Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
BMW 530iA Touring -05
-
-
Originally posted by jr66 View PostEi ole väliä onko tuplaulostulo vai ei jos kaikki on kunnossa, ei ole koskaan tukittu leimalla ja aina vimpan päälle lukemat.Originally posted by markok View PostKyllä minullakin on aina kirkkaasti läpi mennyt vaikka ei ole tukittu toista putkea, mutta on siinä selkeä ero ollut kun olen tuota kokeillut. Jos imuria ei ole kiinni niin silloin ei ole juuri vaikutusta, mutta imurin kanssa ero on selkeämpi. Tähän tosin saattaa vaikuttaa sekin miten syvälle anturin työntää.
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostHappi arvo on kyllä korkealla noissa mittauksissa. Onko nuo aiemmin mainitsemasi arvot re85:llä höystettynä vai ensimmäisestä mittauksesta? Minkä verran arvot muuttuivat re85:llä ja paljonko sitä oli? Onko ihan varma ettei putki vuoda mistään? Onko autossa pakoputkessa tupla ulostulo ja jos on, onko toinen putki tukittu mittauksessa? Itse olen kyllä havainnut, että öljyn syönti myös huonontaa päästöjä, mutta ei se happi arvoa nosta.
Comment
-
-
Originally posted by mursu90 View PostPainetta laitettu imujärjestelmään ja tuntuu vuotavan venakopantiivisteestä hivenen ilmaa läpi vaikka uusitiiviste laitettu. Liekkö tuo voisi vaikuttaa noin radikaalisit päästöihin?
Jos arvot ovat edelleen samat kuin muutama sivu taaksepäin, happea siellä on aivan liikaa. Imeekö sitten ennen konetta jostain mistä ei pitäisi, vai vuotaako putki edelleen noin pahasti? Vaihda ainakin se venakopan tiiviste uuteen ja kokeile vielä vuotaako jostain.
Jos kaikki on kunnossa, ne paineet kyllä siellä pysyy.
Comment
-
-
Ja ne kumiprikat kuuluu vaihtaa kans tai koppa ei kiristy tarpeeksi.Last edited by peto2; 15-03-2019, 19:30.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostJa ne kumiprikat kuuluu vaihtaa kans tai koppa ei kiristy tarpeeksi.
Comment
-
-
Joo eli 325 vm -93 kävi päästömittauksessa ja ei mennyt läpi. Mistä lähtis etsimään vikaa?
Tyhjäkäynnillä/kierroksilla
CO% 0.40 / 0.40
CO2 13.50 / 14,00
HC ppm 270 / 60
O2 1,30 / 1,40
Lambda 1,060
Tulpat vaihdettu ja imuputken haitari letku vaihdettu kun oli halkeama ja muut imupuolen letkut myös katsottu läpi ja ei näy silmämääräisesti mitään. Moottorijarrutuksessa röpöttää putkessa, onko merkitystä?
Vikakoodit täytyy käydä luetuttaa jossain mut samalla kun jättää auton pajalle ni voisi sanoa jo jtn alustavaa tietoa mikä voisi olla vikana...Wrapped e36 cabriolet
Comment
-
-
Luin foorumeitä ni osa sano että jos moottorijarrutuksessa röpöttää putkessa ni se on putkivuoto ja se nostaa HC korkealle. Mites ton selvittää parhaiten kun nostan auton pukeille? Onko merkitystä kun autossa Eisemannin catback.
Katsuri sano ku käytin sitä et korkea hc merkitsee huonoa palamista ja syttymistä et tulpat vois olla vikana. Olen kyllä vaihtanut sinne toissa talvena ne NGK BKR6EK tulpat ja sen jälkeen kilometrejä alla max 5t.
Voiko olla tulpissa vika? Täytyy huomenna selvittää toi pakoputki onko vuotoa..Wrapped e36 cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by Vartiomies View PostLuin foorumeitä ni osa sano että jos moottorijarrutuksessa röpöttää putkessa ni se on putkivuoto ja se nostaa HC korkealle. Mites ton selvittää parhaiten kun nostan auton pukeille? Onko merkitystä kun autossa Eisemannin catback.
Katsuri sano ku käytin sitä et korkea hc merkitsee huonoa palamista ja syttymistä et tulpat vois olla vikana. Olen kyllä vaihtanut sinne toissa talvena ne NGK BKR6EK tulpat ja sen jälkeen kilometrejä alla max 5t.
Voiko olla tulpissa vika? Täytyy huomenna selvittää toi pakoputki onko vuotoa..
Comment
-
-
Tulpissa se vika on ehkä 5% ongelma tapauksissa, eli lähinnä silloin kunne on joku 100tkm ajetut aivan lopussa olevat. Kaikki muu kun on kunnossa, niin se on aika sama millaset tulpat siellä on.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostOliko moottori ajettu kunnolla lämpimäksi ennen mittausta?
Jollain pitäisi päästä näkemään arvoja auton käydessä jos käy rikkaalla. Tähän mahdollisia syitä ainakin lambda ja ecun lämpöanturi. Kannattaa myös tarkastaa puolat.
Täytyy viedä johku pajalle ja lukevat koodit ja mittaa lambdan toiminnan ennenku alkaa vaihtaa palikkaa.Wrapped e36 cabriolet
Comment
-
Comment