Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    Originally posted by marjatsalo.15 View Post
    e30 -86 cabrio, m20b20 l-jet koneen tilalle m20b25 motronic, mistä löytyis tälläiseen swappiin joku sähkökaavio johtojen isoon liittimeen?? vai meneekö suoraan?? :think
    Siis jos vaihdat b25 myötä myös koneen johtosarjan niin eihän siinä muuta kun pyöreä liitin kiinni ja kovaa ajua Mahdollisesti joku johto startille ja/tai laturille.
    E39 ja E91

    Comment

    • Jarsse
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1520
      • Kymenlaakso

      Originally posted by pekka_hirvonen View Post
      Käännäppä kansi ykk:hon. Niin huomaat että hyvin siellä on varaa
      Eli jos kaikki on suunnilleen vakiota niin kosketusvaaraa ei todellakaan ole
      B20 ja b23 identtiset kannet.

      minkä numeroinen kansi? Eli siinä imusarjan puolella on iso numero sarja.
      äh niimpä,ei toi pää toimi enää vähillä yö unilla...merkintä 1277731
      E91 325xi vm07
      E60 530xd vm06 stage X

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16503
        • Asikkala

        Originally posted by mehtojarvi View Post
        äh niimpä,ei toi pää toimi enää vähillä yö unilla...merkintä 1277731
        Lonkalta b20/b23 l-jet kansi, Pekka kertoo kohta tarkemmin. 35/42 mm. venttiilit ?

        Comment

        • Bemssi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 868
          • Kerkkoo

          M40-> m42

          M40 päivitys m42, e36 kone eikä ole ajonestoa. Löytyykö johdotukseen kaavoja tai konkareita?

          Comment

          • Jylppy--
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 476
            • MME/JKL

            lämmönsäätö vaijeri apukuskin jalkotilassa ylös vai alas päin holkkia että viima ei pääse enään niin hyvin sisään...
            e30 318iS"UFE"
            e30 327 TIC "AVO"
            e30 325i "AVO"

            -MME connection-
            -Btcf absolutistit team-

            Comment

            • Dark angel
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 358
              • Tornio

              Ikkunalistat

              Onko tuhoontuomittu idea vetää plastidip:llä kromiset ikkunakehykset mustiksi? Ei ole kyseisestä tuotteesta mitään kokemusta että pysyykö ko tavara listoissa kiinni?
              e30 m50b25 -86

              Toyota Carina E -95

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                Originally posted by Dark angel View Post
                Onko tuhoontuomittu idea vetää plastidip:llä kromiset ikkunakehykset mustiksi? Ei ole kyseisestä tuotteesta mitään kokemusta että pysyykö ko tavara listoissa kiinni?
                Hiekkapuhallus ja mattamustaa kilikolia päälle. Pysyy.
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • niiksu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2014
                  • 961
                  • KPO/HKI

                  Nonii elikkäs kipeästi kokeneempien harrastajien apua tarviisin. Hyvin mahdollisesti olisin hankkimassa e30 325i:tä, josta on purettu moottori ja sen ohjauslaitteet ja vaihdelaatikko. M20B25 moottorihan noissa kaikissa e30 kolmekaksvitosissa on mutta kysymys kuuluukin että onko niissä moottoreissa eroja tuon vanhemman ja uudemman mallin välillä? Entäs vaihteistolla? Ja sopiiko 525:en M20B25 moottori ja vaihteisto sähköosineen E30:een? Eli pitäisikö moottorin ja vaihteiston ehdottomasti olla facelift-mallista vai käyvätkö muutkin?
                  BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                  BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                  Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

                  Comment

                  • Nicepro
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2009
                    • 459
                    • Lahti,Finland

                    Originally posted by niiksu View Post
                    Nonii elikkäs kipeästi kokeneempien harrastajien apua tarviisin. Hyvin mahdollisesti olisin hankkimassa e30 325i:tä, josta on purettu moottori ja sen ohjauslaitteet ja vaihdelaatikko. M20B25 moottorihan noissa kaikissa e30 kolmekaksvitosissa on mutta kysymys kuuluukin että onko niissä moottoreissa eroja tuon vanhemman ja uudemman mallin välillä? Entäs vaihteistolla? Ja sopiiko 525:en M20B25 moottori ja vaihteisto sähköosineen E30:een? Eli pitäisikö moottorin ja vaihteiston ehdottomasti olla facelift-mallista vai käyvätkö muutkin?
                    Kyllähän noi kaikinpuolin täysin samanlaiset moottorit ja laatikot on mutta vaan eri korimalleissa ja käyvät minun tietääkseni ristiin,mahdollisia eroja voi olla kyllä pieniä mm. koneenkorvat,öljypohja.
                    Mutta kyllä tuosta 525 saat moottorin nypättyä siihen 325 koppaan.

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Originally posted by Nicepro View Post
                      Kyllähän noi kaikinpuolin täysin samanlaiset moottorit ja laatikot on mutta vaan eri korimalleissa ja käyvät minun tietääkseni ristiin,mahdollisia eroja voi olla kyllä pieniä mm. koneenkorvat,öljypohja.
                      Mutta kyllä tuosta 525 saat moottorin nypättyä siihen 325 koppaan.
                      Vaikka mitä pientä pitää muutta erilaiseksi, mutta kyllähän se sinne menee.

                      Esim. e34 korista otettessa koneenkorvat, ilmamäärämittarin kumiputki, ilmasuodatin, osa vesiletkuista, johtosarjojen pituudet ovat sellaisia kohtia mitä ainakin pitää muuttaa jollain tapaa tai vaihtaa oikean malliseksi.

                      Eli käy, mutta pikku näpräystä riittää.

                      Vähemmällä pääsee jos laittaa e30 moottorin, mutta jos kori ja moottori ovat eri ikäisiä niin taas pitää jotain johtoja ja letkuja yms muokkailla.
                      Olli.

                      Comment

                      • Nicepro
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2009
                        • 459
                        • Lahti,Finland

                        Originally posted by Rocla View Post
                        Vaikka mitä pientä pitää muutta erilaiseksi, mutta kyllähän se sinne menee.

                        Esim. e34 korista otettessa koneenkorvat, ilmamäärämittarin kumiputki, ilmasuodatin, osa vesiletkuista, johtosarjojen pituudet ovat sellaisia kohtia mitä ainakin pitää muuttaa jollain tapaa tai vaihtaa oikean malliseksi.

                        Eli käy, mutta pikku näpräystä riittää.

                        Vähemmällä pääsee jos laittaa e30 moottorin, mutta jos kori ja moottori ovat eri ikäisiä niin taas pitää jotain johtoja ja letkuja yms muokkailla.
                        Juu no mulla ei mitään käytännön kokemusta tollasesta swapista ni kävi vaan jotain mielessä mitä vois olla
                        Mutta pääasia että joku vielä osasi täydentää

                        Comment

                        • niiksu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2014
                          • 961
                          • KPO/HKI

                          Kiitoksia neuvoista! Tosiaan autosta kun on purettu kaikki moottorinohjausyksiköt ja sähköt konehuoneesta pois niin varmaan helpommalla pääsisi kun tuollaisen e30:ssa olleen moottorin laittaisi.
                          BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                          BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                          Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

                          Comment

                          • marjatsalo.15
                            BTCF Member
                            • Oct 2011
                            • 623
                            • Siuntio

                            Originally posted by Harri G View Post
                            Siis jos vaihdat b25 myötä myös koneen johtosarjan niin eihän siinä muuta kun pyöreä liitin kiinni ja kovaa ajua Mahdollisesti joku johto startille ja/tai laturille.
                            jees täytyypä toivoa että sopii suoraan
                            -e30 cabriolet m20b25 -86
                            -e30 2d m50b25 turbo -85
                            -e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
                            -e36 325i sedan -94
                            -e90 320d -06

                            http://instagram.com/jmarjatsalo/

                            Comment

                            • jamiii
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2013
                              • 48
                              • Kaustinen

                              Kysyn nyt sitte täältä jos jollai ois ollu sama ongelma.
                              Eli pari päivää sitten sytty jäähytinnesteen merkkivalo, lisäsin nestettä ja sen jälkeen kun auto kävi paikallaan niin lämpömittari näytti lämpöjen olevan 3/4 (ennen ku nesteet oli kadonnu pysy puolessa). Kun lähti ajamaan lämmöt laski alle puolenvälin ja alkoi puhaltaa lämmintä/kuumaa. Sitten koitin ilmata kun lämmöt alko olla useemman kerran jo lähellä punarajaa. Sain ilmattua ja lämmöt pysy puolessa noin 15 minuuttia jonka jälkeen lähdin ajamaan, ajoin pari kilometriä ja lämmöt alko ajossa nousta ja risteyksessä heitti punaselle, ajoin sivuun ja sammutin, ja nestettähän tuli pihalle reippaasti paisarista/sen läheisyydestä. Avasin korkin ja katsoin että nestettä on ja laitoin käyntiin. Paikallaan taas se 3/4 ja aika viileä ilmaa, kun antaa kierroksia nii mittari laskee alle puolen ja tulee kuumaa/lämmintä. Ja vielä viimeisenä kun koitin ilmata ja nostin sen jälkeen kierroksia lämmöt alko yhtäkkiä nousta eikä laskea ja jääkylmää puhalsi. Onko järjestelmässä vielä ilmaa vaikka ilmakuplia ei tule vai mikähän on?

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16503
                                • Asikkala

                                Originally posted by jamiii View Post
                                Kysyn nyt sitte täältä jos jollai ois ollu sama ongelma.
                                Eli pari päivää sitten sytty jäähytinnesteen merkkivalo, lisäsin nestettä ja sen jälkeen kun auto kävi paikallaan niin lämpömittari näytti lämpöjen olevan 3/4 (ennen ku nesteet oli kadonnu pysy puolessa). Kun lähti ajamaan lämmöt laski alle puolenvälin ja alkoi puhaltaa lämmintä/kuumaa. Sitten koitin ilmata kun lämmöt alko olla useemman kerran jo lähellä punarajaa. Sain ilmattua ja lämmöt pysy puolessa noin 15 minuuttia jonka jälkeen lähdin ajamaan, ajoin pari kilometriä ja lämmöt alko ajossa nousta ja risteyksessä heitti punaselle, ajoin sivuun ja sammutin, ja nestettähän tuli pihalle reippaasti paisarista/sen läheisyydestä. Avasin korkin ja katsoin että nestettä on ja laitoin käyntiin. Paikallaan taas se 3/4 ja aika viileä ilmaa, kun antaa kierroksia nii mittari laskee alle puolen ja tulee kuumaa/lämmintä. Ja vielä viimeisenä kun koitin ilmata ja nostin sen jälkeen kierroksia lämmöt alko yhtäkkiä nousta eikä laskea ja jääkylmää puhalsi. Onko järjestelmässä vielä ilmaa vaikka ilmakuplia ei tule vai mikähän on?
                                Kertoisitko ystävällisesti että mikä kone siinä autossa on ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎