Mitäs mahtais olla e36 vikana kun toimi ensin kunnolla, sammutin auton ja viiden minuutin päästä käynnistin auton, kuului psuf ja kierrokset alkoivat seilaamaan ja auto sammui. Otin ilmamassamittarin piuhan irti, sen kiinni ollessa ei toiminut ollenkaan. Auto alkoi käymään vajailla, ja pätkimään. Putkesta tuli kipinää kun yritti ajaa. Ohjaustehostin toimii normaalisti, mutta jarrutehostin katosi kokonaan. Ehdin ottaa muutaman puolan pois ja tulpat uivat öljyssä. Huomenna katson loput puolat ja tulpat. Osaisiko kukaan auttaa?
Mitäs mahtais olla e36 vikana kun toimi ensin kunnolla, sammutin auton ja viiden minuutin päästä käynnistin auton, kuului psuf ja kierrokset alkoivat seilaamaan ja auto sammui. Otin ilmamassamittarin piuhan irti, sen kiinni ollessa ei toiminut ollenkaan. Auto alkoi käymään vajailla, ja pätkimään. Putkesta tuli kipinää kun yritti ajaa. Ohjaustehostin toimii normaalisti, mutta jarrutehostin katosi kokonaan. Ehdin ottaa muutaman puolan pois ja tulpat uivat öljyssä. Huomenna katson loput puolat ja tulpat. Osaisiko kukaan auttaa?
Olisko jarrutehostimen sisällä oleva kalvo rikki ja päästää ilmaa koneeseen?
Olisko jarrutehostimen sisällä oleva kalvo rikki ja päästää ilmaa koneeseen?
Onko iso homma vaihtaa/tarkistaa tuon kyseisen kalvon kunto? Maksaakohan paljon jos joutuu uusimaan? Itselle tullut mieleen, että kansipahvi olisi mennyt (kansirempasta vain 25tkm, autolla ajettu 270tkm) tai kampuran tai nokka-akselin asentoantureista jompi kumpi tai molemmat ovat Kaput, sillä minulla meni laturin hihnan kiristysrulla palasiksi samana päivänä aikaisemmin joka sinkoili koneen ulkopuolella hetken (saattanut osua antureihin). Uuden vaihdettuani ehdin ajaa noin tunnin ja noin 4 starttausta ennen kun alkoi pätkimään ja käymään vajailla. Eikös tuo kampiakselin asentotunnistin vaikuta myös sytytykseen eli jos se on ns "puolkuollut" niin alkaa käymään vajailla ja pukkaa savua ulos putkesta, sekä öljystää tulpat? Puolat olivat kaikki kunnossa ja kipinääkin pitäisi jokaisen pytyn saada. Toivottavasti ei mäntävikaa olisi... Autohan siis on 320i vm -93, vanoksella M50B20
Hommaa linssi/projektoriumpiot.
Omaani hommasin Boschin umpiot H1:llä ja paljon fiksumman näköiset ja niihin sitten päivitin vielä xenonit+smd enkelit.
Katso moottorin maadoitus kaapelin kunto. En muista onko useita mutta ainakin pakosarjan alapuolella runkopalkkiin tulee kiinni. Käytä vaikka varmuuden vuoksi irti ja laita uudelleen kiinni.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Ihan vaan nyppäämällä, tai vaikka kangottaa jollain. Toinen vaihtoehto raottaa konepellin sisäpuolella olevaa eristettä ja pökätä jollain. Kantsii muistaa et sielä on letkut ettei nypi letkuineen niitä sieltä innostuneena..
Ensimmäisessä kuvassa on kaksi anturia, jotka ilmeisesti tunnistavat konepellin aukiolon. Osaako, joku kertoa mikä tarkoitus on kahdella anturilla ja mihin näistä menee tieto?
Seuraavassa kuvassa tulee tuollainen letkunpätkä tuolta iskarintolpan ja ilmanputsarinkotelon välistä, jossa on päässä jonkinlainen mekanismi, ei ole ennen tullut vastaan. Osaako joku kertoa tämän tarkoituksen?
Comment