Originally posted by jiipeeko
View Post
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tänään leimalla m52b25 antoi lukemat:
Tyhjäkäynnillä:
CO% 1,24
CO2 12,50
HC ppm 358
O2 0,30
Kierroksilla:
CO% 3,90
CO2 12,50
HC ppm 256
O2 0,10
Lambda 0,880
Voiko rikkinäinen lambda aiheuttaa noin rajut muutokset CO% ja HC arvoissa?
Vai kannattaisiko vikaa lähteä hakemaan jostain muualta?
Leave a comment:
-
Originally posted by Bimmerboij View PostKuuluko ton m50 3-napaisen tyhjäkäyntimoottorin täristä samalla tavalla ku vibraattorin ku laittaa virrat päälle. Ja otin sen irti ja vähän kun heiluttelee, niin sisuskalut heiluu eestaas. Kuuluuks tän tehäkki näi vai onks uuen hommaamine eessä?
Leave a comment:
-
Kuuluko ton m50 3-napaisen tyhjäkäyntimoottorin täristä samalla tavalla ku vibraattorin ku laittaa virrat päälle. Ja otin sen irti ja vähän kun heiluttelee, niin sisuskalut heiluu eestaas. Kuuluuks tän tehäkki näi vai onks uuen hommaamine eessä?
Leave a comment:
-
-94 +300tkm ajettu 325 ja "humputtaa" tyhjäkäynnillä, sekä kierrokset jää päälle vaihdetta vaihdettaessa noin 1s ajaksi=kierrokset nousee vajaa 500rpm kytkimen polkaisun jälkeen. Takaa kuullostaa ihan v8 koneiselta tuon humputuksen takia.Kulutus myös melko korkea, vähän vajaa 10l, vaikka 90% matka-ajoa.
Tulpat vaihdettu, imusarjan- ja kaasuläpän tiivisteet vaihdettu sekä pari kumiletkua, eli imuvuoto pois suljettu vaihtoehto. Ilmamassamittari puhdistettu, selvä ero käynnissä jos piuhan ottaa pois. Tyhjäkäyntimoottori myös puhdistettu. Johdon pois ottamisella loppuu tuo kierrosten päälle jääminen, mutta humputus jatkuu ja kulutus nousee ainakin kulutusmittarin mukaan vrt. piuha kiinni.
Leave a comment:
-
Originally posted by pwd83 View PostKopioin toisesta triidistä mun kyssärin tänne:
Tosiaan ongelmana tuollainen 200tkm ajettu M52b25 manuaali askilla. Pakokaasu haisee kuin seassa palaisi hivenen öljyä... Vedot todella hyvät. Ei tule sinistä putkesta. Käy äärettömän tasaisesti. Käynnistyy todella hyvin. Ei syö silmämääräisesti tikkua tutkimalla öljyä! Mutta tosiaan pakokaasu tuoksahtaa ölpälle.. voiko vika olla huohotuksessa? Kuinka paljon kuuluu käynti muuttua kun avaa öljykorkin? Ajattelin kokeilla forte käsittelyäOriginally posted by _nixu_ View PostSeparaattori ja huohotinletkut vaihtoon, samalla ku jumppaat sen imusarjanOriginally posted by pwd83 View PostJoomut haluaisin tietää että voiko olla syy siinä... En viritä väljää konetta
Leave a comment:
-
Separaattori ja huohotinletkut vaihtoon, samalla ku jumppaat sen imusarjan
Leave a comment:
-
Originally posted by JJT View PostImuvuotoa voi olla.
Tosiaan ongelmana tuollainen 200tkm ajettu M52b25 manuaali askilla. Pakokaasu haisee kuin seassa palaisi hivenen öljyä... Vedot todella hyvät. Ei tule sinistä putkesta. Käy äärettömän tasaisesti. Käynnistyy todella hyvin. Ei syö silmämääräisesti tikkua tutkimalla öljyä! Mutta tosiaan pakokaasu tuoksahtaa ölpälle.. voiko vika olla huohotuksessa? Kuinka paljon kuuluu käynti muuttua kun avaa öljykorkin? Ajattelin kokeilla forte käsittelyä
Leave a comment:
-
Originally posted by Magirus View PostOn se ilmeisesti rikki ollut mutta sitä en oikein ymmärrä että miksi se ei ole missään vaiheessa antanut vikakoodeja (paitsi tietysti sitten kun katkesi tuo lanka).. Nooh, jospa koittais kepillä jäätä ja ostais sitten käytetyn samanlaisen tilalle.. Jätänpä kohta koko mittarin välistä kun tuntuu autokin pelaavan paremmin kun koskaan aikasemminOriginally posted by Cell View PostOnko huohottimen letkut tarkastettu? Öljykorkin avaaminen pitää vaikuttaa käyntiin.
Leave a comment:
-
M52 päästöongelma täälläkin
hei,
mulla on päästöt olleet hyvät muiden paitsi lambdan osalta. Tässä päästölapun tiedot:
Moottori: M52B25
Joutokäynti:
700 rpm (saattoi olla oikeasti hieman alhaisempi vielä, oli vain alin asetettu arvo koneessa)
Lambda: 1,092
CO: 0,056 %
CO2: 14,58 %
HC: 88 ppm
O2: 2,06 %
COcor: 0,057 %
Korotettu joutokäynti, 2000+ rpm
2460 rpm
Lambda: 1,133 (!!!!)
CO: 0,050 %
CO2: 13,82 %
HC: 39 ppm
O2: 2,70 %
COcor: 0,054 %
Koneella oli ajettu lenkki ennen päästömittausta. Toiseen mittaukseen paikkasin putken reiän, mutta arvot eivät juuri muuttuneet juuri.
Mittasin tänään lambda-anturien antamia volttimääriä yleismittarilla imusarjan päältä, keltaisen piuhan ja maan väliltä. Arvot muuttuivat toisella lambdalla 0,04-0,4V välillä, toinen 0,00-0,4V.
Luin tältä foorumilta, että arvojen pitäisi muuttua välillä 0,1-1V, joten ovatko molemmat lambdat paskana?
Vai auttaako koneen ajaminen tulikuumaks vaikka masinolia tankissa myös lambda-arvoihin?
Imuputkista tarkastettu haitariputki, tyhjäkäyntimotille menevä ja tiivisteet maffin välistä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Nokkamuki View PostKoneena M50B25 ilman vanosta ja ongelmana käyntihäiriö.
Kylmällä koneella vaihteen vaihtaessa kierrokset nousee 100-250 ja
lämpimällä koneella liikkelle lähdettäessä pitää antaa kaasua, ettei sammu.
Pari päivää sitten huomasin, että kiihdyttäessä ihan pientä kuristusta välillä.
Ja kuuluuko moottorijarrutuksessa putkesta kuulua röpötystä..?
Leave a comment:
Leave a comment: