Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Tatu S.320i m50 nonvanos -92 bemarissa kulutusmittari tekee pientä 2 litran seilausliikettä. Kun lähtee ajamaan hiljaa ja nostamatta kierroksia missään vaiheessa yli 3k:n voi ajaa kuinka kauan tahansa ilman kulutusmittarin heiluntaa. Jos ajaa normaalisti ja kiihdyttää kunnolla alkaa kulutusmittari tehdä tuota 2 litran heijausta. Ilmavuodot on tarkistettu, kaikki letkut uusittu, uusi kaasuläpänasentotunnistin, uudet kannentiivisteet, puolat, tulpat, imusarjantiivisteet, asentotunnistimet ja lambda. Suuttimet on vaihdettu toisesta koneesta. Ilmamassamittari testattu bentley service manualin mukaan, kuumalanka hehkui 4s sammuttamisen jälkeen 3000rpm:stä. Bensapumppu uusittu vuosi sitten. Keskikulutus on 11l/100km. Lambda on hajonnut 2 kertaa puolentoista vuoden sisällä joka ilmeni kunnollisen kiihdytyksen jälkeisenä n.5 minuuttia kestävänä nykimisenä ja putkeen paukuttamisena. Onko ketään kuka osaisi antaa ajatusta/neuvoja kun itseltä on loppu kuten kohta hermotkin. Vikakoodeja ei ole pystynyt kukaan lukemaan 5 huoltamosta joista 2 on bmw:n merkkihuoltamoita (mm.Rinta-Jouppi).Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by Playpig View PostOnko pakoputki tiivis ennen lambdaa? Lambdat alkuperäisiä Bosch? Onko suuttimet testattu etteivät vuoda?e60 530d M57N2, -05
Ex:
e36 320i M50B20, -92
e36 320i M52B20, -93
Comment
-
-
Originally posted by Tatu S. View PostM50 konees vaan yks lambda ja on boschilainen. Pakoputken tiiveydestä ennen lambdaa en oo satavarma kun on kolme kertaa samoilla pakosarjan ja loppuputken välisillä tiivisteillä purettu ja koottu, mutta on kyllä käsin kokeiltu ettei tunnu mitään vuotoja että puhaltaisi liitoksen välistä. Voisko tää johtua esim. bensansuodattimesta? En oo ikinä sitä edes kattonukkaa ja veikkaisin että pahimmassa tapauksessa vois olla alkuperänen... Tätä autoo ei ollut kukaan ennen mua huoltanut kunnolla ja 300K rullattu. Suuttimia en oo testannut vuotamisen varalta.Originally posted by TatuS.Lambda on hajonnut 2 kertaa puolentoista vuoden sisällä
Bensansuodatin kannattaa vaihtaa jokatapauksessa. Myös toisella ECUlla kannattaa testata, jos ei kerran pääse edes testerillä sisään. Voi olla sökö.Last edited by Playpig; 13-03-2016, 21:35.Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Noniin ystävät hyvät nyt kaivataan viisaammilta neuvoja. m52b28 oireleilee siten että kun painat kytkimen pohjaan vaihteita vaihtaessa ja nostat kaasun niin kierrokset nousevat n. 200rpm ja laskevat siitä sitten normaalisti. Aivan järkyttävän ärsyttävää ajella jos kiekat heittelee jokakerta. Myöskin jos paikallaan antaa kierroksia koneelle niin kierrokset laskevat n. 1000rpm tuntumaan jossa pysyvät 1-2sek ja siitä sitten tyhjäkäynnille.
Kaikki letkut ja liittimet on käyty ainakin 5 krt läpi ja tarkastettu ettei vuotoja ole. Tyhjäkäyntiventtiili on puhdistettu kunnolla ja kokeiltu ilman sitä nyppäämällä liitin irti = samat oireet eli ei sekään ole syypää. Maffin kun irroittaa niin kone lähestulkoon sammuu.Sekin putsattu. Öljykorkin kun aukaisee niin käynti muuttuu erinlaiseksi. Näitä kaikenmaailman letkuja imusarjan kohdalla on uusittu marmorilta. Konehuoneeseen on ruikutti vettä ja pesuainetta sen toivossa että näkyisi kuplia jostain muttakun ei niin ei.. Kaikkii suuttimien tiivisteisiin ym ruikin myös niin ei näy vuotoja.
Autossa on "virityksinä" Kiinapakosarja, pakoputken läppä aukaistu ja m50 imusraja. Auto oireili näin jo ennen m50 imusarjan vaihtoakin eli ei ole kyse siitä että imusarjan vaihto olisi tämän onkhelman tuonut.
Kaasuläpän olen putsannut aivan kiiltäväksi ja kaasuvaijerin ym jouset rasvaillut ettei vain kaasun jumittamisesta johtuisi.
Onko kellään kokemusta, mitä tuo pakoputken läpän aukaisu tekee? Itselläni ei ole hajuakaan mutta auton entinen omistaja kirjoitti tehneensä näin..
Mitään vikakoodeja ei auto anna..
Ja vastataan tässä nyt senverta itselle että separaattoria en ole tutkinut ollenkaan muutakuin senkin letkut.. Eli tarvitsee ainakin se nyt seuraavaksi vielä ottaa pöydälle.Last edited by hakala-; 12-03-2016, 14:58.F15 M50D
E36 328 turbo
E34 535 turbo
Comment
-
-
Ootko koittanu ehjällä tyhjäkäyntiventtiilillä?
Jos johdon irrotus ei tee mitään niin eikös se silloin rikkinäiseltä vaikuta?
Pakoputken läpän saa pysymään jatkuvasti auki irrottamalla alipaineletkun läppää käyttävästä kellosta. Kato että se letku on tulpattu.
Muuta iloa tuosta ei ole kun vähän enemmän meteliä pienillä kierroksilla.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Okei.
Tarkoitin että kun tyhjäkäyntiventtiilistä ottaa liittimen irti niin tyhjäkäynti nousee n. 1000rpm eli menee se varaohjelma tai mikä onkaan päälle muttakun ajelee niin oireet ovat samat kuin että liitin olisi kiinni. Eli siis itse ajattelen tämän niin että venttiili olisi ehjä. Jos oireet loppuisi kun venttiilistä ottaa liittimen irti ja lähtee ajelemaan niin silloinhan se olisi syypää.F15 M50D
E36 328 turbo
E34 535 turbo
Comment
-
-
Kiitos vinkistä, otinkin jo separaattorin esiin ja mitään ei löytynyt, se olikin uusittu jonkunaikaa sitten.
Otan livedataa ylös huomenissa
Mieleeni jo tulikin että enkö vain osaa ajaa ja painan kaasua jotenkin vaihteita vaihtaessa muttakun muilla vehkeillä ei vastaavaa tapahduF15 M50D
E36 328 turbo
E34 535 turbo
Comment
-
-
Joo eli tässä niitä datoja hienosti kännykällä otettuna ruudusta. Kylmällä koneella:
Ja sitten kuumemmalla koneella:
Ja siis ainakun kaasua polkasee niin engine roughness pomppii miten sattuu, näin vissiin kuuluukin mennä?? ja noi lambdojen volttiarvot pomppii myöskin. Nämä kuvat siis otettu tyhjäkäynnillä kuten näkyykin. Ja auto siis käy todella hyvin tyhjäkäyntiä ei humputa yhtään ja ottaa kierroksia aivan kuten pitää. Tyhjäkäynnillähän auto ei mitenkään oireile vaan itse ajossa se "vika" on joten en tiedä onko näistä nyt sitten yhtään apua vian selvittämiseen.. Viisaammat kertokoonF15 M50D
E36 328 turbo
E34 535 turbo
Comment
-
-
nyt on senverta saatu selville että imm sano sopimuksensa irti, sen vaihdoin ja alkoi pelittämään paremmin vaan vieläkään ei aivan kuten pitäisi, ivc luultavasti myöskin sanonut sopimuksensa irti koska ilman sitä toimii kuten pitää, tyhjäkäynti vain on n. 1000 eli liian korkea mutta ei kiekat leiju vaihteita vaihtaessa.Last edited by hakala-; 16-04-2016, 19:53.F15 M50D
E36 328 turbo
E34 535 turbo
Comment
-
Comment