Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mohko
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 164
    • Rauma

    #91
    Jatketaanpa taas tätä kyselyä,

    Eli 320i tiputtelee jotain nestettä koneen takaosasta pakosarjan alakäyrän päälle, näyttäisi tulevan jostain pakosarjan alapuolen pultin liepeiltä?? Onko siellä jotain jäähdytyskanavistoa/plugia josta voisi vuotaa vai alkaakohan kansipahvi sanomaan sopimusta irti...
    Jos joku tietäisi paikan mistä saisi näkymään räjäytyskuvan pelkääjän puolelta moottorista, kun realoem:ssa on vaan kuskinpuolelta.

    EDIT: ei siis kansipahvi, koska pakopuoli on ylempänä.. Venttiilikopan tiiviste voisi olla, mutta sit taas tulpanreijät ei oo öljyssä ja ei muutenkaan venttiilikansi ole öljyn peitossa..
    F15 X5 40e -17
    G30 530e -20
    Honda CBR XX


    EX:
    E38 730
    E34 525
    E36 325
    Honda CBR 1000F
    206 GTI
    E60 lci 530D 08
    F20 114i Msport
    E30 320i Cabrio 90 old school
    F30 330e M-Sport -17

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #92
      Siis onko se nyt jäähdytysnestettä vai öljyä?
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Mohko
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 164
        • Rauma

        #93
        Vaikea sanoa, sitä tulee tippa per minuutti, huomasin vaan kun auton ajoin talliin ja sihahtelua kuului..

        Tulisi niinkuin perinmäisen sylinterin pakokanavan takaa. Tarvii alkaa tutkimaan paremmalla ajalla, vaikea nähdä vaan sinne kun on vielä lämpkilvetkin edessä.
        F15 X5 40e -17
        G30 530e -20
        Honda CBR XX


        EX:
        E38 730
        E34 525
        E36 325
        Honda CBR 1000F
        206 GTI
        E60 lci 530D 08
        F20 114i Msport
        E30 320i Cabrio 90 old school
        F30 330e M-Sport -17

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #94
          Originally posted by Mohko View Post
          Vaikea sanoa, sitä tulee tippa per minuutti, huomasin vaan kun auton ajoin talliin ja sihahtelua kuului..

          Tulisi niinkuin perinmäisen sylinterin pakokanavan takaa. Tarvii alkaa tutkimaan paremmalla ajalla, vaikea nähdä vaan sinne kun on vielä lämpkilvetkin edessä.
          Öljyn ja glykolin luulis erottavan toisistaan. Ota paisarin korkki pois kun se on käynnissä. Loppuiko? Jos loppui ni tod näk glykolia.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Mohko
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 164
            • Rauma

            #95
            ^Tarviipa testata tuota huomenna... Ja kuten kirjoitin, vaikea nähdä mitä tippuu ja mistä... yksi amatöörimäinen vaihtoehto on tietenkin se että se valuttaa vielä vettä jostain kun tein kesäpesun toivottavasti ei...


            Mut, tuo räjäytyskuva jos jostain löytyisi pelkääjän puolelta, niin olis mukava.

            EDIT: ja jos se on glykoolia, niin vaihtoehdot: kansi halki / joku tiiviste?

            EDIT2: ja tietenkin se voi olla se kansipahvi, vaikka pakopuoli on ylempänä, niin se tiputtaa pakoputken päälle.. Ei saisi väsyneenä koskaan kirjoittaa...
            Last edited by Mohko; 07-05-2013, 22:17.
            F15 X5 40e -17
            G30 530e -20
            Honda CBR XX


            EX:
            E38 730
            E34 525
            E36 325
            Honda CBR 1000F
            206 GTI
            E60 lci 530D 08
            F20 114i Msport
            E30 320i Cabrio 90 old school
            F30 330e M-Sport -17

            Comment

            • dam
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 82
              • Salo

              #96
              Originally posted by Mohko View Post
              Onkos kukaan retrofitannut tuota vakkaria E30:een suomen maassa?
              Originally posted by Throttle View Post
              Ei ole vaikea homma, liitin mittaristoon ja boksi muistaakseni moottoriohjausboksin yläpuolelle/päälle.
              Loput hoksaat kun asentelee.
              Yksi johto kytkinpolkimelle, toinen jarrukatkaisijalle, loppunippu konehuoneen puolelle itse purkille. Niin ja tietysti viiksi paikalleen, sille saa kolon kairattua alkuperäiseen muoviin.

              Mystinen vika: Vilkku vasemmalle, alkaa mittariston ja kojetaulun valot vilkkua, muuten kaikki toimii kuten pitääkin. Oikealle vilkuttaessa ongelmaa ei ole.. Rele, viiksi?
              ex E30 Touring
              ex E30 Sedan

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #97
                Originally posted by Mohko View Post
                Vaikea sanoa, sitä tulee tippa per minuutti, huomasin vaan kun auton ajoin talliin ja sihahtelua kuului..

                Tulisi niinkuin perinmäisen sylinterin pakokanavan takaa. Tarvii alkaa tutkimaan paremmalla ajalla, vaikea nähdä vaan sinne kun on vielä lämpkilvetkin edessä.
                Kannen päässä on putki, josta lähtee vesikierto lämppärin kennolle. Tämä putki on kiinni kahdella pultilla kannessa ja välissä tietysti tiiviste. Veikkaus: Tiiviste falskaa, tai pultit löysällä ja kun kone on kallellaan, niin sieltähän se tippuu putkiston alkupäähän, heti pakosarjojen taakse. Tästä kuvasta osa #15 ja tiiviste #16: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...cylinder_head/
                Voihan se lämppärille lähtevän letkun klemmarikin olla löysällä tms. ja se ihan pieni vuoto valuu sitten tuota putkea pitkin alaspäin ja lopulta tippasee putkiston päälle.
                Last edited by T3; 07-05-2013, 23:34.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • Throttle
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 793
                  • -

                  #98
                  Mikä on yleisin syy lämppärisäätöpaneelin valaistuksen toimimattomuutteen?
                  Tietää kyllä pimeässäkin mitä säätää mutta kuitenkin olisi mukava saada vähän lisää valoa.
                  Jokaisessa E30:ssa mitä olen ajanut, on pimeänä paneeli.

                  Comment

                  • mulletti
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2587
                    • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                    #99
                    Originally posted by Throttle View Post
                    Mikä on yleisin syy lämppärisäätöpaneelin valaistuksen toimimattomuutteen?
                    Tietää kyllä pimeässäkin mitä säätää mutta kuitenkin olisi mukava saada vähän lisää valoa.
                    Jokaisessa E30:ssa mitä olen ajanut, on pimeänä paneeli.
                    Polttimot palaneet Molemmilla puolilla säätövipstaakeja ne polttimot, radio irti niin on tilaa vaihdella niitä.
                    E28 - E30

                    HUNAJATA HUNAJATA

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Originally posted by mulletti View Post
                      Polttimot palaneet Molemmilla puolilla säätövipstaakeja ne polttimot, radio irti niin on tilaa vaihdella niitä.
                      Vasemman/ylemmän vaihtamiseen radio irti. Oikean/alemman näppärillä sormilla alakautta irrottamatta mölytoosaa. Mutta jos molemmat on rikki, niin samassa tietysti vaihtaa radion aukon kautta kummankin.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • mulletti
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2587
                        • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                        Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä. Onko kaikissa cabriolet-malleissa akku konehuoneessa? Ja mikä virka sillä metallimöntillä olikaan siellä takakontin takanurkassa?
                        E28 - E30

                        HUNAJATA HUNAJATA

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          Originally posted by mulletti View Post
                          Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä. Onko kaikissa cabriolet-malleissa akku konehuoneessa? Ja mikä virka sillä metallimöntillä olikaan siellä takakontin takanurkassa?
                          M3:ssa akku on takaluukussa sen metallimötikän päällä. Motikkä on jonkinlainen värinänvaimennin.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • samppa104
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 33
                            • Kokkola

                            Nyt alkoi oman e30 sielun elämä eli kyseessä e30 316i m40. Alkoi käynnistymään hieman huonosti tarvitsee pidempää starttausta sitten rupes hyytymään pysyy kyllä tyhjäkäynnillä ja kiertää, mutta ajossa saattaa hetken pelata sitten hyytyy. Virranjakaja oli ihan loppu eli se menee vaihtoon huomenna, mutta suurin epäilys suuntautuu bensapumppuun. Testattu että hyvin liikkuu aineet, mutta voiko pumppu oirehtia näin että toimii ihan hyvin eikä kuulu ylimääräisiä ääniä? :think

                            Comment

                            • Mohko
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 164
                              • Rauma

                              Originally posted by T3 View Post
                              Kannen päässä on putki, josta lähtee vesikierto lämppärin kennolle. Tämä putki on kiinni kahdella pultilla kannessa ja välissä tietysti tiiviste. Veikkaus: Tiiviste falskaa, tai pultit löysällä ja kun kone on kallellaan, niin sieltähän se tippuu putkiston alkupäähän, heti pakosarjojen taakse. Tästä kuvasta osa #15 ja tiiviste #16: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...cylinder_head/
                              Voihan se lämppärille lähtevän letkun klemmarikin olla löysällä tms. ja se ihan pieni vuoto valuu sitten tuota putkea pitkin alaspäin ja lopulta tippasee putkiston päälle.
                              Kiitoksia, tarvitsee tarkistaa tämä kun pääsee täältä rahaa tienaamasta pois. aamulla vähän katselin ja sormen kanssa kokeilin kannentiivisteen seutua, niin ei siellä mitään märkää öljyä ollut. Toi voi hyvinkin olla mahdollinen vaihtoehto, sellaisessa paikassa vaan että sen kiristäminen/korjaaminen ei oo isojen käsien hommaa

                              Edit: siellä suunnalla märkää oli... Tarvii seurata tilannetta.
                              Kysymys, tulpilla ajettu n. 15tkm mutta yli 5vuotta vanhoja jo, meneekö rahat hukkaan jos vaihtaa? Samalla ennakoivana huoltona pyörijä ja virranjakajan kansi?
                              Last edited by Mohko; 08-05-2013, 16:46.
                              F15 X5 40e -17
                              G30 530e -20
                              Honda CBR XX


                              EX:
                              E38 730
                              E34 525
                              E36 325
                              Honda CBR 1000F
                              206 GTI
                              E60 lci 530D 08
                              F20 114i Msport
                              E30 320i Cabrio 90 old school
                              F30 330e M-Sport -17

                              Comment

                              • laurimikola
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2013
                                • 388
                                • Finland, Turku

                                Sellainen kysymys liittyen E30 kymmpisen tehostettuun hammastatankoon, josta pitäisi vaihtaa raidetangot. Kokonaan ne sisemmät pallonivelen jälkeen. Onkos jollain irrotus ja asennusvinkkejä, kun ei meinaa millään lähteä irti.
                                E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎