Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3019
    • Kuopio

    Originally posted by jr66 View Post
    Ei ole väliä onko tuplaulostulo vai ei jos kaikki on kunnossa, ei ole koskaan tukittu leimalla ja aina vimpan päälle lukemat.
    Kyllä minullakin on aina kirkkaasti läpi mennyt vaikka ei ole tukittu toista putkea, mutta on siinä selkeä ero ollut kun olen tuota kokeillut. Jos imuria ei ole kiinni niin silloin ei ole juuri vaikutusta, mutta imurin kanssa ero on selkeämpi. Tähän tosin saattaa vaikuttaa sekin miten syvälle anturin työntää.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16442
      • Asikkala

      Originally posted by jr66 View Post
      Ei ole väliä onko tuplaulostulo vai ei jos kaikki on kunnossa, ei ole koskaan tukittu leimalla ja aina vimpan päälle lukemat.
      Originally posted by markok View Post
      Kyllä minullakin on aina kirkkaasti läpi mennyt vaikka ei ole tukittu toista putkea, mutta on siinä selkeä ero ollut kun olen tuota kokeillut. Jos imuria ei ole kiinni niin silloin ei ole juuri vaikutusta, mutta imurin kanssa ero on selkeämpi. Tähän tosin saattaa vaikuttaa sekin miten syvälle anturin työntää.
      Voihan olla että jos on jotakin ongelmaa niin se korostuu tuplaputkella tuossa mittaustapahtumassa :think

      Comment

      • mursu90
        Bimmer Rookie
        • Mar 2017
        • 40
        • Kuopio

        Originally posted by markok View Post
        Happi arvo on kyllä korkealla noissa mittauksissa. Onko nuo aiemmin mainitsemasi arvot re85:llä höystettynä vai ensimmäisestä mittauksesta? Minkä verran arvot muuttuivat re85:llä ja paljonko sitä oli? Onko ihan varma ettei putki vuoda mistään? Onko autossa pakoputkessa tupla ulostulo ja jos on, onko toinen putki tukittu mittauksessa? Itse olen kyllä havainnut, että öljyn syönti myös huonontaa päästöjä, mutta ei se happi arvoa nosta.
        Joo siis putki on hitsattu kylläkin jo umpee tuon testin jälkeen. Kaikki arvot heittää edelleen paitsi happi vaikka e85. Tupla ulostulo on mutta on koitettu tukkia ei vaikutusta... Auto seisoo tallissa ja mietin mitä sitä seuraavaksi kokeilisi...

        Comment

        • mursu90
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 40
          • Kuopio

          tutkittu lisää

          Painetta laitettu imujärjestelmään ja tuntuu vuotavan venakopantiivisteestä hivenen ilmaa läpi vaikka uusitiiviste laitettu. Liekkö tuo voisi vaikuttaa noin radikaalisit päästöihin?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16442
            • Asikkala

            Originally posted by mursu90 View Post
            tuntuu vuotavan venakopantiivisteestä hivenen ilmaa läpi vaikka uusitiiviste laitettu
            :think

            Comment

            • ohhoh
              Bimmer Rookie
              • Aug 2014
              • 191
              • .

              Originally posted by mursu90 View Post
              Painetta laitettu imujärjestelmään ja tuntuu vuotavan venakopantiivisteestä hivenen ilmaa läpi vaikka uusitiiviste laitettu. Liekkö tuo voisi vaikuttaa noin radikaalisit päästöihin?
              Saman vian muistan myös jollain tarvike tiivisteellä, falskasi sieltä koneen takaosasta niistä puolikuun muotoisista kohdista, vaikka oikein asennettu. Alkuperäinen tilalle ja homma ok.
              Jos arvot ovat edelleen samat kuin muutama sivu taaksepäin, happea siellä on aivan liikaa. Imeekö sitten ennen konetta jostain mistä ei pitäisi, vai vuotaako putki edelleen noin pahasti? Vaihda ainakin se venakopan tiiviste uuteen ja kokeile vielä vuotaako jostain.
              Jos kaikki on kunnossa, ne paineet kyllä siellä pysyy.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8261
                • Järvikylä (Nakkila)

                Ja ne kumiprikat kuuluu vaihtaa kans tai koppa ei kiristy tarpeeksi.
                Last edited by peto2; 15-03-2019, 19:30.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by peto2 View Post
                  Ja ne kumpiprikat kuuluu vaihtaa kans tai koppa ei kiristy tarpeeksi.
                  Tämä.

                  Comment

                  • mursu90
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2017
                    • 40
                    • Kuopio

                    Originally posted by peto2 View Post
                    Ja ne kumiprikat kuuluu vaihtaa kans tai koppa ei kiristy tarpeeksi.
                    No niin vaihdoin kumi prikat niin loppui sieltä se ilmavuoto mutta päästöt eivät muuttuneet. Vika kumminkin löytyi. Tilasin alkuperäisen käytetyn ilmanmäärämittarin jolla sain vihdoin ja viimein päästöt kuntoon.

                    Comment

                    • Vartiomies
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2017
                      • 125
                      • Jyväskylä

                      Joo eli 325 vm -93 kävi päästömittauksessa ja ei mennyt läpi. Mistä lähtis etsimään vikaa?

                      Tyhjäkäynnillä/kierroksilla

                      CO% 0.40 / 0.40
                      CO2 13.50 / 14,00
                      HC ppm 270 / 60
                      O2 1,30 / 1,40
                      Lambda 1,060

                      Tulpat vaihdettu ja imuputken haitari letku vaihdettu kun oli halkeama ja muut imupuolen letkut myös katsottu läpi ja ei näy silmämääräisesti mitään. Moottorijarrutuksessa röpöttää putkessa, onko merkitystä?

                      Vikakoodit täytyy käydä luetuttaa jossain mut samalla kun jättää auton pajalle ni voisi sanoa jo jtn alustavaa tietoa mikä voisi olla vikana...
                      Wrapped e36 cabriolet

                      Comment

                      • Vartiomies
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2017
                        • 125
                        • Jyväskylä

                        Luin foorumeitä ni osa sano että jos moottorijarrutuksessa röpöttää putkessa ni se on putkivuoto ja se nostaa HC korkealle. Mites ton selvittää parhaiten kun nostan auton pukeille? Onko merkitystä kun autossa Eisemannin catback.

                        Katsuri sano ku käytin sitä et korkea hc merkitsee huonoa palamista ja syttymistä et tulpat vois olla vikana. Olen kyllä vaihtanut sinne toissa talvena ne NGK BKR6EK tulpat ja sen jälkeen kilometrejä alla max 5t.

                        Voiko olla tulpissa vika? Täytyy huomenna selvittää toi pakoputki onko vuotoa..
                        Wrapped e36 cabriolet

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16442
                          • Asikkala

                          Originally posted by Vartiomies View Post
                          Luin foorumeitä ni osa sano että jos moottorijarrutuksessa röpöttää putkessa ni se on putkivuoto ja se nostaa HC korkealle. Mites ton selvittää parhaiten kun nostan auton pukeille? Onko merkitystä kun autossa Eisemannin catback.

                          Katsuri sano ku käytin sitä et korkea hc merkitsee huonoa palamista ja syttymistä et tulpat vois olla vikana. Olen kyllä vaihtanut sinne toissa talvena ne NGK BKR6EK tulpat ja sen jälkeen kilometrejä alla max 5t.

                          Voiko olla tulpissa vika? Täytyy huomenna selvittää toi pakoputki onko vuotoa..
                          Minulla sama kone ja samat tulpat, nämä kyseiset yksilöt olleet n. 5 v. koneessa ja aina päästöistä läpi joten tuskin tulpat.

                          Comment

                          • BiltemaMotorWork
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2013
                            • 460
                            • Joensuu

                            Oliko moottori ajettu kunnolla lämpimäksi ennen mittausta?

                            Jollain pitäisi päästä näkemään arvoja auton käydessä jos käy rikkaalla. Tähän mahdollisia syitä ainakin lambda ja ecun lämpöanturi. Kannattaa myös tarkastaa puolat.

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11103
                              • Oulu

                              Tulpissa se vika on ehkä 5% ongelma tapauksissa, eli lähinnä silloin kunne on joku 100tkm ajetut aivan lopussa olevat. Kaikki muu kun on kunnossa, niin se on aika sama millaset tulpat siellä on.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Vartiomies
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2017
                                • 125
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                                Oliko moottori ajettu kunnolla lämpimäksi ennen mittausta?

                                Jollain pitäisi päästä näkemään arvoja auton käydessä jos käy rikkaalla. Tähän mahdollisia syitä ainakin lambda ja ecun lämpöanturi. Kannattaa myös tarkastaa puolat.
                                No olin ajanut konttorille about 8km joista motaria pari kilsaa mut ei tullut huudatettua konetta 3000-4000 kierroksilla ollenkaan ja auto seisoi konttorin pihassa melkein 10min ennen mittausta. Oisko katit kerennyt jäähtyä jo siinä ajassa ku kummiskin edellinen omistaja oli saanu auton läpi päästöistä. Käytin viime kesänä autoa pajalla ni siellä sanoivat samaa et oli hc korkea ja sanoivat et ajoivat katit lämpimäks mansikaksi mutta eivät saanee kuriin. Sillon tosin hc oli jtn 400 ja nyt ton 270. Sillon vaikutti se et oli imuputken haitaris iso halkeama joka on korjattu.

                                Täytyy viedä johku pajalle ja lukevat koodit ja mittaa lambdan toiminnan ennenku alkaa vaihtaa palikkaa.
                                Wrapped e36 cabriolet

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎