Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11134
    • Oulu

    Originally posted by Skarpa View Post
    Mulla on pre-facelift E30, johon on tulossa M-tech 1 korisarja. Niinkun sanoin, niin en lähtis tech 2 -linjalle. Jos jostain syystä silti haluat tehdä sen, niin saat siitä kunnollisen, kun hommaat facelift -purkukorista takapään ja istutat siitä hitsaamalla takavalojen ympäristön ja takakaaret. Samasta purkukorista saat puskureiden rungot ja puskurin kiinnikkeet. Näin saat auton vastaamaan osapuilleen facelift mallia. Sitten ostat tech-2 osat uutena BMW:ltä, tai etsit ne käytettynä esim. tältä foorumilta ja ebaysta ja istutat paikalleen. Kiinnikkeet saat luonnolliseti BMW:ltä. Ei halpaa, eikä helppoa.
    Eteen vaatii lisäksi faceliftin hiekkapellin (melkeen bolt-on = muutama rälläkän sipasu). Itellä menossa e30:n faceliftaus, niin on tullu soviteltua noita osia. Jos sulla ei oo täydellistä facelift e30:iä mistä ottaa osat, niin ei kannata. Takapäähän ei kannata pelkkiä kaaria vaihtaa, vaan pistehitsejä myöten porailee koko kyljet pois ja vaihtaa koko takapään kylkineen. Vaatii yllättävän vähän hitsaamista ja rälläköintiä, mutta muuta "oheishommaa" riittää silti reilusti.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Jylppy--
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 476
      • MME/JKL

      Mistä M21 öljypumppu muualta kuin laakkoselta:think
      e30 318iS"UFE"
      e30 327 TIC "AVO"
      e30 325i "AVO"

      -MME connection-
      -Btcf absolutistit team-

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        Originally posted by Jylppy-- View Post
        Mistä M21 öljypumppu muualta kuin laakkoselta:think
        Merteil, kl-varaosat, schmiedmann, lähin varaosaliike. Ja soita, älä ole vain netin varassa.

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Eteen vaatii lisäksi faceliftin hiekkapellin (melkeen bolt-on = muutama rälläkän sipasu). Itellä menossa e30:n faceliftaus, niin on tullu soviteltua noita osia. Jos sulla ei oo täydellistä facelift e30:iä mistä ottaa osat, niin ei kannata. Takapäähän ei kannata pelkkiä kaaria vaihtaa, vaan pistehitsejä myöten porailee koko kyljet pois ja vaihtaa koko takapään kylkineen. Vaatii yllättävän vähän hitsaamista ja rälläköintiä, mutta muuta "oheishommaa" riittää silti reilusti.
          Jos omistaa täydellisen faceliftin niin mikähän mahtaa olla syy että kannattaa leikellä kyljet irti ja laittaa ne vanhempaan malliin?
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3408
            • Kotka

            Originally posted by GOOFY View Post
            Jos omistaa täydellisen faceliftin niin mikähän mahtaa olla syy että kannattaa leikellä kyljet irti ja laittaa ne vanhempaan malliin?
            Kolariauto? TV/KV -pommi? Halu saada facelift kori väljillä päästörajoilla?
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • laurimikola
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2013
              • 388
              • Finland, Turku

              Löytyykö netistä jostain ohjeet vanhemman pre faceliftin peltien muokkaukseen jotta saisi autosta faceliftin? On tullu etittyä mutta eipä löyry.
              E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by laurimikola View Post
                Löytyykö netistä jostain ohjeet vanhemman pre faceliftin peltien muokkaukseen jotta saisi autosta faceliftin? On tullu etittyä mutta eipä löyry.
                1 myynti-ilmoitus ja 1 ostoilmoitus is the way to go.

                Homma menee niin että vaihetaan takakyljet, takahiekkapelti sekä etuhiekkapelti. Ja kaiketi takasisäloksujen ulkopuoliskot. Lisäksi koreissa on ei-näkyviä eroja prefaceliftienkin välillä x kappaletta joita en ala luettelemaan. Saati sitten faceliftiin verrattuna. Selaile E30 korinkorjausohjetta (löytyy foorumilta ku etit) niin homma ehkä hieman aukeaa.
                Eli ei järjenhäivää hommassa. Kuten sanottu , osta facelift.
                Pazi:n projektiin en kommentoi mitään.
                Last edited by petrolhead; 09-01-2013, 14:40.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11134
                  • Oulu

                  Originally posted by GOOFY View Post
                  Jos omistaa täydellisen faceliftin niin mikähän mahtaa olla syy että kannattaa leikellä kyljet irti ja laittaa ne vanhempaan malliin?
                  a) paremmat päästörajat
                  b) ei tarvi abs:iä
                  c) faceliftiä ei saa omiin nimiin
                  d) pre-face on niin mätä että muutenkin joutuu puolet pelleistä vaihtamaan.
                  e) minusta facelifti on paremman näkönen

                  Ja ettei ihan ot:ksi mene, niin oliko niin että e30:iin passasi vain e30:n perät? Että esim. z3 perät ei passaa. Käsittääkseni z3 takakannet ainakin menee, mut miten sit ite runko?

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3408
                    • Kotka

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    a) paremmat päästörajat
                    b) ei tarvi abs:iä
                    c) faceliftiä ei saa omiin nimiin
                    d) pre-face on niin mätä että muutenkin joutuu puolet pelleistä vaihtamaan.
                    e) minusta facelifti on paremman näkönen

                    Ja ettei ihan ot:ksi mene, niin oliko niin että e30:iin passasi vain e30:n perät? Että esim. z3 perät ei passaa. Käsittääkseni z3 takakannet ainakin menee, mut miten sit ite runko?
                    Typ. 188 perän runko on sama Z3:ssa ja E30:ssä. Z3 taka-akseli on muutenkin aika suoraa perua E30:stä.



                    EDIT: Myös osa E28 peristä menee ilmeisesti E30:iin vaihtamalla takakannen.
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      a) paremmat päästörajat
                      b) ei tarvi abs:iä
                      c) faceliftiä ei saa omiin nimiin
                      d) pre-face on niin mätä että muutenkin joutuu puolet pelleistä vaihtamaan.
                      e) minusta facelifti on paremman näkönen

                      Ja ettei ihan ot:ksi mene, niin oliko niin että e30:iin passasi vain e30:n perät? Että esim. z3 perät ei passaa. Käsittääkseni z3 takakannet ainakin menee, mut miten sit ite runko?
                      no toi postaus oli ny suunnattu tohon "täydelliseen" faceliftiin... eli siis... no joo meni ohi jo

                      mulla on tuo faceliftattu malli mut siihen ei oo tosiaan tehty muuta kuin vaihdettu puskurit ja etuhiekkapelti. takapuskurit saa sopimaan vanhemman kaariin kun hieman muokkaa puskurin päätyjä ja puskurin alla on levike lippa niin sitä erinlaista helmaakaan ei erota.

                      ja onneksi en oo tehny muita muutoksia koska hyllyssä oottaa hyväkuntoiset kromi puskurit jotka aijon asentaa takaisin.


                      jos sulla on sit joutilaana hyvä kuntoiset kromi puskurit niin voin lunastaa pois.
                      Last edited by GOOFY; 09-01-2013, 15:06.
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11134
                        • Oulu

                        Ei nuo kromipuskurit täydellisen kuntoiset ole, mut varaosiksi niistä ainakin on. Ruosteessa ne ei muistaakseni ole, mut hieman lommoja läytyy ja osa muoveista kärsiny. Nakkaa privaa jos kiinnostaa.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Kromipuskureista, pro tip: Sitten kun on kasannut setin hyväkuntoisia puskureita niin suihki sisäpinnat kauttaaltaan kotelosuojalla.

                          Pistin tossa atomeiksi 5 vai 6 kromista etupuskuria (yhdistelin yhden semihyvän ). Ne joissa oli kotelosuojattu sisäpuoli ei ollut korroosiosta juur tietoakaan. Muut oli sitten vähän ku perunalastua.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • _racing_
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 296
                            • Inkoo

                            Kuinka paksuja vetareita e30 on? Mistä sais tarvike jousilautaset koriin taakse?

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9041
                              • Iisalmi

                              Originally posted by _racing_ View Post
                              Mistä sais tarvike jousilautaset koriin taakse?
                              Joku hurja huuteli kerran mun projektitopikkiin että motonetistä.
                              E39 ja E91

                              Comment

                              • tikkku
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2006
                                • 146
                                • Pieksämäki

                                mitenköhän paljon tuota e30saa purkaa että lähtee pyyhkiänmoottori hiluineen pöydälle asti? puhaltimen moottori,ja sen kopan puolikas jne on irti.. pitääkö vivusto rapsia palasiks ja sitten vaikö?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎