Mistä 24mm etuvakaaja kolmekymppiin? Tai edes lähelle tuota lukemaa:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Alusta-asiaa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
H&R tais olla 22sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by wsq´_ View PostMistä 24mm etuvakaaja kolmekymppiin? Tai edes lähelle tuota lukemaa:think
Comment
-
-
Tossa on kuvia miltä näyttäisi madalluksilla ja muutamilla vanteilla
https://e30.de/fotostory/f02315/f02315.htmEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
E30 m50(n.500hp) projektiin alustan suunnittelua, autolla olis tarkoitus pystyä ajaan luisua/rataa ja kadulla.
Varmaan päädyn Bc tuotteisiin mut, onko täällä kokemusta coilovereista takana? Kori on työnalla ja iskaritorneja pystys vielä avartaan/vahvistaan mut onko vastaavaa hyötyä ja joutuuko sit tukivarret kovemmalle rasitukselle?
Sekä kuinpaljon vievät tilaa vanteelta et saako enää mitää järkevän kokoista vanne/rengas komboa taakse jos ei kaaria levitä?
Comment
-
-
Originally posted by Joker View PostE30 m50(n.500hp) projektiin alustan suunnittelua, autolla olis tarkoitus pystyä ajaan luisua/rataa ja kadulla.
Varmaan päädyn Bc tuotteisiin mut, onko täällä kokemusta coilovereista takana? Kori on työnalla ja iskaritorneja pystys vielä avartaan/vahvistaan mut onko vastaavaa hyötyä ja joutuuko sit tukivarret kovemmalle rasitukselle?
Sekä kuinpaljon vievät tilaa vanteelta et saako enää mitää järkevän kokoista vanne/rengas komboa taakse jos ei kaaria levitä?
Comment
-
-
Takatilan voi laskea. 17x10" vanne et 23
Ottaa tukivarteen kiinni.
Muistaakseni ottaa myös pituus säädettävään iskunvaimentimeen(BC) ja jousilautaseen jo aiemmin.
Tuollaisen vanteen saa kuitenkin mahtumaan kun iskarin alakiinnityksen väliin laittaa aluslevyn tai useampia.
Jousilautasesta leikkaa siivun reunasta.
Ja tukivarteen sivussa kulkevaan saumaan(vai vahvike)
Hioo loven.
Perus iskari tai vain jäykkyys säädettävä varmaan mahtuu ilman aluslevyäkin.
Coilin kanssa siis voisi veikata että tuollainen 10" vanne ilman iskarin siirtämistä tarvitsisi olla jossain et 10 paikkeilla
Tällöin jousille jäisi laskennallisesti 13mm tilaa
Tuskin riittää mutta tässä nyt jotain Laskelmia.
Toisin sanoen jos haluaa vanteen jota rajoittaa ensimäisenä tukivarsi. Tarvitsisi coilover iskunvaimentimen kiinnityspisteitä siirtää väh 20mm sekä ylhäältä että alhaalta.
Itse toteuttaisin halkaisemalla tai siirtämällä pisteistä koko iskari tornin. Ja alhaalta korvakon kolmiovahvikkeen tekisin niin että vahvike tulisi iskarin ja alkuperäisen kiinnityspinnan väliin.Last edited by Tonton; 20-02-2020, 11:12.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Coilitolpan taakse laittamisessa on ainakin se hyöty, että jousi ja iskari siirtyy samaan pakettiin ja jousitusjäykkyys pysyy samana joustoliikkeen aikana iskarin kanssa vrt. vakioon, säädettävyys helpompaa ja paketin pitäisi reagoida herkemmin muutoksiin.
Mulla on takana BC-coilit ja olen vahvistanut iskaritorneja jonkun verran, vahvikehitstit vakio saumoihin sekä kontin puolelle rakenteet jotka siirtää voimia iskarintornin päältä runkopalkkeihin. Koko takapään painohan tulee tuossa tilanteessa makaamaan iskarintornien yläpäässä joten vahvistaminen on hyvin suositeltavaa, etenkin jos aikoo driftata jossa rasitukset varmasti suht kovia.
Kuvia vahvistuksista
En sano että nuo ois just miten homma pitää tehdä, mutta nuo ovat kestäneet tykittää radallakin ilman merkkejä väsymisestä.
Väliputket hitsattu perän kiinnitysten tienoille jolloin koko paketin pitäisi elää mahd. vähän. Takapalkin kiinnityskohdat kun vielä sitoo häkkiin niin pitäisi olla paikallaan pysyvä paketti.
BC:n coilit menee vakioiskarintorniin ilman lisätilan muokkausta, mutta on todella naftit. Tankin huohotusputken suoja on hinkannut itellä hieman jouseen joten lisätilan tekeminen ei ole pahitteeksi kerta rakennetta joutuu muutenkin muokkaamaan.
9x16 et 15 vanne pyöri takana ongelmitta.Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
Käyttis:Transporter T5 2.5tdi
Comment
-
-
Hyvää infoa, valmiina näyttäisi saavan ainakin https://stim.tech/product/e30-rear-s...boxes-weld-in/ näitä jotka ratkaisis ton ahtauden, vähän arveluttais lähtä muuttaan kiinnityspisteitä muuten isommin.
9x16 et15 A Borbetit ja 9.5x15 rs:ät olis valmiina mut muuten vielä auki mitä tohon vois kokeilla sovittaa.
Vähän aiheen vierestä mut mistä muuten sais edukkaammin eteen/taakse noita akseliston vahvikkeita tai löytyiskö jostai valmiita kuvia niin vois askarrella levystäkin.
Comment
-
-
Originally posted by M-T2 View PostPitäisi 318is hommata kiinteä laadukas 60/40 51mm alustasarja.
Millaisista on kokemuksia ?
Vaikka empn topikkia kun katsoo niin siellä on käyny puolen kymmentä jousi ja iskarisarjaa ennen kuin. Ollaan edes siellä päin ja sitten kuitenkin vielä vaihdetaan jousikumeja ja iskarin yläpäitä kun se keulii
Lopuksi se alusta on niin löysä että raapii kuitenkin
Osta vaan toiset etutolpat ne voi olla vaikka pikkutolpat kun niihin saa kuitenkin hitsattua isot varret ni ei tuu ongelmaa leimalla.
Voi sitten hieroa sen korkeuden ja jäykkyyden sopivaksi sillä yhdellä iskari ja jousisarjallasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Osta vaan toiset etutolpat ne voi olla vaikka pikkutolpat kun niihin saa kuitenkin hitsattua isot varret ni ei tuu ongelmaa leimalla.
Voi sitten hieroa sen korkeuden ja jäykkyyden sopivaksi sillä yhdellä iskari ja jousisarjalla[/QUOTE]
Hyvä pointti? Koska en halua tuhota nuita 51mm tolppia jos joskus haluaa palauttaa alkuperäiselle alustalle.
Tuossa nimittäin olisi pikkutolpat jouten.
Miten se käytännossä hitsaus?
51mm tolpalle hitsattava holkki on jeti, mutta entäs 45mm antaako se tukea oikein vai onko pikkutolpille omansa säädettävät sitten?
Comment
-
-
Originally posted by M-T2 View PostOsta vaan toiset etutolpat ne voi olla vaikka pikkutolpat kun niihin saa kuitenkin hitsattua isot varret ni ei tuu ongelmaa leimalla.
Voi sitten hieroa sen korkeuden ja jäykkyyden sopivaksi sillä yhdellä iskari ja jousisarjalla
Tuossa nimittäin olisi pikkutolpat jouten.
Miten se käytännossä hitsaus?
51mm tolpalle hitsattava holkki on jeti, mutta entäs 45mm antaako se tukea oikein vai onko pikkutolpille omansa säädettävät sitten?[/QUOTE]
Sehän ei hitsauksen jälkeen enää tarvitse mitään tukea. Eli kunhan holkin saa keskitettyä hitsauksen ajaksi, niin pelaa kyllä. Sen ei pitäisi olla mikään ihmeellinen homma.
Comment
-
-
Itsellä on säädettävät tolpat tehty juurikin noin että 51mm alusta on holkitettu ja hitsattu 45mm absilliseen vakiotolppaan, tämä siksi että saatiin katsastajalle kelpaava isotolppainen alusta turbovehkeeseen.
Mutta mun muistaakseni esim. BC-racingilta olisi saanut myös 45mm tolpalle käyvää säädettävää alustaa.Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
Käyttis:Transporter T5 2.5tdi
Comment
-
-
Originally posted by Iemel View PostItsellä on säädettävät tolpat tehty juurikin noin että 51mm alusta on holkitettu ja hitsattu 45mm absilliseen vakiotolppaan, tämä siksi että saatiin katsastajalle kelpaava isotolppainen alusta turbovehkeeseen.
Mutta mun muistaakseni esim. BC-racingilta olisi saanut myös 45mm tolpalle käyvää säädettävää alustaa.
Hyöty 0
Ja kannattaa miettiä haluaako edes uutta tolppaa hitsata keskeisesti 45mm tolppaan:think
Esim casteria saa jätettyä pois hitsaamalla alapää taaksepäin. Ja jos menee sisälleppäin niin saa enemmän tilaa vanteen ja tolpan väliin. Jne:thinksigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Comment