memebuy23buy

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ChilileipÄ
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 2013
    • jyväskylä

    Onks kellää mitää vinkkiä antaa kun ei toimi bensavalo ja mittarikin tuntus (ehkä) hieman epätarkkaan näyttävän?
    Vaihdettu:
    -mittari (pitäs olla ehjä?)
    -polttimo
    -anturi tankkiin (pumpun viereinen)

    Auto on isommalla tankilla joten on myös toinen anturi tankissa ja sen johdot tossa korjasin ku näytti huonoilta. itse anturia en ruvennut nyhräämään irti kun ei uuttakaan siihen ole. Mistä tuo mittari edes tajuaa sytyttää sen bensavalon palamaan kun tankki rupee olee kuiva? Onko se noissa tankin antureissa vai itse mittarissa mikä kytkee sen palamaan?
    F11 530D M-Sport ’11
    E39 525iA touring M-Sport '02
    ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

    Comment

    • lautri
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 33
      • Perho

      startti

      juu elikkä onko m40 ja m20 startit samanlaisia? ku tuli tuossa tehtyä tekniikan vaihto omaan bemariin ja vaihoin siihen m20b20 ja sitte ku koitin startata niin startista ankara rohina ja ei pyörittänyt konetta. no sitte pyöritin konetta vähä ja kokeilin uudestaan ja sama homma. Kun olin pyörittänyt jotai 5 kertaa eri kohtaa nii sitten nappas startti kiinni ja lähti käyntiin.

      No sitten aaattelin että vika on varmaa startissa ja vaihdoin sen m40 starttiin missä ei ikään ole ollut kyllä mitään vikaa ja taas sama homma ja tällä startilla ei päässy koko konetta kertaakaan pyöräyttämään.
      Startit näytti ihan samalta mutta m20 startin alkuperästä ei ole mitään tietoa että sekin voi kyllä olla yhtä hyvin otettu m40? :O
      Vai onko vaan joku toine vika tai voiko olla että jos bendix on menossa paskaks nii sitä ei huomannu m40 koska kevyempi pyörittää ja nyt ku on m20 ni ei jaksa bendix ratas pitää ja rupeaa luistamaan?

      Comment

      • laurimikola
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2013
        • 388
        • Finland, Turku

        Sopiiko e30 avomallin penkit suoraan kaksioviseen bolt-on?
        E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          Originally posted by laurimikola View Post
          Sopiiko e30 avomallin penkit suoraan kaksioviseen bolt-on?
          Etupenkit sopii. Takapenkki ei. Se on liian kapea ja on tarkoitettu vain kahdelle.
          Sen saa sinne kyllä menemään mutta joutuu tekemään sivuille levike palat, joku foorumilainen oli näin tehnytkin
          Ja autosta löytyy topik foorumilta mutta en muista nickiä
          Punainen 318is artec l vanteilla 9x16 ja 10x16 kuka muistaa/tunnustaa?

          M3 2d, 4d ja touring penkit sopii bolt on, mutta niissäkin on eroavaisuuksia
          Last edited by Tonton; 11-09-2013, 18:36.
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • FbonE
            BTCF Member
            • Jun 2006
            • 874
            • Pori

            Olisko jollakin ideoita mistä lähteä purkamaan ongelmaa kun avossa palaa jatkuvasti lasien katkasijoissa valot ja syö akkua :think
            sulakkeitakin koittanut nyppiä irti mutta silti valot palaa edelleen.
            Kulkineet:E61 525döö
            ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
            -Pori Connection-
            bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

            Comment

            • amisqo
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 1616
              • Vantaa

              m20b20, kylmänä käy vähän vähillä kierroksilla tosin iha tasasesti. noin 600-700rpm? Kun antaa kaasua pitää tehä tosi hiljaksiin ettei tukehu itteensä ja sammu. Lämpimällä koneella ei mitään ongelmia.

              Onko ryypyssä jotain vikaa vai mistä lähtis ettimään? :think

              Toinen että meneekö 5.25 poppivemepele etujalkatilan kaiutin koteloon ja minkä syvystä elementtiä sinne maks tunkee?
              G30 530e iPerfomance M-sport -18
              Ex: F30 330D M-sport -15
              Ex: E90 330D M-sport -06
              Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
              Ex: e30 320i -89
              Ex: e30 318iS -90

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                Originally posted by FbonE View Post
                Olisko jollakin ideoita mistä lähteä purkamaan ongelmaa kun avossa palaa jatkuvasti lasien katkasijoissa valot ja syö akkua :think
                sulakkeitakin koittanut nyppiä irti mutta silti valot palaa edelleen.
                Valo palaa jos oven avaa. Joten olisko se oven anturi oikosulussa tai muuten jumittaa
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by FbonE View Post
                  Olisko jollakin ideoita mistä lähteä purkamaan ongelmaa kun avossa palaa jatkuvasti lasien katkasijoissa valot ja syö akkua :think
                  sulakkeitakin koittanut nyppiä irti mutta silti valot palaa edelleen.
                  Muistu mieleen oma ongelma, mittariston ja kojiksen valot paloi jatkuvalla syötöllä. Selvis sitkeesti mittaamalla, purkamalla ja virtapiirikaavioita kattelemalla. Sillälailla ton sunkin homman pystyy selvittämään. E30 on onneksi helppo auto setviä sähköjä.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • marjatsalo.15
                    BTCF Member
                    • Oct 2011
                    • 620
                    • Siuntio

                    missäs sijaitsee vm -86 320i cabriolet m20b20 autossa kierroslukumittarin anturi tms?:think
                    -e30 cabriolet m20b25 -86
                    -e30 2d m50b25 turbo -85
                    -e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
                    -e36 325i sedan -94
                    -e90 320d -06

                    http://instagram.com/jmarjatsalo/

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by marjatsalo.15 View Post
                      missäs sijaitsee vm -86 320i cabriolet m20b20 autossa kierroslukumittarin anturi tms?:think
                      Ei siinä erikseen ole sellasta.
                      Yksi anturi on moottorin etupäässä, se on vain diagnoosi tarkoituksiin.
                      Kierroslukutieto tulee ihan puolalta.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16576
                        • Asikkala

                        Originally posted by JJT View Post
                        Ei siinä erikseen ole sellasta.
                        Yksi anturi on moottorin etupäässä, se on vain diagnoosi tarkoituksiin.
                        Kierroslukutieto tulee ihan puolalta.
                        Juu, ja eculta tulee tieto mittaristolle siitä valkoisesta kolmenapaisesta liittimestä joka on kojelaudan johtosarjassa ecun vieressä. Musta, vihreä ja kelt. enkä tietenkään muista kumpi on kierrosluku, musta vai kelt :think Vihreä on ecun virta.

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Juu, ja eculta tulee tieto mittaristolle siitä valkoisesta kolmenapaisesta liittimestä joka on kojelaudan johtosarjassa ecun vieressä. Musta, vihreä ja kelt. enkä tietenkään muista kumpi on kierrosluku, musta vai kelt :think Vihreä on ecun virta.
                          Musta on kierrosluku.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • [Riku]
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 499
                            • Pirkkala

                            kytkin.

                            Omaan e30 rojektiin haeskeltu kytkintä, asetelma on -618 mutta levyssä on murtumia massaosassa, joten olen koittanut tässä nyt löydää edullista sachs:in kytkinlevyä.
                            No, sintteriä en halua, ja ebayssa on aika heikosti tarjontaa pelkistä levyistä joten olen koittanut nyt tsuumailla sitten noita asetelma ja levy komboja (jos asetelman vaikka halvalla saisi myytyä jollekkin). Levyksi kelpaisi joko normaali tai sitten se orgaaninen ( pitävämpi kuin normaali mutta ei ajettavuudeltaan yhtä inhottava kuin sintteri ).

                            No, nyt pohjustuksen jälkeen asiaan. Kittejä löytyy saksan ebaysta noin 120e hintaan, normaali levyllä ja asetelmalla. Kaikki näistä ovat vain 324td/325e malliin. Ensimmäinen missä on mainittu sopivuus 325i, on reilun parisataa.

                            Eli, onko siinä nyt oikeasti erilainen kytkin kuin eta mallissa ja turbodieselissä, ja jos on, niin mitä?

                            Jos myös sattuu löytymään tieto mistä saisi pelkkää levyä, tai halpaa kittiä joko orgaanisella tai normaalilla levyllä, olisin kiinnostunut siitä kuulemaan.

                            Comment

                            • Perabz
                              Newbiemmer
                              • Jun 2011
                              • 23
                              • Kuopio

                              Eli kyseessä on 316i. Yks päivä hävitti kytkimen, nestesäiliö melkein tyhjä.. Lisäsin nestettä ja jatkoin matkaa tuntuma palasi kytkimeen takaisin. No nyt taas hupenee nesteet mutta ei ainakaan vuoda jalkatilaan eikä konehuoneeseen. Onko mennyt se laatikon pään sylinteri, mikä se oli nimeltään?

                              Comment

                              • grab_
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 2839
                                • Uusimaa

                                Originally posted by Perabz View Post
                                Eli kyseessä on 316i. Yks päivä hävitti kytkimen, nestesäiliö melkein tyhjä.. Lisäsin nestettä ja jatkoin matkaa tuntuma palasi kytkimeen takaisin. No nyt taas hupenee nesteet mutta ei ainakaan vuoda jalkatilaan eikä konehuoneeseen. Onko mennyt se laatikon pään sylinteri, mikä se oli nimeltään?
                                kytkimen työsylinteri..kannattaa irrottaa ja kattoo miltä näyttää 2kpl 10mm kannalla olevaa pulttia auki ni lähtee irti
                                Ei mitään kerrottavaa

                                Comment

                                Working...
                                X