Originally posted by M325i
View Post
E30 Alusta-asiaa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tai sitten auto on korinvaihto ja tolpat siis umpimallin mukaiset.Originally posted by Bessi View PostHmmm, mielenkiintoista
Voi olla että, entinen omistaja on ajatellut että tällaiseen mopon moottorilla olevaan riittää pikkutolpat.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Se selittäis jos olis korinvaihto, mut kyl toi alkuperäinen avo on.Originally posted by Freak View PostTai sitten auto on korinvaihto ja tolpat siis umpimallin mukaiset.
Miten lie topat vaihtuneet, kiinnostais tietää... :/
Mutta palatakseni kysymykseen, onko lyhkäsiä iskareita 45mm tolpille, vai täytyykö hommata 51mm tolpat kuten tässä kuuluis ollakkin , ja niille korkaussäädettävä alusta sit kerralla.
Tai onko 45mm tolpalle saatavana _kunnollista_ korkeussäädettävää sarjaa?Bmw E30
Audi RS4 B7
Vw TIGUAN
Mb W201
Comment
-
Onko oikeesti kaikissa avoissa isot tolpat? Kun kaverikin joskus puhui et on pikkuset mutta oli kyllä ihan alkuperänen eikä mikää korinvaihto
Nyt kun tähäh topiikkiin kirjotan ni samalla ihmettelen ääneen että mikähän vois aiheuttaa semmosta täristystä ku olis renkaat epätasapainossa? renkaat on painotettu mutta ei ollu vika niissä.. Alustassa ei enää vanhaa osaa oo kun kallistuksenvakaajan puslat ja koiranluut edessä ja takana perän kannakepusla on vanha mutta ehjä..
Voiskohan johtua noista koiranluista :think moottorin kannakekumejakin mietin että jos ne jotenki tutisuttas keulaa, mutta en oikee oo saanu selville vaikuttaako koneen kierrokset tohon..F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
Saako ei-guru vastata? Onhan tollanen multilinkki paperilla, teoriassa, joka suhteessa valovuoden parempi ratkaisu kuin E30 linkkuperä.Originally posted by Freak View PostMiten vaan mahtaa olla muutoksesta saatavilla oleva hyöty suhteutettuna käytettyyn työmäärään nähden? Mitä viisaat alusta-gurut sanovat, kannattaako hommaa tehdä edes vakavasti otettavaan kilvanajoon. :think
Toisaalta, Suomessakin on rakennettu yksi E30 jolla ajellaan rataa ympäri vain hieman hitaammin kuin 911 GT3:illa. Siinä autossa on käsittääkseni E30:n taka-akselisto. Toisinsanoen kaipa siitä ihan hyvän saa kun perehtyy ja panostaa..
Mä aina välillä kattelen E39 taka-akselia, mielessä millä muutoksilla sen sovittaisi E30:n takapäähän. Hommaa olisi huomattavasti vähemmän mutta lopputulos on about sama.
Onko ihan satavarmaa että pyöräntuennassa ei ole missään väljää tai vikaa? Jos on, niin renkaan kudosvauriot, huono tasapainotus, heitolliset vanteet tulee ekana mieleen.Originally posted by ChilileipÄ View PostNyt kun tähäh topiikkiin kirjotan ni samalla ihmettelen ääneen että mikähän vois aiheuttaa semmosta täristystä ku olis renkaat epätasapainossa? renkaat on painotettu mutta ei ollu vika niissä.. Alustassa ei enää vanhaa osaa oo kun kallistuksenvakaajan puslat ja koiranluut edessä ja takana perän kannakepusla on vanha mutta ehjä..
Voiskohan johtua noista koiranluista :think moottorin kannakekumejakin mietin että jos ne jotenki tutisuttas keulaa, mutta en oikee oo saanu selville vaikuttaako koneen kierrokset tohon..
JarnoLast edited by petrolhead; 16-04-2013, 20:50.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
+1. Nimim. vanteet soikeet ja vipattaa.Originally posted by petrolhead View Postheitolliset vanteet
E30 tuntuu yleensä olevan aika hyvä ajettava vaikka alustan osat olisikin lopussa vrt vaikka E34, joka ei tarvii kun yhden väljän nivelen ja ihmetellään kun 90 kmh vauhdeissa tärisee.E39 ja E91
Comment
-
Originally posted by petrolhead View PostOnko ihan satavarmaa että pyöräntuennassa ei ole missään väljää tai vikaa? Jos on, niin renkaan kudosvauriot, huono tasapainotus, heitolliset vanteet tulee ekana mieleen.
JarnoNiinkuin kirjoitin ni alustassa ei oo muuta vanhaa kun kallistuksen vakaajan osia ja perän kannakepusla.. On kai se uskottava että vanteissa tai renkaissa se vika onOriginally posted by Harri G View Post+1. Nimim. vanteet soikeet ja vipattaa.
E30 tuntuu yleensä olevan aika hyvä ajettava vaikka alustan osat olisikin lopussa vrt vaikka E34, joka ei tarvii kun yhden väljän nivelen ja ihmetellään kun 90 kmh vauhdeissa tärisee.
en kyllä ihmettelis yhtään vanteissa oli havaittavissa ihan pientä heittoo mutta renkaat saattaa olla enemmänkin syynä...
F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
Osaako joku valottaa onko nämä kynäiskarit hyvät?
Hinnan puolesta ainakin pitäis olla 500e pari?:thinkTäällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
Millä ison tolpan sarjoilla on saatu oikeasti matalia E30:ejä?
Halvoista säädettävistä kuullu vaan huonoa madalluksen suhteen mutta onko näin?
Saako millään halvemmalla sarjalla E30:iä kenttään?
Jos löytyy joltain kuvaakin niin olisi plussaa.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Itse tehdyillä kynätolpilla saa varmasti alas. Eikä ne nyt niin paljoa itsetehtynä maksakkaan. Toki iskaria pitää myös lyhentää.Originally posted by peltone View PostMillä ison tolpan sarjoilla on saatu oikeasti matalia E30:ejä?
Halvoista säädettävistä kuullu vaan huonoa madalluksen suhteen mutta onko näin?
Saako millään halvemmalla sarjalla E30:iä kenttään?
Jos löytyy joltain kuvaakin niin olisi plussaa.Aprilia RSV4
Comment
-
Kyllä varmasti saa, mutta sitte käy samalla tavalla ku mulla noitten iskarien kanssaOriginally posted by peltone View PostMillä ison tolpan sarjoilla on saatu oikeasti matalia E30:ejä?
Halvoista säädettävistä kuullu vaan huonoa madalluksen suhteen mutta onko näin?
Saako millään halvemmalla sarjalla E30:iä kenttään?
Jos löytyy joltain kuvaakin niin olisi plussaa.
Vähänkää terävämpi töyssy, niin iskari pohjaa...
Ilma-alustaa vaaa
E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
E30 328i Projekti '88
E61 523i '08
EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI
Comment
-
Joo ei taida kyllä näistä käsistä tulla moisia..Originally posted by jannmann View PostItse tehdyillä kynätolpilla saa varmasti alas. Eikä ne nyt niin paljoa itsetehtynä maksakkaan. Toki iskaria pitää myös lyhentää.
E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Terno
akselimassoista johtuen. Eli fyysisesti käy siihen sun toukkaan, mutta järkevyydestä en sano mitään. VArsinkin jos auto täynnä lössiä ja miljoonan kilon hifit....Originally posted by vjlle View Postmikäs noissa coiliseteissä oikein mättää, kun suurimmassa osassa lukee "Ei Touring / Cabrio". Itellä on tuommonen e30 320i Touring ja coilisetti hakusessa, niin olisi kiva tietää miksi nuo ei tuohon toukkaan kävisi
Comment
-
Onko BMW:llä olemassa E30 takaiskarin vakio yläpäitä korkeampia bolt-on yläpäitä E30 koppaan?
Syy kysymykseen: Kun ostin säädettävät kierroholkit taakse, niin minulle sanottiin, että sinne voi ostaa sellaiset vakiota hieman korkeammat iskarin yläpäät. Ne vievät iskaria enemmän "konttiin" ja näin se helpottaa jousen paikoillaan pysymistä reippaasti madalletussa autossa ja helpottaa myös renkaiden vaihtoa kun ei tarvitse puolta metriä tunkata perää ylös.
Eli: Missä BMW mallissa olisi nuo korkeammat iskarin yläpäät? Onko jossain E21, E28 tms sellaiset korkeammat, vai onko ne jotenkin M -malliin tms? Realoem:n kuvissa kun ei paljoa eroja ole...
Ja EN tarkoita GC ym. jenkkipuljujen tuotteita, vaan tiskiltä nopskasti saatavia vakio osia.
Edit. Laitan nyt kumminkin linkin GC:n osiin, jotta saa paremman ajatuksen kirjoituksesta ja ideasta:
Kiitos ja kumarrus.Last edited by Neppo; 26-09-2012, 10:05.
Comment
Comment