Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Alusta-asiaa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by M-T2 View PostAi niin ja eihän nuissa 45mm oo mulla abs paikkoja 🤣
No täytyy rueta puntaroimaan asiaa kun olisi kohta joku tilattava, että saa pyörilleen auton. Tai sitten nakkaa tuolta ta tecnixen siksi aikaa.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
-90 316 pitää ihan perkeleenmoista mekkalaa kabiiniin kun vauhti alkaa kohota yli 50-60 km/h. Nopeuden kasvaessa äänen taajuus nousee samaan tahtiin. Ei vaikuta onko veto päällä, vaihde päällä/vapaalla, jarrutus, kääntely.. autoon tehty nelipyöräsuuntaus viikko sitten leimaa varten. Syö muuten ihan pirun nopeasti eturenkaista sisäreunat, n. 500km ajanut ja vänkärin puolella on jo sisäreunan kuvio käytännössä hävinnyt. Kuskin puolella on vielä hitusen jäljellä. Alustasarja siis vaihdettu tässä keväällä ja samalla vaihdettu alatukivarret, koiranluut ja raidetangot (täydelliset). Jarrulevyt ja -palat on nekin melkein tuliterät. Pyöränlaakerit kävi mielessä, mutta sivuttaisvälystä ei ole vänkärin puolella yhtään ja kuskin puolellakin välys oli häviävän pieni. Vanteet 16" 205/50 renkailla, nämä oli tietenkin alla kun käytin suuntauksessa/leimalla samalle päivää. Nyt loppuu ideat kesken..?Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
-
Originally posted by m.luukkonen View Post-90 316 pitää ihan perkeleenmoista mekkalaa kabiiniin kun vauhti alkaa kohota yli 50-60 km/h. Nopeuden kasvaessa äänen taajuus nousee samaan tahtiin. Ei vaikuta onko veto päällä, vaihde päällä/vapaalla, jarrutus, kääntely.. autoon tehty nelipyöräsuuntaus viikko sitten leimaa varten. Syö muuten ihan pirun nopeasti eturenkaista sisäreunat, n. 500km ajanut ja vänkärin puolella on jo sisäreunan kuvio käytännössä hävinnyt. Kuskin puolella on vielä hitusen jäljellä. Alustasarja siis vaihdettu tässä keväällä ja samalla vaihdettu alatukivarret, koiranluut ja raidetangot (täydelliset). Jarrulevyt ja -palat on nekin melkein tuliterät. Pyöränlaakerit kävi mielessä, mutta sivuttaisvälystä ei ole vänkärin puolella yhtään ja kuskin puolellakin välys oli häviävän pieni. Vanteet 16" 205/50 renkailla, nämä oli tietenkin alla kun käytin suuntauksessa/leimalla samalle päivää. Nyt loppuu ideat kesken..?
Missä ja miten tuo suuntaus on tehty jos renkaat kuluu silmissä ? Onko lappua näyttää ?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostPyöränlaakeri voi huutaa vaikka ei olisi yhtään väljä, pidä jousesta kiinni kun pyörität rengasta, ehjän ja rikkinäisen puolen eron tuntee selvästi.
Missä ja miten tuo suuntaus on tehty jos renkaat kuluu silmissä ? Onko lappua näyttää ?Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
-
Originally posted by m.luukkonen View Post-90 316 pitää ihan perkeleenmoista mekkalaa kabiiniin kun vauhti alkaa kohota yli 50-60 km/h. Nopeuden kasvaessa äänen taajuus nousee samaan tahtiin. Ei vaikuta onko veto päällä, vaihde päällä/vapaalla, jarrutus, kääntely.. autoon tehty nelipyöräsuuntaus viikko sitten leimaa varten. Syö muuten ihan pirun nopeasti eturenkaista sisäreunat, n. 500km ajanut ja vänkärin puolella on jo sisäreunan kuvio käytännössä hävinnyt. Kuskin puolella on vielä hitusen jäljellä. Alustasarja siis vaihdettu tässä keväällä ja samalla vaihdettu alatukivarret, koiranluut ja raidetangot (täydelliset). Jarrulevyt ja -palat on nekin melkein tuliterät. Pyöränlaakerit kävi mielessä, mutta sivuttaisvälystä ei ole vänkärin puolella yhtään ja kuskin puolellakin välys oli häviävän pieni. Vanteet 16" 205/50 renkailla, nämä oli tietenkin alla kun käytin suuntauksessa/leimalla samalle päivää. Nyt loppuu ideat kesken..?Respect your elders
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostOnko sellanen jurina? Vai jotain muuta? Se joku muu voi olla epätasaisesti kulunut rengaskin noiden kulmien aiemman heiton vuoksi. Mutta vahva jokotai arvaus täältäkin.Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
-
Originally posted by m.luukkonen View PostNo se on enemmän jurinaa kuin ulvontaa.. hankala selittää, mutta ei kuulosta tyypilliseltä laakerin vollotukselta (ainakin versus vialliset laakerit mitä itsellä tullut vastaan). Mutta renkaat on kuluneet sisäreunalta todella pahasti ottaen huomioon että olen ajanut 500km. :think
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostHelppo todeta laakeriksi kun ajaessa mutkittelee normi maantienopeudessa. Sinne minne kääntäessä hiljenee, niin se puoli sökö. Kk takaperin vaihdoin taakse. 2v kuuntelinkin sitä meteliä kun ei jaksanu vaihtaa ja avoon noita kilsoja nyt ihan mahottomia edes tule. Joitain tuhansia kuitenkin.Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
-
Originally posted by Peksu_M20 View PostOnko ehdotuksia hyvästä setupista aurauksille ja campereille?
Auraus vakio arvoihin molemmissa päissä. Takacamberit aika pystyyn, ohjearvon minimiin? En muista ohjearvoaluetta. Eteen karvan enemmän camberia kuin ohjearvo antaa. Casteriinkin kannattaa keskittyä, lähinnä että on symmetrinen.
Ajettavuuden kannalta tärkeintä että mittaa ja suuntaa kuormattuna, vaikka olis kovat puslat ja kovat jouset. Ja että säätää sen varmasti keskitetyn hammastangon suhteen. Ja arvojen symmetrisyys oik/vas on tärkeämpää kuin mihin ne just sattuu. Sitte miettii ajotuntuman ja rengaslämpöjen perusteella miten muuttas kulmia.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by m.luukkonen View PostEipä mutkittelu vaikuta ääneen yhtään mitenkään. Mutta vaihdan laakerit kunhan kerkeän, eipä oo iso investointi.Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEn tiedä auton käyttötarkoitusta enkä renkaita mutta..
Auraus vakio arvoihin molemmissa päissä. Takacamberit aika pystyyn, ohjearvon minimiin? En muista ohjearvoaluetta. Eteen karvan enemmän camberia kuin ohjearvo antaa. Casteriinkin kannattaa keskittyä, lähinnä että on symmetrinen.
Ajettavuuden kannalta tärkeintä että mittaa ja suuntaa kuormattuna, vaikka olis kovat puslat ja kovat jouset. Ja että säätää sen varmasti keskitetyn hammastangon suhteen. Ja arvojen symmetrisyys oik/vas on tärkeämpää kuin mihin ne just sattuu. Sitte miettii ajotuntuman ja rengaslämpöjen perusteella miten muuttas kulmia.
Kilpurissa oli sitten joku 3"30 etucamberit. En oo varma oliko slikseillä vai semislikseillä tuo mutta siihen päädyttiin. Takacamber ja kaikki auraukset taisi siinäkin olla lähellä vakiota.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment