e30 -86 cabrio, m20b20 l-jet koneen tilalle m20b25 motronic, mistä löytyis tälläiseen swappiin joku sähkökaavio johtojen isoon liittimeen?? vai meneekö suoraan?? :think
Siis jos vaihdat b25 myötä myös koneen johtosarjan niin eihän siinä muuta kun pyöreä liitin kiinni ja kovaa ajua Mahdollisesti joku johto startille ja/tai laturille.
Käännäppä kansi ykk:hon. Niin huomaat että hyvin siellä on varaa
Eli jos kaikki on suunnilleen vakiota niin kosketusvaaraa ei todellakaan ole
B20 ja b23 identtiset kannet.
minkä numeroinen kansi? Eli siinä imusarjan puolella on iso numero sarja.
äh niimpä,ei toi pää toimi enää vähillä yö unilla...merkintä 1277731
Onko tuhoontuomittu idea vetää plastidip:llä kromiset ikkunakehykset mustiksi? Ei ole kyseisestä tuotteesta mitään kokemusta että pysyykö ko tavara listoissa kiinni?
Onko tuhoontuomittu idea vetää plastidip:llä kromiset ikkunakehykset mustiksi? Ei ole kyseisestä tuotteesta mitään kokemusta että pysyykö ko tavara listoissa kiinni?
Hiekkapuhallus ja mattamustaa kilikolia päälle. Pysyy.
Nonii elikkäs kipeästi kokeneempien harrastajien apua tarviisin. Hyvin mahdollisesti olisin hankkimassa e30 325i:tä, josta on purettu moottori ja sen ohjauslaitteet ja vaihdelaatikko. M20B25 moottorihan noissa kaikissa e30 kolmekaksvitosissa on mutta kysymys kuuluukin että onko niissä moottoreissa eroja tuon vanhemman ja uudemman mallin välillä? Entäs vaihteistolla? Ja sopiiko 525:en M20B25 moottori ja vaihteisto sähköosineen E30:een? Eli pitäisikö moottorin ja vaihteiston ehdottomasti olla facelift-mallista vai käyvätkö muutkin?
BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen
Nonii elikkäs kipeästi kokeneempien harrastajien apua tarviisin. Hyvin mahdollisesti olisin hankkimassa e30 325i:tä, josta on purettu moottori ja sen ohjauslaitteet ja vaihdelaatikko. M20B25 moottorihan noissa kaikissa e30 kolmekaksvitosissa on mutta kysymys kuuluukin että onko niissä moottoreissa eroja tuon vanhemman ja uudemman mallin välillä? Entäs vaihteistolla? Ja sopiiko 525:en M20B25 moottori ja vaihteisto sähköosineen E30:een? Eli pitäisikö moottorin ja vaihteiston ehdottomasti olla facelift-mallista vai käyvätkö muutkin?
Kyllähän noi kaikinpuolin täysin samanlaiset moottorit ja laatikot on mutta vaan eri korimalleissa ja käyvät minun tietääkseni ristiin,mahdollisia eroja voi olla kyllä pieniä mm. koneenkorvat,öljypohja.
Mutta kyllä tuosta 525 saat moottorin nypättyä siihen 325 koppaan.
Kyllähän noi kaikinpuolin täysin samanlaiset moottorit ja laatikot on mutta vaan eri korimalleissa ja käyvät minun tietääkseni ristiin,mahdollisia eroja voi olla kyllä pieniä mm. koneenkorvat,öljypohja.
Mutta kyllä tuosta 525 saat moottorin nypättyä siihen 325 koppaan.
Vaikka mitä pientä pitää muutta erilaiseksi, mutta kyllähän se sinne menee.
Esim. e34 korista otettessa koneenkorvat, ilmamäärämittarin kumiputki, ilmasuodatin, osa vesiletkuista, johtosarjojen pituudet ovat sellaisia kohtia mitä ainakin pitää muuttaa jollain tapaa tai vaihtaa oikean malliseksi.
Eli käy, mutta pikku näpräystä riittää.
Vähemmällä pääsee jos laittaa e30 moottorin, mutta jos kori ja moottori ovat eri ikäisiä niin taas pitää jotain johtoja ja letkuja yms muokkailla.
Vaikka mitä pientä pitää muutta erilaiseksi, mutta kyllähän se sinne menee.
Esim. e34 korista otettessa koneenkorvat, ilmamäärämittarin kumiputki, ilmasuodatin, osa vesiletkuista, johtosarjojen pituudet ovat sellaisia kohtia mitä ainakin pitää muuttaa jollain tapaa tai vaihtaa oikean malliseksi.
Eli käy, mutta pikku näpräystä riittää.
Vähemmällä pääsee jos laittaa e30 moottorin, mutta jos kori ja moottori ovat eri ikäisiä niin taas pitää jotain johtoja ja letkuja yms muokkailla.
Juu no mulla ei mitään käytännön kokemusta tollasesta swapista ni kävi vaan jotain mielessä mitä vois olla
Mutta pääasia että joku vielä osasi täydentää
Kiitoksia neuvoista! Tosiaan autosta kun on purettu kaikki moottorinohjausyksiköt ja sähköt konehuoneesta pois niin varmaan helpommalla pääsisi kun tuollaisen e30:ssa olleen moottorin laittaisi.
BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen
Siis jos vaihdat b25 myötä myös koneen johtosarjan niin eihän siinä muuta kun pyöreä liitin kiinni ja kovaa ajua Mahdollisesti joku johto startille ja/tai laturille.
Kysyn nyt sitte täältä jos jollai ois ollu sama ongelma.
Eli pari päivää sitten sytty jäähytinnesteen merkkivalo, lisäsin nestettä ja sen jälkeen kun auto kävi paikallaan niin lämpömittari näytti lämpöjen olevan 3/4 (ennen ku nesteet oli kadonnu pysy puolessa). Kun lähti ajamaan lämmöt laski alle puolenvälin ja alkoi puhaltaa lämmintä/kuumaa. Sitten koitin ilmata kun lämmöt alko olla useemman kerran jo lähellä punarajaa. Sain ilmattua ja lämmöt pysy puolessa noin 15 minuuttia jonka jälkeen lähdin ajamaan, ajoin pari kilometriä ja lämmöt alko ajossa nousta ja risteyksessä heitti punaselle, ajoin sivuun ja sammutin, ja nestettähän tuli pihalle reippaasti paisarista/sen läheisyydestä. Avasin korkin ja katsoin että nestettä on ja laitoin käyntiin. Paikallaan taas se 3/4 ja aika viileä ilmaa, kun antaa kierroksia nii mittari laskee alle puolen ja tulee kuumaa/lämmintä. Ja vielä viimeisenä kun koitin ilmata ja nostin sen jälkeen kierroksia lämmöt alko yhtäkkiä nousta eikä laskea ja jääkylmää puhalsi. Onko järjestelmässä vielä ilmaa vaikka ilmakuplia ei tule vai mikähän on?
Kysyn nyt sitte täältä jos jollai ois ollu sama ongelma.
Eli pari päivää sitten sytty jäähytinnesteen merkkivalo, lisäsin nestettä ja sen jälkeen kun auto kävi paikallaan niin lämpömittari näytti lämpöjen olevan 3/4 (ennen ku nesteet oli kadonnu pysy puolessa). Kun lähti ajamaan lämmöt laski alle puolenvälin ja alkoi puhaltaa lämmintä/kuumaa. Sitten koitin ilmata kun lämmöt alko olla useemman kerran jo lähellä punarajaa. Sain ilmattua ja lämmöt pysy puolessa noin 15 minuuttia jonka jälkeen lähdin ajamaan, ajoin pari kilometriä ja lämmöt alko ajossa nousta ja risteyksessä heitti punaselle, ajoin sivuun ja sammutin, ja nestettähän tuli pihalle reippaasti paisarista/sen läheisyydestä. Avasin korkin ja katsoin että nestettä on ja laitoin käyntiin. Paikallaan taas se 3/4 ja aika viileä ilmaa, kun antaa kierroksia nii mittari laskee alle puolen ja tulee kuumaa/lämmintä. Ja vielä viimeisenä kun koitin ilmata ja nostin sen jälkeen kierroksia lämmöt alko yhtäkkiä nousta eikä laskea ja jääkylmää puhalsi. Onko järjestelmässä vielä ilmaa vaikka ilmakuplia ei tule vai mikähän on?
Kertoisitko ystävällisesti että mikä kone siinä autossa on ?
Comment