Lainaan tätä topicia myös pikasella kysymyksellä. Paljonkoha jää maavaraa fk 60/40 sarjalla, etujousista otettu kierros pois. Taakse fk iskarit eteen lowtecin lyhkäset. Renkaina brock b1 17x8.5 kumit 225/35/17. Tietäs vähä varautua enneku lyö kiinni.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Alusta-asiaa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by janne30 View PostLainaan tätä topicia myös pikasella kysymyksellä. Paljonkoha jää maavaraa fk 60/40 sarjalla, etujousista otettu kierros pois. Taakse fk iskarit eteen lowtecin lyhkäset. Renkaina brock b1 17x8.5 kumit 225/35/17. Tietäs vähä varautua enneku lyö kiinni.eDIRTYkliks
Comment
-
-
Alustasarja kyselyä
Onko kannattavaa ostaa tollaseen -88 316i e30-malliin jäykempää/"sporttisempaa" alustasarjaa täysin uutena pakasta vedettynä vai esim käytettynä.
Tohon malliin mikä mulla on ni siihen menee noi 40mm tolpat muistaakseni.
Ei ole ideana kumminkaan ostaa kalleimmasta päästä jäykempää alustaa.
Comment
-
-
Bmw e30 touring matalemmaksi
eli kyseessä bmw touring vm 91 ja alusta vm 89 .
tarttisi saada matalemmaksi, mitkä jouset kannattais laittaa ?
vanteet : 16 x 9 " lenso bsx
ja takapäässä kaaren ja kumin välissä tilaa vaikka kuinka paljon.
eli tarttis taa saada jotku jouset ???
HR alusta tällä hetkellä . edessä jäykkyys säädettävät iskarit.
40 / 60
Comment
-
-
Auto Bmw e30 318iS
Edessä bilstein b8 sprint, H&R -60mm jouset
Takana bilstein b8 sprint , H&R -40 (kai) jouset.
Jousisarja on tarkoitettu 6 koneiseen, ja tolla jää perä törkeän ylös, kamala etukeno.. Nyt olis tarkotus saada taakse matalemmat jouset, mutta mitkä?
Jotkut suht koht jämäkät, edukkaat jne.
Varmaan e36 jouset ois aika passelit, minkä korkusena? -40 vai..?
Ja auto on siis facelift..
Comment
-
-
Originally posted by MAKELA View PostAuto Bmw e30 318iS
Edessä bilstein b8 sprint, H&R -60mm jouset
Takana bilstein b8 sprint , H&R -40 (kai) jouset.
Jousisarja on tarkoitettu 6 koneiseen, ja tolla jää perä törkeän ylös, kamala etukeno.. Nyt olis tarkotus saada taakse matalemmat jouset, mutta mitkä?
Jotkut suht koht jämäkät, edukkaat jne.
Varmaan e36 jouset ois aika passelit, minkä korkusena? -40 vai..?
Ja auto on siis facelift...
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostSiis mitenkä tuo voi olla mahdollista? Ei kai sulla oo sielä takana vaan cabrion, tai touringin jouset? Omissa facelift koreissa on H&R:n -40mm 6-syl tarkotetut jouset ja takapää jää aina jopa hieman liian alas ja joutuu laittamaan ylimääräiset jousikumit, että nousee sopivalle korkeudelle.
Cabrion jouset, piti se kyllä mainita mutta jäi näköjään pois.. Ostin ton iskari/jousisetin käytettynä ja tuli noi mukana ni ei voinu mitään..
Nyt löyty e36 takajouset+ säätöpalat, mut ne on vissiin -60mm-80mm eli meneekö liian matalaks? Osaako kukaan sano et onks tollanen e30:sen -40 jousi minkä pituinen..?
Comment
-
-
Hakusessa olis alusta, auto 1988 vuoden 316.
autoon ilmeisesti vaihdettu edellisen omistajan
toimesta alusta(?) tai takana näyttäisi ainakin jotkut fk:n iskarit olevan.
Ongelma on että auto perseestä liian löysä, raapii kurveissa kaariin vaikka renkaasta kaareen 7cm. Edestä erittäin kova, muttei häiritsevä. Liikaa vain väliä renkaasta kaareen.
Tarkotus olis saada kikotin tonttiin. Ei haittaa vaikka vähän kivireki olisikin. Porukalla heittää mistä saisi kohtuu halvalla korkeus-säädettävää?
Comment
-
-
H&R Cup Kit Comfort?
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta H&R comfort-alustasta E30 320i cabriossa? Tai muuten suosituksia mikä paketti kannattaisi alle viskata?
Haussa olisi maltillinen madallus ja hyvät ominaisuudet rauhalliseen mutkateillä kruisailuun.
Saksasta lähtisi kuun loppuun saakka -20% Eibachista ja H&R:stä, edelliseltä omistajalta periytyneet Apex gelbit ties millä iskareilla pitäisi nakata ensi tilassa mäkeen.E30/2C vfl 320i luxorbeige metallic
Comment
-
-
En nyt ihan suoraa vastausta tähän löytänyt, joten kysytään:
Auto facelift 325i, jossa Vmaxx-säädettävä alustasarja. Korkeuden puolesta olen tyytyväinen, takakaarista napaan 275mm. Mutta, noi jouset on naurettavan löysät tuolle korkeudelle, rupee jo vituttaan kun VANTEET raapii kaariin. Eli taakse tarvittaisi jäykemmät jouset, mutta korkeus saisi säilyä samana. Matalammat ne saa olla, koska säätövaraa ylöspäin on reilu 5cm. Eli mitkä jouset, millä arvoilla ja mistä?
Edit: Vastaan itselleni: Bc-racing, 135mm/8kg. On jämäkät, mutta ei kivikovat. Säätöpalat täytyy olla noiden kanssa.E30
Forever and still counting
Comment
-
-
Originally posted by hellion View PostEn nyt ihan suoraa vastausta tähän löytänyt, joten kysytään:
Auto facelift 325i, jossa Vmaxx-säädettävä alustasarja. Korkeuden puolesta olen tyytyväinen, takakaarista napaan 275mm. Mutta, noi jouset on naurettavan löysät tuolle korkeudelle, rupee jo vituttaan kun VANTEET raapii kaariin. Eli taakse tarvittaisi jäykemmät jouset, mutta korkeus saisi säilyä samana. Matalammat ne saa olla, koska säätövaraa ylöspäin on reilu 5cm. Eli mitkä jouset, millä arvoilla ja mistä?
tai vaikka tilaa rallyracelta
tilaat vanhoilla mitoilla mutta jäykempänä
sedaniin vaikka 7-10kg/mm ja touring/cabrio 10-13kg/mm
noi kilot on ihan heitettyjä jos ei ole mitään hajua missä liikutaan/tai miten niitä ilmoitetaan
jokainen valitsee toki omien mieltymystensä mukaansigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Poste36 jouset
tai vaikka tilaa rallyracelta
tilaat vanhoilla mitoilla mutta jäykempänä
sedaniin vaikka 7-10kg/mm ja touring/cabrio 10-13kg/mm
noi kilot on ihan heitettyjä jos ei ole mitään hajua missä liikutaan/tai miten niitä ilmoitetaan
jokainen valitsee toki omien mieltymystensä mukaanE30
Forever and still counting
Comment
-
-
Originally posted by hellion View Poste36:n jouset oli mielessäkin, mutta millähän mitoilla e36:n jousilla saa e30:n perän tolle korkeudelle? Tuskin ainakaan vakiojousilla. Ja näiden nykyisten jousien mitoilla jäykentäminen johtaisi varsinkin melkoiseen korotukseen, ne kun on vielä e30 vakiojousiakin pidemmät = todella löysät.
ota sitten 5cm matalampi
eipä noihin e36:iin taida olla matalampia taakse kuin -40mm
ja sitten säädettävien jousia
sellaisia itse kokeilisin, luulisi noita saavan varaosana vaikka v-maxx:ltasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by hellion View PostEn nyt ihan suoraa vastausta tähän löytänyt, joten kysytään:
Auto facelift 325i, jossa Vmaxx-säädettävä alustasarja. Korkeuden puolesta olen tyytyväinen, takakaarista napaan 275mm. Mutta, noi jouset on naurettavan löysät tuolle korkeudelle, rupee jo vituttaan kun VANTEET raapii kaariin. Eli taakse tarvittaisi jäykemmät jouset, mutta korkeus saisi säilyä samana. Matalammat ne saa olla, koska säätövaraa ylöspäin on reilu 5cm. Eli mitkä jouset, millä arvoilla ja mistä?
Comment
-
Comment