Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5857
    • Joccis City

    Originally posted by Att1Tude View Post
    Topicin olemassaolon idea on kysyä asioita joihin odotetaan vastausta, ja se asia ei muutu miksikään.
    Välillä vaan tuntuu, ettei lueta edes sitä viimeistä sivua vaan kysytään samaa mihin on vastattu 2 postausta aiemmin.

    "Kaikki mulle ja heti" ilman omaa vaivannäköä tuntuu vaan yleistyvän
    Aprilia RSV4

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by Att1Tude View Post
      Topicin olemassaolon idea on kysyä asioita joihin odotetaan vastausta, ja se asia ei muutu miksikään.
      Kun edes luettais topikin otsikkon ja toimittas sen mukaan. Aloituspostauksessa jo on linkki E30-varaosafilmiin josta kysellyt osat varaosanumeroineen olis löytynyt.

      Esim. Searchille tästä topicista ei ole mitään hyötyä kun ei koko topiccia jaksa kukaan plärätä että löytäisi hakusanaa vastaavan kysymyksen/vastauksen.

      Tottakai sen sais lukkoon mutta ei sekään ole hyvä juttu.
      Kannattaa opetella käyttämään searchia. Klikkaat Advanced Search ja kattot vähän, niin hakua pystyy rajaamaan ja valitsemaan näyttääkö haku tulokset postauksina vai topikkeina.....

      Jos kysyjä ei oikeasti osoita omaa viitseliäisyyttä ja yritystä kysymyksen ratkaisemiseksi niin miksi olettaa, että joku toinen (vastaaja) tekisi niin.

      On näitä vehkeitä viilattu ennen intternettiäkin. Joskus on joutunu rahalla hakemaan jonkun hikisen korjausoppaan että on saanut vehkeet rokkaamaan. Nykypäivänä, tuolla FAQ-alueella on ihan vitullinen määrä teknistä informaatiota ilmaiseksi tähänkin malliin, mutta ei sitä kukaan omin voimin löydä.

      Ja turha sanoa ettei neuvoa saisi kun fiksusti kysyy ja vähän ittekin yrittää. Ite olen ainakin saanut sananmukaisesti rahanarvoisia vinkkejä ja neuvoja tänne kirjoittelevilta.

      UGH
      Last edited by petrolhead; 12-04-2013, 21:00. Reason: /end
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Golde
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 149
        • nilsiä

        mistä saan e30 touring m21d24 sähkökaavion ? tai tarviisin ainakin moottorinohjauksen pinnikaavion boxin liittimille.
        E39 530d, E39 540ia.

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by Golde View Post
          mistä saan e30 touring m21d24 sähkökaavion ? tai tarviisin ainakin moottorinohjauksen pinnikaavion boxin liittimille.
          Löytyiskö vaikka tämän topikin aloituspostauksesta linkki
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Golde
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 149
            • nilsiä

            Originally posted by T3 View Post
            Löytyiskö vaikka tämän topikin aloituspostauksesta linkki
            oon luultavasti tyhmä ku ei osu dieselin kaaviot silmään..
            E39 530d, E39 540ia.

            Comment

            • Throttle
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 793
              • -

              Originally posted by Golde View Post
              oon luultavasti tyhmä ku ei osu dieselin kaaviot silmään..
              Pikaisella googletuksella löytyy jotain.. Sähkökaavio englanniksi on wiring diagram.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by Golde View Post
                oon luultavasti tyhmä ku ei osu dieselin kaaviot silmään..
                Onko sulla joku diisel-spesifinen juttu haussa? Kuinka paljon tollasen koneessa edes on sähköjä..:think
                Muissa jutuissa, heitän arvauksen että kytkikset ei kovin kauheesti toisistaan poikkea.

                EDIT: Tuossahan sen olit jo postauksessa kertonut mitä tietoa olit vailla.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • grab_
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 2839
                  • Uusimaa

                  en tiiä onko jo kysytty ja searchilla en löytäny ni kysytään kuinka iso homma on vaihtaa pikkutolppaseen isot tolpat ja taakse rumpujen tilalle levyjarrullinen takakelkka ja mitä kaikkea pitää laittaa ostoslistalle?
                  Ei mitään kerrottavaa

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by grab_ View Post
                    en tiiä onko jo kysytty ja searchilla en löytäny ni kysytään kuinka iso homma on vaihtaa pikkutolppaseen isot tolpat ja taakse rumpujen tilalle levyjarrullinen takakelkka ja mitä kaikkea pitää laittaa ostoslistalle?
                    Jos sulla on kokonaiset tolpat niin se on vanhat pois ja uudet tilalle. Pallonivelen ulosvetäjän varaisin tohon hommaan kyllä, mallia kunnollisen. Kulmat joutuu luonnollisesti kattomaan homman jälkeen.

                    Takapäässä, apurunko on käytännössä 'sama' kaikissa malleissa. Kuitenkin madallat sitä paljon niin sijoittaisin takapään kulmien säätöön tarvittaviin osiin, 80€+vähän hitsaamista.
                    Käsijarruvaijerit tais olla erilaiset kuin rumpujarrullisessa, sekä tukivarret jarruosineen sekä navat on erilaiset. Ja jarruputkia joudut työstämään jos kynkissä ei löydy ehjiä putkia ja letkuja valmiina, ja/tai letkut ei irtoa korin pohjan T-haarasta.

                    Tosiaan kulmat kun ton homman jälkeen pitäs kattoa, niin saman projektin aikana pitäs tarkastaa jokainen kumihela, pallonivel ja pyöränlaakeri ja vaihtaa ehjään tarvittaessa. Väljän alustan säätäminen kun on turhaa hommaa.

                    Niin ja kelkan jos pudotat lattialle niin murikkahan käy samalla pois autosta. Siinä voi lattialla ihmetellä samalla vuotaako paljon vetarin laippa-akselin tiivisteistä ja onko huohotin auki.

                    Oletko jostain tietystä syystä vaihtamassa toisenlaisiin akselistoihin?
                    vastasinkohan mä sun kysymykseenkään

                    -Jarno
                    Last edited by petrolhead; 14-04-2013, 21:16.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • grab_
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 2839
                      • Uusimaa

                      joo tämä selvitti paljon kiitoksia!sit jos ja kun mulla tulee hydraulinen käsijarru niin enkö voi siis unohtaa tuon vaijeri härpäkkeen kokonaan?jostai olin lukevinani että tuo hydraulinen hyväksytään katsastuksessa jos sen saa lukittua ns ylä asentoon?
                      Ei mitään kerrottavaa

                      Comment

                      • laurimikola
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2013
                        • 388
                        • Finland, Turku

                        Mistä ootte hommannu noita pakosarjan jenkatappeja ja muttereita. Schmiedmannilla on joitain. On meinaa mutterit ja jenkatapit aikansa nähneita. Voiko pakosarjaan laittaa ihan normaalit mutterit vai pitääkö olla kupariset? Kone siis m20b20.
                        E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

                        Comment

                        • Coooper
                          BTCF Member
                          • Apr 2007
                          • 1623
                          • Lahti

                          Originally posted by laurimikola View Post
                          Mistä ootte hommannu noita pakosarjan jenkatappeja ja muttereita. Schmiedmannilla on joitain. On meinaa mutterit ja jenkatapit aikansa nähneita. Voiko pakosarjaan laittaa ihan normaalit mutterit vai pitääkö olla kupariset? Kone siis m20b20.
                          Merkkiliikkeestä.
                          E61 525DA - 09
                          EX: E90 325IA -06
                          EX: E46 328i 4d -00
                          Ex: E30 318i 2d -89


                          ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                          Comment

                          • grab_
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 2839
                            • Uusimaa

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Oletko jostain tietystä syystä vaihtamassa toisenlaisiin akselistoihin?
                            vastasinkohan mä sun kysymykseenkään

                            -Jarno
                            joo tulee 316 koriin m50b25 ni pitää alusta päivittää ja joo kaikki puslat laakerit ja jarrut tulee uudet kyllä ja senkin takia levyt taakse kun tuo käsijarru tulee tosiaan se hydraulinen jos siis tuo katsuri sen hyväksyy..ja kiitos vielä oikein perusteellisesta ja selkeästä vastauksesta T:Ari
                            Ei mitään kerrottavaa

                            Comment

                            • mulletti
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2587
                              • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                              Originally posted by laurimikola View Post
                              Mistä ootte hommannu noita pakosarjan jenkatappeja ja muttereita. Schmiedmannilla on joitain. On meinaa mutterit ja jenkatapit aikansa nähneita. Voiko pakosarjaan laittaa ihan normaalit mutterit vai pitääkö olla kupariset? Kone siis m20b20.
                              Jokaisessa varaosaliikkeessä pitää olla noita ja laita kupariset lukitusmutterit, pitää löytyä samasta paikasta.
                              E28 - E30

                              HUNAJATA HUNAJATA

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16400
                                • Asikkala

                                Originally posted by mulletti View Post
                                Jokaisessa varaosaliikkeessä pitää olla noita ja laita kupariset lukitusmutterit, pitää löytyä samasta paikasta.
                                Pitää ja pitää mutta noinkohan on...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎