Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Mulla on kaksi sarjaa suuttimia jotka on ulkomitoiltaan ja liittimiltä samanlaiset kuin M10B18L:ssä vakiona. Käykö ne kiinni S14 suutinpaikkoihin ja bensatukkiin vai meneekö ruutatkin uusiksi?
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Syntinen
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 50
      • Liperi/Ylämylly

      Kellää kokemusta 92 oktaanisesta bensan soveltavuudesta e30 m40b16 koneella varustettuun bemmiin? Ei luulis olevan vaarallista jos sitä tankkais sinne tankkiin
      "What doesn't kill you, makes you stronger"

      Words to live by

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3410
        • Kotka

        Originally posted by Syntinen View Post
        Kellää kokemusta 92 oktaanisesta bensan soveltavuudesta e30 m40b16 koneella varustettuun bemmiin? Ei luulis olevan vaarallista jos sitä tankkais sinne tankkiin
        Kokemusta ei oo mutta onhan tuossa nakutuksen riski.
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16503
          • Asikkala

          Originally posted by Syntinen View Post
          Kellää kokemusta 92 oktaanisesta bensan soveltavuudesta e30 m40b16 koneella varustettuun bemmiin? Ei luulis olevan vaarallista jos sitä tankkais sinne tankkiin
          Mitäs e30 ohjekirja sanoo oktaanivaatimuksesta ? 91 ? En ole kotona joten en pääse nyt katsomaan, siellä olisi kirja mikä sis. myös m40-koneiset.

          Comment

          • Niksu^^
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 70
            • Kouvola/Luumäki

            Originally posted by Syntinen View Post
            Kellää kokemusta 92 oktaanisesta bensan soveltavuudesta e30 m40b16 koneella varustettuun bemmiin? Ei luulis olevan vaarallista jos sitä tankkais sinne tankkiin
            Joku kymppitonni tullut ajeltua 92 oktaanisella eikä mitään ongelmaa!

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              Originally posted by jr66 View Post
              Mitäs e30 ohjekirja sanoo oktaanivaatimuksesta ? 91 ? En ole kotona joten en pääse nyt katsomaan, siellä olisi kirja mikä sis. myös m40-koneiset.
              Noinhan se ohjekirja sanoo "Minimioktaanivaatimus vähintään ROZ 91" Eli ysikakkosta vaan tankkiin ja kovaa ajoa.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • bmw89
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 569
                • Ulvila

                Originally posted by Garash View Post
                Kokeiltu myös toisella sylinterillä niin ei eroa, ei ole abseja. Ja on polettu poljinta ihan vee itutukseen asti. Pitäskö tuntua sormeen paine sylinterissä kun polkee jarrua? Takajarrujen putken kohdalla tuntuu mutta etusissa ei muuta kun erittäin pieni imu. Mie romahan.
                eikai ole etujarru satulat väärillä puolin siis oikee ja vasen?
                näin ollen ilmausruuvit on alapuolella ja ei varmasti ilmaannu
                -E30 "316i"

                ex. e46 328i,

                Comment

                • Garash
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 526
                  • Joensuu

                  Originally posted by bmw89 View Post
                  eikai ole etujarru satulat väärillä puolin siis oikee ja vasen?
                  näin ollen ilmausruuvit on alapuolella ja ei varmasti ilmaannu
                  Tuokin mahdollisuus on poissuljettu, eli ovat siis oikein päin ilmausruuvit yläpuolella.
                  E30 325iA
                  E30 325i m-tech 2
                  E91 320d

                  Comment

                  • Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

                    Originally posted by Garash View Post
                    Minkähän takia etujarrut ei ilmaannu? Ei tule painetta ollenkaan, takajarrut ilmaantuu normaalisti. Kyseessä e21 tehostin josta tappia lyhennetty ja e30 jarrusylinteri:think
                    Itsellä oli viime keväänä samaa ongelmaa mutta takajarrujen kanssa. Takana ei tapahtunut yhtään mitään, vaikka nipat auki polki jarrua niin ei tullu nestettä eikä ilmaa. Loppujen lopuksi tippakannulla pumppasin jarrunestettä nipasta säiliölle päin ihan tolkuttomasti ja yhtäkkiä ne sit toimikin täydellisesti. Tuota ei oikein kukaan käsittänyt sillon mikä siinä oli.

                    Itsellä tosin oli absit.
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                    Comment

                    • Maza
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 4321
                      • Kannus/Kokkola

                      E30 faceliftin tankissahan ei ole sitä ulkopuolista puoliskoja yhdistävää väliputkea. Millä periaatteella tuossa tankissa tuo kuskinpuoli tyhjenee ?

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by Maza View Post
                        E30 faceliftin tankissahan ei ole sitä ulkopuolista puoliskoja yhdistävää väliputkea. Millä periaatteella tuossa tankissa tuo kuskinpuoli tyhjenee ?
                        Paluulinja paineensäätimeltä tulee tankin kylkeen kuskinpuolelle. Tankissa on kuskinpuolella putken pää, joka jatkuu kuskinpuoleisen tankin pohjalle (melkein pohjassa kiinni) ja nousee sieltä yläkautta apparin puolelle. Kuskinpuolella siinä putkessa on alapuolella pieniä reikiä, joiden kautta tulee imu ja bensa siirtyy apparin puolelle. Oliko riittävän epäselvästi kerrottu
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • Maza
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 4321
                          • Kannus/Kokkola

                          Originally posted by T3 View Post
                          Paluulinja paineensäätimeltä tulee tankin kylkeen kuskinpuolelle. Tankissa on kuskinpuolella putken pää, joka jatkuu kuskinpuoleisen tankin pohjalle (melkein pohjassa kiinni) ja nousee sieltä yläkautta apparin puolelle. Kuskinpuolella siinä putkessa on alapuolella pieniä reikiä, joiden kautta tulee imu ja bensa siirtyy apparin puolelle. Oliko riittävän epäselvästi kerrottu
                          Jotain tollasta epäilinki. Kuskinpuoli siis ei tyhjene mikäli jättää vakiopaluun käyttämättä. Suunnitelmat uusiks.

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Originally posted by Maza View Post
                            Jotain tollasta epäilinki. Kuskinpuoli siis ei tyhjene mikäli jättää vakiopaluun käyttämättä. Suunnitelmat uusiks.
                            Tjaah, sitä en ole miettiny, tyhjeneekö kuskinpuoli, jos vakiopaluun jättää käyttämättä. Se putkihan jatkuu siis apparin puolelle ja putken pään voi nähdä, kun kurkistaa sieltä pumpun/anturin reiästä. Tuleeko pelkällä pumpulla siihen riitävästi imua, epäilen. Mutta voithan sä kokeilla ja kertoa sit toimiiko Koko kapistus on senverran mielenkiintoinen, että pitäis vaan jaksaa aukaista yks tankki (ruosteinen) ja tutkia koko toimintaperiaate kunnolla.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • Tonzza95
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2013
                              • 49
                              • Forssa

                              Originally posted by Tonzza95 View Post
                              Joo ton tankin huohotuksen kanssa tarttis vielä apua.

                              Eli vaihettiin tossa bensatankki, kaveri otti letkut irti ja laitto takas, kuulemma samanlailla mutta ittee kyllä vähän epäilyttää.

                              Tässä on tuo uudemman mallin tankki, eli ei ole tota väliputkee tankin välissä.

                              Eli mitenkä näiden letkujen kuuluis mennä, itsellä nyt näin:

                              1. letku tankin katosta (sisempi paikka) bemsapumpulle --> siitä jonkun pienen mötikän (en tiedä nimee) kautta sisimmälle bensaputkelle

                              2. letku lähtee tankin katosta (ulompi paikka) uloimmalla bensaputkelle

                              3. letku tankin seinämästä --> keskimmäiselle bensaputkelle

                              Ja tässä vielä miten nuo letkut on laitettu tankin päällä: http://aijaa.com/zBqHrU
                              Viittiskö joku vilkasta että miten nää menee siinä tankin vieressä?

                              Comment

                              • Dre-
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2013
                                • 237
                                • Lahti

                                Apua kaivattais!

                                Alkaa nyt neuvot loppumaan tuon auton käyntiin saamisessa kun pumpulle vaan ei tule volttia enempää jännitettä starttaus asennossa releellä tai ilman Ja tämähän oli E30 316i johon tekniikanvaihto M20B25. Sähköt on korissa alkuperäiset ja moottorissa E34 facelift mallin.
                                Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                                ///

                                Ex.
                                E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                                E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                                E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                                E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                                E39 530D (M57D30) Individual 490
                                F10 520D (B47D20) Jatoba
                                E30 316i (M20B25) Schwartz
                                F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎