Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Psychomoto
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 50
    • Helsinki

    316 -86

    ostin auton viikko sitten ja nyt kattelin noita papereita tarkemmin niin osusilmään että: Käyttöönottopäivä 00.00.1986??? ja ei lue suurin nettoteho (KW) ja teho/omamassa (kW/Kg) kohdissa mitään? vois vissii laittaa 325:sen jarrut... :think
    Ajossa: Suzuki DR-Z 400 sm, 318i E46.

    EX: 328 E46, 316 E46, 325 E36(Jägermaister) 316 E30(Jägermaister)

    Eleko Rakennus oy hiekkapuhallutukset ja jauhemaalaukset - HELSINKI - Memberit -10%

    http://elekofi.virtualserver21.nebul...us-oy&hl=fi_FI
    sigpic

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16400
      • Asikkala

      Originally posted by Psychomoto View Post
      ostin auton viikko sitten ja nyt kattelin noita papereita tarkemmin niin osusilmään että: Käyttöönottopäivä 00.00.1986??? ja ei lue suurin nettoteho (KW) ja teho/omamassa (kW/Kg) kohdissa mitään? vois vissii laittaa 325:sen jarrut... :think
      Miten nuo otteen tiedot liittyy tähän jarrupäivitykseen ?

      Comment

      • Psychomoto
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 50
        • Helsinki

        tuli vähän epäselvästi, pitäs jopa melkein poistaa toi jarrujuttu... mutta siis tarkotus laittaa levyjarrut taakse ilman ABS.
        Ajossa: Suzuki DR-Z 400 sm, 318i E46.

        EX: 328 E46, 316 E46, 325 E36(Jägermaister) 316 E30(Jägermaister)

        Eleko Rakennus oy hiekkapuhallutukset ja jauhemaalaukset - HELSINKI - Memberit -10%

        http://elekofi.virtualserver21.nebul...us-oy&hl=fi_FI
        sigpic

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3406
          • Kotka

          Originally posted by Psychomoto View Post
          tuli vähän epäselvästi, pitäs jopa melkein poistaa toi jarrujuttu... mutta siis tarkotus laittaa levyjarrut taakse ilman ABS.
          Kukaanhan ei kiellä laittamasta ABSittomia levyjarruja muutenkaan, mutta meinaat vissiin sitä, että koneenvaihto/viritystilanteessa menee 325i vertailumallina ilman ABS:iä. Näinhän se on, kun yleisimmän käsityksen mukaan ABS:t muuttuivat vakiovarusteeksi 325i:ssä 9/86. Tehomerkinnän puutteesta rekisteriotteessa ei taida olla mitään suurempaa iloa, koska vakiomallien tehot ovat kuitenkin konttoreilla tiedossa. Eri asia, jos auto on joskus muinoin turbotettu ja silti ilman tehomerkintää.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • Psychomoto
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 50
            • Helsinki

            Originally posted by Skarpa View Post
            Kukaanhan ei kiellä laittamasta ABSittomia levyjarruja muutenkaan, mutta meinaat vissiin sitä, että koneenvaihto/viritystilanteessa menee 325i vertailumallina ilman ABS:iä. Näinhän se on, kun yleisimmän käsityksen mukaan ABS:t muuttuivat vakiovarusteeksi 325i:ssä 9/86. Tehomerkinnän puutteesta rekisteriotteessa ei taida olla mitään suurempaa iloa, koska vakiomallien tehot ovat kuitenkin konttoreilla tiedossa. Eri asia, jos auto on joskus muinoin turbotettu ja silti ilman tehomerkintää.
            Kiitos Skarpa! Siis koneenvaihto on edessä ja sitä "yritin" hakea
            Ajossa: Suzuki DR-Z 400 sm, 318i E46.

            EX: 328 E46, 316 E46, 325 E36(Jägermaister) 316 E30(Jägermaister)

            Eleko Rakennus oy hiekkapuhallutukset ja jauhemaalaukset - HELSINKI - Memberit -10%

            http://elekofi.virtualserver21.nebul...us-oy&hl=fi_FI
            sigpic

            Comment

            • Rosckstar
              BTCF Member
              • Jul 2012
              • 22
              • seinäjoki

              Mikähän mahtaa olla ongelmana kun joutu starttaamaan aina pitkään oli sitten kone kylmä tai lämmin. Vain harvoin starttaa heti. Tulpat juuri vaihdettu.

              Auto 1,6 m40 koneella.
              e30 320i cabriolet.

              e28 518i, m10b20turbo 480hp/500nm

              Comment

              • [Raver]
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1613
                • Oulu

                Originally posted by Rosckstar View Post
                Mikähän mahtaa olla ongelmana kun joutu starttaamaan aina pitkään oli sitten kone kylmä tai lämmin. Vain harvoin starttaa heti. Tulpat juuri vaihdettu.

                Auto 1,6 m40 koneella.

                PA-pumppu ei pidä bensan paineita yllä vaan päästää aineen valumaan takaisin tankkiin virran katkaisun jälkeen. ts. linjat aina tyhjät kun aletaan käynnistämään joten meneehän siinä aikaa että se tavara sieltä tankista tulee palotilaan asti? :think
                E30 325i 2D -88
                E39 525i Msport 4D -03 :think

                Comment

                • Axum
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 4416
                  • Kuopio

                  ...Tai suuttimet vuotaa ja tulpat kastuu.
                  - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                  - E39 528ia
                  - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Puretaan 520ia -97
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                  Comment

                  • laurimikola
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2013
                    • 388
                    • Finland, Turku

                    Mikä mahtaa olla kuskinpuolen alemmassa saranassa, kun se on väljä ja heiluu löysästi. Pitääkö hommata varaosaautosta uusi sarana?
                    E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

                    Comment

                    • magilainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1023
                      • Iisalmi

                      Kyseessä M20b25 "vanhan mallin" moottori.

                      Startti rupesi pitämään rajua meteliä ja mietin tuossa kun tuli äkkiseltään heitettyä uuden mallin startti paikalleen ette eihän se prkl passaa vauhtiksen kanssa yks yhteen kun tuli uusi ääni vastaan

                      Onko nuissa vehkeissä kuinka paljon eroja verran "uusi" ja "vanha" m20..
                      Eli erot starttien ja vauhtipyörien hammaskehien suhteen?

                      Ja vielä että onko mahdollista naittaa tuohon uuden mallin starttiin vanhaa ratasta? :think

                      En tallilla ole niin pääse suoraan kokeilemaan asiaa.
                      Bmw e91 330xd -06 msport
                      Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                      Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                      Freude am Fahren

                      Comment

                      • Miku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 2624
                        • Kajaani

                        Originally posted by magilainen View Post
                        Kyseessä M20b25 "vanhan mallin" moottori.

                        Startti rupesi pitämään rajua meteliä ja mietin tuossa kun tuli äkkiseltään heitettyä uuden mallin startti paikalleen ette eihän se prkl passaa vauhtiksen kanssa yks yhteen kun tuli uusi ääni vastaan

                        Onko nuissa vehkeissä kuinka paljon eroja verran "uusi" ja "vanha" m20..
                        Eli erot starttien ja vauhtipyörien hammaskehien suhteen?



                        Ja vielä että onko mahdollista naittaa tuohon uuden mallin starttiin vanhaa ratasta? :think

                        En tallilla ole niin pääse suoraan kokeilemaan asiaa.
                        Kyllä ne pitäisi olla suoraan käypäsiä keskenään kevenninreleen ohjausta lukuunottamatta. Vanhempi vain fyysisesti isompi.
                        Edit. Vai meinaakko tuolla uudemmalla m50 koneen starttia. Tai jonkun muun kuin uudemman m20
                        Last edited by Miku; 06-04-2013, 21:14.
                        TEAM "Peli Menetetty"
                        Nyt:
                        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                        E30 320i 2d m20b27 tic project
                        E38 728ia
                        E46 316i sedan
                        Ex:
                        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          Äkkiseltään en haulla löytänyt vastausta kysymykseeni, että onko m20b20 ja m20b25 imusarjoilla mitä eroa? Eli onko tohon b20 imusarjan tilalle kannattavampaa laittaa koko imusarja kaasuläppineen ja vai vaihtaako pelkän kaasuläpän? Ja erottaako noita imusarjoja muuten kuin mittaamalla? Mitä muuta pitää muuttaa jos vaihtaa ton kaasuläpän/imusarjan?

                          Comment

                          • samuxd
                            BTCF Member
                            • Feb 2012
                            • 318
                            • Äänekoski

                            Onko m10 koneen perässä oleva laatikko yhteenkäypä m20 koneen kanssa?
                            E39 540iA -00 käyttis
                            E34 525i -91 harraste
                            E36 320i -94 jääratakampe

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16400
                              • Asikkala

                              Originally posted by Bansku View Post
                              Äkkiseltään en haulla löytänyt vastausta kysymykseeni, että onko m20b20 ja m20b25 imusarjoilla mitä eroa? Eli onko tohon b20 imusarjan tilalle kannattavampaa laittaa koko imusarja kaasuläppineen ja vai vaihtaako pelkän kaasuläpän? Ja erottaako noita imusarjoja muuten kuin mittaamalla? Mitä muuta pitää muuttaa jos vaihtaa ton kaasuläpän/imusarjan?
                              B25 isommat kanavat ja hieman kulmikkaampi ulkomuoto, teho noilla ei b20 koneesta bolt-on konstilla kai paljoa nouse jos sitä tavoittelet, esim. imukanavan ja -sarjan liitokseen jää virtausta heikentävä pykälä.

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16400
                                • Asikkala

                                Originally posted by samuxd View Post
                                Onko m10 koneen perässä oleva laatikko yhteenkäypä m20 koneen kanssa?
                                Ei ole.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎