mittari nousee reippaasti yli puolenvälin. mutta menee sit takas normi keskiasentoon myöäs ajamisen aikana jos se pumppu lähtee pääle et tulee lämmintä sisälle kylmän sijaan.
Ei se KVP aiheuta lämpöjen nousua. Ei taida olla edes tehdasvaruste. Onko niissä liemissä pakkaskestävyys OK?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Ei se KVP aiheuta lämpöjen nousua. Ei taida olla edes tehdasvaruste. Onko niissä liemissä pakkaskestävyys OK?
pakkaskestävyys -30 ja kyl tuolt se kvp löyty koska heiluttelin/liikuttelin sitä siinä hetken jos oli joku kontakti häiriö ja ei ollu päälä sen takia. tosin hetikun liikuttelin/heiluttelin sitä ja menin vähäsen painaa kaasua autoon ni rupes tulee lämmintä ilmaa ja lämmöt laski suth paljon. sit se taas alko vetää kylmää ilmaa ja rupes lämmöt nousee. mut katotaa ny vaihdatan sen kvp:n ja ne anturit. jos ei auta ni sit pitää miettiä lisää.
ja en jaksais uskoa et vesipumppu ois mitenkään rikki kun siitä ei ole tosiaan kauheen pitkäaika kun se on vaihdettu. (toki aika paska tuuri sais olla et se ois rikki oikeesti ja siitä kaikki johtuis) ja kansiki korjattiin sillon samalla.
sit tässä on joulukuu ajettu uudel kaasaril weber 32/34 dtml ja lämmöis ei ole mitään ongelmia ollu. lämmöt jopa paremmat kun koskaan. koska se teki tuota vanhalla kaasarilla vähäsen ni oletin et johtu pierburgist se kylmänilman tuleminen sisälle ja mittari vähän nous. nyt se nousee paljo reippaammin et alkaa huolestuttaa.
mutta selitin myös nämä samat asiat sille bemari äijälle oliko se ny kankaanpään bemun huolto tos lähel riihimäkeä. ja selitin ihan et kun tulee kylmää ilmaa ni lämmöt nousee ja kun lämmintä ni laskee etc etc. ni hän oli kovasti sitä mielt et toi kvp aiheuttaa sitä. vaikka kuulostaiski vähän oudolle.
tosin tässä tuli mieleen yks juttu viel. 2kk sitten vaihdettii uus syyläri kun vanha vuoti. huoltomies sano et "ei voi syyläriä ilmata" kun ei löydy sitä ilmausruuvia moottorist. käski "ajamalla" ajaa ne ilmat pois. voisko siel sittenki olla ilmaa mikä aiheuttaa tuota?
näytti kyl sillon et ilmat tuli kyl aika hyvin ulos kun tein mitä se äijä käski siitä huollost.
Meleko pätevä korjaaja ollu jos ei löydä ilmaus ruuvia m10 syyläristä;-) siinä päällä on ihan riittävän iso "ilmaus ruuvi". Imusarjassa on ruuvi jonka kautta voi ilmailla mutta tuosta kyllä tulee kaikki ilmat pihalle kun kierrättää jonku aikaa syylärin korkki auki ja ajaa vielä varmistukseksi auton silleen että keula on korkeammalla.
Kuinka pienellä siinä on tyhjäkäynti? Jos kerran paremmin kiertää kun painaa kaasua..
Tarkasta se vesiventtiilin toiminta. Jos kvp ei pyöri niin silloin on myös venttiili kiinni ja sisälle tulee kylmää ilmaa ja moottorin lämpötila nousee hieman kun sitä ei puhalleta sisälle.
Aukeaako termostaatti ja onko se 80 vai 85 asteinen vai mikä? Paikallaan käydessä mittari voi mennä puolenvälin yli seuraavalle viivalle ennen kuin termostaatti aukeaa.
Onko kaasari ja sytytys oikeissa säädöissä? Nämähän ei vaikuta kvp ja vesi venttiiliin mutta koneen lämpöihin kyllä.
Meleko pätevä korjaaja ollu jos ei löydä ilmaus ruuvia m10 syyläristä;-) siinä päällä on ihan riittävän iso "ilmaus ruuvi". Imusarjassa on ruuvi jonka kautta voi ilmailla mutta tuosta kyllä tulee kaikki ilmat pihalle kun kierrättää jonku aikaa syylärin korkki auki ja ajaa vielä varmistukseksi auton silleen että keula on korkeammalla.
Kuinka pienellä siinä on tyhjäkäynti? Jos kerran paremmin kiertää kun painaa kaasua..
Tarkasta se vesiventtiilin toiminta. Jos kvp ei pyöri niin silloin on myös venttiili kiinni ja sisälle tulee kylmää ilmaa ja moottorin lämpötila nousee hieman kun sitä ei puhalleta sisälle.
Aukeaako termostaatti ja onko se 80 vai 85 asteinen vai mikä? Paikallaan käydessä mittari voi mennä puolenvälin yli seuraavalle viivalle ennen kuin termostaatti aukeaa.
Onko kaasari ja sytytys oikeissa säädöissä? Nämähän ei vaikuta kvp ja vesi venttiiliin mutta koneen lämpöihin kyllä.
tyhjäkäynti on aika suth tarpeeks isolla. kuten sanoin tos ei ollu mitään ongelmaa joulukuussa tol uudel kaasaril tyhjäkäynti paljo parempi kun vanhal kaasaril ja lämmöt oli täysin ok sillon. ei noussu koskaan edes yli puolenvälin missään vaihees vaikka ajo motarilla. ja se kaasun painaminen ei aina auta siihen "kylmän" ilman ongelmaan. tos eilen kaasutin aika roimasti ja koko ajan tuli kylmää ilmaa ja mittari nous vaa korkeemalle lämmöis lopult en uskaltanu enempää ettei tapahdu mitään.
kaasaria ei oo viel ehditty mitenkään hienosäätää sen asennuksen jälkeen. broidin mielest käyntiääni on vähän erikoinen esim pakoputki röpöttää koko ajan ei tule savut "tasasesti" pitäs vissiin jollain eri suuttimil kokeilla jatkossa sen säätämist. et se weber on vaa suoraan kun tilasin sielt mistä aikoinaa ehdotit ni lykätty kiini vaa ja letku pistetty kiini. ja mitään ongelmaa ei ollu kun kuukauden ny ajellu sillä. paitti nyt kun alko tulee pakkaset :P hmm
termostaatist en tiedä muutakun sen että näytti huoltomiehen mukaan 2vuotta sit "uudelle" siitä et onko 80 vai 85 en tiedä tosin oletan että se toimii kun tässä on kyl tullu aika kylmänä kun kone ollu ni lämmintä suoraan sisälle sen kaasari vaihdon jälkeen.
nytkun taas miettiny tarkemmin ni auto on siis toiminu täydellisesti kun oli näit lämpösii ilmoja tol uudel kaasaril. etc vanhoil osil. ongelma alko ny heti kun tuli pakkaset
mut jooh auto ny seisoo parkkikses niinkauvan kunnes tulee se uus kvp palikka ja sit ajan sen nopeesti huoltoon sit pitäs noi muut hommat viel korjauttaa anturit ja kaasarin hienosäätö. en osaa itse kun tyhjäkäyntii säätää ruuvimeisselil :p
Eipä siinä kaasarissa ole muuta säätöä kuin tyhjäkäynti. Seos ruuvi löytyy tietenkin mutta eipä sitä kannata ruveta ilman mittausta pyöritteleen. Loput säädetään suuttimilla. Tyhjäkäynti suuttimet varmaan jotain 55-60 ja pääsuuttimet 110-130. Ilmat 150-200.
No johan nyt on ongelmia saada tuo M20B25 kone kannatinkumien kohdalle
Onko kellään mitään vinkkejä millä keinolla saisi menemään kiinnikkeiden kohdalle eikä jäisi n.5cm liian eteen ? Ja käytössä on moottorinosturi
No johan nyt on ongelmia saada tuo M20B25 kone kannatinkumien kohdalle
Onko kellään mitään vinkkejä millä keinolla saisi menemään kiinnikkeiden kohdalle eikä jäisi n.5cm liian eteen ? Ja käytössä on moottorinosturi
Mikä siellä ahistaa? Laitatko laatikon kanssa vai ilman? Ei kait tuossa pitäisi olla mitään ongelmia... jos laatikko paikallaan korissa niin koittaa vaan suorassa linjassa nytkytellä se kone kiinni laatikkoon.
Onko kone siitä lähtösin? Että on oikeat koneenkorvat?
Mikä siellä ahistaa? Laitatko laatikon kanssa vai ilman? Ei kait tuossa pitäisi olla mitään ongelmia... jos laatikko paikallaan korissa niin koittaa vaan suorassa linjassa nytkytellä se kone kiinni laatikkoon.
Onko kone siitä lähtösin? Että on oikeat koneenkorvat?
Kone on otettu E30 325 mallista joten pitäis olla bolt-on ja laatikon kanssa menossa kiinni eikä mistään näyttäis ottavan kiinni :o Ei vaan mene jostain syystä taaemmas
Kone on otettu E30 325 mallista joten pitäis olla bolt-on ja laatikon kanssa menossa kiinni eikä mistään näyttäis ottavan kiinni :o Ei vaan mene jostain syystä taaemmas
Ei sun varmaan auta kun kiertää joka paikka vielä läpi että kanittaako jostain.
Ootko siis tekemässä tekniikan vaihtoa nelisylinterisen tilalle? Joku tietäjä vois vielä varmistaa että olihan ne moottorikumien paikat samassa kohdassa nelipyttysen etuapurungossa? Muistelen että niissä ois jotain pientä eroa ollu apurungoissa mutta käsitykseksessä että käypäsiä keskenään kuitenkin tai voi olla että muistelen ihan huuhaa.
Ei sun varmaan auta kun kiertää joka paikka vielä läpi että kanittaako jostain.
Ootko siis tekemässä tekniikan vaihtoa nelisylinterisen tilalle? Joku tietäjä vois vielä varmistaa että olihan ne moottorikumien paikat samassa kohdassa nelipyttysen etuapurungossa? Muistelen että niissä ois jotain pientä eroa ollu apurungoissa mutta käsitykseksessä että käypäsiä keskenään kuitenkin tai voi olla että muistelen ihan huuhaa.
Onko sulla kardaania siellä vielä paikallaan?
Joo M40B18 tilalle tuo M20B25 ja ei ole kardaani kiinni.
Tuo kumien paikka varmaan järkevin vaihtoehto mut pitäneen vielä tarkistaa kanittaako mistään
Kysellääs vähä jeesii taas. Vaihdoin tossa toisen alakerran ja kannen. Imuventtiilit vuoti edellisessä kannessa. No uus mosa keulille ja taas pelaa koeajolla nykimättä. Jäähty ja lähdin ajaa uudestaan nii pikkuhiljaa rupes esiintymään sama nykiminen. Rupee menee usko tuoho autoon. Eli m10b18 kaasari kyseessä. Voiko jakaja olla syypää tuohon? Kun sivuttais ja pysty välystä tuntuu olevan. Tulpan johdot,pyöriä, kansi vaihdettu. Toinen alakerta ja kansi(ohjurit,nokka,venat ja keinut uusittu) auttakaa et saa tuon rykimisen syyn löydettyä. :think
Kysellääs vähä jeesii taas. Vaihdoin tossa toisen alakerran ja kannen. Imuventtiilit vuoti edellisessä kannessa. No uus mosa keulille ja taas pelaa koeajolla nykimättä. Jäähty ja lähdin ajaa uudestaan nii pikkuhiljaa rupes esiintymään sama nykiminen. Rupee menee usko tuoho autoon. Eli m10b18 kaasari kyseessä. Voiko jakaja olla syypää tuohon? Kun sivuttais ja pysty välystä tuntuu olevan. Tulpan johdot,pyöriä, kansi vaihdettu. Toinen alakerta ja kansi(ohjurit,nokka,venat ja keinut uusittu) auttakaa et saa tuon rykimisen syyn löydettyä. :think
Onko kaasari edelleen sama?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
On. Mutta se on pois suljettu aiheuttamaan moista. 3kpl eri kaasareita kokeiltu. Jossain luki täl foorumilla että poistanu nykimisen isontamalla esisuutinta? Tarkoittaa mitä?
Comment