Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • deemu79
    replied
    Originally posted by Bimmer145 View Post
    Apuja kaivattas cäbin kans. Välillä lähtee lämpösenä huonosti käymään ja tehot hukassa, auton ku samuttaa ja starttaa uudestaan niin toimii taas normaalisti. Eli aina ku hetken seisoo niin ongelmat tulee. Kone m52b28, koodeja ei ole vielä luettu..

    Tarkastuslistaa:
    Sytytysosat; tulpat + "tulpanjohdot".

    Venttiilikopantiivisteet; Iso + pulttien ympärille tulevat "kumiprikat"--> Öljy pääsee tulpille + johdoille.

    Imuvuodot; letkut, kumitulpat + huohotin, jarrutehostajan letkut + kalvo, öljypohjasta öljytikulle tulevan putken puhdistus + öljytikun o-renkaat.

    Kampiakselin asentotunnistin; Tarvittaessa uusi oem.

    Bensapumppu; Bosch tai Siemens-VDO


    Edit.
    Juuri kävin itse leimalla; HC 40 ja aj.315tkm. paljon ajetuilla öljyillä ja 2 vuotiaalla ilmansuodattimella
    Last edited by deemu79; 26-04-2015, 09:47.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Kävin tänään vikakoodit lukemassa ja näytti lambdaa, vaikka juuri olen laittanut uuden boschin lamdan. Voiko johtua, kun joskus lambdan johto on korinpuolelta katkaistu /mennyt poikki ja liitetty kyllä hyvin tinaamalla ja kutistesukalla. Mikä tuon kuorettoman johdon idea on, joka kiertää lamban 4 johtoa? tuo ei ole nyt tällä hetkellä liitetty. Liekö joku häiriönpoistaja?
    Oon ollu siinä uskossa ja täältä lukenu ettei lambdan johtoja sais juottamalla jatkaa, syytä en muista tai muutenkaan teoriaa sen osalta tunne mutta joku enemmän tietävä korjatkoon:think

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Otsikon mukainen auto oirelee näin:
    kylmänä kaasu jää hieman päälle kun ajaa, lämpysenä ei katkaise syöttöä heti(näkee kulutusmittarista), kylmänä kun lähtee ajamaan niin parin kilometrin päästä tavallaan "korjaa" jotenkin, kun veto paranee pintakakaasulla. Sekä tyhjäkäyntii seilaa 600-700 ja auto hieman huojuu. Olisko ideoita? lambda vaihdettu, imm kokeiltu ehjää, imuvuodot tarkistettu..
    Kävin tänään vikakoodit lukemassa ja näytti lambdaa, vaikka juuri olen laittanut uuden boschin lamdan. Voiko johtua, kun joskus lambdan johto on korinpuolelta katkaistu /mennyt poikki ja liitetty kyllä hyvin tinaamalla ja kutistesukalla. Mikä tuon kuorettoman johdon idea on, joka kiertää lamban 4 johtoa? tuo ei ole nyt tällä hetkellä liitetty. Liekö joku häiriönpoistaja?

    Leave a comment:


  • Bimmer145
    replied
    Apuja kaivattas cäbin kans. Välillä lähtee lämpösenä huonosti käymään ja tehot hukassa, auton ku samuttaa ja starttaa uudestaan niin toimii taas normaalisti. Eli aina ku hetken seisoo niin ongelmat tulee. Kone m52b28, koodeja ei ole vielä luettu..
    Last edited by Bimmer145; 21-04-2015, 23:22.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Vanha katti, jota pitää lämmittää kunnolla? Eli kierrokset +4000rpm päästötestissä +2min tai niin kauan että lämpee kunnolla niin pitäis lähtee laskeen HC:n, sitte ku rupee laskeen niin kaasu pois ja lukemat ylös...omassaki e34 520i m50 taitaa olla HC:t jotain 200-300 luokkaa mutta tuolla konstilla ne asettuu alle satasen...
    20km Nastolasta Lahteen 3-4 vaihteella että kierrokset korkeella, konttorilla myös nostettu vielä kierroksia katsastajan toimesta
    että olisivat saaneet hyväksytyn tuloksen mutta eivät saaneet..:think Mutta kattia hän on meinannut jos vaihtaisi myös?

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tuo vedon korjaantuminern tuntuu olevan noin joka kolmannessa, varsinkin 318 is-malleissa ja oma 325i vanos sama juttu. Onko kaasuläpän as. tunnistin säädetty oikein/kunnossa ?
    Jaa, että säätö? Hmm. Mitenkäs tuo suoritetaan/ testataan ehjäksi?

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Sanooko nämä arvot suoraan kenellekkään mitään? M50b20 1991 e36

    Laitoin ystävättärelleni tuon etusivun listan ja alkavat käymään läpi mutta kysyn tässä samalla.
    Samoin laitoin vikakoodinluku topickkiin jos joku pystyisi koodeja lukemaan.
    Vanha katti, jota pitää lämmittää kunnolla? Eli kierrokset +4000rpm päästötestissä +2min tai niin kauan että lämpee kunnolla niin pitäis lähtee laskeen HC:n, sitte ku rupee laskeen niin kaasu pois ja lukemat ylös...omassaki e34 520i m50 taitaa olla HC:t jotain 200-300 luokkaa mutta tuolla konstilla ne asettuu alle satasen...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Otsikon mukainen auto oirelee näin:
    kylmänä kaasu jää hieman päälle kun ajaa, lämpysenä ei katkaise syöttöä heti(näkee kulutusmittarista), kylmänä kun lähtee ajamaan niin parin kilometrin päästä tavallaan "korjaa" jotenkin, kun veto paranee pintakakaasulla. Sekä tyhjäkäyntii seilaa 600-700 ja auto hieman huojuu. Olisko ideoita? lambda vaihdettu, imm kokeiltu ehjää, imuvuodot tarkistettu..
    Tuo vedon korjaantuminern tuntuu olevan noin joka kolmannessa, varsinkin 318 is-malleissa ja oma 325i vanos sama juttu. Onko kaasuläpän as. tunnistin säädetty oikein/kunnossa ?

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    e30 m50b25 NV

    Otsikon mukainen auto oirelee näin:
    kylmänä kaasu jää hieman päälle kun ajaa, lämpysenä ei katkaise syöttöä heti(näkee kulutusmittarista), kylmänä kun lähtee ajamaan niin parin kilometrin päästä tavallaan "korjaa" jotenkin, kun veto paranee pintakakaasulla. Sekä tyhjäkäyntii seilaa 600-700 ja auto hieman huojuu. Olisko ideoita? lambda vaihdettu, imm kokeiltu ehjää, imuvuodot tarkistettu..

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Sanooko nämä arvot suoraan kenellekkään mitään? M50b20 1991 e36

    Laitoin ystävättärelleni tuon etusivun listan ja alkavat käymään läpi mutta kysyn tässä samalla.
    Samoin laitoin vikakoodinluku topickkiin jos joku pystyisi koodeja lukemaan.

    Leave a comment:


  • Busch
    replied
    Originally posted by bemmi89 View Post
    Alkaa keinot loppua..ei mee päästöistä läpi.. ainaki hc ja co ovat korkella..

    Tulpat, puolat, imm, katti ja lambda vaihdettu..

    Imuvuodot katseltu ja letkuja käsissä pyöritelty eikä niissä vikaa näyttänyt olevan.
    Minulle tullessaan autossa ei ollut lambdaa ollenkaan eikä edes pakoputkessa paikkaa..

    Muuten auto pelaa hyvin, ajoittain ihan pientä tyhjäkäynnin heijjaamista.

    Olenko ymmärtänyt väärin vai onko näissä 2lambdaa, muistelisin vain näin jostain lukeneeni?
    Autoa käytetty vikakoodin luvussa eikä sieltäkään mitää löytynyt.

    Mitä tulisi arvonraatilaisille mieleen?
    Moottorin ohivuodot tai suuttimet vuotaa :think. Itse tarkistaisin noi seuraavaksi...

    Leave a comment:


  • Cuuca
    replied
    Originally posted by Playpig View Post
    Käynti muuttui 10 min seisomisen aikana hyvästä surkeaksi.



    Ajoin auton parkkiin, tasaisella alustalla ei pohjakosketuksia tai muutakaan outoa. Käyn kotona syömässä ja lähden takaisin. Heti startattua huomaan, että joku ei nyt ole kunnossa. Käynti on kovin epätasainen ja kuulostaa kuin putki vuotaisi, mutta kun se ei mihinkään ole ottanut kiinni. Keli oli kuiva ja mitään normaalista poikkeavaa ei tapahtunut. Voiko joku anturi kuolla yhen äkin ja aiheuttaa tällaisen

    Villejä arvauksia viasta? Aikaisintaan perjantain saatan päästä tutkimaan altapäin ja lukemaa koodeja.
    Hep! Mulla oli omassa 36 sama ongelma. Katoppas huvikses tulpat! Itellä oli menny tulppa mäsäksi. Myös kampiakselin asentotunnistin anturi aiheutti samanlaista oiretta itselläni.

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Käynti muuttui 10 min seisomisen aikana hyvästä surkeaksi.



    Ajoin auton parkkiin, tasaisella alustalla ei pohjakosketuksia tai muutakaan outoa. Käyn kotona syömässä ja lähden takaisin. Heti startattua huomaan, että joku ei nyt ole kunnossa. Käynti on kovin epätasainen ja kuulostaa kuin putki vuotaisi, mutta kun se ei mihinkään ole ottanut kiinni. Keli oli kuiva ja mitään normaalista poikkeavaa ei tapahtunut. Voiko joku anturi kuolla yhen äkin ja aiheuttaa tällaisen

    Villejä arvauksia viasta? Aikaisintaan perjantain saatan päästä tutkimaan altapäin ja lukemaa koodeja.

    Leave a comment:


  • Korker0
    replied
    Ei nyt oo ihan kutoskoneinen, mutta nelonen.
    318iS -94 eli m42b18 kone.
    Vaikuttaako imuvuoto CO pitoisuuteen kierroksilla?
    Oli öljytikku irronnut päästömittauksessa, tyhjäkäynnillä kuulosti kuin olisi käynyt 3 pytyllä..
    Jos ei se, niin mitähän seuraavaksi..

    Leave a comment:


  • bemmi89
    replied
    320i vanos -94

    Alkaa keinot loppua..ei mee päästöistä läpi.. ainaki hc ja co ovat korkella..

    Tulpat, puolat, imm, katti ja lambda vaihdettu..

    Imuvuodot katseltu ja letkuja käsissä pyöritelty eikä niissä vikaa näyttänyt olevan.
    Minulle tullessaan autossa ei ollut lambdaa ollenkaan eikä edes pakoputkessa paikkaa..

    Muuten auto pelaa hyvin, ajoittain ihan pientä tyhjäkäynnin heijjaamista.

    Olenko ymmärtänyt väärin vai onko näissä 2lambdaa, muistelisin vain näin jostain lukeneeni?
    Autoa käytetty vikakoodin luvussa eikä sieltäkään mitää löytynyt.

    Mitä tulisi arvonraatilaisille mieleen?

    Leave a comment:

Working...
X