Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Make H. View PostVanha katti, jota pitää lämmittää kunnolla? Eli kierrokset +4000rpm päästötestissä +2min tai niin kauan että lämpee kunnolla niin pitäis lähtee laskeen HC:n, sitte ku rupee laskeen niin kaasu pois ja lukemat ylös...omassaki e34 520i m50 taitaa olla HC:t jotain 200-300 luokkaa mutta tuolla konstilla ne asettuu alle satasen...
että olisivat saaneet hyväksytyn tuloksen mutta eivät saaneet..:think Mutta kattia hän on meinannut jos vaihtaisi myös?E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Apuja kaivattas cäbin kans. Välillä lähtee lämpösenä huonosti käymään ja tehot hukassa, auton ku samuttaa ja starttaa uudestaan niin toimii taas normaalisti. Eli aina ku hetken seisoo niin ongelmat tulee. Kone m52b28, koodeja ei ole vielä luettu..Last edited by Bimmer145; 22-04-2015, 00:22.
Comment
-
-
Originally posted by Bemssi View PostOtsikon mukainen auto oirelee näin:
kylmänä kaasu jää hieman päälle kun ajaa, lämpysenä ei katkaise syöttöä heti(näkee kulutusmittarista), kylmänä kun lähtee ajamaan niin parin kilometrin päästä tavallaan "korjaa" jotenkin, kun veto paranee pintakakaasulla. Sekä tyhjäkäyntii seilaa 600-700 ja auto hieman huojuu. Olisko ideoita? lambda vaihdettu, imm kokeiltu ehjää, imuvuodot tarkistettu..
Comment
-
-
Originally posted by Bemssi View PostKävin tänään vikakoodit lukemassa ja näytti lambdaa, vaikka juuri olen laittanut uuden boschin lamdan. Voiko johtua, kun joskus lambdan johto on korinpuolelta katkaistu /mennyt poikki ja liitetty kyllä hyvin tinaamalla ja kutistesukalla. Mikä tuon kuorettoman johdon idea on, joka kiertää lamban 4 johtoa? tuo ei ole nyt tällä hetkellä liitetty. Liekö joku häiriönpoistaja?
Comment
-
-
Originally posted by Bimmer145 View PostApuja kaivattas cäbin kans. Välillä lähtee lämpösenä huonosti käymään ja tehot hukassa, auton ku samuttaa ja starttaa uudestaan niin toimii taas normaalisti. Eli aina ku hetken seisoo niin ongelmat tulee. Kone m52b28, koodeja ei ole vielä luettu..
Tarkastuslistaa:
Sytytysosat; tulpat + "tulpanjohdot".
Venttiilikopantiivisteet; Iso + pulttien ympärille tulevat "kumiprikat"--> Öljy pääsee tulpille + johdoille.
Imuvuodot; letkut, kumitulpat + huohotin, jarrutehostajan letkut + kalvo, öljypohjasta öljytikulle tulevan putken puhdistus + öljytikun o-renkaat.
Kampiakselin asentotunnistin; Tarvittaessa uusi oem.
Bensapumppu; Bosch tai Siemens-VDO
Edit.
Juuri kävin itse leimalla; HC 40 ja aj.315tkm. paljon ajetuilla öljyillä ja 2 vuotiaalla ilmansuodattimellaLast edited by deemu79; 26-04-2015, 10:47.sigpic
328i Coupe M-Sport -95
Comment
-
-
Miksi tyhjäk. humppaa kun auto liikkuu, heti kun pysähtyy tyhjäk. on ok ?
M50b25 vanos 11/93 eli näissä on kuulemma systeemi joka pitää tyhjäk. normaalia korkeammalla kun auto liikkuu, siis vapaalla, pitääkö paikkansa ? Onko vika jossakin nopeussignaalin puolella jos ko. systeemi nyt yleensä on olemassa ? Imuvuodot voinee sulkea pois koska parkissa kaikki on ok vaikka painaa kaasua paljon, vähän tai ei yhtään. Myös alamäessä kokeiltu että parkissa ok, kun auto lähtee vapaalla rullaamaan (myös pakilla) humppaus saattaa (huom. saattaa) alkaa eli tätä humppausta ei esiinny joka kerta kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille, toki jokapäivä näin tapahtuu. Pakokaasupäästöt co 0,00x ja hc 12, lähes samat tyhjäk. ja yli 2000 rpm. Toisella eculla jossa oli jokin eurochip teki samaa ja em. päästöt ko. lastullisell a eculla.
Vai sittenkin imuvuoto/tyhjäk. moottori tai molemmat ? Ja jos imuvuoto niin miksi ei esiinny aina, jokin letku sopivasti hapertunut että joskus jopa tiivis ? Asiaan liittyvät tiivisteet l. imusarja ja kaasuläppäkotelo, o-renkaat, tyhjäk. moottorin molemmat letkut ja imm. paksu kurkkutorvi uusittu syksyllä -12, silloin myös tyhjäk. moottori tark. ja liikkui herkästi heti irroitettaessa. Samalla viikolla pesetetty ja tarkistettu suuttimet (orimattilan autohuolto) jolloin myös niihin uudet o-renkaat. Venakopan tiiv. ja tulpat uusittu reilu vuosi sitten.
Imusarja irti ja homma uusiksi ?
Koneessa tallella vedot ja päästöt ok. kuten todettu, vakiokoonpano ilmanputsarista takapönttöön.
Comment
-
-
Jos nopeusmittari toimii niin anturi ja johdot lienee ehjät.
Mittaristolta taitaa nopeustieto mennä eculle.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by deemu79 View PostPerän nopeusanturin pistoke/johdot..?:think
Originally posted by JJT View PostJos nopeusmittari toimii niin anturi ja johdot lienee ehjät.
Mittaristolta taitaa nopeustieto mennä eculle.
Kyllä, ja pyyhkijöiden boksille koska sateella kun mittaristo pimenee niin pyyhkijöiden 1. as. menee mykäksi, se kun siirtyy tihkulle auton pysähtyessä eli luulee em. tapauksessa että auto ei liiku.
Comment
-
-
Oisko täällä porukalla antaa neuvoja tai tietoa mistä johtuu, kun tasakaasulla ajaessa alkaa kulutusmittari ensin seilata pientä liikettä edestakaisin, josta parin minuutin jälkeen auto alkaa nykimään ja röpeltämään perkeleesti. Jos tasakaasulla ajamista yrittää jatkaa, ei vika poistu vaan nykiminen ja röpeltäminen jatkuu. Jos painaa lusikan pohjaan ja kiihdyttää kunnolla pari kolme kertaa vika loppuu kuin seinään, aina. Jos nykimis ja röpeltämiskohtauksen aikana pysähtyy, tyhjäkäynti seilaa "0"-1200 rpm välillä. Kampuran asentotunnistin on vaihdettu juuri uuteen ja maffi tarkistettu toimivaksi ja imuvuodot pitäisi olla poissuljettu vaihtoehto. Lukisin vikakoodit OBD töpselistä, muttakun ei tule pistokkeeseen virtaa virtaliittimestä niin ei pysty edes vikakoodeja lukemaan. Any advice?e60 530d M57N2, -05
Ex:
e36 320i M50B20, -92
e36 320i M52B20, -93
Comment
-
-
Originally posted by Tatu S. View PostOisko täällä porukalla antaa neuvoja tai tietoa mistä johtuu, kun tasakaasulla ajaessa alkaa kulutusmittari ensin seilata pientä liikettä edestakaisin, josta parin minuutin jälkeen auto alkaa nykimään ja röpeltämään perkeleesti. Jos tasakaasulla ajamista yrittää jatkaa, ei vika poistu vaan nykiminen ja röpeltäminen jatkuu. Jos painaa lusikan pohjaan ja kiihdyttää kunnolla pari kolme kertaa vika loppuu kuin seinään, aina. Jos nykimis ja röpeltämiskohtauksen aikana pysähtyy, tyhjäkäynti seilaa "0"-1200 rpm välillä. Kampuran asentotunnistin on vaihdettu juuri uuteen ja maffi tarkistettu toimivaksi ja imuvuodot pitäisi olla poissuljettu vaihtoehto. Lukisin vikakoodit OBD töpselistä, muttakun ei tule pistokkeeseen virtaa virtaliittimestä niin ei pysty edes vikakoodeja lukemaan. Any advice?- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by Axum View PostLambdae60 530d M57N2, -05
Ex:
e36 320i M50B20, -92
e36 320i M52B20, -93
Comment
-
Comment