Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hermunen
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 78
    • -

    Mulla ei oo mitään hajua näistä päästö asioista niin osaiskohan joku viisaampi kertoa että mistä lähtis ettimään vikaa päästöongelmiin, eli kävin katsastamassa ja tälläiset arvot tuli.
    Ja tosiaal 325 vm92 jos sillä tiedolla nyt mitään merkitystä on.
    Tyhjäkäynti:

    CO 0,12%
    HC 262ppm
    CO2 14,7%
    O2 0,04%

    Kierroksilla:

    CO 0,05%
    HC 98ppm
    Lambda-arvo 1
    CO2 14,7%
    O2 0,21%

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16442
      • Asikkala

      Originally posted by hermunen View Post
      Mulla ei oo mitään hajua näistä päästö asioista niin osaiskohan joku viisaampi kertoa että mistä lähtis ettimään vikaa päästöongelmiin, eli kävin katsastamassa ja tälläiset arvot tuli.
      Ja tosiaal 325 vm92 jos sillä tiedolla nyt mitään merkitystä on.
      Tyhjäkäynti:

      CO 0,12%
      HC 262ppm
      CO2 14,7%
      O2 0,04%

      Kierroksilla:

      CO 0,05%
      HC 98ppm
      Lambda-arvo 1
      CO2 14,7%
      O2 0,21%
      Onko käyntiongelmia vai onko vika vain paperilla ?

      Comment

      • hermunen
        Bimmer Rookie
        • Aug 2015
        • 78
        • -

        Originally posted by jr66 View Post
        Onko käyntiongelmia vai onko vika vain paperilla ?
        Vika on paperilla

        Comment

        • JiiVee92
          BTCF Member
          • Mar 2017
          • 929
          • Kouvola/Myllykoski

          Katti ajettu kunnolla kuumaksi?
          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
          NYT: E61 530xd -08 käyttis
          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

          Comment

          • hermunen
            Bimmer Rookie
            • Aug 2015
            • 78
            • -

            Originally posted by JiiVee92 View Post
            Katti ajettu kunnolla kuumaksi?
            Kyllä mä aika kovasti sitä huudatin ajaessani tonne konttorille, ja leimamies poletti sitä jonkun verran. Pienen imuvuodon kyllä löysin, siitä 90 asteen kumiputkesta lähtee ne 2 pienempää letkua alaspäin niin se ensimmäinen oli haljennut siitä liitoskohdasta. Voiko sillä olla niin suuri vaikutus?

            Comment

            • Tuukkaw
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2015
              • 745
              • Tre

              Eikös tossa alotus postauksessa ole aika hyvin kerrottu mistä lähteä etsimään
              61 Ford
              79 HD

              Comment

              • Soamth
                Newbiemmer
                • Oct 2017
                • 9
                • Turku

                Ei näit kuvei ois saatavil?

                Comment

                • TFR
                  Newbiemmer
                  • Jun 2018
                  • 3
                  • Tampere

                  M52b20 motti nokalla ja katsastusmies sanoi, että näillä päästöillä ei saisi ajella. Antaako nämä mitään osviittaa?

                  Tyhjäkäynnillä:
                  CO 0,5 / 0,5
                  CO2% 13,4
                  HC 277/100
                  O2% 1,7/5

                  Kierroksilla:
                  CO% 0,6/0,3
                  CO2% 13,2
                  HC 142/100
                  02% 1,75/5
                  Lambda 1,06

                  Maffin ja kaasuläpän välissä olevan haitarikumin jo vaihdoin. Tuntuu alakierroksilla vähän laiskalta, kiihtyy aaltoilevasti ja röpöttää putkessa. Vikakoodien lukuun ei ole omia laitteita, onko tietoa, missä Tampereella voisi kohtuuhintaan niitä lueskella?

                  Voiko noista vetää mitään johtopäätöksiä vai nielenkä ylpeyteni ja lähden haeskelemaan sitä imuvuotoa?

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11103
                    • Oulu

                    Vikakoodit siitä pitäs ekana lukea. Yleensä näissä antautuu nokan tai kampuran asentotunnistin imuvuotojen lisäksi ja auto rupeaa käymään huonosti ja vetää laskasti.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • iivana
                      Newbiemmer
                      • Jul 2018
                      • 3
                      • Finland

                      Katsuri tuumasi että ei tämä nyt aivan kunnossa oleva peli ole kun HC huiteli siellä 400 nurkilla vaikka kuinka polki Kyseessä siis 320i M52b20. Hyökkäsin heti lambdojen ääreen että täällähän se täytyy vika olla. Pöydällä pyörittelin ja toinen oli OEM siemens lambda. Toinen taas oli joku tinailtu ropostus.

                      Autossa Siemens MS 41.0 ja jos olen ymmärtänyt että tässä pitää olla titaani-lambda. Elikkäs siellä on ilmeisesti ollut OEM titaanilambda ja toisessa tarvike zircomlambda. No tämä OEM ei anna mitään elon merkkejä kun taas toinen antaa.





                      Eli nämä on titaanilambdoja ja pitäisi passata? Lukenut vähän että ei välttämättä ole kovin kestäviä. toisaalta onko esim NGK tekeleet jotka irtoaa 70e pintaan? Vähän tuntuu kyllä raiskaukselta maksaa parista lambdasta yli 200

                      Comment

                      • TFR
                        Newbiemmer
                        • Jun 2018
                        • 3
                        • Tampere

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Vikakoodit siitä pitäs ekana lukea. Yleensä näissä antautuu nokan tai kampuran asentotunnistin imuvuotojen lisäksi ja auto rupeaa käymään huonosti ja vetää laskasti.
                        Lukasin vikakoodit ja nokan asentotunnistimesta anto vikakoodin. Vaihdoin sen ja HC asettu rajoihin, mutta häkä huitelee vieläkin 0,6 tietymillä. Kävin mittaamassa päästöt pajalla ja olivat siellä sitä mieltä, että lukemat viittaa kattiin. Muistelen vaan lukeneeni, että eikös tämän kunnossa pitäisi mennä melkein ilman kattiakin rajoihin? Vai voiko tuo rikkaalla ajelu olla hajottanut jo katin?

                        Katselin samalla niitä imupuolen letkuja ja ne näkyi olevan ihan ok, mutta separaattorille menevälle letkulle en oikein saanut näköyhteyttä. Separaattori ilmeisesti on kunnossa, kun ei pitänyt "chewbacca"-ääniä öljykorkin aukaistaessa.

                        Comment

                        • Rumilus
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 366
                          • Tuusula

                          Originally posted by TFR View Post
                          Katselin samalla niitä imupuolen letkuja ja ne näkyi olevan ihan ok, mutta separaattorille menevälle letkulle en oikein saanut näköyhteyttä. Separaattori ilmeisesti on kunnossa, kun ei pitänyt "chewbacca"-ääniä öljykorkin aukaistaessa.
                          Se letkujen kattominen osat paikallaan ei välttämättä kerro ihan koko totuutta. Monessa omassa autossa on ollu nopeella vilkasulla ehjät, mutta kun kääntää letkun ihan reilusti mutkalle, niin muruiks/halki on menny.
                          Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                          Comment

                          • TFR
                            Newbiemmer
                            • Jun 2018
                            • 3
                            • Tampere

                            Originally posted by Rumilus View Post
                            Se letkujen kattominen osat paikallaan ei välttämättä kerro ihan koko totuutta. Monessa omassa autossa on ollu nopeella vilkasulla ehjät, mutta kun kääntää letkun ihan reilusti mutkalle, niin muruiks/halki on menny.
                            Juu. Täytyy tällä viikolla purkaa kaikki irti. Varmaan joka tapauksessa käyn hakemassa uuden huohottimen ja siitä lähtevät letkut. Sama vaihtaa, kun on kerran auki ja ovat halpoja.

                            Comment

                            • MikkoJII
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 1807
                              • Lapua

                              Originally posted by escort View Post
                              323ti vetää välillä sinistä perässä oikein kunnolla ja öljyn kulutuskin on aika kohdallaan.
                              purin tuon separaattorin irti,letkut oli ehjät eikä tukossa,separaattorin halkaisin eikä kalvossa näkynyt muuta kuin vähän karstaa,mutta kalvoa irrottaessa se repesi.
                              saako tuota pelkkää kalvoa mistään? Realoem ei ainakaan tuntenut sitä?

                              kaasuläpältä imusarja ainakin ui öljyssä,voiko se öljy tulla muualta kuin huohottimesta?
                              voiko tuo moottori olla niin loppu että työntää öljyä huohottimesta niin paljon että menee separaattorista läpi?
                              kilsoja on 375000.
                              Omassa autossani samaa vikaa ja öljy tuntuu maistuvan. Separaattorin, sen letkujen ja imusarjaan tulevan tiivisteen vaihdolla ei ollut minun tapauksessa mitään hyötyä. Täytyy purkaa tuo imupuoli kokonaan auki ja tsekkailla kaikki noi letkut ja imusarjan tiivisteet läpi.

                              Separaattoria vaihtaessa huomasin, että paluuletku öljypohjaan oli täysin kuiva. Se näytti nimittäin siltä, että siitä ei ole koskaan mennytkään öljyä öljypohjaan asti. Käytin myös öljytikun irti ja puhaltelin sitä paineilmalla jos siellä olisi jokin tukos, mutta eipä sieltäkään vikaa löytynyt.
                              Last edited by MikkoJII; 28-07-2018, 09:03.
                              E32 750i 11/89

                              Comment

                              • hermunen
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2015
                                • 78
                                • -

                                Potilaana vm 92 325, ei lähde kunnolla käyntiin ja jos/kun lähtee niin käy rikkaalla eikä oikein ota kierroksia. Kaikki perus jutut on katsottu, imuvuodot jne. Vikakoodejakin yritetty lukea mutta ei anna mitään vikakoodia. Kaasua kun antaa niin pätkii ja paukkuu eikä kierrokset nouse yli 2000rpm.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎