Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Alusta-asiaa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #31
    Originally posted by Mikke H View Post
    ON ON! Niipäs se taitaa. Mutta itse et taida ymmärtää että tässä topicissa ei ole tarkotus mitään pelleillä vaan puhua asiaa jotka auttavat muita hankkimaan sopivanlainen alusta omaan autoonsa!! Mutta itse saat kyllä tehdä omille menopeleille mitä itse haluat, vaikka sitten rälläkkä heilumaan ja jouset poikki!! Mutta tuskin kovin moni täällä asiaa puhuva sitä on meinaamassa vaan hankkimassa kunnollista alustaa !! Vaikka sitten halppisalustaa tai mitä ikinä vaan mutta parempi se aina on kuin rälläkkämadallus!! Omat mielipiteensä kaikilla !!
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • Mikke H
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 54
      • Imatra, Finland

      #32
      Originally posted by ChilileipÄ View Post
      http://ozzy88.1g.fi/kuvat/E30+320i/
      Tossa nyt jotakin kuvia jos niitä joku haluaa katella

      Alustana
      edessä: Jamex -60mm jouset mitkä vanhat ja väsyneet todellinen madallus jo varmaan 70mm luokkaa? iskarit ne TaTechnix.
      takana: jotkut Jom -40mm ja alemmat jousen aluskumit otettu pois kokonaan iskareina jotkut Sachs perus mallit.

      Renkaina on kuvissa vaihtelevasti 205/45R16 ja 185/65R14 muutamassa vanhemmassa kuvassa on edessä 195/45R16 ja takana 205/50R16

      Nyt on onneks odottamassa hyllyssä taakse Bilstein sprintit ja muu alusta tulee kanssa kokonaan uusiks kun autoa laitetaan Maksaahan toki noi pelkät Bilsteinit saman verran kun TaTechnix alustasarja, mutta eiköhän ne vähän laadukkaammatkin ole!

      Etutolpat ja jouset on vielä mietinnässä et mitä hommailee? 60/60 madaltavat jouset pitäs löytää ja semmoset mitkä sitte toimis oikeesti!(radallakin?) Eli ei mitää fk:ta tai jom:ia yms.
      Joo ei kyllä mitenkään pahalta näytä Sopivasti peräpää hieman korkeammalla kuin etupää tuossa kuvassa --> http://ozzy88.1g.fi/kuvat/E30+320i/bmw+008.jpg ja lokarikaaretkin täyttyvät todella hyvin noilla 16'' vanteilla

      Kuulostaa todella hyvältä mitä tulemassa on! Todella moni on kyllä suositellut juuri noita Bilsteinin Sprinttejä että on hyvät, niin itsekkin olen pistänyt harkintalistaan että olisiko aihe ostaa moiset vai sitten säädettävä alustasarja suoraan! Mutta onhan laatu tietysti aivan erilaatua jos esim tuota TaTechinxiä meinaisi. Minkäs hintaisia etutolppia ja jousia olet meinaamassa? H&R, Eibach, KW, Weitec yms.. olisi aika hyviä vaihtoehtoja jos radalle meinaat ! Kyllähän itse tiedät ! Hyvää jatkoa projektiin
      BMW E30 316 1.8 -88

      Comment

      • EGoman
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 5102
        • Ylivieska

        #33
        lämmittämällä saa kans kivasti tonttiin
        "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

        Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
        ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

        Comment

        • Mikke H
          Bimmer Rookie
          • Sep 2010
          • 54
          • Imatra, Finland

          #34
          Originally posted by EGoman View Post
          lämmittämällä saa kans kivasti tonttiin
          http://egoman.ylivieska.org/gewindefahrwerk.jpg
          juurikin noin voisi saada hyvin tiputettua matalemmaksi jos ei säädettävää palikkaa hanki! Kiitos kuvasta!
          BMW E30 316 1.8 -88

          Comment

          • Mikke H
            Bimmer Rookie
            • Sep 2010
            • 54
            • Imatra, Finland

            #35
            Originally posted by Jasu View Post
            Kyllä mielellään otetaan vastaan kommentteja ja mielipiteitä jokaiselta.
            BMW E30 316 1.8 -88

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #36
              Toi jousten rälläköinti ja lämmittämällä pituuden muuttaminen.. No, jollain ne tehtaallakin / jousipajalla katkaistaan ja lämpöäkin käytetään. Mutta antakaapa olla jos ei tunnu että tiedätte aivan vitun tarkkaan mitä teette.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Mikke H
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 54
                • Imatra, Finland

                #37
                Originally posted by petrolhead View Post
                Toi jousten rälläköinti ja lämmittämällä pituuden muuttaminen.. No, jollain ne tehtaallakin / jousipajalla katkaistaan ja lämpöäkin käytetään. Mutta antakaapa olla jos ei tunnu että tiedätte aivan vitun tarkkaan mitä teette.
                Jepsistä! Itse en ainakaa moiseen kehtaa ryhtyä!
                BMW E30 316 1.8 -88

                Comment

                • ChilileipÄ
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 2014
                  • jyväskylä

                  #38
                  Originally posted by Mikke H View Post
                  Joo ei kyllä mitenkään pahalta näytä Sopivasti peräpää hieman korkeammalla kuin etupää tuossa kuvassa --> http://ozzy88.1g.fi/kuvat/E30+320i/bmw+008.jpg ja lokarikaaretkin täyttyvät todella hyvin noilla 16'' vanteilla

                  Kuulostaa todella hyvältä mitä tulemassa on! Todella moni on kyllä suositellut juuri noita Bilsteinin Sprinttejä että on hyvät, niin itsekkin olen pistänyt harkintalistaan että olisiko aihe ostaa moiset vai sitten säädettävä alustasarja suoraan! Mutta onhan laatu tietysti aivan erilaatua jos esim tuota TaTechinxiä meinaisi. Minkäs hintaisia etutolppia ja jousia olet meinaamassa? H&R, Eibach, KW, Weitec yms.. olisi aika hyviä vaihtoehtoja jos radalle meinaat ! Kyllähän itse tiedät ! Hyvää jatkoa projektiin
                  Mun mielestä tuo perä on taas ihan liian korkeella! Kyllä sitä ainankin 2cm pitäs alaspäin saada vielä =)

                  Ei osaa vielä oikein noista tolpista ja jousista sanoo kun säädettävä ois tietty paras mutta ei taida siihen nyt rittää rahat kun muutenkaan riitä! Jotain KW:ta miettiny jousiks kun H&R:ltä ei taida tarpeeks matalia löytyä =) Weitec:iä en laita kun ei niistä oo kauheesti hyvää kuullu
                  F11 530D M-Sport ’11
                  E39 525iA touring M-Sport '02
                  ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16465
                    • Asikkala

                    #39
                    Originally posted by ChilileipÄ View Post
                    Mun mielestä tuo perä on taas ihan liian korkeella! Kyllä sitä ainankin 2cm pitäs alaspäin saada vielä =)

                    Ei osaa vielä oikein noista tolpista ja jousista sanoo kun säädettävä ois tietty paras mutta ei taida siihen nyt rittää rahat kun muutenkaan riitä! Jotain KW:ta miettiny jousiks kun H&R:ltä ei taida tarpeeks matalia löytyä =) Weitec:iä en laita kun ei niistä oo kauheesti hyvää kuullu
                    Tuosta jos pudottaa perää niin tulee lässähtäneen näköinen, peltipuskuriseen just hyvä stance nyt.

                    E: juhannus ja notkutaan foorumilla... elämä on näköjään ohi.

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #40
                      Jos perää haluaa nostella tai laskea niin.. Valmistettiin yhteen vehkeeseen 3mm lätkästä aluslevyt jotka laitettiin jousilautasen ja sen lautaskumin väliin. Nostaa enemmän kuin tuon 3mm koska siinä jousituksessa on vipusuhdetta 1,x verran (en muista sitä). Ei noussut tarpeeksi niin leikeltiin samanmoiset vielä kumista toisen jousilautasen päälle. On vissiin toiminut.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • ChilileipÄ
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 2014
                        • jyväskylä

                        #41
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Tuosta jos pudottaa perää niin tulee lässähtäneen näköinen, peltipuskuriseen just hyvä stance nyt.

                        E: juhannus ja notkutaan foorumilla... elämä on näköjään ohi.
                        jep juhannus on ja ei oo tullu ees juopoteltua

                        noo noista kuvista nää stancee kauheen hyvin mut ei se perä mee liian alas viel jos sentin tai kaks tiputtaa.. ei sitä sillä vielä keulimaan saa =) noo kattoo sitte ku saa joskus vuonna2020 ton ajoon että minkälainen alusta siinä on!
                        F11 530D M-Sport ’11
                        E39 525iA touring M-Sport '02
                        ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                        Comment

                        • FroZ
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 298
                          • jkl

                          #42
                          Perän saa kohdilleen hyvin BC-racingin korkeussäädettävillä jousilla. 6kg jousi tais olla e30:seen ja 8kg jousi e36:seen... pituudeltaan molemmat saman 160mm. Voin suositella tuota e36 jousta, toimii tosi nätisti eikä ole touringissakaan aivan letku kuten yleensä e30 jouset. Ko. sarjalla saapi aika korkeaksi, ja aikas pirun matalaksi. Hintaa oli 90e, eli ei paha kun saa ruuvata ilman kikkailuja just sellaiseksi kun haluaa.

                          Comment

                          • ChilileipÄ
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 2014
                            • jyväskylä

                            #43
                            Originally posted by FroZ View Post
                            Perän saa kohdilleen hyvin BC-racingin korkeussäädettävillä jousilla. 6kg jousi tais olla e30:seen ja 8kg jousi e36:seen... pituudeltaan molemmat saman 160mm. Voin suositella tuota e36 jousta, toimii tosi nätisti eikä ole touringissakaan aivan letku kuten yleensä e30 jouset. Ko. sarjalla saapi aika korkeaksi, ja aikas pirun matalaksi. Hintaa oli 90e, eli ei paha kun saa ruuvata ilman kikkailuja just sellaiseksi kun haluaa.

                            http://www.bcracing.fi/
                            Eli siis takajouset ja kierreholkit 90€ koko setti? Ei kuulosta kyllä yhtää pahalta =) Nuo e36 jouset vois olla passelit kun aina meinaa tuntua perä liian löysältä

                            Onko porukalla kokemusta jos eteen laitta camber säädöllä yläpäät vaikka ei coili tolppia oo?? Iskareiksi vois kelvata vaikka Spax:in jäykkyys säädettävät kun ovat kohtalaisen edulliset mutta ei vissii mitää paskaa kuitenkaan =)
                            F11 530D M-Sport ’11
                            E39 525iA touring M-Sport '02
                            ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              #44
                              Originally posted by ChilileipÄ View Post
                              Onko porukalla kokemusta jos eteen laitta camber säädöllä yläpäät vaikka ei coili tolppia oo?? Iskareiksi vois kelvata vaikka Spax:in jäykkyys säädettävät kun ovat kohtalaisen edulliset mutta ei vissii mitää paskaa kuitenkaan =)
                              Mulla on Millwayn yläpäät orkkis tolpissa ja hyvin pystyy säätämään (ei se tila heti lopu). Ite ollu tyytyväinen noihin Spaxin PSX tolppiin.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • ChilileipÄ
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 2014
                                • jyväskylä

                                #45
                                Originally posted by Jasu View Post
                                Mulla on Millwayn yläpäät orkkis tolpissa ja hyvin pystyy säätämään (ei se tila heti lopu). Ite ollu tyytyväinen noihin Spaxin PSX tolppiin.
                                Hyvä hyvä. Tietääpähän vähän suunnitelmia tulevaisuudelle
                                Säädettävät yläpäät ja Spax:in tolpat eteen sitte ku vielä jouset miettii ja joskus saa noita osia hommattuakin ni hyvä tulee =)=)
                                Voi kyllä aika äkkiä rueta tuntuu liian löysiltä noi Bilsteinin sprintit takana? Tuli vaan ne viimevuonna jo ostettuu ja odottaa kaapissa käyttämättöminä! =)
                                F11 530D M-Sport ’11
                                E39 525iA touring M-Sport '02
                                ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎