Originally posted by JJT
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Sädde View PostPitääkö tämä väittämä paikaansa. Kuulostaa ehkä vähän hölmöltä.
M20 moottori ja sen keunuvivut, ne ei ole epäkesko mallia. Siis ne tulee vain yhteen asentoon siihen tankoon/venttiiliä kohden. Ainoa missä on säätö on se venttiilin päällä oleva epäkesko??. Yhdessä korjaamossa joskus väitetty että on noi keinuvivut väärin, siis ei olleet keskiketty venttiiliä kohden.
Ps. vähän vaikeasti selitettyE61 525DA - 09
EX: E90 325IA -06
EX: E46 328i 4d -00
Ex: E30 318i 2d -89
~M20 STROKER CLUB LAHTI~
Comment
-
-
Originally posted by ChilileipÄ View PostVaikka m50b25 suuttimethan siihen voi laittaa, mutta hirveetä hyötyä niistä ei tehon kannalta oo..E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300
Comment
-
-
Originally posted by laurimikola View PostMinkes hintasia suuttimet on? Mistä niitä sais?
E: En tiiä kannattaako noita 320i:n laittaa, voi olla jopa turhan isot.Last edited by JJT; 27-03-2013, 21:37.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Haatainen View PostPari kertaa olen m20: stä venttiilivälykset säätänyt, eikä siinä kyllä minusta mitään säätöä ole sen venttiilinpuoleisen epäkeskon lisäksi. Jouset sitten keinuvipuakselilla pitää sen keinun sivusuuntaan kohdallaan. En kyllä käsitä mitä muita säätöjä siinä voisi ollakaan.Originally posted by Coooper View PostEi keinuja voi väärin laittaa. Lukitus-sokat pitää keinun paikallaan akselissa ja akselit on lukittu toisesta päästä yhteisellä kiilalla. Tiedä sit jos on keinuvipuakselit väärinpäin, sillon ei kyllä osu öljyreiätkään kohillee. Ainoa säätö tosiaan venttilivälykselle.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Deucci View PostE30 M20B25 IMM häikkää (nykii helvetisti), kannessa lukee koodit:
0 280 202 082
1286 615.9
Sitten kokeilin IMM jonka kannessa lukee:
0 280 202 083
1710 539.9
Tolla IMM auto toimii, lievästi alhaalla outo (käy laihalla?)
Mistä autosta tuo toinen IMM on, ainakin rakeenteeltaan hieman erilainen.
Voi varmaan käyttää tossa?
Miten kannattaa lähtee säätämään tota, ainakin hieman kireemmän oloinen vivusto tossa ''uudessa'' kun edellisessä? Suoraan jonnekkin penkkiin, mistä säätää vai napsauttelee löysemmälle kunnes tuntuu ''normaalihkolta''
Voinko mitenkään saada vanhasta maffista säätöarvoja uuteen, tolla vanhalla kun se toimi ja oli säädätetty. Jokapuolellahan lukee vaan 500, ni ota tosta sit selvää?!E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Sädde View PostKiitos vastauksesta, Sinä minäkin. En nyt ole ihan varma, mutta muistan että minulle sanottiin kansiremontin jäljiltä toisessa korjaamossa. Että olisi väärin laitettu/säädetty keinuvivut. Ei sitä keinuvivun/venttiilin päästä....Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Originally posted by Haatainen View PostVoisiko olla niin, että välykset on edelliskerran säätäessä mitattu nokka-akselin ja keinuvivun välistä eikä venttiilin ja keinuvivun, kuten kuuluu. Tästä seuraa kai noin keinuvipusuhteen suuruinen virhe venttiilivälyksiin ja mittaus ei ole niin tarkka.
Tääkin olisi pitänyt tehdä itse, olisi ollut helpompi ja tiennyt mitä tehdäänLast edited by MikeDry; 29-03-2013, 08:43.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Noniin tuli tossa hommattua taas e30 m20b20 koneella ja vuosimallia -90, eilisen päivän toimi ihan täysin ja pelasi oikein, mutta tänään kun olin tossa aamulla lähössä liikenteeseen niin oli kyllä perkeleellinen sahaus edessä että käyntiin lähti, ei pyörinyt kaikilla kun hörähteli käyntiin jne. Lopulta kun käyntiin sai niin ei pyörinyt tyhjäkäyntiä, piti kierroksia pitää pikkusen päällä, sitten kun lämpeni jonkun verran niin pysyi kyllä käynnissä ja kun sammutti niin lähti hyvin käyntiin, ei siinä mitään ropleemaan, eli kylmäkäynnistys ongelma on päällä. Jotenkin outo startata kun käännät avaimesta starttaus asentoon niin menee sekuntti pari ennenkun rupea starttaamaan, välillä ei tapahdu mitään, eli pitää käyttää avainta siellä nolla asennossa ja sitten kääntää starttaus asentoon.
Mistä kannattaisi ruveta vikaa/vikoja etsimään? Vedenlämpötila-anturi? Onko sähkö osille heittää jotain ohje arvoja niin voisi tiistaina mittailla niitä
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostNoniin tuli tossa hommattua taas e30 m20b20 koneella ja vuosimallia -90, eilisen päivän toimi ihan täysin ja pelasi oikein, mutta tänään kun olin tossa aamulla lähössä liikenteeseen niin oli kyllä perkeleellinen sahaus edessä että käyntiin lähti, ei pyörinyt kaikilla kun hörähteli käyntiin jne. Lopulta kun käyntiin sai niin ei pyörinyt tyhjäkäyntiä, piti kierroksia pitää pikkusen päällä, sitten kun lämpeni jonkun verran niin pysyi kyllä käynnissä ja kun sammutti niin lähti hyvin käyntiin, ei siinä mitään ropleemaan, eli kylmäkäynnistys ongelma on päällä. Jotenkin outo startata kun käännät avaimesta starttaus asentoon niin menee sekuntti pari ennenkun rupea starttaamaan, välillä ei tapahdu mitään, eli pitää käyttää avainta siellä nolla asennossa ja sitten kääntää starttaus asentoon.
Mistä kannattaisi ruveta vikaa/vikoja etsimään? Vedenlämpötila-anturi? Onko sähkö osille heittää jotain ohje arvoja niin voisi tiistaina mittailla niitäE39 ja E91
Comment
-
Comment