Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • haapala
    Bimmer Rookie
    • Sep 2018
    • 68
    • Finland

    hei

    potilas on m50b25 ongelmaa aiheuttaa väillä kylmä käynnistys lähtee kyllä aina mutta sahuuttaa... lämpimänä lähtee heti. joku tunnistin? tulpat juuri vaihettu

    Comment

    • BiltemaMotorWork
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2013
      • 460
      • Joensuu

      Originally posted by haapala View Post
      potilas on m50b25 ongelmaa aiheuttaa väillä kylmä käynnistys lähtee kyllä aina mutta sahuuttaa... lämpimänä lähtee heti. joku tunnistin? tulpat juuri vaihettu
      Koneen lämpöanturi tai nokka-akselin asentotunnistin.

      Kun lähtee käyntiin, lähteekö kerralla vai sylinteri kerrallaan? Käykö heti tasaisesti vai vajailla?

      Comment

      • haapala
        Bimmer Rookie
        • Sep 2018
        • 68
        • Finland

        Hei

        No kokematon olen mutta sanoisin että käy muutaman sekunnin vähä huonommin... ja siis tosiaan kun kylmänä saa käyntiin ja heti sammuttaa ja heti starttaa uudestaan niin lähtee hienosti käymään... on nää vaa vehkeitä kokemattomille...

        Comment

        • mursu90
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 40
          • Kuopio

          Apuja mun ongelmaan?

          Elikkäs kyseessä 93 vuoden sigle vanos 320 kone kyseessä. kaikki muu laitettu leimalle mutta päästöt ei mene läpi.

          Päästöt tyhjäkäynnillä/kierroksilla
          co 1.2/0.9
          hc 250/107
          O2 4.9/4.8
          labmda 1.24

          Putki hitsattiin hyvin umpeen ja uusi lamda vaihdettiin ja edelleen putkestä pakokaasu katkus niin kuin ennenkin että varmasti rikkaalla käy. Ei mennyt edes e85 vieläkään läpi päästöistä! imuvuotoja tutkittu päältä päin silmämääräisesti ja startti sprayllä testattu eikä löytyny mitään. 4tkm sitten katti ja tulpat vaihdettu. Tarkistin tulppia niin huomasin että uivat öljyssä. Voisiko tämä vaikuttaa päästöihin näin radikaallisti? Venakopantiivisteen vaihdollaha siitä selviäsi. Moottorissa tuntuis tehot olevan hyvin tallella ja käyntiä tasaista. Ainut minkä olen huomannu että putkessa paukkaa moottorijarrutuksella.

          Comment

          • BiltemaMotorWork
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2013
            • 460
            • Joensuu

            Originally posted by mursu90 View Post
            Elikkäs kyseessä 93 vuoden sigle vanos 320 kone kyseessä. kaikki muu laitettu leimalle mutta päästöt ei mene läpi.

            Päästöt tyhjäkäynnillä/kierroksilla
            co 1.2/0.9
            hc 250/107
            O2 4.9/4.8
            labmda 1.24

            Putki hitsattiin hyvin umpeen ja uusi lamda vaihdettiin ja edelleen putkestä pakokaasu katkus niin kuin ennenkin että varmasti rikkaalla käy. Ei mennyt edes e85 vieläkään läpi päästöistä! imuvuotoja tutkittu päältä päin silmämääräisesti ja startti sprayllä testattu eikä löytyny mitään. 4tkm sitten katti ja tulpat vaihdettu. Tarkistin tulppia niin huomasin että uivat öljyssä. Voisiko tämä vaikuttaa päästöihin näin radikaallisti? Venakopantiivisteen vaihdollaha siitä selviäsi. Moottorissa tuntuis tehot olevan hyvin tallella ja käyntiä tasaista. Ainut minkä olen huomannu että putkessa paukkaa moottorijarrutuksella.
            Imuvuodot kannattaa tutkia irroittamalla letkut, pienikin vuoto sekoittaa päästöt vaikkei käyntiin vaikuttaisikaan.

            Kerran mullakin tuli hylsy korkean hc:n takia, tulpat ui öljyssä, kuivasin kolot ja lämmityksen jälkeen läpi meni. Kysyin inssiltä vaikuttiko tuo kun muuta en tehnyt, väitti että ei vaikuta.

            Comment

            • Roisto
              BTCF Member
              • Nov 2010
              • 2541
              • Kajaani

              Originally posted by mursu90 View Post
              Tarkistin tulppia niin huomasin että uivat öljyssä. Voisiko tämä vaikuttaa päästöihin näin radikaallisti?
              Ei tuo ainakaan paranna mitään..
              2001 E39 525iA
              1992 E34 "540i/5"

              Comment

              • mursu90
                Bimmer Rookie
                • Mar 2017
                • 40
                • Kuopio

                Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                Imuvuodot kannattaa tutkia irroittamalla letkut, pienikin vuoto sekoittaa päästöt vaikkei käyntiin vaikuttaisikaan.

                Kerran mullakin tuli hylsy korkean hc:n takia, tulpat ui öljyssä, kuivasin kolot ja lämmityksen jälkeen läpi meni. Kysyin inssiltä vaikuttiko tuo kun muuta en tehnyt, väitti että ei vaikuta.
                Edelleen katkuaa niin pakokaasu että rikkaallahan se käy joten turha ajella päästötesteihin. Kaikki imu puolen letkut tarkistettu ainu mikä vois sielä päässä sit olla että imusarjan tiiviste vuotaisi. Mitä seuraavaksi?

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16442
                  • Asikkala

                  Originally posted by mursu90 View Post
                  Edelleen katkuaa niin pakokaasu että rikkaallahan se käy joten turha ajella päästötesteihin. Kaikki imu puolen letkut tarkistettu ainu mikä vois sielä päässä sit olla että imusarjan tiiviste vuotaisi. Mitä seuraavaksi?
                  Katti paskana ?

                  Comment

                  • mursu90
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2017
                    • 40
                    • Kuopio

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Katti paskana ?
                    Katti uusittu 4tkm sitten...

                    Comment

                    • mursu90
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2017
                      • 40
                      • Kuopio

                      Imupuolen kaikki letkut käytetty käsissä ei vuotoja. venakopan tiiviste vaihdettu ja tulpat putsattu. Edelleen päästöt pielessä. 3 päivää ja leima kylmä. Vika koodit luettua ja antaisi imuilmälämpötila anturille vikakoodia voisiko tämä vaikuttaa näin radikaalisti päästöihin?

                      Comment

                      • BiltemaMotorWork
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2013
                        • 460
                        • Joensuu

                        Seuraavaksi tuli mieleen, että voisiko puola tai joku puolista olla halki ja ei siksi polta bensaa kunnolla. :think

                        Comment

                        • MikkoJII
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 1807
                          • Lapua

                          Originally posted by mursu90 View Post
                          Imupuolen kaikki letkut käytetty käsissä ei vuotoja. venakopan tiiviste vaihdettu ja tulpat putsattu. Edelleen päästöt pielessä. 3 päivää ja leima kylmä. Vika koodit luettua ja antaisi imuilmälämpötila anturille vikakoodia voisiko tämä vaikuttaa näin radikaalisti päästöihin?
                          Onko imusarjassa öljyä?
                          E32 750i 11/89

                          Comment

                          • mursu90
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2017
                            • 40
                            • Kuopio

                            320 vm93

                            Imuilmalämpötila anturi vaihdettu yks puola oli kyllä teipattu senkin vaihdoin ei mene läpi. Käy rikkaalla edelleen. Huomenna viimeinen päivä leimata sit menee siirto lapuilla ellen myyntiin laita sit. Rupeaa jo tympii... mitä se öljy sielä imusarjassa tekis missä vika silloin?

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3019
                              • Kuopio

                              Originally posted by mursu90 View Post
                              Imuilmalämpötila anturi vaihdettu yks puola oli kyllä teipattu senkin vaihdoin ei mene läpi. Käy rikkaalla edelleen. Huomenna viimeinen päivä leimata sit menee siirto lapuilla ellen myyntiin laita sit. Rupeaa jo tympii... mitä se öljy sielä imusarjassa tekis missä vika silloin?
                              Happi arvo on kyllä korkealla noissa mittauksissa. Onko nuo aiemmin mainitsemasi arvot re85:llä höystettynä vai ensimmäisestä mittauksesta? Minkä verran arvot muuttuivat re85:llä ja paljonko sitä oli? Onko ihan varma ettei putki vuoda mistään? Onko autossa pakoputkessa tupla ulostulo ja jos on, onko toinen putki tukittu mittauksessa? Itse olen kyllä havainnut, että öljyn syönti myös huonontaa päästöjä, mutta ei se happi arvoa nosta.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16442
                                • Asikkala

                                Originally posted by markok View Post
                                Happi arvo on kyllä korkealla noissa mittauksissa. Onko nuo aiemmin mainitsemasi arvot re85:llä höystettynä vai ensimmäisestä mittauksesta? Minkä verran arvot muuttuivat re85:llä ja paljonko sitä oli? Onko ihan varma ettei putki vuoda mistään? Onko autossa pakoputkessa tupla ulostulo ja jos on, onko toinen putki tukittu mittauksessa? Itse olen kyllä havainnut, että öljyn syönti myös huonontaa päästöjä, mutta ei se happi arvoa nosta.
                                Ei ole väliä onko tuplaulostulo vai ei jos kaikki on kunnossa, ei ole koskaan tukittu leimalla ja aina vimpan päälle lukemat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎