Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uniiq
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2012
    • 333
    • Vantaa

    Originally posted by Silvister View Post
    Kokemuksia noist Lamin x tummennus kalvoista? Onko helppo homma asentaa ja hintansa arvoiset?
    Hyvää tavaraa on, ainoa miinus on kallis hinta.
    BMW harrastuksena jo vuodesta 2012

    Comment

    • Laikkanen
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 38
      • Oulainen

      Missähän vika kun vm91 325i ei anna lukea vikakoodeja ollenkaan?. Koitettu paikallisella huoltamolla, INPALLA ja semmosella käsikapulalla. Erroria vaan tulee sama millä vehkeellä yrittää.
      -e61 530 DÖÖ (käyttis)

      e36 328i (jäärata)

      Comment

      • Playpig
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 889
        • Iisalmi

        Sigun auton etuikkunat alkaneet temppuilemaan. Eli kun oven avaa, niin ikkunan kuuluisi laskea sen sentin-kaks ja oven sulkiessa nousta tiivisteeseen. Eipä laske kuskinovessa normaalitilanteessa, mutta kun lukkomekanismin laittaa ovesta kiinni käsin ja avaa kahvasta, niin jo toimii. Onko se mikrokytkin oven sisältä vaan kaput, vai voiko tämän ongelman ratkaista jotenkin säätämällä? "Rajojen" opetusta koitettu mutta ei auttanut.
        Nyt: E39 530DA Touring -98

        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

        Comment

        • Oli
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 69
          • Vantaa

          Kellään faktatietoa käykö kaatuvat takapenkit suoraan autoon, jossa ei ole kaatuvia takapenkkejä? Sedan siis kyseessä ja sisustaa päivittämässä nahkaiseksi.
          Keskins are the German Rotas.
          E36 323i

          Comment

          • Lamaro
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 117
            • Kokemäki

            Originally posted by Oli View Post
            Kellään faktatietoa käykö kaatuvat takapenkit suoraan autoon, jossa ei ole kaatuvia takapenkkejä? Sedan siis kyseessä ja sisustaa päivittämässä nahkaiseksi.
            Eivät käy. Jos ei ole kaatuvia penkkejä niin selkänojan takana on peltiä, mitä taas kaatuvissa ei ole. Menee siis todella vaikeaksi.

            Comment

            • Jonbeam
              Bimmer Rookie
              • Jan 2013
              • 65
              • Unknown

              Ehtoota.

              Olisi pyörään tulossa vaihdossa mahdollisesti 323i A coupe, jolla ajettu n. 260tkm, vuosimallia -96.

              Kannattaako tuota huolia, onko kone ja loota miten lujaa tekoa? Matkaa tulisi n. 400km suuntaansa sitä noutamaan, joten mietityttää auton todellinen kunto..

              Ja jos joku haluaa vaivautua, niin voin privalla laittaa nettiauton ilmotukseen linkin, tänne en viitsi postata. Olisin todella kiitollinen
              Last edited by Jonbeam; 15-06-2014, 16:59.
              e46 320d pre-FL -01 Touring

              Comment

              • Gemmi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 3355
                • Espoo

                Aivan täysin siittä kiinni miten huollettu ja pidetty, mut jos huollettua ajallaan niin suht kestäviä moottoreita. Kai pyysit kunnon kuvat joka kulmasta autoa?, Helmoissa tunkinpaikat aika herkkiä ruostuun.

                Comment

                • Oli
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2012
                  • 69
                  • Vantaa

                  Originally posted by Lamaro View Post
                  Eivät käy. Jos ei ole kaatuvia penkkejä niin selkänojan takana on peltiä, mitä taas kaatuvissa ei ole. Menee siis todella vaikeaksi.
                  Tiedän että takana on peltiä, eikä tarkoitus olekaan lähteä sitä poistamaan. Tuossa kun takapenkin purkasin omasta ei-kippaavasta, niin aloin pohtimaan saisko sitä kippaava mitenkään kiinni. Omistan kyllä myös auton kippaavilla penkeillä, mutta se auto on Suomessa, joten en nyt pääse itse vertailemaan.

                  Mitään hyötyähän noista kippaavista penkeistä ei sen pellin takia ole, mutta jos ne käyvät lähes "suoraan", niin se helpottaisi sisustan löytämistä. Se kun on jo valmiiksi tarpeeksi vaikeaa, niin vaatii kyllä melkoisen tuurin, että sattuisi löytymään vielä suoraan kippaamattomalla takapenkillä.

                  Tuo kippaamaton selkänojahan on kiinni niistä ylänurkista ja kippaavassa taas niihin kiinnikkeisiin tulee ne "kulmapalat". Istuinosan takana alhaalla näyttäisi olevan paikat joiden ajattelin mahdollisesti olen kippaavien penkkien "saranoita" tms. varten?

                  Ylhäältähän nuo kippaavat penkit lukittuvat näihin. Äskein löytyi tällainen eli ilmeiseti no ylälukitukset saa jotenkin jälkiasennettua? Mutta mites nuo kippaavat nyt sitten ovat alhaalta kiinni?
                  Keskins are the German Rotas.
                  E36 323i

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16460
                    • Asikkala

                    Originally posted by Jonbeam View Post
                    Ehtoota.

                    Olisi pyörään tulossa vaihdossa mahdollisesti 323i A coupe, jolla ajettu n. 260tkm, vuosimallia -96.

                    Kannattaako tuota huolia, onko kone ja loota miten lujaa tekoa? Matkaa tulisi n. 400km suuntaansa sitä noutamaan, joten mietityttää auton todellinen kunto..

                    Ja jos joku haluaa vaivautua, niin voin privalla laittaa nettiauton ilmotukseen linkin, tänne en viitsi postata. Olisin todella kiitollinen
                    Yhtä paljon täytyy tutkia kuntoa kuin muissakin 18 v. ikäisissä autoissa.

                    Loppuun ajettu kuten tuon ikäiset tyttölapsetkin.

                    Comment

                    • Jezzep
                      Newbiemmer
                      • Aug 2013
                      • 12
                      • Lohja

                      Morjes!

                      Tällästa lähtisin kyselee, että mikä mahtaisi olla vialla autossa eli BMW e36 325i M50B25 vanos. Auto lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja lämpösenä eli jos vaikka käy kaupassa tai jollain muulla pikkuasialla. No sittenpä ilmenee vika, kun auto seisoo ajon jälkeen 30min -2h niin autoa joutuu sahaamaan jonkin aikaa että hörähtää käyntiin :think jos joku viisas nyt osais neuvoa avutonta

                      Ja sellasia osia on vaihdettu kun kampiakselin asentotunnistin, nokka- akselin asentotunnistin, lambda anturi, lämpötilatunnistin joka mittaa siis ohjainlaitteelle sitä koneen lämpötilaa. mistähän vikaa lähtis ettimään seuraavaksi?

                      Ei auta vaikka rämppää virtoja edestakaisin ennen käynnistystä. Kaasun pumppaaminen ei myöskään.
                      BMW huoltoliikkeessäkin oon käyny ottaa vikakoodeja ja ei tuu mitää vikakoodia.

                      Myöskin olen pähkäilly että jokin nakuttaa/naputtaa koneessa kun kone on lämmin voiko tämä liittyä tähän käynnistys ongelmaan? BMW huollossa sanoivat että vanos pitää ääntä?

                      En nyt tiedä onko tämä oikea paikka kysellä tällästä, mutta auttakaa ny pliis
                      F22 M240i 2017
                      E93 335i 2007
                      E92 335d 2008
                      E36 325 coupe 1992
                      E36 318is coupe 1995

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        Originally posted by Laikkanen View Post
                        Missähän vika kun vm91 325i ei anna lukea vikakoodeja ollenkaan?. Koitettu paikallisella huoltamolla, INPALLA ja semmosella käsikapulalla. Erroria vaan tulee sama millä vehkeellä yrittää.
                        vääränlaiset lukuvehkeet. Nuo vanhemmat vaatii ads piuhaa tai icomia
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          Originally posted by Jezzep View Post
                          Morjes!

                          Tällästa lähtisin kyselee, että mikä mahtaisi olla vialla autossa eli BMW e36 325i M50B25 vanos. Auto lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja lämpösenä eli jos vaikka käy kaupassa tai jollain muulla pikkuasialla. No sittenpä ilmenee vika, kun auto seisoo ajon jälkeen 30min -2h niin autoa joutuu sahaamaan jonkin aikaa että hörähtää käyntiin :think jos joku viisas nyt osais neuvoa avutonta

                          Ja sellasia osia on vaihdettu kun kampiakselin asentotunnistin, nokka- akselin asentotunnistin, lambda anturi, lämpötilatunnistin joka mittaa siis ohjainlaitteelle sitä koneen lämpötilaa. mistähän vikaa lähtis ettimään seuraavaksi?

                          Ei auta vaikka rämppää virtoja edestakaisin ennen käynnistystä. Kaasun pumppaaminen ei myöskään.
                          BMW huoltoliikkeessäkin oon käyny ottaa vikakoodeja ja ei tuu mitää vikakoodia.

                          Myöskin olen pähkäilly että jokin nakuttaa/naputtaa koneessa kun kone on lämmin voiko tämä liittyä tähän käynnistys ongelmaan? BMW huollossa sanoivat että vanos pitää ääntä?

                          En nyt tiedä onko tämä oikea paikka kysellä tällästä, mutta auttakaa ny pliis
                          suuttimet vuotaa. Huollatat ne tai etit ehyet käytetyt.
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • Jezzep
                            Newbiemmer
                            • Aug 2013
                            • 12
                            • Lohja

                            Originally posted by Kissvesala View Post
                            suuttimet vuotaa. Huollatat ne tai etit ehyet käytetyt.
                            Okei eli siis ihan suuttimet pitäs uusia? eikös niihin myydä ihan vaan O-rengastiiviste sarjojakin? Onko jotai muita mahdollisia tekijöitä mitkä vaikuttaa käynnistysvikaan vielä?:think
                            F22 M240i 2017
                            E93 335i 2007
                            E92 335d 2008
                            E36 325 coupe 1992
                            E36 318is coupe 1995

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              Originally posted by Jezzep View Post
                              Okei eli siis ihan suuttimet pitäs uusia? eikös niihin myydä ihan vaan O-rengastiiviste sarjojakin? Onko jotai muita mahdollisia tekijöitä mitkä vaikuttaa käynnistysvikaan vielä?:think
                              Siis ne o renkaat on suuttimen rungon ja imusarjan reijän tiiviinä pitämiseen. Tuo pitkä startti lämpimällä koneella johtuu että itsessään se suutin päästää bensaa männän päälle ja siitä johtuen siis saa lämpimänä liikaa kakkua käynnistyksessä. Ei auta o renkaat suuttimen falskaukseen millään tavalla. Yleinen vika tuo on. Ja kyllä kait ne voi tieten itekki huoltaa jos vaan vehkeet löytyy. Paineilmalla ja vesiämpärillä ne on ainaki helppo testata.

                              Edit. Kaasu pohjassa startatessa saattaa lähtä vähä helpommin käyntiin. Saa ilmaa enemmän.
                              Last edited by Kissvesala; 16-06-2014, 02:33.
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              • Jezzep
                                Newbiemmer
                                • Aug 2013
                                • 12
                                • Lohja

                                Originally posted by Kissvesala View Post
                                Siis ne o renkaat on suuttimen rungon ja imusarjan reijän tiiviinä pitämiseen. Tuo pitkä startti lämpimällä koneella johtuu että itsessään se suutin päästää bensaa männän päälle ja siitä johtuen siis saa lämpimänä liikaa kakkua käynnistyksessä. Ei auta o renkaat suuttimen falskaukseen millään tavalla. Yleinen vika tuo on. Ja kyllä kait ne voi tieten itekki huoltaa jos vaan vehkeet löytyy. Paineilmalla ja vesiämpärillä ne on ainaki helppo testata.

                                Edit. Kaasu pohjassa startatessa saattaa lähtä vähä helpommin käyntiin. Saa ilmaa enemmän.
                                Nii juu ni kerkeekö se sitte pidemmän seisottamisen jälkee se bensa haihtua sieltä männän päältä ni lähtee helpommin taas vai? ja siis suutin lopettaa sen vuotamisen sit hetken jälkeen ku ei oo käynnissä?
                                F22 M240i 2017
                                E93 335i 2007
                                E92 335d 2008
                                E36 325 coupe 1992
                                E36 318is coupe 1995

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎