Originally posted by JJT
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Originally posted by JJT View PostEi tule, se keskimmäinen, oliko se nyt keltainen, on obc:tä varten.
Originally posted by petrolhead View PostLisäisin tähän että taustavalot on muistaakseni kaikki sen vasemmanpuoleisen liittimen takana.
JA tuli uus kysymys mieleen. Kun noita uretaanipuslia pitäisi varmaan kesäautoon tilata niin mitä se etutukivarren epäkeskopusla nyt tekee ja missä tilanteessa se kannattaa laittaa?Last edited by Harri G; 08-11-2013, 23:48.E39 ja E91
Comment
-
-
Kun noita uretaanipuslia pitäisi varmaan kesäautoon tilata niin mitä se etutukivarren epäkeskopusla nyt tekee ja missä tilanteessa se kannattaa laittaa?
-Caster-kulma kasvaa. Nostaa fillaria kääntäessä ja lisää käännön aikaista camber-kulmaa sisäkurviin päin molemmissa renkaissa. Eli et tarvii niin paljon staattista camberia.
-Lisää caster-jättämää. Pyrkii keskittämään ohjausta enemmän.
Edellämainitut voi aiheuttaa vetelyn tuntua. Ite sanon sitä ohjaustuntumaksi ja pysyn poissa urista .
-Etufillari siirtyy vähän eteenpäin eli voi ottaa sisäloksun etureunaan käännön aikana jos on tiukka fitmentti. Ja painojakauma muuttuu prosentin miljardisosan taaksepäin ku akseliväli kasvaa.
Tarvikkeena saa alkuperäisen helan tyyppistä (prässättävää) umpikumista M3 tyylistä helaa joka on epäkeskisempi kuin vaikkapa Powerflexin tuote.
Saa korjata mitä meni väärin, vittu minä näistä mitään tiiä
moro2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post-Asennus helpottuu
-Caster-kulma kasvaa. Nostaa fillaria kääntäessä ja lisää käännön aikaista camber-kulmaa sisäkurviin päin molemmissa renkaissa. Eli et tarvii niin paljon staattista camberia.
-Lisää caster-jättämää. Pyrkii keskittämään ohjausta enemmän.
Edellämainitut voi aiheuttaa vetelyn tuntua. Ite sanon sitä ohjaustuntumaksi ja pysyn poissa urista .
-Etufillari siirtyy vähän eteenpäin eli voi ottaa sisäloksun etureunaan käännön aikana jos on tiukka fitmentti. Ja painojakauma muuttuu prosentin miljardisosan taaksepäin ku akseliväli kasvaa.
Tarvikkeena saa alkuperäisen helan tyyppistä (prässättävää) umpikumista M3 tyylistä helaa joka on epäkeskisempi kuin vaikkapa Powerflexin tuote.
Saa korjata mitä meni väärin, vittu minä näistä mitään tiiä
moro
Vois kait noita kokeilla, vaihtaa pois jos ei miellytä. Strongflexiä meinasin tilata.Last edited by Harri G; 09-11-2013, 11:40.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post-Asennus helpottuu
-Caster-kulma kasvaa. Nostaa fillaria kääntäessä ja lisää käännön aikaista camber-kulmaa sisäkurviin päin molemmissa renkaissa. Eli et tarvii niin paljon staattista camberia.
-Lisää caster-jättämää. Pyrkii keskittämään ohjausta enemmän.
Edellämainitut voi aiheuttaa vetelyn tuntua. Ite sanon sitä ohjaustuntumaksi ja pysyn poissa urista .
-Etufillari siirtyy vähän eteenpäin eli voi ottaa sisäloksun etureunaan käännön aikana jos on tiukka fitmentti. Ja painojakauma muuttuu prosentin miljardisosan taaksepäin ku akseliväli kasvaa.
Tarvikkeena saa alkuperäisen helan tyyppistä (prässättävää) umpikumista M3 tyylistä helaa joka on epäkeskisempi kuin vaikkapa Powerflexin tuote.
Saa korjata mitä meni väärin, vittu minä näistä mitään tiiä
moro
Alkuperäinen maksaa niin vähän (35e setti, osanro-31129061222 ) ettei kannata ostaa tarviketta sen M3:sen epäleskon kohdalla.
Ehdottomasti toi alkuperäinen M3 epäkesko, eikä mitään uretaani paskaa.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostKiitti. Meinaako tämä sitä että tarviisin säädettävät iskarin yläpäät vai toimiiko normi yläpäitten kanssa :think Ja tarviiko suunnata puslien vaihdon jälkeen (varmaankin).
Vois kait noita kokeilla, vaihtaa pois jos ei miellytä. Strongflexiä meinasin tilata.
Toki jos camberia tarvitsee vain vähän lisää ja kori on mitoissan, ettei tarvitse keskinäisiä heittoja korjata. Niin 0,5° lisää camberia onnistuu näillä 31331139484. Noi on vielä varmuudella mukavat ajella vs. kovat uniball yläpäät.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by M325i View PostMitkä on cabrion etutolppinen tornien yläpäiden ja korinvälisten vahvikkeiden varaosanumerot? Fansin kuvista ei saa täyttä varmuutta.
Cabriossa rakenne on vähä erilainen.
Originally posted by jannmann View PostAlkuperäinen maksaa niin vähän (35e setti, osanro-31129061222 ) ettei kannata ostaa tarviketta sen M3:sen epäleskon kohdalla.
Ehdottomasti toi alkuperäinen M3 epäkesko, eikä mitään uretaani paskaa.
Enpä kattonutkaan noiden hintaa. Satuin saamaan kympillä pari moiset tarvikehelat niin otin ne. Lemförder tjs. merkiltään. Ihan tolkun oloiset. Vaihtaa pois sitten jos osottautuu huonoksi.Last edited by petrolhead; 09-11-2013, 15:33.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNe peltiset vinoneliöt. 41 14 1 943 223 ja -224 jos mä katoin oikein. Meinasin askarrella itelle moiset mutta sit huomasin että kovakattosessa niistä ei oo mitään hyötyä. Iskarikotelot liikkuu rasituksessa just saman verran kuin ne sivuaisatkin.
Cabriossa rakenne on vähä erilainen.
Tein väärän oletuksen, alkuperäinen ///M-osa = vitunkallis
Enpä kattonutkaan noiden hintaa. Satuin saamaan kympillä pari moiset tarvikehelat niin otin ne. Lemförder tjs. merkiltään. Ihan tolkun oloiset. Vaihtaa pois sitten jos osottautuu huonoksi.
Onnea
Comment
-
-
Originally posted by rgaweer View PostSitten vielä toinen ongelma. Jos auto seisoo pidempään (esim. 2 päivää) parkissa, niin käynnistäessä saa sahata aika pitkään ennenkuin hörähtää. Jos seisoo esim yön yli niin lähtee ihan helposti käyntiin. Autona siis sigun iX. Idoita:think
S708A M Sportlenkrad Leder M sports steering wheel leather
Tuollainen on varustelistassa. Auto tullut tehtaalta 11/-87. Onko tuo ollut mtech I vai II ratti?
Comment
-
-
Originally posted by Throttle View PostSaako mistään enää orkkis m-tech 20/20 jousia vaiko on yhdentekevää verrattuna 30/30 jousiin?
Yksi vaihtoehto on myös M3:sen jouset.
Tosin noi on niin kalliita, että madallusjouset tulee halvemmaksi ja jos 30mm laskee liikaa, niin aina voi pelata niillä eripaksuisilla aluskumeilla joita myöskin saa BMW merkkilliikkeistä.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostOT:
Onnea2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment