Koneena M50B25 ilman vanosta ja ongelmana käyntihäiriö.
Kylmällä koneella vaihteen vaihtaessa kierrokset nousee 100-250 ja
lämpimällä koneella liikkelle lähdettäessä pitää antaa kaasua, ettei sammu.
Pari päivää sitten huomasin, että kiihdyttäessä ihan pientä kuristusta välillä.
Ja kuuluuko moottorijarrutuksessa putkesta kuulua röpötystä..?
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by COOL View PostTuli hylky katsastuksessa...auto siis 328 vuodelta 95..
co 0,67 yli 2000krs 0,83
Hc183 yli 2000krs 60
Lambda 0,99
Co2 14,30 yli 2000krs 14,10
O2 0,73 yli2000krs 0,45
Kattina on uusi catcon 3" keraamimen..
Kysymys kuuluukin että vaikuttaaki lambda vialta..? Tulpat hommaan heti huomenna ja imuvuotoja en ole löytänyt paitsi parissa tulpan kolossa oli hieman öljyä.
Leave a comment:
-
vikakoodit luettu
Originally posted by kaapeli76 View PostAuton kun laittaa kylmänä käymään käy normisti aluksi heti kun lämpiää kierrokset nousee itsellään noin 1600 ja parin sekunnin välein tippuu alas. Letkut kävin läpi ja irrotin tyhjäkäyntimoottorin johdon. Ei vaikutusta sit purin sen pois ja putsasin kunnolla ongelma tuntu pahenevan kierrokset nousee vielä ylemmäs noin 2500-3000 ja sieltä tippuillee sekunnin -3 sek välein alas... Helvata
Leave a comment:
-
m50b25 tyhjäkäyntimoottori
Auton kun laittaa kylmänä käymään käy normisti aluksi heti kun lämpiää kierrokset nousee itsellään noin 1600 ja parin sekunnin välein tippuu alas. Letkut kävin läpi ja irrotin tyhjäkäyntimoottorin johdon. Ei vaikutusta sit purin sen pois ja putsasin kunnolla ongelma tuntu pahenevan kierrokset nousee vielä ylemmäs noin 2500-3000 ja sieltä tippuillee sekunnin -3 sek välein alas... Helvata
Leave a comment:
-
Kyllä ne yllättävän paljon vaikuttaa. Vähän toki riippuu mistä roikkkuu. Monesti saattaa kone käydä oikein nätisti, mutta päästöt on pielessä. Mutta taas huonosti käyvä kone voi mennäkkin päästöistä läpi. Mut jos sulla on esim. katti huonossa kunnossa, lamdat alkaa olla väsyneet ja vielä imuvuoto kaupanpäälle, niin ei varmasti mene päästöistä läpi, vaikka muuten toimiskin ok. Näistä vioista se imuvuoto on kuitenkin se helpoin ja halvin korjata ja pelkästään sen korjaamisella päästään yleensä päästöistä läpi.
Leave a comment:
-
Kuinka suuri merkitys noilla imuvuodoilla oikeasti on M52 käynnille? Täällä imuvuotoja mainostetaan suurella äänellä todennäköisimmäksi ongelmien aiheuttajaksi, mutta omakohtainen kokemus opetti että pieni imuvuoto ei tee yhtään mitään koneelle. Ei ainakaan aiheuta esim. päästöjen takia katsastuksessa hylkyä.
Siis kaverin M52 oli jo hyvän aikaa lähtenyt välillä huonosti käyntiin , tyhjäkäynti ollut välillä yskivää ja ajon aikanakin nykimistä. Ihmettelin asiaa, kun auto oli mennyt juuri läpi katsastuksesta hyvillä päästöillä.
Muistin netistä lukeneeni, että näissä on imuvuotoja ja kurkkasin Bemun konetilaan. Kumihaitarissa oli todella iso repeämä, joten ajattelin että tämä oli tässä ja ruuvattiin uusi kumi tilalle. Mikään ei kuitenkaan muuttunut. Sama ajoittainen nykiminen ja jatkui.
Kampiakselin sensori paljastui lopulta syntipukiksi.
Leave a comment:
-
Originally posted by Playpig View PostÄkkiä tulkittuna putki vuotaa hieman jolloin voisi vääristää lambda-arvoa. Mutta jos vuoto on lambdojen jälkeen niin silloinhan sen ei pitäisi vaikuttaa...
Vaihda ainakin se venttiilikopan tiiviste ja kumitutit mutterien alle, jos tulpankoloissa ollut öljyä. Livedata lamboilta kertoisi lisää.
Leave a comment:
-
Originally posted by COOL View PostTuli hylky katsastuksessa...auto siis 328 vuodelta 95..
co 0,67 yli 2000krs 0,83
Hc183 yli 2000krs 60
Lambda 0,99
Co2 14,30 yli 2000krs 14,10
O2 0,73 yli2000krs 0,45
Kattina on uusi catcon 3" keraamimen..
Kysymys kuuluukin että vaikuttaaki lambda vialta..? Tulpat hommaan heti huomenna ja imuvuotoja en ole löytänyt paitsi parissa tulpan kolossa oli hieman öljyä.
Vaihda ainakin se venttiilikopan tiiviste ja kumitutit mutterien alle, jos tulpankoloissa ollut öljyä. Livedata lamboilta kertoisi lisää.
Leave a comment:
-
Tuli hylky katsastuksessa...auto siis 328 vuodelta 95..
co 0,67 yli 2000krs 0,83
Hc183 yli 2000krs 60
Lambda 0,99
Co2 14,30 yli 2000krs 14,10
O2 0,73 yli2000krs 0,45
Kattina on uusi catcon 3" keraamimen..
Kysymys kuuluukin että vaikuttaaki lambda vialta..? Tulpat hommaan heti huomenna ja imuvuotoja en ole löytänyt paitsi parissa tulpan kolossa oli hieman öljyä.
Leave a comment:
-
Originally posted by COOL View PostMistä löytyy vuoden 95 328:iin sopivat lambda-anturit..en oo ihan varma onko tuossa 95 mallissa m50 vai 52...vanoksen koppa on alumiinia...
Leave a comment:
-
Mistä löytyy vuoden 95 328:iin sopivat lambda-anturit..en oo ihan varma onko tuossa 95 mallissa m50 vai 52...vanoksen koppa on alumiinia...
Leave a comment:
Leave a comment: