ON ON! Niipäs se taitaa. Mutta itse et taida ymmärtää että tässä topicissa ei ole tarkotus mitään pelleillä vaan puhua asiaa jotka auttavat muita hankkimaan sopivanlainen alusta omaan autoonsa!! Mutta itse saat kyllä tehdä omille menopeleille mitä itse haluat, vaikka sitten rälläkkä heilumaan ja jouset poikki!! Mutta tuskin kovin moni täällä asiaa puhuva sitä on meinaamassa vaan hankkimassa kunnollista alustaa !! Vaikka sitten halppisalustaa tai mitä ikinä vaan mutta parempi se aina on kuin rälläkkämadallus!! Omat mielipiteensä kaikilla !!
Alustana
edessä: Jamex -60mm jouset mitkä vanhat ja väsyneet todellinen madallus jo varmaan 70mm luokkaa? iskarit ne TaTechnix.
takana: jotkut Jom -40mm ja alemmat jousen aluskumit otettu pois kokonaan iskareina jotkut Sachs perus mallit.
Renkaina on kuvissa vaihtelevasti 205/45R16 ja 185/65R14 muutamassa vanhemmassa kuvassa on edessä 195/45R16 ja takana 205/50R16
Nyt on onneks odottamassa hyllyssä taakse Bilstein sprintit ja muu alusta tulee kanssa kokonaan uusiks kun autoa laitetaan Maksaahan toki noi pelkät Bilsteinit saman verran kun TaTechnix alustasarja, mutta eiköhän ne vähän laadukkaammatkin ole!
Etutolpat ja jouset on vielä mietinnässä et mitä hommailee? 60/60 madaltavat jouset pitäs löytää ja semmoset mitkä sitte toimis oikeesti!(radallakin?) Eli ei mitää fk:ta tai jom:ia yms.
Joo ei kyllä mitenkään pahalta näytä Sopivasti peräpää hieman korkeammalla kuin etupää tuossa kuvassa --> http://ozzy88.1g.fi/kuvat/E30+320i/bmw+008.jpg ja lokarikaaretkin täyttyvät todella hyvin noilla 16'' vanteilla
Kuulostaa todella hyvältä mitä tulemassa on! Todella moni on kyllä suositellut juuri noita Bilsteinin Sprinttejä että on hyvät, niin itsekkin olen pistänyt harkintalistaan että olisiko aihe ostaa moiset vai sitten säädettävä alustasarja suoraan! Mutta onhan laatu tietysti aivan erilaatua jos esim tuota TaTechinxiä meinaisi. Minkäs hintaisia etutolppia ja jousia olet meinaamassa? H&R, Eibach, KW, Weitec yms.. olisi aika hyviä vaihtoehtoja jos radalle meinaat ! Kyllähän itse tiedät ! Hyvää jatkoa projektiin
Toi jousten rälläköinti ja lämmittämällä pituuden muuttaminen.. No, jollain ne tehtaallakin / jousipajalla katkaistaan ja lämpöäkin käytetään. Mutta antakaapa olla jos ei tunnu että tiedätte aivan vitun tarkkaan mitä teette.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Toi jousten rälläköinti ja lämmittämällä pituuden muuttaminen.. No, jollain ne tehtaallakin / jousipajalla katkaistaan ja lämpöäkin käytetään. Mutta antakaapa olla jos ei tunnu että tiedätte aivan vitun tarkkaan mitä teette.
Joo ei kyllä mitenkään pahalta näytä Sopivasti peräpää hieman korkeammalla kuin etupää tuossa kuvassa --> http://ozzy88.1g.fi/kuvat/E30+320i/bmw+008.jpg ja lokarikaaretkin täyttyvät todella hyvin noilla 16'' vanteilla
Kuulostaa todella hyvältä mitä tulemassa on! Todella moni on kyllä suositellut juuri noita Bilsteinin Sprinttejä että on hyvät, niin itsekkin olen pistänyt harkintalistaan että olisiko aihe ostaa moiset vai sitten säädettävä alustasarja suoraan! Mutta onhan laatu tietysti aivan erilaatua jos esim tuota TaTechinxiä meinaisi. Minkäs hintaisia etutolppia ja jousia olet meinaamassa? H&R, Eibach, KW, Weitec yms.. olisi aika hyviä vaihtoehtoja jos radalle meinaat ! Kyllähän itse tiedät ! Hyvää jatkoa projektiin
Mun mielestä tuo perä on taas ihan liian korkeella! Kyllä sitä ainankin 2cm pitäs alaspäin saada vielä =)
Ei osaa vielä oikein noista tolpista ja jousista sanoo kun säädettävä ois tietty paras mutta ei taida siihen nyt rittää rahat kun muutenkaan riitä! Jotain KW:ta miettiny jousiks kun H&R:ltä ei taida tarpeeks matalia löytyä =) Weitec:iä en laita kun ei niistä oo kauheesti hyvää kuullu
Mun mielestä tuo perä on taas ihan liian korkeella! Kyllä sitä ainankin 2cm pitäs alaspäin saada vielä =)
Ei osaa vielä oikein noista tolpista ja jousista sanoo kun säädettävä ois tietty paras mutta ei taida siihen nyt rittää rahat kun muutenkaan riitä! Jotain KW:ta miettiny jousiks kun H&R:ltä ei taida tarpeeks matalia löytyä =) Weitec:iä en laita kun ei niistä oo kauheesti hyvää kuullu
Tuosta jos pudottaa perää niin tulee lässähtäneen näköinen, peltipuskuriseen just hyvä stance nyt.
E: juhannus ja notkutaan foorumilla... elämä on näköjään ohi.
Jos perää haluaa nostella tai laskea niin.. Valmistettiin yhteen vehkeeseen 3mm lätkästä aluslevyt jotka laitettiin jousilautasen ja sen lautaskumin väliin. Nostaa enemmän kuin tuon 3mm koska siinä jousituksessa on vipusuhdetta 1,x verran (en muista sitä). Ei noussut tarpeeksi niin leikeltiin samanmoiset vielä kumista toisen jousilautasen päälle. On vissiin toiminut.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Tuosta jos pudottaa perää niin tulee lässähtäneen näköinen, peltipuskuriseen just hyvä stance nyt.
E: juhannus ja notkutaan foorumilla... elämä on näköjään ohi.
jep juhannus on ja ei oo tullu ees juopoteltua
noo noista kuvista nää stancee kauheen hyvin mut ei se perä mee liian alas viel jos sentin tai kaks tiputtaa.. ei sitä sillä vielä keulimaan saa =) noo kattoo sitte ku saa joskus vuonna2020 ton ajoon että minkälainen alusta siinä on!
Perän saa kohdilleen hyvin BC-racingin korkeussäädettävillä jousilla. 6kg jousi tais olla e30:seen ja 8kg jousi e36:seen... pituudeltaan molemmat saman 160mm. Voin suositella tuota e36 jousta, toimii tosi nätisti eikä ole touringissakaan aivan letku kuten yleensä e30 jouset. Ko. sarjalla saapi aika korkeaksi, ja aikas pirun matalaksi. Hintaa oli 90e, eli ei paha kun saa ruuvata ilman kikkailuja just sellaiseksi kun haluaa.
Perän saa kohdilleen hyvin BC-racingin korkeussäädettävillä jousilla. 6kg jousi tais olla e30:seen ja 8kg jousi e36:seen... pituudeltaan molemmat saman 160mm. Voin suositella tuota e36 jousta, toimii tosi nätisti eikä ole touringissakaan aivan letku kuten yleensä e30 jouset. Ko. sarjalla saapi aika korkeaksi, ja aikas pirun matalaksi. Hintaa oli 90e, eli ei paha kun saa ruuvata ilman kikkailuja just sellaiseksi kun haluaa.
Eli siis takajouset ja kierreholkit 90€ koko setti? Ei kuulosta kyllä yhtää pahalta =) Nuo e36 jouset vois olla passelit kun aina meinaa tuntua perä liian löysältä
Onko porukalla kokemusta jos eteen laitta camber säädöllä yläpäät vaikka ei coili tolppia oo?? Iskareiksi vois kelvata vaikka Spax:in jäykkyys säädettävät kun ovat kohtalaisen edulliset mutta ei vissii mitää paskaa kuitenkaan =)
Onko porukalla kokemusta jos eteen laitta camber säädöllä yläpäät vaikka ei coili tolppia oo?? Iskareiksi vois kelvata vaikka Spax:in jäykkyys säädettävät kun ovat kohtalaisen edulliset mutta ei vissii mitää paskaa kuitenkaan =)
Mulla on Millwayn yläpäät orkkis tolpissa ja hyvin pystyy säätämään (ei se tila heti lopu). Ite ollu tyytyväinen noihin Spaxin PSX tolppiin.
Mulla on Millwayn yläpäät orkkis tolpissa ja hyvin pystyy säätämään (ei se tila heti lopu). Ite ollu tyytyväinen noihin Spaxin PSX tolppiin.
Hyvä hyvä. Tietääpähän vähän suunnitelmia tulevaisuudelle
Säädettävät yläpäät ja Spax:in tolpat eteen sitte ku vielä jouset miettii ja joskus saa noita osia hommattuakin ni hyvä tulee =)=)
Voi kyllä aika äkkiä rueta tuntuu liian löysiltä noi Bilsteinin sprintit takana? Tuli vaan ne viimevuonna jo ostettuu ja odottaa kaapissa käyttämättöminä! =)
Comment