Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Make
    BTCF Member
    • May 2007
    • 4687
    • Lahti

    Originally posted by Kapanos View Post
    Eikö näissä faceliftin e30 malleissa ole kytkinpolkimelle mitään "stopparia" ylä-asennossa? tuntuu tuossa omassa 318i -89;sissä olevan kovin ylhäällä tuo poljin verrattuna vaikkapa jarrupolkimeen....

    -Karri
    Mulla meni kytkinpääsylinteri paskaks omasta ja laitettiin sitten tilapäisesti E34 525i:n sylkkä tilalle. Pituuseroa ei ole paljoakaan mutta polkimen päässä se pienikin ero näkyy aikalailla Ei kai siinä mitään muuta stopparia ole kuin tuo sylinteri.



    Oli aika veikee polkea kun polven sai nostaa sivulasille asti...


    Jännä kyllä kun hankin tuohon 320i:hin uuden niin poljin jäi kuitenkin hiukan jarrupoljinta ylemmäksi. Punaisessa touringissa taas taitaa olla aivan tasan:think BMWfans tarjoaa kaikkiin E30-korisiin samaa sylinteriä.
    Z3 3,0 Coupe -98
    E30 325E 4D -85
    Originally posted by TNT
    Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16401
      • Asikkala

      Originally posted by Kapanos View Post
      Eikö näissä faceliftin e30 malleissa ole kytkinpolkimelle mitään "stopparia" ylä-asennossa? tuntuu tuossa omassa 318i -89;sissä olevan kovin ylhäällä tuo poljin verrattuna vaikkapa jarrupolkimeen....

      -Karri
      Originally posted by ///Make View Post
      Mulla meni kytkinpääsylinteri paskaks omasta ja laitettiin sitten tilapäisesti E34 525i:n sylkkä tilalle. Pituuseroa ei ole paljoakaan mutta polkimen päässä se pienikin ero näkyy aikalailla Ei kai siinä mitään muuta stopparia ole kuin tuo sylinteri.

      Oli aika veikee polkea kun polven sai nostaa sivulasille asti...

      Jännä kyllä kun hankin tuohon 320i:hin uuden niin poljin jäi kuitenkin hiukan jarrupoljinta ylemmäksi. Punaisessa touringissa taas taitaa olla aivan tasan:think BMWfans tarjoaa kaikkiin E30-korisiin samaa sylinteriä.
      Eikös se pultti millä pääsylinterin tanko kiinnittyy polkimeen ole epäkesko, sillä saa pienet erot tasattua. Perseestä autot missä kytkin ja jarru on eri tasolla.

      Comment

      • ///Make
        BTCF Member
        • May 2007
        • 4687
        • Lahti

        Originally posted by jr66 View Post
        Eikös se pultti millä pääsylinterin tanko kiinnittyy polkimeen ole epäkesko, sillä saa pienet erot tasattua. Perseestä autot missä kytkin ja jarru on eri tasolla.
        Kyllähän se on epäkesko juu, ja toki käänsin sen niin lyhyeksi kuin mahdollista mutta eipä se paljoa vaikuta.
        Z3 3,0 Coupe -98
        E30 325E 4D -85
        Originally posted by TNT
        Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

        Comment

        • santtu36
          Newbiemmer
          • Feb 2010
          • 18
          • Turku

          Mikäköhän mahtaa olla vikana kun apparin puolen sähköpeilin säätö ei pelaa? Peili ei liiku ollenkaan ja ylös/alas säätäessä kuuluu naksahdus kuskin ovesta
          Kuskin peili toimii moitteettomasti ja katkaisijaa koitettu putsailla.

          Ja mites noi lämmitettävät peilit, vaatiiko vaan tavallisen lasin tilalle lämmitettävän vai koko peili hässäkän?

          Auto -90 316i

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Originally posted by santtu36 View Post
            Mikäköhän mahtaa olla vikana kun apparin puolen sähköpeilin säätö ei pelaa? Peili ei liiku ollenkaan ja ylös/alas säätäessä kuuluu naksahdus kuskin ovesta
            Kuskin peili toimii moitteettomasti ja katkaisijaa koitettu putsailla.

            Ja mites noi lämmitettävät peilit, vaatiiko vaan tavallisen lasin tilalle lämmitettävän vai koko peili hässäkän?

            Auto -90 316i
            Putsaa vaikka oviliittimet ja peilin liitin ekana.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • JASG-
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 51
              • Hailuoto

              Originally posted by jr66 View Post
              En tiedä mitä HarriG tarkoittaa mutta kuten lainasit "releeseen virran kulku katkeaa" Siis releeseen eli napaan 30 johon virta tulee suoraan akulta ja siinä välissä ei ole sulaketta, sulake ei myöskään vaikuta releeltä eli navasta 87 lähtevään virtaan koska se on edelleen releen jälkeen.
              Jos sulakkeelle ei tule virtaa niin pitää tutkia asiaa takaisinpäin eli releen napa 87 tulee virtaa -> rele on ok, ei tule virtaa -> tuleeko napaan 30 -> tulee, rele tai sen ohjaus rikki.
              vielä palatakseni tähän aiheeseen niin eikös myös pysty testaamaan releen toiminnan sitetn, että laittaa hyppyjohdon navasta 30 napaan 87 ja hyppyjohdon väliin 30a sulake.?
              sigpic

              ajossa: BMW E39 530D '02
              ajossa: BMW E30 316i '90 BMW schwarz
              EX: BMW E34 525TDS '95 Calypsorot metallic
              EX: BMW E30 318 '86
              EX: BMW E30 316i '89 Luxorbeige-metallic

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16401
                • Asikkala

                Originally posted by JASG- View Post
                vielä palatakseni tähän aiheeseen niin eikös myös pysty testaamaan releen toiminnan sitetn, että laittaa hyppyjohdon navasta 30 napaan 87 ja hyppyjohdon väliin 30a sulake.?
                Ei, vaan koelampulla tai yleismittarilla navasta 87 kun releen ohjaama sähkölaite on kytketty päälle, valo palaa tai mittari näyttää xx.x V jos rele on ehjä. Esittämälläsi konstilla ohitetaan rele eli ei saa varmuutta onko rikki rele vai katkaisija/muu relettä ohjaava laite.

                Comment

                • ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

                  Originally posted by beemers View Post
                  Pesin tuossa yhen e30:n vaihdelaatikon ja pikaisella googlauksella en saanu selvää mikä loota tuo on? Lootan kyljessä on numero sarja 240.0.0130.91. Kertooko tuo suoraan että ois 240 getrag??? Jotain sitä suuntaa anto joku englanninkielinen sivusto.
                  Getrag 240 se on.
                  W124 voll, markalla pidemmälle

                  Comment

                  • HärskiH
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2012
                    • 99
                    • Tampere

                    Auttakaas hyvät ihmiset ton e30 318is:n koneen kannattimien kanssa! Piirsin Paintilla havainnollistavan kuvan siitä mitä tarkoitan.



                    Kuvassa Näkyvä rungon puoleinen koneen kannatin on romahtanut alaspäin vihreällä katkoviivalla merkitystä kohdasta ja kannattimen kärki on jopa osunut hammastangon päähän ja rikkonut hammastangon kumin. Jäljet tästä on merkitty numerolla 3.
                    Nyt pitäisikin tietää, onko toi osa irrallinen osa vai kiinteä osa runkoa/koria? Jos siis irroitan poikkipalkin joka on kuvassa merkitty numerolla 2, Irtoaako Tuo kannatin samalla noita punaisia katkoviivoja pitkin?? Kuvassa ei ehkä näytä siltä, mutta kovasti näyttäisi että saumat olisi tuossa kannattimen ylä ja alapuolella.
                    Kannattaisiko vaan olla purkamatta yhtään enempää ja viedä suoraan johonkin autohitsi pajaan?

                    Tuossa vielä toinen kuva



                    kiitos
                    www.vh-toiminta.fi

                    Comment

                    • Santtupa
                      BTCF Member
                      • Mar 2012
                      • 21
                      • Joensuu, Finland

                      Mikä vikana m10-koneessa weberin vaihdon jälkeen alkoi koneesta kuulua kova vihellys? Imusarja tuli weberin kanssa vaihdettua, eli onko jossain vain massiivinen imuvuoto? :think
                      Nyk. E30 m20b25 turbo

                      Tarvetta ilmalämpöpumpulle? Ota yhteyttä privaan ja etsitään sinullekkin sopiva

                      Comment

                      • Touronen
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 323
                        • Forssa

                        Soppakauhaefektiä pitäs saada tuosta bemarista pois, joten minkä kepin mä nyt tonne ostan? Porukka vissiin laitta z3 keppejä? Linkatkaas joku sivu mistä saisi halvalla, mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla?
                        Vorssa

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16401
                          • Asikkala

                          Originally posted by HärskiH View Post
                          Auttakaas hyvät ihmiset ton e30 318is:n koneen kannattimien kanssa! Piirsin Paintilla havainnollistavan kuvan siitä mitä tarkoitan.



                          Kuvassa Näkyvä rungon puoleinen koneen kannatin on romahtanut alaspäin vihreällä katkoviivalla merkitystä kohdasta ja kannattimen kärki on jopa osunut hammastangon päähän ja rikkonut hammastangon kumin. Jäljet tästä on merkitty numerolla 3.
                          Nyt pitäisikin tietää, onko toi osa irrallinen osa vai kiinteä osa runkoa/koria? Jos siis irroitan poikkipalkin joka on kuvassa merkitty numerolla 2, Irtoaako Tuo kannatin samalla noita punaisia katkoviivoja pitkin?? Kuvassa ei ehkä näytä siltä, mutta kovasti näyttäisi että saumat olisi tuossa kannattimen ylä ja alapuolella.
                          Kannattaisiko vaan olla purkamatta yhtään enempää ja viedä suoraan johonkin autohitsi pajaan?

                          Tuossa vielä toinen kuva



                          kiitos
                          Tuo korvake missä kumityyny on kiinni on romahtanut alaspäin eli hitsisauma tai materiaali on pettänyt, korvakkeen pitäisi olla suunnilleen vaakasuorassa, toisen puolen vastaavan kanssa samassa asennossa.

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9042
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Touronen View Post
                            Soppakauhaefektiä pitäs saada tuosta bemarista pois, joten minkä kepin mä nyt tonne ostan? Porukka vissiin laitta z3 keppejä? Linkatkaas joku sivu mistä saisi halvalla, mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla?
                            Niin ei se soppakauhaefekti johdu siitä kepistä, vaan niistä vivuston puslista. Siinä on nyt kaksi asiaa vaihdevälien lyhennys ja puslien vaihto. Pallon ja alapään kiinnityksen väli ratkaisee miten pitkät välit ovat.

                            Siinä joku kuva:



                            E39 ja E91

                            Comment

                            • HärskiH
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2012
                              • 99
                              • Tampere

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Tuo korvake missä kumityyny on kiinni on romahtanut alaspäin eli hitsisauma tai materiaali on pettänyt, korvakkeen pitäisi olla suunnilleen vaakasuorassa, toisen puolen vastaavan kanssa samassa asennossa.
                              Juu näinhän se on, ja kun auton sai kunnolla ylös niin lähempi tarkastelu osoitti että joskus jo hitsattu "kuntoon" ja kyseinen sauma on pettänyt! Oli muuten todella paska sauma siellä.. Ei ollut tarttunut hitsattaviin aineisiin nähdäkseni oikein ollenkaan, ja langan pätkiä törrötti siellä täällä.
                              Tosiaan tuo kannatinhan on apurungossa kiinni, joten ei muutakun apurunkoa pudottamaan! Erittäin mukavaa tuolla pihalla.
                              www.vh-toiminta.fi

                              Comment

                              • MelaJii
                                BTCF Member
                                • Jan 2011
                                • 115
                                • Porvoo, Finland

                                Missäköhän sijaitsee tossa m10b18 koneessa vedenlämpömittarin anturi? Ite en löydä kun yhen potentiaalisen mut se on kaks napanen vaikka pitäs ymmärttäkseni olla yks napanen?
                                BMW E30 316 M10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎