Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    Tuli tuossa ostettua avoon turvavyöt eteen kun vanhat kelasi hieman laiskasti. No rupesin tuossa sitten irrallaan testaamaan mites nuo kelaa ja noissa ei suostu tuo kela antamaan löysää ollenkaan....

    Onkos tuossa joku jippo mitä en aamu unissani oo tajunnu vai rikki vai mitäh häh?
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      Originally posted by JJT View Post
      Se on se pitkä rele sulakerasiassa, ei ihan normaali siis.
      Niinpä tietenkin. Ei aamusta raksuttanut. Mulla oli muuten purkuautossa tuossa paikassa pitkä rele, jossa luki E28 524td, joten E28 rele ilmeisesti käy myös.
      E39 ja E91

      Comment

      • Maikkeli
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 1301
        • Nousiainen

        Originally posted by Miku View Post
        Tuli tuossa ostettua avoon turvavyöt eteen kun vanhat kelasi hieman laiskasti. No rupesin tuossa sitten irrallaan testaamaan mites nuo kelaa ja noissa ei suostu tuo kela antamaan löysää ollenkaan....

        Onkos tuossa joku jippo mitä en aamu unissani oo tajunnu vai rikki vai mitäh häh?
        En tiedä mistä johtuu, mulla oli sama juttu kun laitoin projektiin just turvavöitä.
        Pulttasin ne kiinni niin toimii normaalisti, irrallaan ei toiminut.
        E30 316 M42TBO -87
        BMW 1502 Turbo -77

        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          Originally posted by Maikkeli View Post
          En tiedä mistä johtuu, mulla oli sama juttu kun laitoin projektiin just turvavöitä.
          Pulttasin ne kiinni niin toimii normaalisti, irrallaan ei toiminut.
          Kela pitää laittaa just siihen asentoon kun se on autossa kiinni ja vetää just siihen suntaan kun se kelautuu autossakin. Muuten ei tule ulos kelalta.
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • jouni.325
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 2860



            Missä tuo syttyvahvistin sijaitsee? (7)
            Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


            Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
            https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
            Myös projekti kertomus fasessa

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by jouni.325 View Post
              http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ized_ignition/

              Missä tuo syttyvahvistin sijaitsee? (7)
              Jos sulla on motronic-pannu, niin ei missään.

              L-jet vehkeissä löytyy tulipellistä, siitä irrotettavasta luukusta jonka takana on puhallinmoottori.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Miku
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 2624
                • Kajaani

                Originally posted by GOOFY View Post
                Kela pitää laittaa just siihen asentoon kun se on autossa kiinni ja vetää just siihen suntaan kun se kelautuu autossakin. Muuten ei tule ulos kelalta.
                Ahaa... Kiitos sulle ja maikkelille!

                Vaan hoksasin sitten kun aamu unet silmistä karistelin että nahkahousut möi sitten kovakattoisen vyöt avon vöinä

                Onko kukaan koittanut asentaa tai asentanut kovakattoisen vöitä cabriolettiin? Onnistuuko huonostikaan? Kiven alla on perhana noi avon turvavyöt eteen ja semmoset kun löydät tulee kuitenkin kovakattoisen

                Tai onko kukaan fiksailut kun nuo entiset kelaa tosi heikosti vyötä sisään että saisko niitä keloja mitenkään ehjättyä?
                TEAM "Peli Menetetty"
                Nyt:
                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                E30 320i 2d m20b27 tic project
                E38 728ia
                E46 316i sedan
                Ex:
                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16400
                  • Asikkala

                  Originally posted by jouni.325 View Post
                  http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ized_ignition/

                  Missä tuo syttyvahvistin sijaitsee? (7)
                  Originally posted by JJT View Post
                  Jos sulla on motronic-pannu, niin ei missään.

                  L-jet vehkeissä löytyy tulipellistä, siitä irrotettavasta luukusta jonka takana on puhallinmoottori.
                  Linkin näköinen #7 on bosch, käytetty 8/84 asti, myös e21 ym. aikaisemmissa malleissa, sen jälkeen palikka muuttuu siemens/joku muu #8 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ized_ignition/ ja paikka joko tuossa luukussa tai puolan lähellä, riippuu onko m10 vai m20 kone, molemmissa sama osa http://bmwfans.info/parts/catalog/12141705608/

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Originally posted by Miku View Post
                    Ahaa... Kiitos sulle ja maikkelille!

                    Vaan hoksasin sitten kun aamu unet silmistä karistelin että nahkahousut möi sitten kovakattoisen vyöt avon vöinä

                    Onko kukaan koittanut asentaa tai asentanut kovakattoisen vöitä cabriolettiin? Onnistuuko huonostikaan? Kiven alla on perhana noi avon turvavyöt eteen ja semmoset kun löydät tulee kuitenkin kovakattoisen

                    Tai onko kukaan fiksailut kun nuo entiset kelaa tosi heikosti vyötä sisään että saisko niitä keloja mitenkään ehjättyä?
                    En ole kokeillut e30 vöillä saatikka cabrion, mutta osan vöistä voi purkaa osiksi ja kääntää lisää esijännitystä, autaa onnettomaan kelaukseen.

                    Ja varmaankaan näin ei virallisesti voi eikä saa tehdä, että ihan omalla vastuulla, b Omegasta ainakin onnistui.
                    Olli.

                    Comment

                    • Touronen
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 323
                      • Forssa

                      Nyt loppuu ideat, laitoin tiivistemassaa ylemmän imusarjan kaveriksi kun otti ilmaa.
                      Annoin kuivua yön yli. Ei lähde enään käyntiin. Ei edes lupaa... Starttipilotillakaan ei lähde, eikä lupaa. Bensaa tuli ainakin kun otin letkut irti.

                      Ei taida bensa tulla pytyille asti? Tulpat piti katsoa ovatko märät mutta en löytänyt avainta. Ja niin, kipinän saa.
                      Vorssa

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Joku liitin jääny irti?
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Touronen
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 323
                          • Forssa

                          En irroittanut mitään liittimiä kun laitoin tiivistemassaa. Ja olin katsovinani että olisi kaikki liittimet kiinni.

                          Kävikö tässä nyt legendaariset ja imaisi massat ja tukki bensan saannin? Annoin kyllä kovettua melkein vuorokauden ja imusarja kiristetty kunnolla.
                          Vorssa

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16400
                            • Asikkala

                            Originally posted by Touronen View Post
                            Kävikö tässä nyt legendaariset ja imaisi massat ja tukki bensan saannin? Annoin kyllä kovettua melkein vuorokauden ja imusarja kiristetty kunnolla.
                            Ei käynyt, jotakin muuta on nyt pielessä.

                            Comment

                            • Touronen
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 323
                              • Forssa

                              Voisiko tuolta olla jotain jäässä? Kun oli pari pvää plussa kelit ja taas kovat pakkaset.
                              Meinaan lähti käyntii ja kävi jotenki ennenkuin lisäsin massat.

                              Alkaa usko loppumaan.. Olid kiva päästä oikeesti joskus ajaanki tällä.
                              Vorssa

                              Comment

                              • Touronen
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2012
                                • 323
                                • Forssa

                                Kävin koittamassa käyntiin taas, ilman pilottia lupasi kerran. Siihen se jäikin, pilottia ei taaskaan mitään vaikutusta. No starttailin niin kauan kun akku kesti ja pari kertaa pamahti putkesta niin kovaa että meni korvat ihan lukkoon.

                                Mikä sieltä voi vielä olla paskana? Vaihdettu on:

                                -Suuttimet.
                                -Bensakisko.
                                -Virranjakajan pyörijä.
                                -Imusarjassa vitusti tiivistemassaa + tiivisteet.
                                -Uudet tulpat.

                                Nyt ei siis lähde enään käyntiin edes. Ennen suuttimien vaihtoa teki sitä että kylmänä lähti jotenki käyntiin, ja kun ajeli ja sammutti eipä lähtenytkään enään oikein millään käyntiin, jos ollenkaan.

                                No suuttimet vaihdoin ja samalla bensakiskon, löin nippuu ja kun sai käyntii ei kiertänyt kuin 1000rpm. No otti ilmaa imusarjan välistä, tiivistemassaa ja yön yli kuivui. Ei lähdekkään enään käyntiin, paukkuu välillä vaan niin vitusti.
                                Vorssa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎