Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Originally posted by Touronen View Post
    Toisesta yksi pieni pala oli murtunut kun katsoin, ja molemmat olivat vain käsin kiristetty vanhan omistajan toimesta. Kaasari vehkeestä varmaan käy kumit ruisku vehkeeseen? Kun pihalla seisoo kaasari vehje varaosina.

    Käykö kaasari vehkeestä vaihdelaatikko ja kardaani ruiskukoneeseen? Molemmat 1.8L.
    Sulla on nyt pinttymä tuosta kaasari vs. ruisku hommasta.

    M10 moottoria on ruiskuna ja kaasuttimella.

    M40 moottoria on vain ruiskuna.

    M40 ja M10 koneiden välillä ei käy juuri mikään ristiin.

    Vaihteisto ei ainakaan käy, kardaani ei ole samalla varaosanumerolla, mutta en osaa käytännössä sanoa käykö se.

    Muuta eroahan niissä kardaaneissa ei taida olla kuin pituus ja liukumallin kardaani antaa hivenen pelivaraa, ei toki senttitolkulla.
    Olli.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16400
      • Asikkala

      Originally posted by Touronen View Post
      Toisesta yksi pieni pala oli murtunut kun katsoin, ja molemmat olivat vain käsin kiristetty vanhan omistajan toimesta. Kaasari vehkeestä varmaan käy kumit ruisku vehkeeseen? Kun pihalla seisoo kaasari vehje varaosina.

      Käykö kaasari vehkeestä vaihdelaatikko ja kardaani ruiskukoneeseen? Molemmat 1.8L.
      Jos molemmat koneet on samaa sukua eli joko m10 t. m40 niin päikseen käy em. osat. Lootassa täytyy olla yhtä monta vaihdetta että kardaani käy suoraan, etupätkän vaihtamalla käy myös muuten.

      Comment

      • Touronen
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 323
        • Forssa

        Kannattaako samalla vaihtaa esim vaihteistonkumityyny?

        Huomenna käydä hakemassa ihan uudet palikat motonetistä. Osaako joku vielä sellaista sanoa että pystyykö vaihdekeppiä kiristämään? On nimittäin niin perkeleen löysä, vaihteet kyllä menee nätisti mutta keppi on kuin hullun mulkku. Heiluu ja pyörii joka suuntaan.

        Edit:

        Osaako joku sanoa vinkkiä miksei starttaa välillä? Joutuu sahaamaan 10sek putkeen kaasupohjassa jotta lähtee. Aluksi kuulostaa siltä että ei kävisi kaikilla, hetken päästä käy kaikilla. Tyhjäkäyntiä ei käy muutamaan minuuttiin, vaan joutuu pitämään kierrokset aika korkealla.

        Ja tosiaan öljyt,suodatin ja tulpat vaihdettu. Virranjakajan pyörijä putsattu myös, ei vaikutusta asiaan.
        Pitäisikö kokeilla kokonaan uudella virranjakajalla? Vai onko muita vinkkejä.
        Last edited by Touronen; 22-10-2012, 00:44.
        Vorssa

        Comment

        • Lehtafi
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 151
          • Helsinki



          Laatikko vuotaa tuolta hännästään. vaihdoin pari vuotta sitten tuon laipan stefan numero 13. nyt tuntuu taas tuo häntä vuotavan. näyttäisi myös öljyä tulevan stefasta numero 17.

          onko tuo pikkustefa helposti vaihettavissa? näyttää aika ahtaalta raolta?

          mietin että voiskohan tuo huohotin reikä olla tukossa myös,näköjään purettavissa sekin.

          Comment

          • magilainen
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1023
            • Iisalmi

            Originally posted by Touronen View Post
            Kannattaako samalla vaihtaa esim vaihteistonkumityyny?

            Huomenna käydä hakemassa ihan uudet palikat motonetistä. Osaako joku vielä sellaista sanoa että pystyykö vaihdekeppiä kiristämään? On nimittäin niin perkeleen löysä, vaihteet kyllä menee nätisti mutta keppi on kuin hullun mulkku. Heiluu ja pyörii joka suuntaan.
            i
            Kumit vaihdat jos rikki, eli murtumia tjp.

            Vaihdekeppi ongelmaan ei muuta konstia oikein ole kuin uudet puslat vivustoon.
            TODELLA YLEINEN ONGELMA.

            Itse sorvailin sopivat puslat itse ja on jämy

            löytyy myös marmorilta em osat.
            Bmw e91 330xd -06 msport
            Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
            Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


            Freude am Fahren

            Comment

            • Re-pe
              BTCF Member
              • Nov 2010
              • 380
              • Lieksa

              Olisko kellään tietoa miten paksu on ylävesiletku sisä mitaltaan:think, kun en pääse tällä hetkellä auton luo mittaamaan.

              Pitäisi vedenlämpö mittarille tilata anturiliitin.
              e36 328i -97 M-Sport
              e46 320d -04 M-Sport

              Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16400
                • Asikkala

                Originally posted by Re-pe View Post
                Olisko kellään tietoa miten paksu on ylävesiletku sisä mitaltaan:think, kun en pääse tällä hetkellä auton luo mittaamaan.

                Pitäisi vedenlämpö mittarille tilata anturiliitin.
                Tuleeko nyt varmasti oikeaan paikkaan tuo anturi :think

                Comment

                • Re-pe
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 380
                  • Lieksa

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Tuleeko nyt varmasti oikeaan paikkaan tuo anturi :think
                  Sitä en tiedä kyllä itsekkään Kaverin autossa oli ylävesiletkussa, joten arvelin että itsekkin laittaisin siihen:think

                  Alavesiletku on mulla sen verran lyhyt että siihen ei oikeen järkevästi sitä saa laitettua.
                  e36 328i -97 M-Sport
                  e46 320d -04 M-Sport

                  Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                  Comment

                  • JASG-
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 51
                    • Hailuoto

                    sanokaas minkälainen homma vaihtaa tee se itse mieheltä venttiilit m40b16 mottiin/ tarviiko erikoistyökaluja. Taitanee nimittäin olla että mennyt venttiilit, kun pääs jakohihna sen verran kulumaan että suttas jonkin verran tyhjää. Uudella remmillä koitin käynnistellä, mutta käynnistys ääni on niinku ompelukoneessa ja kone ei lähde käyntiin, vaikka ajotgukset kohdallaan (venttiilit mennyt??)
                    sigpic

                    ajossa: BMW E39 530D '02
                    ajossa: BMW E30 316i '90 BMW schwarz
                    EX: BMW E34 525TDS '95 Calypsorot metallic
                    EX: BMW E30 318 '86
                    EX: BMW E30 316i '89 Luxorbeige-metallic

                    Comment

                    • magilainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1023
                      • Iisalmi

                      Originally posted by JASG- View Post
                      sanokaas minkälainen homma vaihtaa tee se itse mieheltä venttiilit m40b16 mottiin/ tarviiko erikoistyökaluja. Taitanee nimittäin olla että mennyt venttiilit, kun pääs jakohihna sen verran kulumaan että suttas jonkin verran tyhjää. Uudella remmillä koitin käynnistellä, mutta käynnistys ääni on niinku ompelukoneessa ja kone ei lähde käyntiin, vaikka ajotgukset kohdallaan (venttiilit mennyt??)
                      ei ole hassumpi homma vaihtaa venttiileitä. Venttiili jousi puristin olisi plussaa mutta onnistuu ilmankin.
                      Varaudu silti Mäntä remonttiin jos kannattaa kunnostaa moottoria edes.
                      Mittaa puristukset kuitenkin, ja tai tee ohivuoto mittaus. Saat vähän tietoa missä vika.
                      Bmw e91 330xd -06 msport
                      Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                      Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                      Freude am Fahren

                      Comment

                      • JASG-
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 51
                        • Hailuoto

                        Jep imusarjan irrottelinkin jo aikasemmin ja ei ainakaan imupuolen venttiilit näyttäneet kärsineiltä, mutta ainakin kolmannen pytyn imuventtiili oli muutamia millimetrejä raollaan. Eli voisko olla nostajat hieman jumissa?:think
                        Seisonnassa kuitenkin auto jo ollut vuoden päivät, lasahti nimittäin silloin kun uusi auto oli jo pihassa.
                        sigpic

                        ajossa: BMW E39 530D '02
                        ajossa: BMW E30 316i '90 BMW schwarz
                        EX: BMW E34 525TDS '95 Calypsorot metallic
                        EX: BMW E30 318 '86
                        EX: BMW E30 316i '89 Luxorbeige-metallic

                        Comment

                        • magilainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1023
                          • Iisalmi

                          Originally posted by JASG- View Post
                          Jep imusarjan irrottelinkin jo aikasemmin ja ei ainakaan imupuolen venttiilit näyttäneet kärsineiltä, mutta ainakin kolmannen pytyn imuventtiili oli muutamia millimetrejä raollaan. Eli voisko olla nostajat hieman jumissa?:think
                          Seisonnassa kuitenkin auto jo ollut vuoden päivät, lasahti nimittäin silloin kun uusi auto oli jo pihassa.
                          Mahdollisesti venttiili sitten vääntynyt ja kanittaa ohjaria vasten :think

                          pyörittele konetta kampuran päästä ja tutkaile samalla kanavista mitä tapahtuu..
                          Sekä tarkasta venttiili kopan alta miltä näyttää, onko päällisin puolin ehjää.
                          Mutta aika vissiin joudut kannet ottamaan pois.
                          Bmw e91 330xd -06 msport
                          Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                          Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                          Freude am Fahren

                          Comment

                          • JASG-
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 51
                            • Hailuoto

                            Joo kopan kansi oli auki ja pyörittelinkin tuossa aijemmin, sillon ei näkynyt päällisin puolin vaurioita nostajissa, nokassa, jousissa yms. Vaan pitää kuitenkin vielä ottaa pakosarja irti ja tutkailla kuitenkin myös pakoventtiilit kunnolla, samallahan se sylinterin kansi sitten siitä vielä lähtee jos on tarves.
                            Pitääpä vielä vaikka sen pakosarjan irrotuksen jälkeen ilmotella notta miten kävi.
                            sigpic

                            ajossa: BMW E39 530D '02
                            ajossa: BMW E30 316i '90 BMW schwarz
                            EX: BMW E34 525TDS '95 Calypsorot metallic
                            EX: BMW E30 318 '86
                            EX: BMW E30 316i '89 Luxorbeige-metallic

                            Comment

                            • Rosckstar
                              BTCF Member
                              • Jul 2012
                              • 22
                              • seinäjoki

                              Originally posted by Re-pe View Post
                              Olisko kellään tietoa miten paksu on ylävesiletku sisä mitaltaan:think, kun en pääse tällä hetkellä auton luo mittaamaan.

                              Pitäisi vedenlämpö mittarille tilata anturiliitin.
                              Sisähalkaisija on n. 34mm. Itsekkin juuri laitoin väliin sen anturikappaleen, ostin 38millisen ja hyvin sai laitettua letkun väliin. Ja tosiaan pitää laittaa ylävesiletkuun.
                              e30 320i cabriolet.

                              e28 518i, m10b20turbo 480hp/500nm

                              Comment

                              • magilainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1023
                                • Iisalmi

                                Originally posted by Rosckstar View Post
                                Sisähalkaisija on n. 34mm. Itsekkin juuri laitoin väliin sen anturikappaleen, ostin 38millisen ja hyvin sai laitettua letkun väliin. Ja tosiaan pitää laittaa ylävesiletkuun.
                                itse kokisin tärkeämmäksi kannen lämpötilan :think
                                mites jos neste ei kierräkkään syylärissä?
                                Bmw e91 330xd -06 msport
                                Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                                Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                                Freude am Fahren

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎