Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mehtojarvi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1518
    • Kymenlaakso

    Originally posted by mehtojarvi View Post
    voisko tuo kytkimen luistaminen johtua siitä kun vauhtipyörän pinta oli pintaruosteessa,hieman sitä vetäsin santiksella,mutta en täysin kirkkaaksi...jos johtuu niin korjaantuuko kulutuksen kanssa?
    nyt huomasin tänään kun käytiin jäällä ajamassa ja muutenkin rullailtu päivä,niin kun pistää kunnolla menemään ja vetää kaikesta huolimatta vaikka luistaa,niin kun sen jälkeen rupee ajamaan normaalisti niin kytkin ei luista enää ollenkaan,paitsi sitten kun auto on jäähtynyt.

    eli siis kun tuon kunnolla luistattamisen jälkeen päästää vedon pois niin sitten pelaa täysin,mistähän voisi johtua...
    E91 325xi vm07
    E60 530xd vm06 stage X

    Comment

    • Jomi-
      Newbiemmer
      • Nov 2009
      • 6
      • Seinäjoki

      Auto E30 320i touring vm.1990 m20b20 318tkm...

      Starttauksen jälkeen "alkukäynti" vikaa ja kuumakäynnistys ongelmaa. Näitä on puitu, mutta viimeistä siunausta odotellessa..

      OIREET: 1# Joka kerta starttauksen jälkeen käy humpaten kierroslukumittarin viisari 1000rpm:n ylä- ja alapuolella eikä kaasuun oikein kehtaa koskea, koska sitten tuntuu tukehtuvan. Jos antaa käydä rauhassa AINA sen 2-min niin kierrokset tippuu normaaliin 800rpm:n paikkeille ja vastaa kierroksiin hienosti eli ei mitään ongelmaa toimivuudella, kun vaan jaksaa ODOTELLA...

      2# Mikäli teen pikavisiitin kauppaan pituudeltaan 5-10min ja moottori on jotenkin jo lämmennyt niin käyntiin lähtö aika tuskan takana.. Joskus lähtee kauhean sahaamisen jälkeen ja jos ei lähde odotellaan 15-20 niin lähtee kyllä käymään. Sitten palataan kohdan 1# Oireeseen ja odotellaan pari minsaa et kaasuun kehtaa koskea ettei heti taas stomppaa.

      Onkohan 2 edellistä edes samaa vikaa vai vaativatko molemmat omat syyllisensä?

      KORJATTUA: IMM vaihdettu purkuautosta(viime vuoden puolella, kun oli kuulemma tyhjäkäynti hävinnyt kokonaan.) Lisäilmaluistin putsattu -> likaa tuli oli ja meni -> "alkukäynnillä" kaasuun koskeminen auto ottaa vielä enemmän nokkiinsa( kytkimen päästöllä pääsee liikkeelle, mutta nykii..) Ilmanotto ja kierrätys letkuja tarkastaneena voisin sanoa, että ehjät on. Virranjakajan kansi + pyörijä + tulpat vaihdettu. Bensansuodin vaihdettu.

      Monessa tuo lisäilmaluistin on ilmeisesti tehnyt monenlaisia käyntiongelmia, joten kaipaisiko tämäkin jo uutta tilalle? Mutta miksi lähtee ns.puolilämpöisenä niin huonosti käyntiin? :think

      Kiitos vastauksista tietäville ja kokeneille!

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16364
        • Asikkala

        Originally posted by Jomi- View Post
        Auto E30 320i touring vm.1990 m20b20 318tkm...

        Starttauksen jälkeen "alkukäynti" vikaa ja kuumakäynnistys ongelmaa. Näitä on puitu, mutta viimeistä siunausta odotellessa..

        OIREET: 1# Joka kerta starttauksen jälkeen käy humpaten kierroslukumittarin viisari 1000rpm:n ylä- ja alapuolella eikä kaasuun oikein kehtaa koskea, koska sitten tuntuu tukehtuvan. Jos antaa käydä rauhassa AINA sen 2-min niin kierrokset tippuu normaaliin 800rpm:n paikkeille ja vastaa kierroksiin hienosti eli ei mitään ongelmaa toimivuudella, kun vaan jaksaa ODOTELLA...

        2# Mikäli teen pikavisiitin kauppaan pituudeltaan 5-10min ja moottori on jotenkin jo lämmennyt niin käyntiin lähtö aika tuskan takana.. Joskus lähtee kauhean sahaamisen jälkeen ja jos ei lähde odotellaan 15-20 niin lähtee kyllä käymään. Sitten palataan kohdan 1# Oireeseen ja odotellaan pari minsaa et kaasuun kehtaa koskea ettei heti taas stomppaa.

        Onkohan 2 edellistä edes samaa vikaa vai vaativatko molemmat omat syyllisensä?

        KORJATTUA: IMM vaihdettu purkuautosta(viime vuoden puolella, kun oli kuulemma tyhjäkäynti hävinnyt kokonaan.) Lisäilmaluistin putsattu -> likaa tuli oli ja meni -> "alkukäynnillä" kaasuun koskeminen auto ottaa vielä enemmän nokkiinsa( kytkimen päästöllä pääsee liikkeelle, mutta nykii..) Ilmanotto ja kierrätys letkuja tarkastaneena voisin sanoa, että ehjät on. Virranjakajan kansi + pyörijä + tulpat vaihdettu. Bensansuodin vaihdettu.

        Monessa tuo lisäilmaluistin on ilmeisesti tehnyt monenlaisia käyntiongelmia, joten kaipaisiko tämäkin jo uutta tilalle? Mutta miksi lähtee ns.puolilämpöisenä niin huonosti käyntiin? :think

        Kiitos vastauksista tietäville ja kokeneille!
        Termarin kopassa ecun lämpöanturi paskana, antaa tietoa että kone aina kuuma :think Miten käynnistyy kylmänä ?

        Comment

        • Jomi-
          Newbiemmer
          • Nov 2009
          • 6
          • Seinäjoki

          Originally posted by jr66 View Post
          Termarin kopassa ecun lämpöanturi paskana, antaa tietoa että kone aina kuuma :think Miten käynnistyy kylmänä ?
          Kylmällä pyörähtää ihan hyvin käyntiin PAITSI, jos pääsee avain lipsahtamaan pois starttaus-asennosta eikä ekalla pyöräytyksellä hörähdä käyntiin niin siitä seuraa taas -> kauheaa "sahausta".. Tuo unohtuikin mainita. Sekä , kun ei sillä normaali pyörähdyksellä lähdekkään käyntiin vaan alkaa sahaus niin sitten se lupaa ja lupaa ja lupaa ja SATTUMANVARAISESTI hörähtää hiljalleen käyntiin(tai ei):think. Mutta aina seuraa sitten se muutaman minuuttin odottelu vielä aluksi tyhjäkäynnillä..

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            Originally posted by Tonzza95 View Post
            Joo eise kyllä kovempaa lyö lämpimälläkään koneella eli visko on rikki? Mistäköhän kannattais uutta katella ja onko paha vaihtaa?

            Ja sellanen vika kanssa että tuon bensatankin vaihdon jälkeen kun kävin tankilla niin ei pysty liipasin pohjassa tankata kun alkaa bensa kuohumaan yli tankista.. mikäköhän tuossa nyt sitten on
            Kyllä sinä tiiät mistä autoon voi ostaa osia... Käytetty, tarvike ja marmori. Kesto ja hinta mahdollisesti vaihtelee samassa järjestyksessä.

            Viskossa muistaakseni kierteet väärin päin ja rupeli viskossa neljällä kympillä kiini.

            Tankissa jokin huohotin putki tukossa.
            Last edited by GOOFY; 01-02-2014, 13:47.
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Originally posted by jr66 View Post
              Termarin kopassa ecun lämpöanturi paskana, antaa tietoa että kone aina kuuma :think Miten käynnistyy kylmänä ?
              Lisäksi kannattaa katsoa johtosarjan kunto, imusarjan alla on liitos jossa suuttiem ja lämpöanturien johdot yhtyvät moottorin johtosarjaan.

              Ei ole lainkaan harvinaista että tuo liitos olisi hapettunut pilalle.

              Korjaus voi pahimmillaan on laaja, olen joskus joutunut vaihtamaan 20Cm johdon pätkät moottorin johtosarjaan ja uusimaan kokonaan suuttimien ja lämpöantureiden sarjan.
              Olli.

              Comment

              • Jomi-
                Newbiemmer
                • Nov 2009
                • 6
                • Seinäjoki

                Originally posted by Rocla View Post
                Lisäksi kannattaa katsoa johtosarjan kunto, imusarjan alla on liitos jossa suuttiem ja lämpöanturien johdot yhtyvät moottorin johtosarjaan.

                Ei ole lainkaan harvinaista että tuo liitos olisi hapettunut pilalle.

                Korjaus voi pahimmillaan on laaja, olen joskus joutunut vaihtamaan 20Cm johdon pätkät moottorin johtosarjaan ja uusimaan kokonaan suuttimien ja lämpöantureiden sarjan.
                Selvä! Yritetääs näillä seuraavaksi!

                Comment

                • Jomi-
                  Newbiemmer
                  • Nov 2009
                  • 6
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Termarin kopassa ecun lämpöanturi paskana, antaa tietoa että kone aina kuuma :think Miten käynnistyy kylmänä ?
                  Originally posted by Jomi- View Post
                  Kylmällä pyörähtää ihan hyvin käyntiin PAITSI, jos pääsee avain lipsahtamaan pois starttaus-asennosta eikä ekalla pyöräytyksellä hörähdä käyntiin niin siitä seuraa taas -> kauheaa "sahausta".. Tuo unohtuikin mainita. Sekä , kun ei sillä normaali pyörähdyksellä lähdekkään käyntiin vaan alkaa sahaus niin sitten se lupaa ja lupaa ja lupaa ja SATTUMANVARAISESTI hörähtää hiljalleen käyntiin(tai ei):think. Mutta aina seuraa sitten se muutaman minuuttin odottelu vielä aluksi tyhjäkäynnillä..
                  Originally posted by Rocla View Post
                  Lisäksi kannattaa katsoa johtosarjan kunto, imusarjan alla on liitos jossa suuttiem ja lämpöanturien johdot yhtyvät moottorin johtosarjaan.

                  Ei ole lainkaan harvinaista että tuo liitos olisi hapettunut pilalle.

                  Korjaus voi pahimmillaan on laaja, olen joskus joutunut vaihtamaan 20Cm johdon pätkät moottorin johtosarjaan ja uusimaan kokonaan suuttimien ja lämpöantureiden sarjan.
                  Originally posted by Jomi- View Post
                  Selvä! Yritetääs näillä seuraavaksi!
                  Noniin. Liittimet ei olleet hapettuneet kun läpi kävin. Oli joku tainnut ennen jo niitä putsailla:think. Sitten anturit: näistäkin on paljon puhuttu, mutta ei itsellä uponnut takaraivoon asti eli pun. anturi ilmeisesti moot.lämpötilä, kun vaan yksi pinninen(?) ja sininen taas 2-pinninen niin varmaan ecu:n(?) Kuitenkin "käyntivian" ollessa päällä ei käynnissä tapahtunut muutoksia vaikka milempia antureita käytin irti? :think

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Originally posted by Jomi- View Post
                    Noniin. Liittimet ei olleet hapettuneet kun läpi kävin. Oli joku tainnut ennen jo niitä putsailla:think. Sitten anturit: näistäkin on paljon puhuttu, mutta ei itsellä uponnut takaraivoon asti eli pun. anturi ilmeisesti moot.lämpötilä, kun vaan yksi pinninen(?) ja sininen taas 2-pinninen niin varmaan ecu:n(?) Kuitenkin "käyntivian" ollessa päällä ei käynnissä tapahtunut muutoksia vaikka milempia antureita käytin irti? :think
                    No nuilla tutkimustuloksilla vaihtaisin sen sinisen anturin seuraavaksi.

                    Eikä kyllä maksakkaan juuri mitään tarvikkeena.

                    EDIT: juuri oikein, se 1 napainen on mittarille ja 2 napainen on ECU:lle ja molemmat mittaavat jäähdytysnesteen lämpöä.
                    Olli.

                    Comment

                    • Tonzza95
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2013
                      • 49
                      • Forssa

                      Originally posted by GOOFY View Post
                      Kyllä sinä tiiät mistä autoon voi ostaa osia... Käytetty, tarvike ja marmori. Kesto ja hinta mahdollisesti vaihtelee samassa järjestyksessä.

                      Viskossa muistaakseni kierteet väärin päin ja rupeli viskossa neljällä kympillä kiini.

                      Tankissa jokin huohotin putki tukossa.
                      Joo kiitos, onse hyvä kun täältä tulee melkein joka vikaan heti vastaus, kun itellä ei hirveästi tota tietoa vielä ole

                      mutta tämmönen kai sopii m40 moottoriin? Ainaki samalta näyttäisi.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16364
                        • Asikkala

                        Originally posted by Tonzza95 View Post
                        Joo kiitos, onse hyvä kun täältä tulee melkein joka vikaan heti vastaus, kun itellä ei hirveästi tota tietoa vielä ole

                        mutta tämmönen kai sopii m40 moottoriin? Ainaki samalta näyttäisi.
                        http://www.ebay.com/itm/VISCOKUPPLUN...item540422ea4d
                        Kyllä sopii.

                        Comment

                        • Osmis
                          Moderator
                          • May 2006
                          • 5271
                          • Lieksa, Middle of Nowhere

                          Joutuuko e30 316 -88vm koppaan laittamaan absit jos tuon 90hv m10:in tilalle laittas m42 moottorin? Jos verrokkina pitää esim. 320 koppaa?
                          Sawo-Karjala - connection

                          @osmis_garage

                          Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                          Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                          Comment

                          • juBz
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 580
                            • Espoo

                            Meneekö m40:ssä öljyn imukanava öljypohjan tiivisteen läpi? Eli tiivisteen ollessa rikki imisi ilmaa pumpulle ja paineet olisivat heikot?
                            F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
                            E30 318i - 88 Alpinweiss II

                            Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

                            Comment

                            • Miku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 2624
                              • Kajaani

                              Originally posted by Osmis View Post
                              Joutuuko e30 316 -88vm koppaan laittamaan absit jos tuon 90hv m10:in tilalle laittas m42 moottorin? Jos verrokkina pitää esim. 320 koppaa?
                              Eihän se 320 tehoraja riitä tolle m42.
                              TEAM "Peli Menetetty"
                              Nyt:
                              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                              E30 320i 2d m20b27 tic project
                              E38 728ia
                              E46 316i sedan
                              Ex:
                              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                              Comment

                              • Osmis
                                Moderator
                                • May 2006
                                • 5271
                                • Lieksa, Middle of Nowhere

                                Originally posted by Miku View Post
                                Eihän se 320 tehoraja riitä tolle m42.
                                No joo, onhan tuossa m20:ssä 5-7 kw eroa. Eipä tullu taas loppuunasti mietittyä.

                                Eli vaatii levyt ja absit? Koppa on ensirekisteröity 00.00.88?
                                Sawo-Karjala - connection

                                @osmis_garage

                                Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                                Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎