Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jezze90
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 108
    • Keski-Suomi

    Originally posted by JJT View Post
    Yks pumppu.
    Eiköhän oo koitettu vaan paineita nostaa.
    Ja viellä yks kysymys se on varmaankin tuolla tankissa? kun itselläni olis yks ulkoinen pumppu jemmassa.
    F11 m550d

    Comment

    • Coooper
      BTCF Member
      • Apr 2007
      • 1623
      • Lahti

      Originally posted by Sädde View Post
      Pitääkö tämä väittämä paikaansa. Kuulostaa ehkä vähän hölmöltä.
      M20 moottori ja sen keunuvivut, ne ei ole epäkesko mallia. Siis ne tulee vain yhteen asentoon siihen tankoon/venttiiliä kohden. Ainoa missä on säätö on se venttiilin päällä oleva epäkesko??. Yhdessä korjaamossa joskus väitetty että on noi keinuvivut väärin, siis ei olleet keskiketty venttiiliä kohden.

      Ps. vähän vaikeasti selitetty
      Ei keinuja voi väärin laittaa. Lukitus-sokat pitää keinun paikallaan akselissa ja akselit on lukittu toisesta päästä yhteisellä kiilalla. Tiedä sit jos on keinuvipuakselit väärinpäin, sillon ei kyllä osu öljyreiätkään kohillee. Ainoa säätö tosiaan venttilivälykselle.
      E61 525DA - 09
      EX: E90 325IA -06
      EX: E46 328i 4d -00
      Ex: E30 318i 2d -89


      ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

      Comment

      • laurimikola
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2013
        • 388
        • Finland, Turku

        Originally posted by ChilileipÄ View Post
        Vaikka m50b25 suuttimethan siihen voi laittaa, mutta hirveetä hyötyä niistä ei tehon kannalta oo..
        Minkes hintasia suuttimet on? Mistä niitä sais?
        E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by laurimikola View Post
          Minkes hintasia suuttimet on? Mistä niitä sais?
          Uutena maksaa ihan paperirahaa mutta jostain purkuautosta ostat.
          E: En tiiä kannattaako noita 320i:n laittaa, voi olla jopa turhan isot.
          Last edited by JJT; 27-03-2013, 21:37.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Kapanos
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1394
            • Kirkkonummen Westend

            Originally posted by laurimikola View Post
            Minkes hintasia suuttimet on? Mistä niitä sais?
            Mulla olis huolletut siittimet m50b25, laita privaa jos kiinnostaa.

            200e
            E30 M50tic -90
            E34 M5 -90
            E91 325d M-sport -07
            Ford F100 -53 LS edition

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6165
              • Helsinki

              Originally posted by Haatainen View Post
              Pari kertaa olen m20: stä venttiilivälykset säätänyt, eikä siinä kyllä minusta mitään säätöä ole sen venttiilinpuoleisen epäkeskon lisäksi. Jouset sitten keinuvipuakselilla pitää sen keinun sivusuuntaan kohdallaan. En kyllä käsitä mitä muita säätöjä siinä voisi ollakaan.
              Originally posted by Coooper View Post
              Ei keinuja voi väärin laittaa. Lukitus-sokat pitää keinun paikallaan akselissa ja akselit on lukittu toisesta päästä yhteisellä kiilalla. Tiedä sit jos on keinuvipuakselit väärinpäin, sillon ei kyllä osu öljyreiätkään kohillee. Ainoa säätö tosiaan venttilivälykselle.
              Kiitos vastauksesta, Sinä minäkin. En nyt ole ihan varma, mutta muistan että minulle sanottiin kansiremontin jäljiltä toisessa korjaamossa. Että olisi väärin laitettu/säädetty keinuvivut. Ei sitä keinuvivun/venttiilin päästä....
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • Deucci
                Newbiemmer
                • Feb 2013
                • 6
                • Lohja

                Originally posted by Deucci View Post
                E30 M20B25 IMM häikkää (nykii helvetisti), kannessa lukee koodit:
                0 280 202 082
                1286 615.9

                Sitten kokeilin IMM jonka kannessa lukee:
                0 280 202 083
                1710 539.9

                Tolla IMM auto toimii, lievästi alhaalla outo (käy laihalla?)

                Mistä autosta tuo toinen IMM on, ainakin rakeenteeltaan hieman erilainen.
                Voi varmaan käyttää tossa?
                Miten kannattaa lähtee säätämään tota, ainakin hieman kireemmän oloinen vivusto tossa ''uudessa'' kun edellisessä? Suoraan jonnekkin penkkiin, mistä säätää vai napsauttelee löysemmälle kunnes tuntuu ''normaalihkolta''

                Voinko mitenkään saada vanhasta maffista säätöarvoja uuteen, tolla vanhalla kun se toimi ja oli säädätetty. Jokapuolellahan lukee vaan 500, ni ota tosta sit selvää?!
                Olis kiire..
                E30 -88

                Comment

                • Haatainen
                  BTCF Member
                  • Jul 2009
                  • 1451
                  • Tampere

                  Originally posted by Sädde View Post
                  Kiitos vastauksesta, Sinä minäkin. En nyt ole ihan varma, mutta muistan että minulle sanottiin kansiremontin jäljiltä toisessa korjaamossa. Että olisi väärin laitettu/säädetty keinuvivut. Ei sitä keinuvivun/venttiilin päästä....
                  Voisiko olla niin, että välykset on edelliskerran säätäessä mitattu nokka-akselin ja keinuvivun välistä eikä venttiilin ja keinuvivun, kuten kuuluu. Tästä seuraa kai noin keinuvipusuhteen suuruinen virhe venttiilivälyksiin ja mittaus ei ole niin tarkka.
                  Alla:
                  E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                  E24 635Csi -84 Polaris metallic

                  Ennenkin on ollut autoja

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6165
                    • Helsinki

                    Originally posted by Haatainen View Post
                    Voisiko olla niin, että välykset on edelliskerran säätäessä mitattu nokka-akselin ja keinuvivun välistä eikä venttiilin ja keinuvivun, kuten kuuluu. Tästä seuraa kai noin keinuvipusuhteen suuruinen virhe venttiilivälyksiin ja mittaus ei ole niin tarkka.
                    En oikein usko tuohon. Saa olla aika tumpelo. No onneksi se kesti ja toimi niin kuin piti.
                    Tääkin olisi pitänyt tehdä itse, olisi ollut helpompi ja tiennyt mitä tehdään
                    Last edited by MikeDry; 29-03-2013, 08:43.
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16400
                      • Asikkala

                      Mikäs olisi käypä hinta toimivasta alkup. e30 l-jet pa-pumpusta, se helman takana oleva malli siis ? Muutama kymppi ?

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Mikäs olisi käypä hinta toimivasta alkup. e30 l-jet pa-pumpusta, se helman takana oleva malli siis ? Muutama kymppi ?
                        Vastaavaa tai ainakin sovellettavissa olevaa uutta tarviketta taitaa saada hintaluokassa alk. 50€ .
                        Olli.

                        Comment

                        • jezze90
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 108
                          • Keski-Suomi

                          Originally posted by jezze90 View Post
                          Ja viellä yks kysymys se on varmaankin tuolla tankissa? kun itselläni olis yks ulkoinen pumppu jemmassa.
                          eipä ollut pumppussa vika :think olisko jotain lisää ideoita? voisko puola tehdä tuollaista? tai joku anturi?
                          F11 m550d

                          Comment

                          • Bansku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2011
                            • 1493
                            • Savo

                            Noniin tuli tossa hommattua taas e30 m20b20 koneella ja vuosimallia -90, eilisen päivän toimi ihan täysin ja pelasi oikein, mutta tänään kun olin tossa aamulla lähössä liikenteeseen niin oli kyllä perkeleellinen sahaus edessä että käyntiin lähti, ei pyörinyt kaikilla kun hörähteli käyntiin jne. Lopulta kun käyntiin sai niin ei pyörinyt tyhjäkäyntiä, piti kierroksia pitää pikkusen päällä, sitten kun lämpeni jonkun verran niin pysyi kyllä käynnissä ja kun sammutti niin lähti hyvin käyntiin, ei siinä mitään ropleemaan, eli kylmäkäynnistys ongelma on päällä. Jotenkin outo startata kun käännät avaimesta starttaus asentoon niin menee sekuntti pari ennenkun rupea starttaamaan, välillä ei tapahdu mitään, eli pitää käyttää avainta siellä nolla asennossa ja sitten kääntää starttaus asentoon.
                            Mistä kannattaisi ruveta vikaa/vikoja etsimään? Vedenlämpötila-anturi? Onko sähkö osille heittää jotain ohje arvoja niin voisi tiistaina mittailla niitä

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9042
                              • Iisalmi

                              Originally posted by Bansku View Post
                              Noniin tuli tossa hommattua taas e30 m20b20 koneella ja vuosimallia -90, eilisen päivän toimi ihan täysin ja pelasi oikein, mutta tänään kun olin tossa aamulla lähössä liikenteeseen niin oli kyllä perkeleellinen sahaus edessä että käyntiin lähti, ei pyörinyt kaikilla kun hörähteli käyntiin jne. Lopulta kun käyntiin sai niin ei pyörinyt tyhjäkäyntiä, piti kierroksia pitää pikkusen päällä, sitten kun lämpeni jonkun verran niin pysyi kyllä käynnissä ja kun sammutti niin lähti hyvin käyntiin, ei siinä mitään ropleemaan, eli kylmäkäynnistys ongelma on päällä. Jotenkin outo startata kun käännät avaimesta starttaus asentoon niin menee sekuntti pari ennenkun rupea starttaamaan, välillä ei tapahdu mitään, eli pitää käyttää avainta siellä nolla asennossa ja sitten kääntää starttaus asentoon.
                              Mistä kannattaisi ruveta vikaa/vikoja etsimään? Vedenlämpötila-anturi? Onko sähkö osille heittää jotain ohje arvoja niin voisi tiistaina mittailla niitä
                              Se avain-ongelma vois olla virtalukon pohjassa. Seuraavan kerran kun tekee niin pidä avainta asennossa 3 ja kopauta hellästi nyrkillä ratin taakse niin jos hörähtää, vika siinä. Jos olet täältäpäin niin mulla on se pohja sekä lämpöanturikin tuommoiseen.
                              E39 ja E91

                              Comment

                              • Bansku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2011
                                • 1493
                                • Savo

                                Voiko toi käynnistys oikeasti johtua siitä lämpöanturista?
                                Meinaan hörähtää melkein heti avainta käännettäessä käyntiin mutta sammuu heti, sitten starttaa hetken lisää niin eka ei lupailee sitten muutamalla sylinterillä käy ja bensa haisee? Kyllä se kun tarpeeks kauan sahaa niin käynnistyy

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎