Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by Bansku View Post
    Voiko toi käynnistys oikeasti johtua siitä lämpöanturista?
    Meinaan hörähtää melkein heti avainta käännettäessä käyntiin mutta sammuu heti, sitten starttaa hetken lisää niin eka ei lupailee sitten muutamalla sylinterillä käy ja bensa haisee? Kyllä se kun tarpeeks kauan sahaa niin käynnistyy
    Onko tommosessa kylmäkäynnistys-suutinta? Luulis että ledikynällä näkis saako se ohjausta kylmäkäynnistyksessä. Ihan ajatus vaan.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16400
      • Asikkala

      Originally posted by petrolhead View Post
      Onko tommosessa kylmäkäynnistys-suutinta? Luulis että ledikynällä näkis saako se ohjausta kylmäkäynnistyksessä. Ihan ajatus vaan.
      M20b20 -90 = motronic, ei kylmäkäynnistyssuutinta.

      Comment

      • samuxd
        BTCF Member
        • Feb 2012
        • 318
        • Äänekoski

        tuli ostettua tollanen e30 m10b18 koneella projektiksi ja tullu tässä pähkäiltyä seuraavanlaisia ongelmia; kabiiniin tulee vain kylmää ilmaa, moottori nostaa lämmöt hetken ajon jälkeen ja ei käy tyhjäkäyntiä käytännössä ollenkaan. Tiedossa on että on keittäny useamman kerran. Termarin poistin pelistä kokonaan, ei vaikutusta. Auto siis lähtee hyvin käyntiin ainakin työntämällä, starttaamaan ei päästy kun akku oli niin sysipaska. Tarkoitus on vaihtaa tilalle m20 tai m50 moottori, mutta ihan yleisestä mielenkiinnosta haluaisin tuon m10 moottorin saada vielä pelittämään. Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, ei näilläkään ollut mitään vaikutusta. Vinkkejä otetaan vastaan, moottorin sähköt muutenkin täydet räpellykset, autossa ollut aikaisemmin megasqruit kiinni ja alkuperäiset vermeet vain lätkitty kiinni suunilleen.
        E39 540iA -00 käyttis
        E34 525i -91 harraste
        E36 320i -94 jääratakampe

        Comment

        • tmpzk
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 361
          • Espoo

          Tietääkö kukaan, milloin E30 se nopeusmittarin anturi vaihtui perämurikassa? Mulla on ilmeisesti se uudempi anturi (-90) mutta ei oo sitä johtoa, mistähän saakka se johto mahtaa tulla ja saako sitä ostettua mistään..? En löydä sitä johtoa mistään.. Jos osanumeron tälle saisi.

          Sain jo selvitettyä mitä etsin, Ei tarvii enää!
          Last edited by tmpzk; 01-04-2013, 23:23.
          -E90 335i 2008

          Comment

          • Jarsse
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1518
            • Kymenlaakso

            Originally posted by samuxd View Post
            tuli ostettua tollanen e30 m10b18 koneella projektiksi ja tullu tässä pähkäiltyä seuraavanlaisia ongelmia; kabiiniin tulee vain kylmää ilmaa, moottori nostaa lämmöt hetken ajon jälkeen ja ei käy tyhjäkäyntiä käytännössä ollenkaan. Tiedossa on että on keittäny useamman kerran. Termarin poistin pelistä kokonaan, ei vaikutusta. Auto siis lähtee hyvin käyntiin ainakin työntämällä, starttaamaan ei päästy kun akku oli niin sysipaska. Tarkoitus on vaihtaa tilalle m20 tai m50 moottori, mutta ihan yleisestä mielenkiinnosta haluaisin tuon m10 moottorin saada vielä pelittämään. Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, ei näilläkään ollut mitään vaikutusta. Vinkkejä otetaan vastaan, moottorin sähköt muutenkin täydet räpellykset, autossa ollut aikaisemmin megasqruit kiinni ja alkuperäiset vermeet vain lätkitty kiinni suunilleen.
            kannentiiviste kaput.
            E91 325xi vm07
            E60 530xd vm06 stage X

            Comment

            • jezze90
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 108
              • Keski-Suomi

              Originally posted by jezze90 View Post
              eipä ollut pumppussa vika :think olisko jotain lisää ideoita? voisko puola tehdä tuollaista? tai joku anturi?
              oisko kellään ideaa et mikä vois olla vikana? tänään huomasin et jos ajaa esim hiekkatietä(montusta tietä) niin silloin ei oikeastaa kierrä kuin 2000 ja sit kun sammuttaa ja startaa niin toimii taas vähän aikaa, mut esim jos kylällä ajaa niin toimii paljon paremmin :think
              F11 m550d

              Comment

              • Psychomoto
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 50
                • Helsinki

                Auto on 316 e30 vm 86. Ongelman on tyhjäkäynnin seilaaminen n. 500 - 1500 rpm sekä huomasin, että tyhjäkäynnillä kaasariin "tulvii" bensaa kun katsoin ilmanputsariaukosta sisään. Korkeilla kierroksilla auto toimii hyvin lukuunottamatta pientä pauketta putkesta (liekkiä) siis lähes kierrosrajottimella.
                Ajossa: Suzuki DR-Z 400 sm, 318i E46.

                EX: 328 E46, 316 E46, 325 E36(Jägermaister) 316 E30(Jägermaister)

                Eleko Rakennus oy hiekkapuhallutukset ja jauhemaalaukset - HELSINKI - Memberit -10%

                http://elekofi.virtualserver21.nebul...us-oy&hl=fi_FI
                sigpic

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9042
                  • Iisalmi

                  Originally posted by Psychomoto View Post
                  Auto on 316 e30 vm 86. Ongelman on tyhjäkäynnin seilaaminen n. 500 - 1500 rpm sekä huomasin, että tyhjäkäynnillä kaasariin "tulvii" bensaa kun katsoin ilmanputsariaukosta sisään. Korkeilla kierroksilla auto toimii hyvin lukuunottamatta pientä pauketta putkesta (liekkiä) siis lähes kierrosrajottimella.
                  Suosittelen lämpimästi että otat pari-kolme metriä ilmaletkua ja korvaat kaikki alipaineletkut uusilla. Maksaa ehkä kympin ja ainakin yksi potentiaalinen vikakohde vähemmän. Jos hyvin paukkaa putkessa niin sytytys on myöhäisellä. Säätö tapahtuu jakajaa kääntämällä ja jokainen nyrkkipaja tämän osaa lampulla katsoa kohdilleen.
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • Golde
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2006
                    • 149
                    • nilsiä

                    mitä kaasuvaijeria ootte käyttäneet jos 324td:hen olette vaihtaneet mekaanisen pumpun ? ja eikös ns. sähköisessä kaasupolkimessa ole vaijerin paikka ?
                    E39 530d, E39 540ia.

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by Psychomoto View Post
                      Auto on 316 e30 vm 86. Ongelman on tyhjäkäynnin seilaaminen n. 500 - 1500 rpm sekä huomasin, että tyhjäkäynnillä kaasariin "tulvii" bensaa kun katsoin ilmanputsariaukosta sisään. Korkeilla kierroksilla auto toimii hyvin lukuunottamatta pientä pauketta putkesta (liekkiä) siis lähes kierrosrajottimella.
                      Neulaventtiili vuotaa/koho rikki tai säädetty bensanpinta väärin jos tulvii.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Bansku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2011
                        • 1493
                        • Savo

                        Eli teki teki sitten lopullisesti tiltin toi virtalukon pohja... Eli jos pohja on virtalukossa paikallaan niin starttausasennossa ei tapahdu mitään, mutta virtalukon pohjasta meisselillä starttaamalla hyvin starttaa, joten pohja käytöstä pois ja päävirtakatkaisija + johdon väliin, eiköhän se sillä tokene perkele, ohjauslukkohan pelkästään riittää katsastukseen

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16400
                          • Asikkala

                          Originally posted by Bansku View Post
                          Eli teki teki sitten lopullisesti tiltin toi virtalukon pohja... Eli jos pohja on virtalukossa paikallaan niin starttausasennossa ei tapahdu mitään, mutta virtalukon pohjasta meisselillä starttaamalla hyvin starttaa, joten pohja käytöstä pois ja päävirtakatkaisija + johdon väliin, eiköhän se sillä tokene perkele, ohjauslukkohan pelkästään riittää katsastukseen
                          No eikös tässä nyt ole vika virtalukossa eikä pohjassa ?

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9042
                            • Iisalmi

                            Originally posted by jr66 View Post
                            No eikös tässä nyt ole vika virtalukossa eikä pohjassa ?
                            +1

                            Touringissa oli samanlainen ongelma ja vaihdettiin virtalukon pohjaa ja ihmeteltiin kun ei toimi taaskaan. Varmaan virtalukko särki.
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • swox
                              BTCF Member
                              • Apr 2005
                              • 707
                              • Kokkola

                              Olikos jollain ihan konkereettista kokemusta Klokkerholm merkkisistä tarvike peltiosista? Esim. Facelift etuhiekkapellistä, takapanelista tai etulokareista? :think

                              Fixus kehuu ainakin "hyväksi ja kovaksi" tavaraksi --> http://www.fixus.fi/fixus/sp_Content6AB72

                              Tuossa omat sivut --> http://www.klokkerholm.com/
                              Bmw E46 325ti, VW Passat Highline -12
                              Ex: E46 320i -04, E34 520i -95, E39 525i -02, 2x E39 523i M-Sport -00 E39 523ia -98, E36 323ti -98, E34 518i -95, 3x E36 325i, E30 318is -90, E34 525i -92, Audi UrS4, E30 325i Sedan, E36 318ti, MB w212 220cdi amg-look -11, Toyota Corolla T-Sport -03, Mini Cooper -04, Volvo S60 2.4T AWD, RS Octavia,
                              E39 530iaT -01, E46 320i M-Sport II -03, E36 M3 -93
                              -Official member of BTCF-Sauna team-
                              : orava: connection
                              -Kokkola connection-

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3406
                                • Kotka

                                Originally posted by swox View Post
                                Olikos jollain ihan konkereettista kokemusta Klokkerholm merkkisistä tarvike peltiosista? Esim. Facelift etuhiekkapellistä, takapanelista tai etulokareista? :think

                                Fixus kehuu ainakin "hyväksi ja kovaksi" tavaraksi --> http://www.fixus.fi/fixus/sp_Content6AB72

                                Tuossa omat sivut --> http://www.klokkerholm.com/
                                Pre-faceliftin takanaama ja kaaret löytyy itseltä. Takakaarien muoto täsmää hyvin alkuperäisen kanssa. Takanaamaa joutuu hieman sovittamaan, mutta ihan hyvän siitä saa. Edellisessä E30:ssä oli tarvike-etulokari, joka saattoi olla Klokkerholm. Ei täsmännyt muodoltaan tarkalleen alkuperäisen kanssa. Hillitön työ, jos haluaisi saada tarkkaan alkuperäisen näköisen. Hiekkapeltien suhteen en epäröisi, mutta lokasuojien suhteen olisin skeptinen.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎