Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by JJT View Post
    Ei tule, se keskimmäinen, oliko se nyt keltainen, on obc:tä varten.
    Lisäisin tähän että taustavalot on muistaakseni kaikki sen vasemmanpuoleisen liittimen takana.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      Originally posted by JJT View Post
      Ei tule, se keskimmäinen, oliko se nyt keltainen, on obc:tä varten.
      Just tätä hain. Kiitos. Nimenomaan siihen keltaiseen ei tule johtoa.

      Originally posted by petrolhead View Post
      Lisäisin tähän että taustavalot on muistaakseni kaikki sen vasemmanpuoleisen liittimen takana.
      Tietääpähän sieltä alkaa vikaa etsimään


      JA tuli uus kysymys mieleen. Kun noita uretaanipuslia pitäisi varmaan kesäautoon tilata niin mitä se etutukivarren epäkeskopusla nyt tekee ja missä tilanteessa se kannattaa laittaa?
      Last edited by Harri G; 08-11-2013, 23:48.
      E39 ja E91

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Kun noita uretaanipuslia pitäisi varmaan kesäautoon tilata niin mitä se etutukivarren epäkeskopusla nyt tekee ja missä tilanteessa se kannattaa laittaa?
        -Asennus helpottuu
        -Caster-kulma kasvaa. Nostaa fillaria kääntäessä ja lisää käännön aikaista camber-kulmaa sisäkurviin päin molemmissa renkaissa. Eli et tarvii niin paljon staattista camberia.
        -Lisää caster-jättämää. Pyrkii keskittämään ohjausta enemmän.
        Edellämainitut voi aiheuttaa vetelyn tuntua. Ite sanon sitä ohjaustuntumaksi ja pysyn poissa urista .
        -Etufillari siirtyy vähän eteenpäin eli voi ottaa sisäloksun etureunaan käännön aikana jos on tiukka fitmentti. Ja painojakauma muuttuu prosentin miljardisosan taaksepäin ku akseliväli kasvaa.

        Tarvikkeena saa alkuperäisen helan tyyppistä (prässättävää) umpikumista M3 tyylistä helaa joka on epäkeskisempi kuin vaikkapa Powerflexin tuote.


        Saa korjata mitä meni väärin, vittu minä näistä mitään tiiä
        moro
        Last edited by petrolhead; 09-11-2013, 00:13. Reason: quote fail ja typoja
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9042
          • Iisalmi

          Originally posted by petrolhead View Post
          -Asennus helpottuu
          -Caster-kulma kasvaa. Nostaa fillaria kääntäessä ja lisää käännön aikaista camber-kulmaa sisäkurviin päin molemmissa renkaissa. Eli et tarvii niin paljon staattista camberia.
          -Lisää caster-jättämää. Pyrkii keskittämään ohjausta enemmän.
          Edellämainitut voi aiheuttaa vetelyn tuntua. Ite sanon sitä ohjaustuntumaksi ja pysyn poissa urista .
          -Etufillari siirtyy vähän eteenpäin eli voi ottaa sisäloksun etureunaan käännön aikana jos on tiukka fitmentti. Ja painojakauma muuttuu prosentin miljardisosan taaksepäin ku akseliväli kasvaa.

          Tarvikkeena saa alkuperäisen helan tyyppistä (prässättävää) umpikumista M3 tyylistä helaa joka on epäkeskisempi kuin vaikkapa Powerflexin tuote.


          Saa korjata mitä meni väärin, vittu minä näistä mitään tiiä
          moro
          Kiitti. Meinaako tämä sitä että tarviisin säädettävät iskarin yläpäät vai toimiiko normi yläpäitten kanssa :think Ja tarviiko suunnata puslien vaihdon jälkeen (varmaankin).

          Vois kait noita kokeilla, vaihtaa pois jos ei miellytä. Strongflexiä meinasin tilata.
          Last edited by Harri G; 09-11-2013, 11:40.
          E39 ja E91

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            Originally posted by petrolhead View Post
            -Asennus helpottuu
            -Caster-kulma kasvaa. Nostaa fillaria kääntäessä ja lisää käännön aikaista camber-kulmaa sisäkurviin päin molemmissa renkaissa. Eli et tarvii niin paljon staattista camberia.
            -Lisää caster-jättämää. Pyrkii keskittämään ohjausta enemmän.
            Edellämainitut voi aiheuttaa vetelyn tuntua. Ite sanon sitä ohjaustuntumaksi ja pysyn poissa urista .
            -Etufillari siirtyy vähän eteenpäin eli voi ottaa sisäloksun etureunaan käännön aikana jos on tiukka fitmentti. Ja painojakauma muuttuu prosentin miljardisosan taaksepäin ku akseliväli kasvaa.

            Tarvikkeena saa alkuperäisen helan tyyppistä (prässättävää) umpikumista M3 tyylistä helaa joka on epäkeskisempi kuin vaikkapa Powerflexin tuote.


            Saa korjata mitä meni väärin, vittu minä näistä mitään tiiä
            moro


            Alkuperäinen maksaa niin vähän (35e setti, osanro-31129061222 ) ettei kannata ostaa tarviketta sen M3:sen epäleskon kohdalla.
            Ehdottomasti toi alkuperäinen M3 epäkesko, eikä mitään uretaani paskaa.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5857
              • Joccis City

              Originally posted by Harri G View Post
              Kiitti. Meinaako tämä sitä että tarviisin säädettävät iskarin yläpäät vai toimiiko normi yläpäitten kanssa :think Ja tarviiko suunnata puslien vaihdon jälkeen (varmaankin).

              Vois kait noita kokeilla, vaihtaa pois jos ei miellytä. Strongflexiä meinasin tilata.
              Millasen ajoon auto tulee? Jos tarvitset lisää camberia(radalle yms muu urheilullinen ajo) tai korissa on mitoissa jotain sanomista, eivät ne säädettävät yläpäät hukkaan mene. Kannattaa sitten ostaa sellaiset joissa sekä caster/camber säätö.

              Toki jos camberia tarvitsee vain vähän lisää ja kori on mitoissan, ettei tarvitse keskinäisiä heittoja korjata. Niin 0,5° lisää camberia onnistuu näillä 31331139484. Noi on vielä varmuudella mukavat ajella vs. kovat uniball yläpäät.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • M325i
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 1529
                • Etelä-pohjanmaa

                Mitkä on cabrion etutolppinen tornien yläpäiden ja korinvälisten vahvikkeiden varaosanumerot? Fansin kuvista ei saa täyttä varmuutta.
                E30 ja E46 ///M

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by M325i View Post
                  Mitkä on cabrion etutolppinen tornien yläpäiden ja korinvälisten vahvikkeiden varaosanumerot? Fansin kuvista ei saa täyttä varmuutta.
                  Ne peltiset vinoneliöt. 41 14 1 943 223 ja -224 jos mä katoin oikein. Meinasin askarrella itelle moiset mutta sit huomasin että kovakattosessa niistä ei oo mitään hyötyä. Iskarikotelot liikkuu rasituksessa just saman verran kuin ne sivuaisatkin.
                  Cabriossa rakenne on vähä erilainen.

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Alkuperäinen maksaa niin vähän (35e setti, osanro-31129061222 ) ettei kannata ostaa tarviketta sen M3:sen epäleskon kohdalla.
                  Ehdottomasti toi alkuperäinen M3 epäkesko, eikä mitään uretaani paskaa.
                  Tein väärän oletuksen, alkuperäinen ///M-osa = vitunkallis

                  Enpä kattonutkaan noiden hintaa. Satuin saamaan kympillä pari moiset tarvikehelat niin otin ne. Lemförder tjs. merkiltään. Ihan tolkun oloiset. Vaihtaa pois sitten jos osottautuu huonoksi.
                  Last edited by petrolhead; 09-11-2013, 15:33.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16413
                    • Asikkala

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Ne peltiset vinoneliöt. 41 14 1 943 223 ja -224 jos mä katoin oikein. Meinasin askarrella itelle moiset mutta sit huomasin että kovakattosessa niistä ei oo mitään hyötyä. Iskarikotelot liikkuu rasituksessa just saman verran kuin ne sivuaisatkin.
                    Cabriossa rakenne on vähä erilainen.


                    Tein väärän oletuksen, alkuperäinen ///M-osa = vitunkallis

                    Enpä kattonutkaan noiden hintaa. Satuin saamaan kympillä pari moiset tarvikehelat niin otin ne. Lemförder tjs. merkiltään. Ihan tolkun oloiset. Vaihtaa pois sitten jos osottautuu huonoksi.
                    OT:

                    Onnea

                    Comment

                    • rgaweer
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 1670
                      • Vantaa

                      Originally posted by rgaweer View Post
                      Sitten vielä toinen ongelma. Jos auto seisoo pidempään (esim. 2 päivää) parkissa, niin käynnistäessä saa sahata aika pitkään ennenkuin hörähtää. Jos seisoo esim yön yli niin lähtee ihan helposti käyntiin. Autona siis sigun iX. Idoita:think


                      S708A M Sportlenkrad Leder M sports steering wheel leather
                      Tuollainen on varustelistassa. Auto tullut tehtaalta 11/-87. Onko tuo ollut mtech I vai II ratti?
                      Upataas vähän:think
                      E34 x2, E12 x2, E30
                      E28 520i -82 & 520iA -86
                      Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                      Comment

                      • Throttle
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 793
                        • -

                        Saako mistään enää orkkis m-tech 20/20 jousia vaiko on yhdentekevää verrattuna 30/30 jousiin?

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5857
                          • Joccis City

                          Originally posted by Throttle View Post
                          Saako mistään enää orkkis m-tech 20/20 jousia vaiko on yhdentekevää verrattuna 30/30 jousiin?
                          Kyllä niitä ihan BMW merkkiliikkeestä saa.
                          Yksi vaihtoehto on myös M3:sen jouset.

                          Tosin noi on niin kalliita, että madallusjouset tulee halvemmaksi ja jos 30mm laskee liikaa, niin aina voi pelata niillä eripaksuisilla aluskumeilla joita myöskin saa BMW merkkilliikkeistä.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • M325i
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 1529
                            • Etelä-pohjanmaa

                            Originally posted by Throttle View Post
                            Saako mistään enää orkkis m-tech 20/20 jousia vaiko on yhdentekevää verrattuna 30/30 jousiin?
                            Mulla on tuollaiset m-tech käytetyt 6syl koko sarja,ostotarjousta privaan jos kiehtoo
                            E30 ja E46 ///M

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by jr66 View Post
                              OT:

                              Onnea
                              Kiitos!
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6166
                                • Helsinki

                                puutaheinää
                                Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 09:17.
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎