Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BiltemaMotorWork
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2013
    • 460
    • Joensuu

    Originally posted by ilezki View Post
    Mitä tämä closed loop tarkoittaa?
    Lambdan mode kun auto käy tyhjäkäyntiä ilman kuormaa tai tasakaasulla ajettaessa.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
      Lambdan mode kun auto käy tyhjäkäyntiä ilman kuormaa tai tasakaasulla ajettaessa.
      Mikä siis tarkoittaa että moottorinohjaus siirtyy säätämään seoksia lambdan avulla

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        M52b28 huohottimen, vena ja imusarjan tiivisteiden vaihdon jälkeen lambda säädöt menee rikkaalle, asentaessa en laittanu puolikuuun kulmiin liimaa niin voiko vetää sieltä ilmaa. Öljy ei tule sieltä ainakaan ulos. Lisäksi imusarjassa on merkittävästi öljyä. Itse epäilisin uuden huohottimen viallisuutta.
        Suurin osa letkuista vaihdettu poislukien tankin huohotukselle menevä jonka totesin hyväksi.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1804
          • Lapua

          Originally posted by Scitso View Post
          M52b28 huohottimen, vena ja imusarjan tiivisteiden vaihdon jälkeen lambda säädöt menee rikkaalle, asentaessa en laittanu puolikuuun kulmiin liimaa niin voiko vetää sieltä ilmaa. Öljy ei tule sieltä ainakaan ulos. Lisäksi imusarjassa on merkittävästi öljyä. Itse epäilisin uuden huohottimen viallisuutta.
          Suurin osa letkuista vaihdettu poislukien tankin huohotukselle menevä jonka totesin hyväksi.
          Kerro ihmeessä jos keksit. Ite oon vaihtanut imupuolelle kaikki tiivisteet ja letkut uusiksi (en tankin huohotusletkua) ja lisäksi vielä öljytikun kokonaisuudessaan ja tuloksena on, että imusarjaan menee edelleen öljyä. Öljyä palaa 0,5l/1000km. M52B25 kyseessä. Joka vuosi menee kengittämällä päästöistä läpi.

          Eipä tuu enää muuta mieleen kuin hattu pois.
          E32 750i 11/89

          Comment

          • truibeli
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 188
            • btcf

            Kertokaapa mitä tuon sekasikiön kanssa kannattas tehä..:think
            Elikkä auto on E36 compacti,alunperin 1.7litranen dieseli.
            Konevikaisena ostin vuosia sitte,otin dieseli mosan keulilta pois ja tilalle tuli e36 m42b18,sehän ei sitten suoraan lähtenytkään käymään,mutta sillä hyppylankapatentilla startin sai pyörimään ja bensaa ja kipinääkin alko tulemaan ja homma oli sillä selevä.

            Nyt vuosia myöhemmin M42 tuli kansivikaa yms muuta remonttia ois vaatinut,niin keulille laitettiin tälläkertaa m43b18 moottori E36 avosta.1.8 mukana tuli ecu,muttei muuta ajonestohärpäkkeitä,auto starttaa,mutta kipinä ja bensa puuttuu,koska ecun sisäinen ajonesto.
            Eli kysymys nyt kuuluukin: Mikä tässä ois järkevin/helpoin tehä seuraavaksi🤔 Onko jollain mahdollista koodata tästä b18 ecusta ajonesto pois,vai pitääkö nyt jostain alkaa metsästämään ecu ja kaikki muut ajonestoon liittyvä,että tuon saa käyntiin.Kokeiltu m43b16 eculla,käyntiin lähtee muttei toimi oikein,eli tässä b18 ecussa siis se ajonesto nyt estää käynnistymisen..
            Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1804
              • Lapua

              Originally posted by truibeli View Post
              Kertokaapa mitä tuon sekasikiön kanssa kannattas tehä..:think
              Elikkä auto on E36 compacti,alunperin 1.7litranen dieseli.
              Konevikaisena ostin vuosia sitte,otin dieseli mosan keulilta pois ja tilalle tuli e36 m42b18,sehän ei sitten suoraan lähtenytkään käymään,mutta sillä hyppylankapatentilla startin sai pyörimään ja bensaa ja kipinääkin alko tulemaan ja homma oli sillä selevä.

              Nyt vuosia myöhemmin M42 tuli kansivikaa yms muuta remonttia ois vaatinut,niin keulille laitettiin tälläkertaa m43b18 moottori E36 avosta.1.8 mukana tuli ecu,muttei muuta ajonestohärpäkkeitä,auto starttaa,mutta kipinä ja bensa puuttuu,koska ecun sisäinen ajonesto.
              Eli kysymys nyt kuuluukin: Mikä tässä ois järkevin/helpoin tehä seuraavaksi🤔 Onko jollain mahdollista koodata tästä b18 ecusta ajonesto pois,vai pitääkö nyt jostain alkaa metsästämään ecu ja kaikki muut ajonestoon liittyvä,että tuon saa käyntiin.Kokeiltu m43b16 eculla,käyntiin lähtee muttei toimi oikein,eli tässä b18 ecussa siis se ajonesto nyt estää käynnistymisen..
              Muistaakseni nimimerkki Pazi88 saa poistettua ajoneston ECU:sta ja on muutenki melkonen velho noitten kanssa. Ota siihen yhteyttä.
              E32 750i 11/89

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎