Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by ekezi- View Post
    Osaisiko joku kertoa mitä eroa on 318 touringin ja 325 coupen etujarruissa?
    Onko touringissa abs
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      Originally posted by jouni.325 View Post
      Missä vika -91 320 Ei tule kipinää, puolalle menee virta aivan täysin 14v startates. On koitettu vaihtaa moottorin ohjausta,kampiakselin asento tunnistin on vaihdettu, pää virta releet on vaihdettu,on koitettu vetää,tulpat vaihdettu,pyörijä vaihdettu ja bensa bumpule menee virta
      Koneen maadoitus?
      E39 ja E91

      Comment

      • jouni.325
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 2860

        Originally posted by jouni.325 View Post
        Missä vika -91 320 Ei tule kipinää, puolalle menee virta aivan täysin 14v startates. On koitettu vaihtaa moottorin ohjausta,kampiakselin asento tunnistin on vaihdettu, pää virta releet on vaihdettu,on koitettu vetää,tulpat vaihdettu,pyörijä vaihdettu ja bensa bumpule menee virta


        Maadoitus on kunnossa, semmoisen huomion tehty et akun maa johto lämpee kun starttaa yms
        Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


        Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
        https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
        Myös projekti kertomus fasessa

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          Originally posted by jouni.325 View Post
          Maadoitus on kunnossa, semmoisen huomion tehty et akun maa johto lämpee kun starttaa yms
          Voihan sen maajohdon vaihtaa ja putsaa liitokset, mutta epäilen että kyllä varmaan jokaisessa vähän lämpenee jos 1,4kw puskee siitä läpi. Tai no, en osaa sanoa, nevermind. Olette kokeilleet tulppa maita vasten, että varmasti tulee kipinää?
          E39 ja E91

          Comment

          • aaape
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 617
            • Muaninka

            Originally posted by jouni.325 View Post
            Missä vika -91 320 Ei tule kipinää, puolalle menee virta aivan täysin 14v startates. On koitettu vaihtaa moottorin ohjausta,kampiakselin asento tunnistin on vaihdettu, pää virta releet on vaihdettu,on koitettu vetää,tulpat vaihdettu,pyörijä vaihdettu ja bensa bumpule menee virta
            voisko olla puolalta virranjakajaan menevä johto huono??
            e36 328i turbo (95)
            vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
            e30 316 (m30)(87) projekti

            EX.
            e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

            Comment

            • _racing_
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 296
              • Inkoo

              Originally posted by shakes View Post
              Kyllä uskaltaa kun muistaa antaa sille kuumaa myös.





              Näin E34 kohdalla ja hyvä tuli

              Ei taida olla pakollista antaa kuumaa? Ainakin youtubesta kattelin jotain autorobotin opetus videota niin eivät lämmittäneet ollenkaan. Mulla taitaa olla myös iskarin kotelo vääntynyt jonkin verran vinkkejä sen suoristamiseen? Olikos jollain niitä e30 korin mittoja?
              Last edited by _racing_; 12-12-2012, 13:59.

              Comment

              • Kape30
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 509
                • Nokia

                Originally posted by _racing_ View Post
                Ei taida olla pakollista antaa kuumaa? Ainakin youtubesta kattelin jotain autorobotin opetus videota niin eivät lämmittäneet ollenkaan. Mulla taitaa olla myös iskarin kotelo vääntynyt jonkin verran vinkkejä sen suoristamiseen? Olikos jollain niitä e30 korin mittoja?
                Ei ainakaan ite olla koskaan robotilla oikoessa lämpöjä annettu. Kannattaa lähteä ensimmäisenä vetämään siihen suuntaan mistä isku on tullut. Vedon ollessa päällä kannattaa myös naputella vasaralla impärinsä iskaritornia ja runkopalkkia ym., jää paremmin muotoonsa ja vähentää palautumista.

                Mitoista en tiedä, mutta yksi hyvä konsti on ottaa konepelti, puskuri ym. osat lähettyville, joilla mallailemalla rakoja kohdilleen.
                Last edited by Kape30; 12-12-2012, 17:39.
                E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                E39 520d Touring -00 Sienarot II
                MB Sprinter
                Lynx Rave Re 600 -15
                Suzuki GSX-R1100 -95

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16492
                  • Asikkala

                  Originally posted by jouni.325 View Post
                  Missä vika -91 320 Ei tule kipinää, puolalle menee virta aivan täysin 14v startates. On koitettu vaihtaa moottorin ohjausta,kampiakselin asento tunnistin on vaihdettu, pää virta releet on vaihdettu,on koitettu vetää,tulpat vaihdettu,pyörijä vaihdettu ja bensa bumpule menee virta
                  Puola rikki ?

                  Comment

                  • jouni.325
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 2860

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Puola rikki ?
                    ei ole
                    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                    Myös projekti kertomus fasessa

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9041
                      • Iisalmi

                      Kyselen varmaannii hölmöjä. Mutta jos laitan rumpujarrulliseen levyjarrut taakse ja käsijarru pitäisi laittaa toimintaan. Täytyykö minun vaihtaa kaapelit (+tieteinkin kilven sisäpuolella tulevat osat, tämä selvä)? Ja kaapeleiden vaihto riittää? Soveltuuko se suoja missä kaapeli on sisällä, levyjarrujen kanssa?
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16492
                        • Asikkala

                        Originally posted by Harri G View Post
                        Soveltuuko se suoja missä kaapeli on sisällä, levyjarrujen kanssa?
                        Kyllä, eli ne metalliputket mitkä on uretaaniliiman peitossa yleensä ? Myös bmwfans.info auttaa...

                        Comment

                        • Teemu-
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 646
                          • Imatra

                          Miulla on bemarissa mittaristo, missä on kierroslukumittari sekä kulutusmittari.
                          Auton seisoessa tyhjänkäynnillä paikallaan viisari heiluu äärilaidassa (20 litraa->).
                          Autolla ajaessa se kyllä näytti ihan suhteellisen oikeita litroja kulutukselle/100km, mut tuohan on sama peli ku lähtisit lottoamaan, jos haluis selville pitääkö se kuinka hyvin paikkansa.
                          Vai onko jotain jippoa, millä sitä selvitellä? :think

                          E: Saakohan mistään uutta perän kannatinta, mikä siis on perämötikässä kiinni ja auton pohjasta kiinne? Näytti melko happamalle tossa kolmekympissä kyllä.

                          E: Kiitokset Harrille, arvelin jotenkin että vastailet.
                          Last edited by Teemu-; 13-12-2012, 08:46.

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9041
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Teemu- View Post
                            Miulla on bemarissa mittaristo, missä on kierroslukumittari sekä kulutusmittari.
                            Auton seisoessa tyhjänkäynnillä paikallaan viisari heiluu äärilaidassa (20 litraa->).
                            Autolla ajaessa se kyllä näytti ihan suhteellisen oikeita litroja kulutukselle/100km, mut tuohan on sama peli ku lähtisit lottoamaan, jos haluis selville pitääkö se kuinka hyvin paikkansa.
                            Vai onko jotain jippoa, millä sitä selvitellä? :think

                            E: Saakohan mistään uutta perän kannatinta, mikä siis on perämötikässä kiinni ja auton pohjasta kiinne? Näytti melko happamalle tossa kolmekympissä kyllä.
                            Eikös se pitäiskin tyhjäkäynnillä olla ääripäässä = auto ei liiku mutta bensaa kuluu. Ei kai sen toimintaa muuten voi tarkastaa kuin tankkaamalla tankki täyteen ja katsoa paljonko kilometrejä on tullu kun seuraavan kerran tankkaa täyteen.

                            Perän kannakkeen saa esim motonetistä, oliko 20e. Se vaan ei mene ihan kuin iskä äitiin, jouduin vähän hiomaan kevyesti ulkoreunasta että meni paikoilleen. Ei kannata väkisin tunkea tai hajottaa takakannen (alumiinia). Takakansi luonnollisesti kannattaa ottaa pöydälle niin on helpompi vaihtaa. Joku "merkkiosa" esim. Febi-Bilstein varmaan menee nätimmin paikoilleen.

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Kyllä, eli ne metalliputket mitkä on uretaaniliiman peitossa yleensä ? Myös bmwfans.info auttaa...
                            Ok.
                            Last edited by Harri G; 13-12-2012, 08:39.
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • zoonas
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 300
                              • Vantaa

                              Moi. Tämmönen hölmö kysymys. Ostettiin tällä kertaa perheeseen vm 1988, e30 316i 4D bemari, nyt muija valittaa että jalat ei yllä polkimille vaikka penkki on kokonaan edessä. Aikasempi e30 oli vm1986 316 2D malli ja jalat kuulemma ylti tosi hyvin bedaaleihin. No, tähän uuteen hankintaa on myös laitettu kipilliset penkit joten onko ongelma niissä vai siinä että 2D ja 4D malleissa on eroa?

                              -joonas
                              E28 m30b34 HX55

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16492
                                • Asikkala

                                Originally posted by zoonas View Post
                                Moi. Tämmönen hölmö kysymys. Ostettiin tällä kertaa perheeseen vm 1988, e30 316i 4D bemari, nyt muija valittaa että jalat ei yllä polkimille vaikka penkki on kokonaan edessä. Aikasempi e30 oli vm1986 316 2D malli ja jalat kuulemma ylti tosi hyvin bedaaleihin. No, tähän uuteen hankintaa on myös laitettu kipilliset penkit joten onko ongelma niissä vai siinä että 2D ja 4D malleissa on eroa?

                                -joonas
                                Ei ole eroja 2d ja 4d, jos korkeussäätö on yläasennossa niin penkki on taeempana kuin ala-asennossa. Onko kurkittu kiskoja ettei ole välissä mitään ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎