Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemssi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 872
    • Kerkkoo

    Originally posted by jr66 View Post
    Tuo vedon korjaantuminern tuntuu olevan noin joka kolmannessa, varsinkin 318 is-malleissa ja oma 325i vanos sama juttu. Onko kaasuläpän as. tunnistin säädetty oikein/kunnossa ?
    Jaa, että säätö? Hmm. Mitenkäs tuo suoritetaan/ testataan ehjäksi?

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      Originally posted by Make H. View Post
      Vanha katti, jota pitää lämmittää kunnolla? Eli kierrokset +4000rpm päästötestissä +2min tai niin kauan että lämpee kunnolla niin pitäis lähtee laskeen HC:n, sitte ku rupee laskeen niin kaasu pois ja lukemat ylös...omassaki e34 520i m50 taitaa olla HC:t jotain 200-300 luokkaa mutta tuolla konstilla ne asettuu alle satasen...
      20km Nastolasta Lahteen 3-4 vaihteella että kierrokset korkeella, konttorilla myös nostettu vielä kierroksia katsastajan toimesta
      että olisivat saaneet hyväksytyn tuloksen mutta eivät saaneet..:think Mutta kattia hän on meinannut jos vaihtaisi myös?
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • Bimmer145
        BTCF Member
        • Jul 2014
        • 343
        • https://t.me/pump_upp

        Apuja kaivattas cäbin kans. Välillä lähtee lämpösenä huonosti käymään ja tehot hukassa, auton ku samuttaa ja starttaa uudestaan niin toimii taas normaalisti. Eli aina ku hetken seisoo niin ongelmat tulee. Kone m52b28, koodeja ei ole vielä luettu..
        Last edited by Bimmer145; 22-04-2015, 00:22.
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • Bemssi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 872
          • Kerkkoo

          Originally posted by Bemssi View Post
          Otsikon mukainen auto oirelee näin:
          kylmänä kaasu jää hieman päälle kun ajaa, lämpysenä ei katkaise syöttöä heti(näkee kulutusmittarista), kylmänä kun lähtee ajamaan niin parin kilometrin päästä tavallaan "korjaa" jotenkin, kun veto paranee pintakakaasulla. Sekä tyhjäkäyntii seilaa 600-700 ja auto hieman huojuu. Olisko ideoita? lambda vaihdettu, imm kokeiltu ehjää, imuvuodot tarkistettu..
          Kävin tänään vikakoodit lukemassa ja näytti lambdaa, vaikka juuri olen laittanut uuden boschin lamdan. Voiko johtua, kun joskus lambdan johto on korinpuolelta katkaistu /mennyt poikki ja liitetty kyllä hyvin tinaamalla ja kutistesukalla. Mikä tuon kuorettoman johdon idea on, joka kiertää lamban 4 johtoa? tuo ei ole nyt tällä hetkellä liitetty. Liekö joku häiriönpoistaja?

          Comment

          • Make H.
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1278
            • Kokkola

            Originally posted by Bemssi View Post
            Kävin tänään vikakoodit lukemassa ja näytti lambdaa, vaikka juuri olen laittanut uuden boschin lamdan. Voiko johtua, kun joskus lambdan johto on korinpuolelta katkaistu /mennyt poikki ja liitetty kyllä hyvin tinaamalla ja kutistesukalla. Mikä tuon kuorettoman johdon idea on, joka kiertää lamban 4 johtoa? tuo ei ole nyt tällä hetkellä liitetty. Liekö joku häiriönpoistaja?
            Oon ollu siinä uskossa ja täältä lukenu ettei lambdan johtoja sais juottamalla jatkaa, syytä en muista tai muutenkaan teoriaa sen osalta tunne mutta joku enemmän tietävä korjatkoon:think

            Comment

            • deemu79
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 453
              • Helsinki

              Originally posted by Bimmer145 View Post
              Apuja kaivattas cäbin kans. Välillä lähtee lämpösenä huonosti käymään ja tehot hukassa, auton ku samuttaa ja starttaa uudestaan niin toimii taas normaalisti. Eli aina ku hetken seisoo niin ongelmat tulee. Kone m52b28, koodeja ei ole vielä luettu..

              Tarkastuslistaa:
              Sytytysosat; tulpat + "tulpanjohdot".

              Venttiilikopantiivisteet; Iso + pulttien ympärille tulevat "kumiprikat"--> Öljy pääsee tulpille + johdoille.

              Imuvuodot; letkut, kumitulpat + huohotin, jarrutehostajan letkut + kalvo, öljypohjasta öljytikulle tulevan putken puhdistus + öljytikun o-renkaat.

              Kampiakselin asentotunnistin; Tarvittaessa uusi oem.

              Bensapumppu; Bosch tai Siemens-VDO


              Edit.
              Juuri kävin itse leimalla; HC 40 ja aj.315tkm. paljon ajetuilla öljyillä ja 2 vuotiaalla ilmansuodattimella
              Last edited by deemu79; 26-04-2015, 10:47.
              sigpic
              328i Coupe M-Sport -95

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16442
                • Asikkala

                Miksi tyhjäk. humppaa kun auto liikkuu, heti kun pysähtyy tyhjäk. on ok ?

                M50b25 vanos 11/93 eli näissä on kuulemma systeemi joka pitää tyhjäk. normaalia korkeammalla kun auto liikkuu, siis vapaalla, pitääkö paikkansa ? Onko vika jossakin nopeussignaalin puolella jos ko. systeemi nyt yleensä on olemassa ? Imuvuodot voinee sulkea pois koska parkissa kaikki on ok vaikka painaa kaasua paljon, vähän tai ei yhtään. Myös alamäessä kokeiltu että parkissa ok, kun auto lähtee vapaalla rullaamaan (myös pakilla) humppaus saattaa (huom. saattaa) alkaa eli tätä humppausta ei esiinny joka kerta kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille, toki jokapäivä näin tapahtuu. Pakokaasupäästöt co 0,00x ja hc 12, lähes samat tyhjäk. ja yli 2000 rpm. Toisella eculla jossa oli jokin eurochip teki samaa ja em. päästöt ko. lastullisell a eculla.
                Vai sittenkin imuvuoto/tyhjäk. moottori tai molemmat ? Ja jos imuvuoto niin miksi ei esiinny aina, jokin letku sopivasti hapertunut että joskus jopa tiivis ? Asiaan liittyvät tiivisteet l. imusarja ja kaasuläppäkotelo, o-renkaat, tyhjäk. moottorin molemmat letkut ja imm. paksu kurkkutorvi uusittu syksyllä -12, silloin myös tyhjäk. moottori tark. ja liikkui herkästi heti irroitettaessa. Samalla viikolla pesetetty ja tarkistettu suuttimet (orimattilan autohuolto) jolloin myös niihin uudet o-renkaat. Venakopan tiiv. ja tulpat uusittu reilu vuosi sitten.
                Imusarja irti ja homma uusiksi ?
                Koneessa tallella vedot ja päästöt ok. kuten todettu, vakiokoonpano ilmanputsarista takapönttöön.

                Comment

                • deemu79
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 453
                  • Helsinki

                  Perän nopeusanturin pistoke/johdot..?:think
                  sigpic
                  328i Coupe M-Sport -95

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Jos nopeusmittari toimii niin anturi ja johdot lienee ehjät.
                    Mittaristolta taitaa nopeustieto mennä eculle.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16442
                      • Asikkala

                      Originally posted by deemu79 View Post
                      Perän nopeusanturin pistoke/johdot..?:think
                      Ei koska nop. mittari toimii aina paitsi kun mittaristo pimenee totaalisesti mutta se ei vaikuta mitään mihinkään toimintoon kun tuo tapahtuu.
                      Originally posted by JJT View Post
                      Jos nopeusmittari toimii niin anturi ja johdot lienee ehjät.
                      Mittaristolta taitaa nopeustieto mennä eculle.
                      Näin.
                      Kyllä, ja pyyhkijöiden boksille koska sateella kun mittaristo pimenee niin pyyhkijöiden 1. as. menee mykäksi, se kun siirtyy tihkulle auton pysähtyessä eli luulee em. tapauksessa että auto ei liiku.

                      Comment

                      • deemu79
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 453
                        • Helsinki

                        Jaahas, siis mittarissa oli häiriöitä jo muutenkin..? Ok.
                        sigpic
                        328i Coupe M-Sport -95

                        Comment

                        • Boomster
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2011
                          • 571
                          • Lohja

                          pakko kertoa tännekkin päin että niitä venttiilikopan tiivisteen kumirenkaita (15kpl) SAA nykyään motonetistä. Kaverille aikoinaan asiasta manailin, oli varaosapäälikkönä motonetissä ja itsekkin bemariharrastaja.

                          Comment

                          • Tatu S.
                            BTCF Member
                            • Jul 2013
                            • 78
                            • Lahti/Sastamala

                            Oisko täällä porukalla antaa neuvoja tai tietoa mistä johtuu, kun tasakaasulla ajaessa alkaa kulutusmittari ensin seilata pientä liikettä edestakaisin, josta parin minuutin jälkeen auto alkaa nykimään ja röpeltämään perkeleesti. Jos tasakaasulla ajamista yrittää jatkaa, ei vika poistu vaan nykiminen ja röpeltäminen jatkuu. Jos painaa lusikan pohjaan ja kiihdyttää kunnolla pari kolme kertaa vika loppuu kuin seinään, aina. Jos nykimis ja röpeltämiskohtauksen aikana pysähtyy, tyhjäkäynti seilaa "0"-1200 rpm välillä. Kampuran asentotunnistin on vaihdettu juuri uuteen ja maffi tarkistettu toimivaksi ja imuvuodot pitäisi olla poissuljettu vaihtoehto. Lukisin vikakoodit OBD töpselistä, muttakun ei tule pistokkeeseen virtaa virtaliittimestä niin ei pysty edes vikakoodeja lukemaan. Any advice?
                            e60 530d M57N2, -05
                            Ex:
                            e36 320i M50B20, -92
                            e36 320i M52B20, -93

                            Comment

                            • Axum
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 4416
                              • Kuopio

                              Originally posted by Tatu S. View Post
                              Oisko täällä porukalla antaa neuvoja tai tietoa mistä johtuu, kun tasakaasulla ajaessa alkaa kulutusmittari ensin seilata pientä liikettä edestakaisin, josta parin minuutin jälkeen auto alkaa nykimään ja röpeltämään perkeleesti. Jos tasakaasulla ajamista yrittää jatkaa, ei vika poistu vaan nykiminen ja röpeltäminen jatkuu. Jos painaa lusikan pohjaan ja kiihdyttää kunnolla pari kolme kertaa vika loppuu kuin seinään, aina. Jos nykimis ja röpeltämiskohtauksen aikana pysähtyy, tyhjäkäynti seilaa "0"-1200 rpm välillä. Kampuran asentotunnistin on vaihdettu juuri uuteen ja maffi tarkistettu toimivaksi ja imuvuodot pitäisi olla poissuljettu vaihtoehto. Lukisin vikakoodit OBD töpselistä, muttakun ei tule pistokkeeseen virtaa virtaliittimestä niin ei pysty edes vikakoodeja lukemaan. Any advice?
                              Lambda
                              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                              - E39 528ia
                              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                              Puretaan 520ia -97
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                              Comment

                              • Tatu S.
                                BTCF Member
                                • Jul 2013
                                • 78
                                • Lahti/Sastamala

                                Originally posted by Axum View Post
                                Lambda
                                Ennen kuin menen lambdaa vaihtamaan niin onko mahdollista että jokin hajottaisi sen pian uudestaan? Paikallaan siellä näyttäisi kyllä olevan tarvikeanturi... sen luotettavuuteen en siis uskokaan.
                                e60 530d M57N2, -05
                                Ex:
                                e36 320i M50B20, -92
                                e36 320i M52B20, -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎