Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Deucci
    Newbiemmer
    • Feb 2013
    • 6
    • Lohja

    E30 M20B25 ja nykii pirusti.

    Alko normaaliajosta suht lievänä, heiluttelin puolia edestakas yms. sytkäliittimiä ja sen jälkeen toiminut normaalisti pari viikkoa.. Eilen teki sitten samaa, tänään aamulla irrotin puolat, jakajan kannen ja pyörijän, pikkasen hioin hapettumia.. Toimi pari km ja alotti jälleen saman.

    Katkaisee kokonaan sytkän/bensansyötön, ei haiskahda puola/tulppa-vialta koska vetäsee kaiken pois pelistä. Ei kuitenkaan sammu, mutta booaa vaan. Tasaisella kaasulla n. 1500rpm toimii jotenkin, mutta kaasua näyttäessä sitten alottaa taas.

    Ei ole riippuvainen moottorin lämpötilasta. Normaalistikkin auto vaeltaa tyhjäkäynnillä, vian iskiessä päälle kuitenkin sammuu jopa välillä. Vapaalla antaa kierrokset tappiin asti.

    Lähinnä kiinnostaa, onko motronicissa vikamuistia? Vikakoodinluvulla tietty sais osviittaa? Entä jos nyppäsee maffin liittimen pois, pitäiskö auton miten käyttäytyä, muita tarkistuskohteita?

    Huomenna aikaa enemmän taas paneutua vianhakuun.

    Oon koittanut selailla ja hakea vikoja nykimisiin, mutta ei tunnu löytyvän vastaavanlaista..
    E30 -88

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      Originally posted by Deucci View Post
      E30 M20B25 ja nykii pirusti.

      heiluttelin puolia edestakas yms. sytkäliittimiä ja sen jälkeen toiminut normaalisti pari viikkoa.. Eilen teki sitten samaa, tänään aamulla irrotin puolat
      M20 koneessa on vain 1 puola, mitähän olet irroitellut :think

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6206
        • Helsinki

        Originally posted by Deucci View Post
        E30 M20B25 ja nykii pirusti.

        Alko normaaliajosta suht lievänä, heiluttelin puolia edestakas yms. sytkäliittimiä ja sen jälkeen toiminut normaalisti pari viikkoa.. Eilen teki sitten samaa, tänään aamulla irrotin puolat, jakajan kannen ja pyörijän, pikkasen hioin hapettumia.. Toimi pari km ja alotti jälleen saman.

        Katkaisee kokonaan sytkän/bensansyötön, ei haiskahda puola/tulppa-vialta koska vetäsee kaiken pois pelistä. Ei kuitenkaan sammu, mutta booaa vaan. Tasaisella kaasulla n. 1500rpm toimii jotenkin, mutta kaasua näyttäessä sitten alottaa taas.

        Ei ole riippuvainen moottorin lämpötilasta. Normaalistikkin auto vaeltaa tyhjäkäynnillä, vian iskiessä päälle kuitenkin sammuu jopa välillä. Vapaalla antaa kierrokset tappiin asti.

        Lähinnä kiinnostaa, onko motronicissa vikamuistia? Vikakoodinluvulla tietty sais osviittaa? Entä jos nyppäsee maffin liittimen pois, pitäiskö auton miten käyttäytyä, muita tarkistuskohteita?

        Huomenna aikaa enemmän taas paneutua vianhakuun.

        Oon koittanut selailla ja hakea vikoja nykimisiin, mutta ei tunnu löytyvän vastaavanlaista..
        Itsellä oli vastaavaa vikaa ja kyselin paljon, luin muitten ongelmia/vikoja. Mikään ei tuntunut osuvan omaan vikaan. Niin tein/korjasi/vaihdoin niitä osia, missä oli muilla ollut vikoja/korjattu/uusittu tai ongelmat loppunut. Joku niistä osui ja upposi, vika loppui lopulta.
        Minun mielestä sen pitäisi sammua kun ottaa imm-mittarin johon irti, senkin voi avata ja tutkia kuinka kulunut on kupari alue, johon se neula osuu.

        Originally posted by jr66 View Post
        M20 koneessa on vain 1 puola, mitähän olet irroitellut :think
        Veikkaan pientä kirjoitus virhettä on ollut. Tulpan johdot+puola:think
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1761
          • vihti

          ihmettelyä

          Eli tutkiskelin taas tänään tota omaa katiskaani(m20b23, L-jet), siellä ku on sen virranjakajan yhteydessä semmonen alipaine systeemi mihin tulee kaksi letkua joista se virranjakajaa lähempänä oleva menee imusarjalle sinne venakopan lähelle mutta se viereinen on katkottu ja tulpattu pultilla. Myös kaasuläpän vierestä löytyy suht. saman kokoinen letku joka varmaan kuuluu jonnekkin mutta on toisesta päästä irti ja sekin tulpattu pultilla, bensapaineen tasaaja on myös tehty toimimattomaksi katkomalla letku ja pultit päihin.

          Että tuota olis kiva tietää miten noiden kuuluu olla. Minkähän takia joku edellinen omistaja on noita letkuja katkonu/tehny osia toimimattomaksi? Uskoisin etä ainakin toi bensanpaineentasaaja vaikuttaa jonkin verran kierroshekkyyteen ja kiihtyvyyteen.

          Kiitos T3:lle edellisen pulman ratkomisesta!
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Kapanos
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1394
            • Kirkkonummen Westend

            Mitäs puslia tuonne perän taka-kannakkeeseen sai? Powerflexi (keltainen) ollut nyt yhden kesän tuossa turbossa ja se on antautunut, revennyt ja perää kun nostaa käsillä niin liikkuu ihan selkeästi ylös-alas..

            Onko jtn ns nylon:ista joka menee suoraan sinne?

            Myöskin koneen nylon tyynyt olis hakusessa...
            E30 M50tic -90
            E34 M5 -90
            E91 325d M-sport -07
            Ford F100 -53 LS edition

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3167
              • 47200

              Olikos tuo hiekkapelti pakollinen? Meinasin takaanta vähän silputa sitä keskeltä ja tilalle pientä diffuntynkää :think On niin perhanan kurtussakin että jo sen puoleen tekis mieli leikata pois sieltä. Ja tuleehan siihen puskuri ym niin eihän se edes näy sieltä alta vaikka sielä olisikin...

              Comment

              • janituz
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 858
                • nummi-pusula

                Originally posted by pazq View Post
                Olikos tuo hiekkapelti pakollinen? Meinasin takaanta vähän silputa sitä keskeltä ja tilalle pientä diffuntynkää :think On niin perhanan kurtussakin että jo sen puoleen tekis mieli leikata pois sieltä. Ja tuleehan siihen puskuri ym niin eihän se edes näy sieltä alta vaikka sielä olisikin...
                kunhan ei jää ns. teräviä kulmia/puskurin kiinnikeitä törölle ei pitäis olla mitään ongelmia.
                e46 330da -01
                E46 320d -00
                E30 323i -85 "pommikone"
                Projekti: E30 325i -86
                Projekti: E21 315 -83
                Ex: E30 318i mit m10i -89

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by pazq View Post
                  Olikos tuo hiekkapelti pakollinen? Meinasin takaanta vähän silputa sitä keskeltä ja tilalle pientä diffuntynkää :think On niin perhanan kurtussakin että jo sen puoleen tekis mieli leikata pois sieltä. Ja tuleehan siihen puskuri ym niin eihän se edes näy sieltä alta vaikka sielä olisikin...
                  Tee iso. Tomp_pa nimimerkin E30:stä oli silputtu takahiekkapelti pois melkein kontinlattiaan asti ja leimattu peli sekin vissiin on.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • pazq
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 3167
                    • 47200

                    Originally posted by janituz View Post
                    kunhan ei jää ns. teräviä kulmia/puskurin kiinnikeitä törölle ei pitäis olla mitään ongelmia.
                    Nokun serkku sano että hiekkapelti pitää olla ehjä. Eli jos on jotain ruostepaskaa niin on hylky. Mutta toisaalta jos jarrukilvet on mädät=hylky, mutta sitten kun ne poistaa kokonaan se on OK. Niin tyhmää kuin se onkin..
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Tee iso. Tomp_pa nimimerkin E30:stä oli silputtu takahiekkapelti pois melkein kontinlattiaan asti ja leimattu peli sekin vissiin on.
                    Tee iso ja tee iso. No TOTTAKAI TEEN SIITÄ ISON!! Pienen takia jaksa edes nähdä vaivaa..Katellu jotain noita uudempien diffuja jos semmosen sinne modais. Ja tietenkin muutkin koloset sieltä alta umpeen että olis ns. tasainen taka-akselista -->

                    Ja joo mulla tuli tuo tomin laite mieleen ja pari muutakin mistä tais olla suht leikeltynä hiekkapellit. Onhan mulla UUSI m3 puskuri tuolla odottamassa kuviosahaa sitten sitä diffua varten

                    Comment

                    • janituz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 858
                      • nummi-pusula

                      Originally posted by pazq View Post
                      Nokun serkku sano että hiekkapelti pitää olla ehjä. Eli jos on jotain ruostepaskaa niin on hylky. Mutta toisaalta jos jarrukilvet on mädät=hylky, mutta sitten kun ne poistaa kokonaan se on OK. Niin tyhmää kuin se onkin..

                      Tee iso ja tee iso. No TOTTAKAI TEEN SIITÄ ISON!! Pienen takia jaksa edes nähdä vaivaa..Katellu jotain noita uudempien diffuja jos semmosen sinne modais. Ja tietenkin muutkin koloset sieltä alta umpeen että olis ns. tasainen taka-akselista -->

                      Ja joo mulla tuli tuo tomin laite mieleen ja pari muutakin mistä tais olla suht leikeltynä hiekkapellit. Onhan mulla UUSI m3 puskuri tuolla odottamassa kuviosahaa sitten sitä diffua varten
                      joo kyllä ehjä pitää olla, mutta eikai missään lue minkä mallinen/ muotonen se on. Esim. mulla oli yks e30 jossa oli kuitunen mtech2 takahelma ja ite hiekkapelti oli leikattu keskeltä kontin pohjaan asti pois, eikä konttorilla mitään sitä sanottu..
                      e46 330da -01
                      E46 320d -00
                      E30 323i -85 "pommikone"
                      Projekti: E30 325i -86
                      Projekti: E21 315 -83
                      Ex: E30 318i mit m10i -89

                      Comment

                      • Maikkeli
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1301
                        • Nousiainen

                        Mikäs vois olla vikana kun kylmänä saa pumpata kaasua, että käynnistyy?

                        Lämpinä lähtee hyvin käyntiin, mutta kylmänä ei lupaakkaan, ellei pumppaa kaasua.

                        M10 L-jet kyseessä.
                        E30 316 M42TBO -87
                        BMW 1502 Turbo -77

                        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16465
                          • Asikkala

                          Originally posted by Maikkeli View Post
                          Mikäs vois olla vikana kun kylmänä saa pumpata kaasua, että käynnistyy?

                          Lämpinä lähtee hyvin käyntiin, mutta kylmänä ei lupaakkaan, ellei pumppaa kaasua.

                          M10 L-jet kyseessä.
                          Vika ollut vai tullut ?

                          Comment

                          • Maikkeli
                            BTCF Member
                            • Aug 2010
                            • 1301
                            • Nousiainen

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Vika ollut vai tullut ?
                            Tullut nyt kun kasattiin moottori. Ennen lähti -20 pakkasestakin ilman lämmityksiä hyvin käyntiin.
                            E30 316 M42TBO -87
                            BMW 1502 Turbo -77

                            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16465
                              • Asikkala

                              Originally posted by Maikkeli View Post
                              Tullut nyt kun kasattiin moottori. Ennen lähti -20 pakkasestakin ilman lämmityksiä hyvin käyntiin.
                              Jotkin anturin liittimet väärissä paikoissa :think Jako oikein ?

                              Comment

                              • HärskiH
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2012
                                • 99
                                • Tampere

                                Katkes just äsken laturin hihna bemarista, ja aattelin että samalla kun sen vaihdan niin kannattasko tuolle tuulettimen kytkimelle jotain tehdä samalla kun tuntuu että pyörii aina tuo propelli? Onko tuo avattavissa ja herkisteltävissä tuo kytkin?
                                Miksi muuten syttyy samalla käsijarrun valo, akun valo, ja jarrupalojen kuluneisuus valo kun tuo remmi katkeaa
                                www.vh-toiminta.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎