia ja perän kannakepusla.. On kai se uskottava että vanteissa tai renkaissa se vika on en kyllä ihmettelis yhtään vanteissa oli havaittavissa ihan pientä heittoo mutta renkaat saattaa olla enemmänkin syynä...
                F11 530D M-Sport ’11
                E39 525iA touring M-Sport '02
                ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                Comment

                • jouni.325
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 2860



                  Osaako joku valottaa onko nämä kynäiskarit hyvät?
                  Hinnan puolesta ainakin pitäis olla 500e pari?:think
                  Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                  Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                  https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                  Myös projekti kertomus fasessa

                  Comment

                  • vjlle
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2011
                    • 81
                    • Kouvola

                    mikäs noissa coiliseteissä oikein mättää, kun suurimmassa osassa lukee "Ei Touring / Cabrio". Itellä on tuommonen e30 320i Touring ja coilisetti hakusessa, niin olisi kiva tietää miksi nuo ei tuohon toukkaan kävisi
                    -91 E34 525 Alpinweiss

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8092
                      • Willähde

                      Millä ison tolpan sarjoilla on saatu oikeasti matalia E30:ejä?
                      Halvoista säädettävistä kuullu vaan huonoa madalluksen suhteen mutta onko näin?
                      Saako millään halvemmalla sarjalla E30:iä kenttään?

                      Jos löytyy joltain kuvaakin niin olisi plussaa.
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        Originally posted by peltone View Post
                        Millä ison tolpan sarjoilla on saatu oikeasti matalia E30:ejä?
                        Halvoista säädettävistä kuullu vaan huonoa madalluksen suhteen mutta onko näin?
                        Saako millään halvemmalla sarjalla E30:iä kenttään?

                        Jos löytyy joltain kuvaakin niin olisi plussaa.
                        Itse tehdyillä kynätolpilla saa varmasti alas. Eikä ne nyt niin paljoa itsetehtynä maksakkaan. Toki iskaria pitää myös lyhentää.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • shakes
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 2870
                          • Lahti

                          Originally posted by peltone View Post
                          Millä ison tolpan sarjoilla on saatu oikeasti matalia E30:ejä?
                          Halvoista säädettävistä kuullu vaan huonoa madalluksen suhteen mutta onko näin?
                          Saako millään halvemmalla sarjalla E30:iä kenttään?

                          Jos löytyy joltain kuvaakin niin olisi plussaa.
                          Kyllä varmasti saa, mutta sitte käy samalla tavalla ku mulla noitten iskarien kanssa Vähänkää terävämpi töyssy, niin iskari pohjaa...

                          Ilma-alustaa vaaa
                          E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                          E30 328i Projekti '88
                          E61 523i '08

                          EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            Originally posted by jannmann View Post
                            Itse tehdyillä kynätolpilla saa varmasti alas. Eikä ne nyt niin paljoa itsetehtynä maksakkaan. Toki iskaria pitää myös lyhentää.
                            Joo ei taida kyllä näistä käsistä tulla moisia..
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              Originally posted by vjlle View Post
                              mikäs noissa coiliseteissä oikein mättää, kun suurimmassa osassa lukee "Ei Touring / Cabrio". Itellä on tuommonen e30 320i Touring ja coilisetti hakusessa, niin olisi kiva tietää miksi nuo ei tuohon toukkaan kävisi
                              akselimassoista johtuen. Eli fyysisesti käy siihen sun toukkaan, mutta järkevyydestä en sano mitään. VArsinkin jos auto täynnä lössiä ja miljoonan kilon hifit....

                              Comment

                              • Neppo
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 721
                                • Laihia

                                Onko BMW:llä olemassa E30 takaiskarin vakio yläpäitä korkeampia bolt-on yläpäitä E30 koppaan?

                                Syy kysymykseen: Kun ostin säädettävät kierroholkit taakse, niin minulle sanottiin, että sinne voi ostaa sellaiset vakiota hieman korkeammat iskarin yläpäät. Ne vievät iskaria enemmän "konttiin" ja näin se helpottaa jousen paikoillaan pysymistä reippaasti madalletussa autossa ja helpottaa myös renkaiden vaihtoa kun ei tarvitse puolta metriä tunkata perää ylös.

                                Eli: Missä BMW mallissa olisi nuo korkeammat iskarin yläpäät? Onko jossain E21, E28 tms sellaiset korkeammat, vai onko ne jotenkin M -malliin tms? Realoem:n kuvissa kun ei paljoa eroja ole...

                                Ja EN tarkoita GC ym. jenkkipuljujen tuotteita, vaan tiskiltä nopskasti saatavia vakio osia.

                                Edit. Laitan nyt kumminkin linkin GC:n osiin, jotta saa paremman ajatuksen kirjoituksesta ja ideasta:
                                http://www.ground-control-store.com/.../II=851/CA=253

                                Kiitos ja kumarrus.
                                Last edited by Neppo; 26-09-2012, 10:05.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎